KNVB wekt onbegrip: 'Zou de scheids er meer verstand van hebben? Dacht het niet'

    KNVB wekt onbegrip: 'Zou de scheids er meer verstand van hebben? Dacht het niet'

    zondag 22 april 2018 om 19:05

    Het veld van FC Den Bosch wordt maandagmiddag door de KNVB gekeurd. Doordat het kunstgras kapot was, kon de wedstrijd van vrijdag tegen FC Emmen niet doorgaan. Den Bosch begrijpt niet dat de KNVB het veld komt keuren. 

    De wedstrijd ging vrijdag niet door omdat de scheidsrechter de veiligheid van de spelers niet kon garanderen. "We hebben het veld zaterdag nog laten bekijken door het bedrijf dat het onderhoud verzorgt", zegt Den Bosch-directeur Paul van der Kraan tegen Omroep Brabant. "Volgens de medewerker was er niks aan de hand, maar dat wisten we dus al. Zou de scheidsrechter er meer verstand van hebben? Dacht het niet."

    De wedstrijd wordt maandag ingehaald. Hij houdt er rekening mee dat de afgelasting een staartje krijgt. "Het is gebruikelijk dat bij het niet doorgaan van een wedstrijd de aanklager een vooronderzoek instelt", zegt hij. Den Bosch staat zestiende in de Jupiler League en kan bij winst elfde worden. Voor Emmen is de zevende plaats het hoogst haalbare.

    Plaats een reactie

    voetbal!!! +8685
    zondag 22 april 2018 om 19:08
    Als je gewoon gras hebt, krijg je dit soort problemen ook niet. Voor ameteur voetbal prima, maar in het betaalt voetbal is het echt lachwekkend.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 19:09]
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4284
    zondag 22 april 2018 om 19:10
    nee, dan laat je de mensen naar het stadion komen en komen ze er dan achter dat het te hard geregend of gesneeuwd heeft. of ze maken er een compleet andere sport van en maken er zaalvoetbal van.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 19:11]
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8685
    zondag 22 april 2018 om 19:15
    Dat hoort er nou eenmaal bij. Overal in de wereld is normaal gras behalve in Nederland. Gewoon verplichten als je betaald voetbal wil spelen.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4284
    zondag 22 april 2018 om 19:17
    regen, sneeuw en wind hoort anders ook bij een buitensport of niet? en wij zijn niet het enigste land waar clubs op kunstgras spelen.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2597
    zondag 22 april 2018 om 19:22
    Wij zijn wel het enige land waar dat kunstgras naar ons hoofd is gestegen. Een beetje speler komt nu al helemaal niet meer naar de Eredivisie door al dat plastic. Dat wordt regelmatig aangegeven.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4284
    zondag 22 april 2018 om 19:29
    jajaja, die trucs hebben we nu vaak genoeg gehoord. die komen niet omdat hier niet genoeg betaald wordt.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2597
    zondag 22 april 2018 om 19:32
    Dat speelt ook mee. Maar effe serieus, ik snap dat ze bij jullie een kunstmat hebben maar hoe de f..k kun je nou weer voorstander zijn van kunstgras?

    Ik snap egt niet dat er mensen zijn die deze rommel toejuichen
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4284
    zondag 22 april 2018 om 19:34
    heeft niks met mijn club te maken. dit is gewoon mijn mening. ik juich de " rommel " niet toe maar ik vind dat er met 2 maten gemeten wordt. nogmaals, voetbal onder een dak is zaalvoetbal.
    Vind ik leuk
    Tyson89 +3298
    zondag 22 april 2018 om 19:52
    Voetbal op kunstgras is net zo goed veredeld zaalvoetbal. Het spel wordt totaal anders.

