Waterreus ziet 'identiteitscrisis' bij Ajax: 'Heeft Cruijff zich echt in vergist'

Waterreus ziet 'identiteitscrisis' bij Ajax: 'Heeft Cruijff zich echt in vergist'

maandag 23 april 2018 om 07:50

De manier waarop de leiding van Ajax omgaat met Hakim Ziyech, zorgt voor verbazing bij Ronald Waterreus. De spelmaker werd onlangs fysiek belaagd en uitgefloten door enkele supporters en Waterreus zag dat niemand van de beleidsbepalers in Amsterdam het publiekelijk voor Ziyech opnam.

'Nooit verkeerde Ajax in zo'n identiteitscrisis als nu', schrijft de oud-doelman in zijn column voor dagblad de Limburger. 'Ik dacht altijd dat Ajax de club was van de godenzonen. De plek waar artiesten op een voetstuk werden gezet.' Bij Ziyech is juist het tegenovergestelde het geval, vindt Waterreus. 'Hoe kun je het als leiding zo ver laten komen dat je allerbeste speler door je eigen achterban wordt weggejaagd? En dat je het domweg vertikt om achter zo'n jongen te gaan staan?'

Volgens de analist had de Ajax-leiding dit wel moeten doen. 'Honderd procent dat échte leiders als Toon Gerbrands of Robert Eenhoorn dit wél hadden gedaan, wanneer Ziyech bij PSV of AZ had gespeeld. Zo van: Jullie blijven verdomme met je poten van spelers af.' Dit soort leiders zijn er bij Ajax echter niet te vinden, aldus Waterreus. 'Alle respect voor wijlen Johan Cruijff. Maar in één ding heeft hij zich echt vergist. En dat is dat de voetballers aan de macht moesten komen in Amsterdam. U ziet wat ervan is gekomen. Ajax is de slechtst geleide club van Nederland.'

'Neem de wijze waarop ze Marcel Keizer lieten zwemmen', bekritiseert Waterreus zijn voormalige Oranje-collega's Edwin van der Sar en Marc Overmars. Ook Keizers opvolger Erik ten Hag wordt volgens de oud-doelman niet goed begeleid. 'Je ziet dat die man worstelt met zijn televisieoptredens. Waarom bied je hem als directie dan geen interne opleiding zodat hij zich een beetje senang voelt voor de camera? (...) De Ajax-leiding laat alles maar gebeuren, doet maar een dotje.'

Poll

Eens met Waterreus?

(1443 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 23 april 2018 om 07:54
Gaap....bij de afdeling open deur zit echt een berg overhead.
Vind ik leuk
Cazzy +1078
maandag 23 april 2018 om 07:55
Je wordt er idd een beetje moe van...
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 07:56
Waterreus wilt weer eens uitgenodigd worden door praatprogramma's

Wat een figuur hey
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 08:26
Heeft wel gelijk waterreus
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 08:56
Waterreus de oppercalimero president uit Eindhoven? Psv is binnen afgelopen 70 maanden compleet faiiliet geweest totdat de gemeente ze heeft gered. Nee nee Psv mag en kan je niet verglijken met Ajax.
Vind ik leuk
elmoo +582
maandag 23 april 2018 om 09:08
Ajax heeft in het verleden de dood over de vloer gehad.
Vind ik leuk
masterpsv +12372
maandag 23 april 2018 om 10:57
Hahaha Jij bent wel heel grappig calimerotje. Hoevaak hebben we dat al niet gelezen psv dit psv dat psv failiet zou gaan gemeente bla bla. Jij bent wel konining opendeuren trappen dat klopt. Psv is heel Gezond en goed bezig! Jij bent snel op je piekkie getrapt! Nee nee Ajax mag niet met psv vergelijken worden wij Zijn beter wij zijn de kampieon van Nederland!
Vind ik leuk
stratumseind +127799
maandag 23 april 2018 om 11:38
Gelukkig nie . Met 3-0 vernederd worden en je concurrent direct kampioen zien worden is voor de echte fan onverdraagzaam.
Vind ik leuk
JustH +8893
donderdag 26 april 2018 om 10:04
3-0 vernederingen zijn er meer geweest dit seizoen!
Vind ik leuk
stratumseind +127799
donderdag 26 april 2018 om 12:27
maar niet zulke belangrijke....
Vind ik leuk
JustH +8893
donderdag 26 april 2018 om 14:23
3-3 mooi toch 2 vernederingen
Vind ik leuk
stratumseind +127799
donderdag 26 april 2018 om 15:48
er zit behoorlijk wat verschil tussen de ene en de andere nederlaag.........
Vind ik leuk
JustH +8893
donderdag 26 april 2018 om 16:16
Ik ben geen rekenwonder, maar 3-0 is 3-0
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 12:54
Dat willen we ook zeer zeker niet.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 13:44
Daar is de arrogantie weer. Watereus heeft 100% gelijk. Maar werkelijk iedereen in Ajax amsterdam steekt z’n kop in het zand, ongeloofelijk.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 14:43
Dezelfde man die puur uit jalozie riep in Studio voetbal dat ze Ajax moeten opdoeken. Toevallig net na het behalen van de 4e titel op rij. Gekke Watterreus
Vind ik leuk
jaja_PSV +33242
maandag 23 april 2018 om 19:35
Ik vind het prima. Laten we maar stil zijn en het zo door laten etteren bij ajax.

