Van Hanegem: 'Dan zit ik te kijken en denk ik: wat ben jij verschrikkelijk goed'

    Van Hanegem: 'Dan zit ik te kijken en denk ik: wat ben jij verschrikkelijk goed'

    maandag 23 april 2018 om 06:55

    Willem van Hanegem begrijpt niet waarom John van den Brom koos voor een 5-3-2-formatie in de bekerfinale tussen AZ en Feyenoord. De Rotterdammers wonnen in De Kuip met 0-3.

    'Feyenoord had de mazzel dat AZ er niets van bakte. Dat het steeds tegen de zogenaamde topclubs fout gaat, zal me allemaal worst zijn. Het gaat me er vooral om dat ze niet durfden te voetballen', aldus Van Hanegem in het Algemeen Dagblad. 'Daar was ik vooraf juist zo benieuwd naar: durven ze te spelen zoals ze dit jaar een paar keer leuk hebben gedaan? Nee dus.'

    'Vooral omdat trainer John van den Brom zijn gebruikelijke tactiek weer aanpaste naar een 5-3-2-systeem. Ik word daar zo moe van. Iedereen heeft tegen PSV gezien dat het niet werkte en het dan in de belangrijkste wedstrijd van het jaar nog een keer doen? Onbegrijpelijk. Voor die spelers maak je het onnodig ingewikkeld.'

    Van Hanegem zag Steven Berghuis de assist geven voor de 0-2 van Robin van Persie. 'Berghuis is een goede speler, maar hij moet niet zo zaniken als hij even niet wordt aangespeeld. Hij moet niet denken dat hij Iniesta is of zo. Man, wat heb ik zaterdagavond van die man genoten zeg. Barcelona speelde Sevilla in de Spaanse bekerfinale helemaal van de mat. Dan zit ik te kijken en denk ik: jongen, wat ben jij verschrikkelijk goed.'

    Plaats een reactie

    Patrickj3 +1955
    maandag 23 april 2018 om 06:59
    Hij heeft er wel kijk op die van Hanegem.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 07:09
    Ja die Iniesta is tot nu toe iedereen onopgemerkt gebleven. Ik ken hem niet, jullie wel? Toch eens naar dat clubje gaan kijken binnenkort, hoe heten ze? Barcelona?
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +3649
    maandag 23 april 2018 om 07:27
    Hahahahahha
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    maandag 23 april 2018 om 16:14
    Inniesta... met zo'n naam... dat kan niks zijn.
    Vind ik leuk
    Romario9 +8491
    maandag 23 april 2018 om 07:10
    Ja dat is natuurlijk wel zo, maar hier zegt hij niets wat wij allemaal niet ook gezien hebben.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +5543
    maandag 23 april 2018 om 07:10
    alleen volgens mij hebben ze daar in barcalona nog wel een leuk talentje lopen

    Een ene Messi volgens mij, die kan ook wel tegen een balletje trappen. daar moet je op letten dat gaat volgens mij een hele grote worden.
    Vind ik leuk
    tremere +245
    maandag 23 april 2018 om 11:14
    Messi halen en eerst een jaartje verhuren, rustig brengen :D
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    maandag 23 april 2018 om 16:16
    Messi heb ik gezien... das niks joh... kleine mannetjes dat kan in het hedendaags voetbal niet meer. Je moet spelers met fysiek en met ervaring hebben... die Messi horen we nooit meer iets van.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +5543
    woensdag 25 april 2018 om 14:59
    misschien leuk voor Jong Ajax of zo
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    donderdag 26 april 2018 om 14:25
    Mmm... weet niet hoor... is ook nog een Argentijn ook, die neemt vast veel dubieuze figuren mee. Ik zou die Messi niet nemen, is ook al bij elke club mislukt volgens mij.
    Het is een soort Ronaldo v.-2 die moet je ook niet willen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Shelbourne +2807
    maandag 23 april 2018 om 07:27
    Je moet wel gestudeerd hebben om te zien dat Iniesta aanleg heeft om goed te kunnen voetballen
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 07:10
    AZ was bang. Blij dat Feyenoord won, alleen al om dat waardeloze vuurwerk van bepaalde "supporters" van AZ. Hoe dom kan je zijn. Voor de wedstrijd was het jammer dat AZ niet van eigen kracht uitging.
    Vind ik leuk
    tremere +245
    maandag 23 april 2018 om 11:14
    Gisteren bij studio voetbal aan het begin vond ik geweldig: AZ supporters begonnen aan het begin van de wedstrijd vuurwerk op het veld te gooien, dit was ook gelijk de enige keer dat AZ gevaarlijk werd :P
    Vind ik leuk
    Teo Smith +19418
    maandag 23 april 2018 om 07:12
    Zo is het willem.