    Het spel wordt echt niet anders met een dicht dak.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 19:53]
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1703
    zondag 22 april 2018 om 19:24
    Nee ze zullen best ergens anders ook op kunstgras speel. Maar niet in de grote competities. Kunstgras slaat helemaal nergens op. Nederland heeft het beste klimaat ter wereld voor gras. En Nederlandse grasboeren leveren aan de grootste competities.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4284
    zondag 22 april 2018 om 19:29
    italie? en sinds wanneer zijn wij nog een grote competitie?
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 19:30]
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1703
    zondag 22 april 2018 om 19:33
    Wij zijn geen grote competitie nee. Maar jij probeer gewoon het kunstgras van je eigen club goed te praten. Kijk even naar de bekerfinale zo hoort een voetbalveld te zijn.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4284
    zondag 22 april 2018 om 19:35
    laat mijn club erbuiten als je wil. gewoon met 1 maat meten, hoe noem jij het voetballen in een afgesloten overdekte ruimte als ik vragen mag?
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1703
    zondag 22 april 2018 om 19:38
    Inderdaad 1 maat alles echt gras dus. En in Nederland zijn 2 stadions die overdekt kunnen. En hoeveel kunst is er, 1 is jou club.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4284
    zondag 22 april 2018 om 19:39
    laat mijn club erbuiten, die heeft niks met mijn mening te maken. nog een keer, hoe noem jij het voetballen in een afgesloten en overdekte ruimte?
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1703
    zondag 22 april 2018 om 19:41
    Er is ieder geval echt gras daar. En hoe noem jij voetballen op kunst, hockey?
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4284
    zondag 22 april 2018 om 19:43
    je weet dat hockey vroeger ook op echt gras werd gespeeld?
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1703
    zondag 22 april 2018 om 19:44
    Ja vroeger werd voetbal ook op echt gras gespeeld.
    Vind ik leuk
    Farmer +11894
    zondag 22 april 2018 om 22:27
    niet muggeziften, Zowel de Arena als het Gelredome hebben een schuikdak dat open kan. Het is dus niet compleet en hermetisch afgesloten van de buitenlucht, zoals jij het wilt generaliseren..

    In beide stadions ligt ook een natuur-grasmat, dus je hele argument slaat dus nérgens op..

    'Laat mijn club er buiten'.. Sorry makker, maar als jouw club ook kunstgras heeft, dan zeik en zaag ik daar net zo hard over mee. Kunstgras is gewoon een aanfluiting voor het profvoetbal.

    Gewoon een lachertje. Het speelt heel anders, de bal reageert anders....
    T is gewoon een gelegaliseerde vorm van competitievervalsing, tbv de thuisspelende club, die zijn het beste gewend er op te spelen.

    En het is een féit inmiddels. Er zijn genoeg gevallen geweest van kunstgrasvelden die expres niet gesproeid worden, opdat er 'zga geen mooi voetbal op gespeeld kan worden', omdat het keihard, en kurkdroog is. spelers krijgen bijna blaren als ze een sliding maken bv...

    En dat wil je nog altijd goedpraten?

    Ergens snap ik niet dat de andere clubs dit niet ijskoud boycotten nu. Het vern**kt de competitie gewoon. De andere clubs zouden gewoon moeten weigeren tov de KNVB. Kijken wie aan het langste eind trekt die 6-7 clubs met een kunstveld, of de 11-12 met een echt veld, óf de bond met haar regeltjes... :P

    Maar daar zijn we hier in Nederland inmiddels veels te naief en te volgzaam voor; Wij laten ons wijsmaken dat de schuld bij elkaar ligt, en wijzen naar elkaar met vieze vingers..

    Terwijl de heren bestuurders láchend hun volgende beleidsplannetjes smeden...

    T is niet jouw cluppie, of al die cluppies, het is het geheel, dáár ligt de fout, op bestuursniveau!

    Als je dan echt meent met lef een grote bek te moeten hebben, zeg het dan ook goed!