Wat Zyech overkomt, overkwam ook de beste; Zlatan.
Vind ik leuk
JustH +8893
donderdag 26 april 2018 om 10:04
Waterreus heeft nog moeite met v/d Sar.
En dat snap ik ook wel.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 14:25
Neemt allemaal niet weg dat hij gelijk heeft. Daar doen al die niet ter zake doene details die je nu weer naar boven niets aan af.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 14:36
Ajax mag je niet vergelijken met voetbal hoofdstad stad EINDHOVEN.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 14:41
Blijf dromen. Ajax heeft sinds 2010 meer titels. Pakt Ajax volgend jaar de titel dan pak je gewoon 5 titels in 9 jaar. Niks Eindhoven voetbalhoofdstad
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 14:41]
Vind ik leuk
Leeuw +4355
maandag 23 april 2018 om 10:42
Hij was wel een goeie keeper, totdat hij zijn mond opendoet over zaken die hem eigenlijk niet aangaan. Over de staf van Ajax kan ik hem geen ongelijk geven. Zo'n speler moet je koesteren en achter gaan staan. Zag er echt niet uit tegen VVV toen een deel van het eigen publiek hem uitfloot. Bizar eigenlijk.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 11:12
Dat is ook gwn een schande dat ze Ziyech gingen uitfluiten.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 13:25
Laten we hem maar niet weer uitnodigen bij praat programma’s aub. Ik hoor nog liever een vogelliefhebber zonder tong uitleggen hoe een spreeuw zijn nest bouwt dan Ronald horen praten.

