Van Bronckhorst: Duidelijk, maar uiteindelijk win je twee van de drie prijzen

Van Bronckhorst: "Duidelijk, maar uiteindelijk win je twee van de drie prijzen"

zondag 22 april 2018 om 20:08

Giovanni van Bronckhorst kan zijn geluk niet op na het winnen van zijn tweede KNVB beker. In de finale werd AZ met duidelijke cijfers verslagen: 0-3.

"Of ik blij ben? Dat is een understatement", reageert Van Bronckhorst kort na het laatste fluitsignaal bij FOX Sports. "We begonnen vandaag heel onrustig, heel gespannen, heel nerveus. Waarom dat was weet ik niet. Daarna herpakten we ons aardig en hebben we weinig kansen weggegeven. Ik moet mijn team grote complimenten geven, want ze hebben drie keer gescoord tegen AZ en keihard gevochten. Dan pak je de beker."

De Feyenoord-trainer kan dus weer een prijs toevoegen aan zijn palmares. "Dit is waarvoor je trainer bent: het team klaarmaken en inspireren om prijzen te winnen. Dit is mijn vierde prijs in drie jaar. Fantastisch, dit zijn de mooiste momenten als coach", aldus Van Bronckhorst, die terugblikt op een moeizaam seizoen. "Dat is duidelijk, maar uiteindelijk win je twee van de drie prijzen dit seizoen. Dan sluit je het seizoen heel positief af."

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

zondag 22 april 2018 om 20:10
Machtig mooi die huldiging, alleen die stomme rode badjassen begrijp ik niet.
Vind ik leuk
Niels92 +11135
zondag 22 april 2018 om 20:12
Gefeliciteerd, maak er een mooi feest van :)
Vind ik leuk
Teo Smith +19354
zondag 22 april 2018 om 20:13
Dank niels! Jullie ook succes.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 20:13
Dank je Niels, en we maken er zeker een mooi feest van.......Kom effe langs zou ik zeggen;-)
Vind ik leuk
Niels92 +11135
zondag 22 april 2018 om 20:16
Heb je ziggo storing dan?
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 20:18
Ziggo? IK kijk naar FOX hoor.
Vind ik leuk
Niels92 +11135
zondag 22 april 2018 om 20:19
Via Ziggo ja :)
Vind ik leuk
Hattrick +10406
zondag 22 april 2018 om 20:13
Het is je gegund! Niet te veel zuipen he ouwe? ;)
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 20:14
Nee, nee, ik hou het bij Malt bier.
Vind ik leuk
Hattrick +10406
zondag 22 april 2018 om 20:15
Haha oké dan. Geniet er van.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 20:20
Proost en geniet ervan!
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 20:21
Dank je wel.
Vind ik leuk
Tossa +1368
zondag 22 april 2018 om 20:19
Heel gek maar in 2014 vond ik de badjassen ineens heel mooi!

Gefeliciteerd Feyenoorders. Verdiende winst.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 20:19
Is een onbegrijpelijke traditie, passie.. Sponsor zal er ook niet gelukkig mee zijn..
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 21:08
Die badjassen zijn bedoeld om de spelers warm te houden.
Als je namelijk helemaal bezweet bent na het voetballen dan kun je een verkoudheid oplopen in de tijd die je moet wachten voor die prijsuitreiking en dus ook stil staat.
Het idee om spelers op deze manier warm te houden is al meer dan 100 jaar oud. Toen moesten de spelers ook lang wachten op die prijsuitreiking en in de tussentijd raakten ze onderkoeld.
Tegenwoordig doen ze natuurlijk vaak een sweater of een trainingsjack aan van de club, maar die badjassen is iets van veoeger en een soort van traditie geworden bij de beker.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 21:13
Bedankt voor je uitleg en de felicitatie van de bekerwinst al zal dat voor jou niet mee vallen om een Feyenoord fan met een prijs te feliciteren.....;-)
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 21:24
Ow daar doe ik niet moeilijk over hoor, dus bij deze
gefeliciteerd met de bekerwinst ;-)
Altijd mooi om een prijs te pakken, maar ik denk dat de meeste Feyenoorders dit toch wel zien als een mislukt seizoen. Tenminste zo zou ik het zien als het mijn club zou zijn.
Maar toch lekker om nog even aan het eind zo’n bekertje binnen te slepen, zeker na zo’n kut seizoen.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 21:27
Wat waar is is waar, tis eigenlijk gewoon een kut seizoen maar wel met een prijs. En wat is jullie prijs?
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 21:57
Hahah niet vervelend gaan doen nu he pik, het ging net zo goed...
Onze prijzen komen vanzelf wel weer, daar ben ik van overtuigd.
Dus laat ze in Eindhoven en Rotterdam maar lekker “helemaal niets” zingen nu het nog kan, vroeg of laat staan wij gewoon weer met die schaal en/of beker in handen ;-)
Het gaat de laatste jaren minder als je kijkt naar het winnen van prijzen, maar goed dat hoort er ook bij, zelfs bij een club als Ajax kan dit gebeuren. Maar we beginnen elk jaar weer opnieuw en we hebben er ook elk jaar weer alle vertrouwen in dat we nu wel die prijzen gaan pakken, maar het moet niet te lang gaan duren nu want het geduld raakt nu langzaam aan wel een beetje op haha.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 21:59
Ach als je maar gewoon blijft eten en drinken dan komt alles goed, heb ik ook 18 jaar gedaan.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 22:07
Zo is het ;-)
Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan jezelf druk te lopen maken over het winnen van prijzen door Ajax.
Zijn er overigens niet veel, maar ze zijn er wel ;-p
Vind ik leuk
Quareck +5555
zondag 22 april 2018 om 22:31
Gefeliciteerd, dik en dik verdiend!
Vind ik leuk
Old Star +6363
zondag 22 april 2018 om 20:11
Bedankt je collega van de tegenstander maar...
Vind ik leuk
Teo Smith +19354
zondag 22 april 2018 om 20:12
Boeit het nog iets?
Even genieten na een kutseizoen feyenoorders!!!!
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 20:21
Geniet ervan, Teo! Moeilijk seizoen mooi afgesloten!
Vind ik leuk
Teo Smith +19354
zondag 22 april 2018 om 20:47
Dankje! Moeilijk zeker... maar nou maakt het niets meer uit.
Vind ik leuk
BassieN +10962
zondag 22 april 2018 om 20:12
Nou leuk hoor Giovanni maar dit verbloemt het kutseizoen totaal niet.

(edit: spelfout)
[Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 20:13]
Vind ik leuk
Voebtal +2023
zondag 22 april 2018 om 20:15
Voor vandaag even wel. Morgen weer naar de ranglijst kijken.
Vind ik leuk
Voebtal +2023
zondag 22 april 2018 om 20:15
Het was gewoon een hele matige en slechte wedstrijd.
Vind ik leuk
3Bier +4990
zondag 22 april 2018 om 20:17
Kut seizoen maakt op dit moment even niet uit denk ik. Feyenoorders gefeliciteerd.
Vind ik leuk
Teo Smith +19354
zondag 22 april 2018 om 20:18
Kutseizoen. Alleen ja. Nu weer vanaf 0 beginnen en vooral zo door gaan!!
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
zondag 22 april 2018 om 20:43
Kutseizoen en vooral zo doorgaan ! origineel idee voor een Feyenoord supporter ....
Vind ik leuk
HJR +6114
zondag 22 april 2018 om 20:20
Gefeliciteerd, dik verdient. Ik had meer verwacht van AZ, jammer want was niet echt spannend zo.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 20:20
Gefeliciteerd. Een iets minder kutdswizoen dan ajax. Alhoewel el om voorronde cl. Als ajax tweede wordt en dat wordt lastig genoeg.
[Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 20:21]
Vind ik leuk
hassel +285
zondag 22 april 2018 om 20:23
Troostprijs wel na de titel.
Vind ik leuk
Gein +364
zondag 22 april 2018 om 20:36
Het is toch wel zo dat Feyenoord nu de boeken ingaat met een seizoen met twee prijzen. Terwijl ze zowel in de Champions league als in de eredivisie echt belabberd gepresteerd hebben.
Vind ik leuk
fedor2501 +3295
zondag 22 april 2018 om 21:05
Erg he. Gelukkig heeft jouw club dit seizoen weer oogstrelend voetbal op de mat gelegd. Het is eigenlijk niet eerlijk dat ze zo goed zijn en niks winnen.
Vind ik leuk
Gein +364
zondag 22 april 2018 om 21:34
Zaterdag pakken we gewoon de Jupiler league. Er bestaat dus toch nog wat gerechtigheid in deze wereld.
[Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 21:35]
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 22:52
Als er echt gerechtigheid bestaat flikkeren ze alle jong ploegen uit het betaalde voetbal.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
zondag 22 april 2018 om 20:48
Fijn voor Gio, kan hij weer eventjes z'n kogelvrije vest uittrekken.......
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 21:03
In die nichtendisco in 020 drukken ze stiekem een mes in je donder als trainer..of wachten ze hun sterspelers op en gaan die meppen...
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
zondag 22 april 2018 om 21:14
De ervaringsdeskundige spreekt.
Laat het je vrouw maar niet weten dat je in het geniep Nichtendisco's bezoekt.
Vind ik leuk
fedor2501 +3295
zondag 22 april 2018 om 21:06
Ach meissie toch.
Vind ik leuk
flipper +1202
zondag 22 april 2018 om 20:50
Feyenoord proficiat.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 21:09
Heerlijk, weer een prijs
Vind ik leuk
kees ee +477
zondag 22 april 2018 om 21:16
van bronckhorst op weg om een groot trainer te worden ?? practisch was de uitvoering vandaag misschien niet top, maar tactisch zat 't erg goed in elkaar !!
[Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 21:17]
Vind ik leuk
Bennie498 +1291
zondag 22 april 2018 om 22:46
2 prijzen oké. ! Maar seizoen is niet geslaagd . Nogmaals wie 2 x van NAC 1 maal van VVV verliest en 1 x gelijk speelt tegen VVV bij RODA gelijk speelt enz heb je het niet goed gedaan !!!!!
Vind ik leuk
14forever +7801
maandag 23 april 2018 om 01:07
1 troostprijsje en een.oefenschaal aan het begin van het jaar...
Vind ik leuk
13 +9601
maandag 23 april 2018 om 01:40
We hadden ook 4e kunnen worden zonder prijzen, doe mij dit dan toch maar!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 05:51
Het is maar een klein prijsje , ze moeten nu niet doen alsof ze de Champions League hebben gewonnen . Het blijft toch een abominabel slecht seizoen , dat maakt dit prijsje echt niet goed .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Bronckhorst: "Duidelijk, maar uiteindelijk win je twee van de drie prijzen"