    Of durf je geen kritiek op 'de heersers' te hebben ofzo?
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1330
    zondag 22 april 2018 om 19:33
    Het gaat ook niet persé over de kwaliteit van de ondergrond of wat dan ook. Je merkt dat veel (Jupiler League) clubs kunstgras laten leggen in het stadion en daar dan de jeugd, tweede elftal en eerste elftal op laten trainen. Op die manier hebben ze geen extra trainingscomplex nodig en kan het veld voortdurend gebruikt worden. Dat is wat het geld oplevert.
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1703
    zondag 22 april 2018 om 19:36
    Dat zal best kunnen. Maar als je geen voetbalveld kan onderhouden dan moet je een hockeyclub worden.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4284
    zondag 22 april 2018 om 19:44
    hoe vindt jij het dan dat er een batterij lampen boven dat gras moet hangen om het te laten overleven?
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1703
    zondag 22 april 2018 om 19:46
    Dat doen ze voor nog betere kwaliteit. Maar zoals ik al zei, jij probeert gewoon het kunstgras van je eigen club goed te praten. Zeg nou eens eerlijk, zou je ook niet liever echt gras hebben. Ik weet zeker als je eigen club op echt gras zou spelen deze discussie er niet was geweest.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1330
    zondag 22 april 2018 om 19:51
    Misschien zouden de TV gelden eens eerlijk verdeeld moeten worden, maar daar mag nooit over begonnen worden.
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1703
    zondag 22 april 2018 om 20:29
    Van mij wel hoor. Mag eerlijk verdeeld worden. Maar of dat die paar tientjes nou zoveel uit zou maken?
    Vind ik leuk
    HanV +4242
    zondag 22 april 2018 om 21:19
    Sparta kreeg dit seizoen toch maar liefst 554.995 tientjes minder dan Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1330
    zondag 22 april 2018 om 21:24
    Ik denk dat dat een slok op een borrel scheelt voor de kleine clubs. Als alles zo eerlijk mogelijk verdeeld is, vallen ook veel van de argumenten af en dan zou je als KNVB zijnde echt gras kunnen gaan verplichten.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8685
    zondag 22 april 2018 om 19:25
    Grappig dat jij wind noemt. Alsof het uitmaakt of je op gras of kunstgras speelt met wind. Alleen in Rusland spelen ze ook op kunstgras en dat is, omdat de grasmat anders het hele jaar bevroren is.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4284
    zondag 22 april 2018 om 19:31
    als jij de ondergrond kunst noemt dan noem ik altijd droog spelen en zonder wind of wat ook kunst. ga dan lekker naar het zaalvoetbal zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    Arbee +2214
    zondag 22 april 2018 om 19:42
    Jawel, want zoals we helaas te vaak zien hebben de grasmeesters van vrijwel alle Eredivisieclubs (Feyenoord uitgezonderd) er verdomd veel moeite mee om elke twee weken een perfecte mat neer te leggen. Zo'n knollenveld vol met modderplekken is ook niet Eredivisie-waardig wat mij betreft.
    Je pakt het probleem in mijn ogen dan ook alleen aan wanneer je natuurgras verplicht, maar ook veel strengere richtlijnen gaat opstellen voor de staat van een grasveld en als KNVB ook actief gaat meehelpen met het opleiden van kundige grasmeesters.
    Vind ik leuk
    HanV +4242
    zondag 22 april 2018 om 21:12
    Als je geen mensen met een stanley-mes op het veld laat knutselen dan krijg je het ook niet, of was dat een broodje-aap-verhaal.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18785
    zondag 22 april 2018 om 19:08
    Terug naar gras!!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20534
    zondag 22 april 2018 om 19:09
    mooi ossartikel...
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 19:11
    Kunstgras weg er mee gooi er maar een paar fakkels op bij iederen kunstgras club hwahaha :p
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3214
    zondag 22 april 2018 om 19:42
    Van de week mag Dieperink deze wedstrijd leiden. Vanochtend mocht hij ons nog fluiten..(in de kelderklasse) toch wel een geinig idee
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1838
    zondag 22 april 2018 om 21:35
    Weg met die plastic rommel.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 23:35
    Tipich de knvb ze zijn gewoon. Niet eerlijk maar de coruptie straald er. Van af dat is nu zo en zolang diebpijas van een dick van egmond er zit houd dat niet op hij is een schande. Voor. Het opleidings instituut van de knvb
    Vind ik leuk
    Lampenpit +678
    maandag 23 april 2018 om 01:23
    “We hebben het veld laten keuren door het bedrijf dat het onderhoud doet”.... die gaan ook echt zeggen dat hun product onveilig is ja. Dit is hetzelfde als een eigen recensie op je website, totaal niet objectief en neutraal dus.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    KNVB wekt onbegrip: 'Zou de scheids er meer verstand van hebben? Dacht het niet'