Ik wil spontaan dingen stuk slaan in de woonkamer als ik hem en zijn nare accent hoor
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 14:30
Rustaaaaaggg
Vind ik leuk
Mauritz +1169
maandag 23 april 2018 om 07:54
Ajax heeft wel zeker een identiteit, namelijk die van een arrogante achterbakse mes in je rug mentaliteit.
Vind ik leuk
JustH +8893
donderdag 26 april 2018 om 10:07
En alle ex-spelers hebben er weer een baan.
Raar dubbel verhaal van je.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 07:55
Hoe stan van der Sar en Overmars zelf voor de camera's? Is toch ook niet om aan te gluren?!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 07:55
Eens. Niet alleen cruiff.. ook ik dacht dat het met gemak het bayern van nl kon worden.. Wie had gedacht dat het de vitesse aan de amstel 8.0 zou worden.. van 4x op rij naar 4x niets..
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 07:56]
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 10:21
Vitesse heeft anders wel een prijs gepakt in de afgelopen 4 jaar...
Vind ik leuk
Blindsy +6441
maandag 23 april 2018 om 07:57
Maakt mij niet uit dat dit uit Ronald de Raaskaller zijn mond komt, maar iedere niet Ajaxied (en dat is de overgrote meerderheid, Godenzoontjes) zal het hier hartgrondig mee eens zijn.
Mooi gesproken, Waterreus ;-)
Vind ik leuk
Hakbal +535
maandag 23 april 2018 om 08:07
Ik als ajaxcied ben het ook met hem eens. Het is gewoon een zooitje. Edwin is een sulletje. Marc heeft met enige regelmaat kut aankopen gedaan. Veel matige trainers gehad de laatste 10 jaar. Met bosz was het wel goed maar die mochtt geen eigen assistenten meenemen. Frank heeft mazzel gehad dat de rest van de competitie nog slechter was daarom 4 keer kampioen. Ik ben en blijf ajaxfan. Maar er moet echt met de bezem door de organisatie
Vind ik leuk
Blindsy +6441
maandag 23 april 2018 om 09:06
Je moet ook fan blijven. En het gaat snel weer beter worden, zo gaan die 'processen' ;-).
Maar of t volgend jaar al wordt?
Vind ik leuk
Hakbal +535
maandag 23 april 2018 om 09:32
Zolang dat ongeregeld zooitje incl de trainer er nog zitten ben ik er inderdaad bang voor. Haha
Vind ik leuk
Blindsy +6441
maandag 23 april 2018 om 09:34
Ik dacht meer aan de verkopen. De Ligt, Ziyech, Onana? Ajax kan straks weer opnieuw beginnen.
Vind ik leuk
Hakbal +535
maandag 23 april 2018 om 13:02
Als ze nu het salarisplafond na boven bij stellen kun je spelers ook langer binnenboord houden. Het geld is geen probleem maar dan moet Je het wel nuttig gebruiken
Vind ik leuk
Blindsy +6441
maandag 23 april 2018 om 14:14
Ajax gaat al regelmatig over het miljoen heen, heb ik begrepen. Moet je een De Ligt 3-4 gaan bieden om nog een jaar te blijven? Wat gaan al die andere spelers dan zeggen? Dan moet je het gehele niveau omhoog gooien, maar dat gebeurt natuurlijk al. Een bankzitter bij Ajax verdient beduidend meer dan een bankzitter bij Feyenoord, mag je aannemen. Dus hoeveel meer moet daar nog bij?
En niet vergeten, een salarishuis wordt uit de begroting bekostigd. Niet uit wat er op de bank staat.
In een normaal seizoen zonder Europees voetbal en geen transferinkomsten? Lijdt Ajax verlies. Je kunt dus echt niet zomaar je salarishuis met 5-6 miljoen uitbreiden om die paar topspelers vast te houden, omdat je daarmee uit je begroting gaat lopen.
Vind ik leuk
Hakbal +535
maandag 23 april 2018 om 16:09
Waarom kan dat bij PSV wel? Schijnt dat de jong al 2 mil heeft en zo goed is hij bij ook weer niet
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 09:16
je bent ajacied maar je weet niet eens hoe je dat moet schrijven
Vind ik leuk
Hakbal +535
maandag 23 april 2018 om 09:31
Ken gebeuren he. De x en de c zitten naast elkaar op het toetsenbord. Probeer je met zulke opmerkingen eindelijk een like te scoren?
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 09:56]
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 12:56
2x gelukt......
Vind ik leuk
Hakbal +535
maandag 23 april 2018 om 13:03
Klopt haha. Kun je nagaan hoe kansloos die mensen zijn als ze zoiets gaan liken
Vind ik leuk
Blindsy +6441
maandag 23 april 2018 om 14:15
Sterker, hij heeft er zelfs een account voor aangemaakt ;-)
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:41
Moet ooit een account aanmaken en begrijp heel goed dat jullie geen zin hebben in taalnazi. Zal voortaan op de inhoud ingaan
Vind ik leuk
Blindsy +6441
dinsdag 24 april 2018 om 12:58
Joh, laat mij (of wie dan ook) maar lullen, hoor. Ben zelf niet zo van de taalleer, maar heb soms ook wel eens iemand er op aangesproken, omdat dat toevallig even leuk paste in een discussie. Nu was dit je eerste post, en leek het er inderdaad op alsof je er een account voor had aangemaakt. Het zij zo.
Welkom, en hopelijk af en toe leuke discussies.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 13:46
Kunnen die spelllingsneukers opwieberen. ajax overamstel/ hakbal betweters
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 13:47]
Vind ik leuk
JustH +8893
donderdag 26 april 2018 om 10:08
Ja, he he. Iedere kampioen heeft mazzel dat de rest slechter is?
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 07:57
Het gaat om een duwtje

Ziyech is toch niet helemaal in elkaar getimmerd

En waarom altijd het verleden er bij halen....

We leven in het hier en nu en niet 150 naar geleden met je Gerbrands en je Eenhoorn

Degelijke keeper die Waterreus maar op tv kan hij het beter aan anderen over laten
Vind ik leuk
Hakbal +535
maandag 23 april 2018 om 08:12
Gerbrands en eekhoorn zijn tenminste leiders
Vind ik leuk
#Keizerout +17223
maandag 23 april 2018 om 08:55
Neemt niet weg dat Waterreus weinig toevoegt als hij praat of schrijft.
Vind ik leuk
Hakbal +535
maandag 23 april 2018 om 09:14
Dat betekend nog niet dat jij hem hoeft na te doen
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 07:59
Overmars zelf en Sar in mindere mate kunnen ook wel een cursus mediatraining gebruiken..
Vind ik leuk
Korm +28122
maandag 23 april 2018 om 08:01
waar er 2 vechten hebben er ook 2 schuld. De supporters gaan de fout in om zo je eigen speler te behandelen maar Ziyech zelf heeft er ook weinig aan gedaan. Als je hoort dat mensen ergeren aan zijn houding dan moet je die aanpassen..
Vind ik leuk
#Keizerout +17223
maandag 23 april 2018 om 08:56
Er worden ook weleens mensen volledig onterecht op hun bek geslagen. Vrij vaak zelfs.
Vind ik leuk
Korm +28122
maandag 23 april 2018 om 09:01
klopt maar die vechten niet terug ;)

snap je punt maar in het geval ziyech vind ik beide niet onschuldig
Vind ik leuk
Morris +18994
maandag 23 april 2018 om 08:01
De grote grap is dat niemand weet wat er achter de schermen plaats vindt.
De ironie is dat als Ajax een statement had gemaakt, dat deze weer te soft of halfbakken geweest zou zijn. Tja en dan valt men daar weer over.
Elke windje of boertje wat vd Sar en/of Overmars laat is ongehoord en stinkt ook nog eens vreselijk.

Het siert meneer Waterreus enorm om nog eens een sneer te maken naar Cruijff. De grootste voetballer ooit voortgebracht in NL.
Een sneer die de heer Cruijff niet kan verdedigen.

Ja mensen dit is het niveau van NL. We lezen het en we stemmen met 3 kwart dat Waterreus gelijk heeft.

Hulde.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 08:04
Ga vissen....
Vind ik leuk
Morris +18994
maandag 23 april 2018 om 08:43
Heb je hier een nieuw account voor aangemaakt?

Ik ben blij dat er iemand bij is met goede argumenten. Welkom..
Vind ik leuk
zwollie +6165
maandag 23 april 2018 om 08:46
Ga fietsen
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 13:53
Jawel, helemaal niets helaas. Ajax is (helaas) geen voetbalclub meer. Met alle respect ik heb op voetbalgebied Jonk en Bergkamp 2x zo hoog zitten als vd Sar, en deze voetballiefhebber s worden als kleine kleuters weggestuurd. Sar is een goede keeper geweest maar heeft geen bestuurlijke intelligentie of voetbalvisie. De ego’s zijn te groot om bijvoorbeeld eens met Louis van Gaal of Hiddink van gedachten te wisselen hoe de Titanic weer zeilbaar te maken. Eeuwig sund.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 08:02
Reus goed bezig Jonguh
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 08:57
Hahaah hey weer last van je Ajax syndroompje? Een Calimero die een calimero antwoord verdedigd
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 12:59
Over Calimero gesproken......
Vind ik leuk
PoepWagen +1316
maandag 23 april 2018 om 08:10
Ronald wie?
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 08:27
Waterreus
Vind ik leuk
zwollie +6165
maandag 23 april 2018 om 08:46
Waterkneus
Vind ik leuk
huge +493
maandag 23 april 2018 om 12:20
Koeman
Vind ik leuk
dezink +850
maandag 23 april 2018 om 08:13
Waterreus heeft wel een punt hier , ik ben het er wel mee eens.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 08:14
Degene die nooit wat bereikt heeft in zijn carriere, en nooit bij een topclub gewerkt heeft staat wel altijd met zijn grote bakkes vooraan
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 08:14
Voor het eerst in zeer lange tijd dat ik vind dat Waterreus een heel goed punt heeft. Schandalig dat Sarretje een week na het voorval pas in een (betaalde) colum in de Telegraaf het opnam voor Hakim. Hoezo geen onafhankelijkheid binnen de club. Dat Sjaak Swart een daarover begint te zeiken ipv altijd over de scheids of de enige topclub van NL
Vind ik leuk
flipper +1202
maandag 23 april 2018 om 08:24
Hij heeft natuurlijk wel gelijk! Tis al jaren bij mijn club een zooitje. Daar kunnen we niet eromheen.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 08:26
Twee weken na dat onverkwikkelijke gebeuren met Ziyech ook je verhaal vertellen mijnheer Waterreus, lijkt wel zoals veel journalisten en voetbalcommentatatoren doen op "papegaaien". Elke kenner of vermeende kenner heeft zijn menjng al gegeven en nu ook mijnheer Waterreus. Flink hoor en erg origineel.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 08:28
Uit de categorie; lekker makkelijk scoren bij me 'n achterban nu dhr Waterreus..
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 08:29
Dat het qua directie niet werkt met alleen oud voetballers da’s inmiddels wel duidelijk maar dat gezever over Ziyech.. ja we moeten hem steunen maar verwacht hij dan dat iedereen voor hem gaat klappen als hij meerdere wedstrijden letterlijk elke bal verprutst en er continu bij loopt alsof hij een komkommer in zn kont heeft?

Als Ziyech naar de top wil en daar waardering wil krijgen dan zal hij toch echt aan zn houding moeten werken..

Maargoed, dat soort spelers hou je altijd, technisch hoogbegaafd maar mentaal zwakzinnig
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
maandag 23 april 2018 om 08:31
Niets op af te dingen, maar leuk is anders.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5849
maandag 23 april 2018 om 08:33
Men wou Ziyech destijds niet eens hebben. Maar omdat er een Europese uitschakeling leek te komen is in paniek Ziyech gehaald om het publiek mee te krijgen.
Als ze Ziyech nou gaan steunen dan geven ze dus aan dat ze er al die tijd dus langs gezeten heeft.
Als de beste speler een paniek aankoop is geweest...

En geen Europees voetbal is ze alsnog gelukt en nog steeds zitten ze daar denkend dat ze er iets van kunnen.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 08:34
Waterreus verteld eens iets nuttigs
Vind ik leuk
FSCeara +7260
maandag 23 april 2018 om 08:51
Hij heeft in de kernpunten wel gelijk.maar niet alleen bij Ajax hebben de supporters het voor het zeggen dat is zo bij meerdere clubs. Dan over de “ leiders “ bij Ajax die zijn ver van goed en maken er een zooitje van. Ik mag hopen voor alle Ajacieden dat er ingegrepen gaat worden want dit blijft anders een fiasco
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 09:25
Het Kinderwetje van AjaxPrimeur schrijft voor dat de PSV'-er Ronald Waterreus 'zijn bek moet houden'.
Vind ik leuk
Rsp5 +243
maandag 23 april 2018 om 09:36
Ajax zal komend seizoen heus wel weer eens kampioen worden gezien het feit dat bij ons het halve elftal vertrekt (als het niet meer is).
Dus dan is alles weer pais en vree in Amsterdam.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 09:39
Werd deze nobody niet Koeman genoemd door dat fantastische p$v. Hij wordt nergens serieus genomen, zelfs in Eindhoven niet.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 09:40]
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 09:52
Waterkneus jij mag het woord Cruijff niet in je mond nemen als megalomane analist
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 13:01
Origineel "Waterkneus "
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 10:24
Dat ie zich maar met zn eigen clubje bezighoud
Vind ik leuk
Aspers +400
maandag 23 april 2018 om 11:17
Zucht, weer een PSV'er die onder zijn steen vandaan komt om iets over Ajax te roepen. Wordt er een beetje moe van! Nu Ronald Koeman weer. Of euh....Waterreus!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 11:46
Wat weet Waterreus daar nou van? Laat die nou niet de razende reporter uit gaan hangen en zich lekker met dat provincieclubje van 'm bemoeien...
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 11:53
Heeft Waterreus wel een punt. Ik ben het helemaal met hem eens. Het is en blijft een slangenkuil die Arena. Het beleid deugt van geen meter. Trainers die goed presteren worden weggepest door leiding, nieuwe trainer die de boel (bijna) op de rit had moest vertrekken met Bergkamp. Ook vertrek van Jonk en de manier waarop recente Ajaxspelers als El Ghazi, Youness, Bazoer, Gudelj, Sigorsson en vele anderen de uitgang van de Arena zijn uitgejaagd verdient geen schoonheidsprijs. het is en blijft een kille, door de beurs aangevreten gierige zakelijke klinische club waar geen respect is.
Vind ik leuk
JanTa48 +2585
maandag 23 april 2018 om 12:16
Sportief gezien niet een uitblinker wat keuzes betreft in het samenstellen van een technische staf maar zakelijk 1 van de gezondste clubs van Europa. Waterreus weet gemakshalve te verzwijgen dat de tragedie Nouri allesbepalend is geweest voor dit hele dramatische seizoen. De bemoeizucht met hun conclusies van al die buitenstaanders begint buitenproportionele vormen aan te nemen.
Vind ik leuk
Cookee +8545
maandag 23 april 2018 om 16:09
Ajax ligt knock-out op de grond Ronald.
Wil je nog even het genadeschot lossen?
Vorig seizoen had PSV geen idee wat er fout ging.
Toen deed Amsterdam dat andersom niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Waterreus ziet 'identiteitscrisis' bij Ajax: 'Heeft Cruijff zich echt in vergist'