    Van persie kan er ook nog wel iets van.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 07:20
    Feyenoord moet een elftal bouwen rondom Iniesta.......;-)
    Vind ik leuk
    Koeroe +8077
    maandag 23 april 2018 om 07:27
    En Willem, wat een middenveld dan:)
    Vind ik leuk
    cj_fey +3251
    maandag 23 april 2018 om 10:03
    Tja als hij nou voor 5% van zn salaris komt afbouwen in Rotterdam....
    Of ging ie nou naar China voor ietsje meer??
    Vind ik leuk
    Marco S +3643
    maandag 23 april 2018 om 07:21
    Iniesta is inderdaad wel een voorbeeld van het goede voorbeeld..
    Klasbak..
    Vind ik leuk
    derksen +8289
    maandag 23 april 2018 om 07:41
    Heb me vreselijk geïrriteerd aan die berghuis
    Ja Barcelona vergelijken met feyenoord is ook niet bepaald hoogstaand
    Zo wil ik ook wel column schrijven voor 80000 per jaar
    Tjongejonge
    Vind ik leuk
    Korm +28154
    maandag 23 april 2018 om 08:10
    aaah joh, niet zo negatief joh ;)
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 08:00
    Vreselijke man zeg ... berghuis man van de wedstrijd maar altijd wel heeft ven henegem commentaar ....
    Vind ik leuk
    Romo +278
    maandag 23 april 2018 om 08:18
    Berghuis kan goed voetballen, maar denkt als een vedette en dat is hij niet.
    Als het even niet mee zit gaat hij mekkeren en met zn vingertje wijzen...
    Nee Berghuis als je echt zo goed wilt zijn dat je denkt te zijn... moet je 90 min lang gas geven.
    Ik had liever Janhanbaksh op zijn positie gezien hoor
    Al raakte die gisteren ook geen knikker
    Vind ik leuk
    HJR +6127
    maandag 23 april 2018 om 08:31
    Berghuis goeie speler voor de Ere divisie en helaas ook belangrijke speler voor Feyenoord, want vind het totaal geen leuke persoonlijkheid, hoe hij in het veld overkomt.
    Vorig jaar naar een kampioenschap van Feyenoord waar alle supporters (waarvan sommige van hun laatste geld een seizoenskaart kopen) zoo blij mee waren, in elk interview aangeven : ik heb een hoop salaris in moeten leveren. Man wees blij dat een club als Feyenoord je de kans geeft. Ook nog eens boos zijn als hij niet wordt opgeroepen voor NL's elftal. En als die mag invallen loopt hij nog rond met een chagerijnige kop ook.
    Hoop dat volgend seizoen er een betere speler speelt ipv hem. En dat hij ergens in buitenland gaat spelen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1039
    maandag 23 april 2018 om 09:09
    Zelfs een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen. En van de Brom is geen ezel, dus hij stoot zich wel 2 keer.

    Schijtbakkenvoetnbal heet dat blijkbaar in de Beekse voetbalmond. Maar dan moet je wel bij de aanval 3-5-2 spelen, ipv 5-5-0
    Vind ik leuk
    fer65 +251
    maandag 23 april 2018 om 10:21
    Ik ben het met veel dingen eens wat Willem zegt ,maar hier slaat hij de spijker totaal mis .Berghuis probeerd juist een lijder te zijn door te comuniceren hoe het wel moet ,nu juist had hij daar kortgeleden commentaar over.Nu gebeurd het ,laat hij van zich horen en is het weer niet goed kom ff wim wees consequent ,laat het dan zo zijn.Dat wil alleen maar zeggen dat er bij hem beleving is en dat het inderdaad beter moet ik vind het een goede zaak.Want zo goed vond ik Feijenoord kwa voetbal niet goed spelen ,integenstelling van az waren zij juist de smaak maker.De aanval van Feijenoord is met van Persie dodelijk voor de tegenstander dat is een ding wat zeker is .Jurgens lijd de boel af met prima voetbal en houd bal in bezit pass hem goed over en heeft scorend vermogen .Larson vind ik beter dan Boetius ,is een andere voetballer en trek graag naar binnen passt goed en is daar waar de bal met hem in het net verdwijnt. HIJ is gewoon meer voetballer dan Boetius .
    Vind ik leuk
    MojoRisin +8423
    maandag 23 april 2018 om 10:34
    Daarom wil Ajax Vd Brom ook niet..
    Ten Hag wel helaas..
    Vind ik leuk
    tremere +245
    maandag 23 april 2018 om 11:08
    Punt is dat het juist wel werkte tegen PSV. Dat AZ door persoonlijke fouten het weg geeft en in paniek raakt komt niet door de tactiek.
    Vind ik leuk
    haarlemx +269
    maandag 23 april 2018 om 13:21
    Ohhhh, Ik dacht eerst dat hij het over een speler van de beker finale had. Ik dacht nog even dat Willem acute Alzheimer had.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 07:33
    hallo Messi is groot geworden door......... Iniesta! Geniale speler Jammer voor het NEd elftal? Anders waren we misschien WK kampioen geworden? mvg ritje
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Hanegem: 'Dan zit ik te kijken en denk ik: wat ben jij verschrikkelijk goed'