Joker van Feyenoord: 'Bedoeling dat ik blijf, ik weet wat ik kan'

Joker van Feyenoord: 'Bedoeling dat ik blijf, ik weet wat ik kan'

Gepubliceerd: zondag 22 april 2018 om 21:37zo 22-04-2018 om 21:37

Hij mag dit seizoen dan geen vaste basisspeler zijn bij de onttroonde landskampioen, toch is Jens Toornstra niet van plan om te vertrekken bij Feyenoord. Dat zei de maker van de 3-0 tijdens de bekerfinale ná de gewonnen wedstrijd tegen FOX Sports. 

"Het is wel de bedoeling dat ik blijf, ja. Ik kom toch wel aan mijn wedstrijden. Als dat mijn rol is, is dat mijn rol", aldus de rechtspoot. "Ik weet wat ik kan. Uiteindelijk komt dat altijd wel weer boven drijven."

Tegen AZ stelde trainer Giovanni van Bronckhorst hem op als hangende linksbuiten. Hij vond dat Feyenoord nerveus aan de wedstrijd in de eigen Kuip begon. "Het is toch een finale, het is alles of niets. Je wilt niet gelijk allemaal ruimtes vrij gaan geven. Ik denk dat we daarom wat voorzichtiger speelden."

"Na die 2-0 hadden we de wedstrijd onder controle. AZ had het balbezit, maar zonder veel te creëren. Na die 3-0 was het klaar."

Lees ook: Bekerfinalisten op rapport: Berghuis blinkt uit, AZ-internationals onder de maat

Poll

Verdient Toornstra een basisplaats?

(3274 stemmen)

Plaats een reactie

Smithsonian +37834
zondag 22 april 2018 om 21:47
Prima jongen om erbij te hebben. Hij blijft maar gaan!
Vind ik leuk
The Iceman +12871
zondag 22 april 2018 om 22:37
Absoluut. Daarnaast waardeert hij ook echt hoe goed hij het heeft bij Feyenoord. Misschien nog wel extra omdat hij op z'n 20e nog gewoon bij Alphense Boys speelde.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93521
zondag 22 april 2018 om 23:07
Heeft ie bij ons geleerd. Net als Lex en Elia, Hagenezen daar heb je wat aan! ;-)
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 21:48
Ja, voegt weinigs aanvallends toe op linksbuiten, toch heb ik em liever dan Boetius of Bassisciasckllkokglo. Die kunnen echt niks. Toornstra doet altijd wel wat goeds.
Vind ik leuk
Sytz +3818
zondag 22 april 2018 om 21:49
Jensie moet je eigenlijk altijd opstellen. Waar dan ook, hij heeft eigenlijk altijd waarde. Nu heeft hij Svensson zo goed als onschadelijk gemaakt, hij kan het spel verdelen vanuit het midden en hij kan op mate voorzetten afleveren vanaf rechts. Een Topgozer is het daarbij ook nog. Hoop dat die nog lang blijft!
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 21:49
Heeft zich aardig hersteld de laatste 2 maanden! Erg goed bezig de laatste tijd.
Vind ik leuk
Blindsy +15826
zondag 22 april 2018 om 22:21
Inmiddels heb je je al zeker op 4 posities aardig laten zien, lullig voor jou maar je bent de ideale 12e man.. komt altijd wel aan spelen toe, en haalt altijd een voldoende. Lekker blijven, Jens.
[Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 22:21]
Vind ik leuk
Pds010 +1314
zondag 22 april 2018 om 22:23
Feyenoord is ook wel zijn niveau.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93521
zondag 22 april 2018 om 23:06
Nog twee jaartjes Feyenoord en dan weer afbouwen bij Den Haag. Dan is de cirkel weer rond voor Jens.
Vind ik leuk
Romo +1112
maandag 23 april 2018 om 08:24
Super prof
Verdient altijd een basisplek.... werk zich uit de naad geen vedette neigingingen doet geen gekke dingen klaagt niet
Voorbeeld prof
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws