AZ-fans slopen grasmat van Feyenoord: Het gaat door merg en been

    AZ-fans slopen grasmat van Feyenoord: "Het gaat door merg en been"

    maandag 23 april 2018 om 13:26

    Erwin Beltman, grasmeester in De Kuip, zag zondagavond met lede ogen aan hoe diverse vlammende fakkels op het veld in Rotterdam belandden. Het leverde grote gaten in de heilige grasmat op. 

    Vanachter het doel van Marco Bizot gooiden AZ-fans tijdens de eerste helft van de bekerfinale tussen AZ en Feyenoord (3-0) vuurwerk op het veld. Een collega van Beltman probeerde de fakkels zo snel mogelijk te verwijderen. Dat gaat eigenlijk tegen het beleid van de club in. "Het gaat je toch aan het hart als je dit ziet gebeuren", laat Beltman weten aan het Algemeen Dagblad"Maar het kan ook zwaar vuurwerk zijn dat op het veld wordt gegooid."

    "Van die mortieren. Als je die oppakt, dan ben je straks je hand kwijt. Dan is gras maar gewoon gras. Veiligheid boven alles. (...) Het gaat door merg en been, maar het meest vreemde was nog dat die AZ-fans het naar hun eigen keeper gooiden. Dat is en blijft een raar fenomeen."

    Vier jaar geleden, tijdens PEC Zwolle - Ajax (5-1), was het nog véél erger. "Dat was niet normaal, een complete aanslag op het veld. En ook vorig jaar werd er nogal wat op het veld gegooid. Het schijnt er tegenwoordig bij te horen. Een of andere mode."

    Plaats een reactie

    maandag 23 april 2018 om 13:28
    Die jongens gingen vroeger vrijwillig een huurleger in en werden hooguit 25.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 13:33
    En nu zitten ze op een uitkering te wachten in hun bijstandsflatje om vervolgens het weekend van een ander te verstieren.
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    maandag 23 april 2018 om 15:36
    Met een uitkering naar voetbal... in welke wereld leef jij?
    En nee ik krijg dat niet en ook niet op een flatje.
    Wel weer typisch H'veens; vooroordelen tegen de buitenwereld te hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 16:04
    Het lukt ze in Leeuwarden anders toch aardig om een stadion te vullen met uitkeringstrekkers.
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    maandag 23 april 2018 om 16:52
    Als jij als ervaringsdeskundige daar geweest bent, dan neem ik dat van je aan. Maar daarom ben je voor mij niet minder hoor?
    Daar heb ik genoeg andere redenen voor. ;)
    Vind ik leuk
    GaoYao +5188
    maandag 23 april 2018 om 17:29
    Er zitten ook veel mensen die werken hoor.. Een klein gedeelte hebben een uitkering. Niet meer als bij H'veen..
    Vind ik leuk
    Voebtal +6482
    maandag 23 april 2018 om 13:48
    Er zaten ook ouderen tussen.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 13:52
    Ja, tegenwoordig worden ze ouder dan 25, was mijn punt.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23312
    maandag 23 april 2018 om 14:04
    Zo een fakkel past toch niet makkelijk in je reet, toch ? Wordt dus lekker gefouilleerd laatste tijd.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 15:39
    Now dat weet ik nog niet zo, volgens mij passen er wel drie in je reet ,
    zie wedstrijd Ajax-FC Zwolle (beker finale) , maar niet iedereen kent dat kunstje
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23312
    maandag 23 april 2018 om 15:54
    Nou, ik wil dat kunstje ook helemaal niet kennen of kunnen
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1703
    dinsdag 24 april 2018 om 06:39
    Feyenoord krijg er boetes door van de KNVB. Nu was de hele organisatie door de KNVB, ben benieuwd of ze zichzelf nu een boete geven.
    Vind ik leuk
    Korm +35336
    maandag 23 april 2018 om 13:28
    gaat inderdaad nergens over.. kansloos!
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 13:36
    Wist niet dat az ook zón suporters had? Kansloze figuren zijn het
    Vind ik leuk
    Voebtal +6482
    maandag 23 april 2018 om 13:47
    Ik wist niet dat az supporters had.
    Vind ik leuk
    pos +8754
    maandag 23 april 2018 om 13:56
    Elke 2 weken iets van 15.000. Eigenlijk al sinds de jaren 50. Hehe simpele.
    Vind ik leuk
    Voebtal +6482
    maandag 23 april 2018 om 14:09
    Heb je honger? Hap hap hap
    Vind ik leuk
    VA1 +1671
    maandag 23 april 2018 om 18:30
    Jawel, dat moet je toch weten kerel... dat zijn die lui met die stadion-klappers weet je wel?!
    Vind ik leuk
    Makis +1156
    maandag 23 april 2018 om 13:30
    een man met liefde voor zn vak
    Vind ik leuk
    13 +12931
    maandag 23 april 2018 om 14:01
    Die waarschijnlijk de 5e schaal op rij gaat krijgen met zijn team.
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +15588
    maandag 23 april 2018 om 13:30
    Stelletje debielen waren het die daarna werden uitgefloten door alle AZ supporters. Een paar gekkies die de goede naam van AZ vergooien hiermee.
    Vind ik leuk
    pos +8754
    maandag 23 april 2018 om 13:58
    Precies. Het is gewoon onvermijdelijk dat bij zo'n evenement een aantal van dat soort tokkies meereizen en vervelend gaan doen. Erg jammer en onzinnig.
    Vind ik leuk
    Pec010 +2043
    maandag 23 april 2018 om 14:58
    Weet jij of een andere az’er of er iets van een idee achter zat?
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +15588
    maandag 23 april 2018 om 15:09
    Waarschijnlijk wannabe hooligans van AZ met een paar biertjes te veel op.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 15:05
    Klopt. Na afloop met een aantal echte AZ fans gesproken die het terecht schandelijk vonden.
    Vind ik leuk
    Tjipie +128
    maandag 23 april 2018 om 13:30
    Tja, beetje jammer.. over respect voor andermans eigendommen heeft niemand het. Inderdaad erg vreemd om vuurwerk naar je eigen keeper te gooien, sfeer maken is mijns inziens toch net iets anders. Wees dan een vent en houd die fakkel gewoon vast!

    Offtopic: dat AD zal toch wel weer blij zijn dat ze toch welkom waren in de kuip, sjeeminee, wat een geweldig artikel weer.. *sarcasm
    Vind ik leuk
    Bdog +5468
    maandag 23 april 2018 om 13:30
    Is ook moeilijk te verkroppen, als het gras bij de buren echt veel groener is.
    Vind ik leuk
    guusje +1120
    maandag 23 april 2018 om 13:30
    lekker gefouilleerd mannen!!!
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5445
    maandag 23 april 2018 om 13:33
    Dat is veel te makkelijk. Mits het beleid in NL aangaande fouillering over de kop gaat is het te voorkomen. Op dit moment is dat het nauwelijks en dat is de stewards niet te verwijten.
    Vind ik leuk
    RtdDub +12796
    maandag 23 april 2018 om 13:31
    Namen en rugnummers svp van de daders.
    Zijn vast wel wat Feyenoorders te vinden die wel effe wat tuintjes willen gaan opleuken in Alkmaar en omstreken.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8786
    maandag 23 april 2018 om 13:46
    Dat is idd de manier op het op te lossen, man man man.

    Deze opmerking is net zo kansloos als die mede "supporters" van mij.
    Vind ik leuk
    pos +8754
    maandag 23 april 2018 om 14:03
    Ach vooraf liepen er een aantal stoere Feyenoorders tussen AZetters met kinderen AZ uit te maken voor kankerclub. Als we er allemaal op gaan reageren zoals jij wilt dan wordt het vrij treurig. Gelukkig was het gros er om een leuke dag te hebben.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4408
    maandag 23 april 2018 om 13:31
    Wat dat betreft is het zonde dat we niet naar het WK gaan. Naar verluid wordt het slachtpartij straks in Rusland met al die hooligans. Hoe mooi zou het zijn geweest als we al dit soort idioten naar Rusland hadden kunnen sturen. Met een beetje geluk kwam de helft niet meer terug.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5445
    maandag 23 april 2018 om 13:34
    De helft? Die NL "hooligans" zouden daar stuk voor stuk omver worden geblazen door die (getrainde) lui ;-)
    Vind ik leuk
    13 +12931
    maandag 23 april 2018 om 14:04
    Oranje fans staan toch juist goed bekend.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14199
    maandag 23 april 2018 om 14:50
    Dat zijn geen voetbalfans maar dagjesvolk. Naast hooligans levert dit volk ook irritatie op met hun misplaatste waves etc.
    Vind ik leuk
    markus040 +2200
    maandag 23 april 2018 om 14:33
    nee dan gaan die laffaards niet
    dan moeten ze echt op de vuist , en dan durven deze kansloze figuren niet
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    maandag 23 april 2018 om 13:32
    Jankerd
    Vind ik leuk
    13 +12931
    maandag 23 april 2018 om 14:05
    Je draait het om. De fakkelgooiers waren verkeerd bezig.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    maandag 23 april 2018 om 14:07
    Dat spreekt voor zich toch?
    Vind ik leuk
    13 +12931
    maandag 23 april 2018 om 14:16
    Niet als jouw enige commentaar ‘Jankerd’ is naar de grasmeester toe.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 14:16]
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    maandag 23 april 2018 om 14:20
    Volgens mij ging dit artikel over de grasmeester toch?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19740
    maandag 23 april 2018 om 13:32
    Dan maar een andere locatie zoeken voor de beker finale als de tuinman het hier zo moeilijk mee heeft.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5445
    maandag 23 april 2018 om 13:35
    Er is nou eenmaal geen mooiere locatie voor de finale..
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19740
    maandag 23 april 2018 om 13:38
    Wembley?
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5445
    maandag 23 april 2018 om 13:45
    Camp nou, Old Trafford, Signal Iduna Park.. het heeft allemaal wel wat. Helaas gaan die dingen nou eenmaal niet zo simpel. Blijven we toch maar in de Kuip ;-)
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19740
    maandag 23 april 2018 om 13:50
    Voor mij is het heel simpel. Uit de loting komt een thuis spelende club en dan is dat stadion automatisch het stadion waar je zou moeten spelen. Dit jaar zou dus in Alkmaar geweest moeten zijn. En dan kan de betreffende club zelf beslissen, in overleg, om naar een groter stadion te verhuizen.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5445
    maandag 23 april 2018 om 13:53
    Ieder zijn mening, ik ben toch voorstander van het huidige systeem. Een groot sfeervol stadion waar jaarlijks de bekerfinale terugkeert. Toch een traditie. Voorkomt ook allerlei ongein wanneer kleine clubs de finale halen en bij jou idee wel thuis willen spelen..
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19740
    maandag 23 april 2018 om 14:02
    Feyenoord wordt op deze manier teveel bevoordeeld als ze de finale halen. Het moet niet kunnen dat er 2/3 van het publiek van het uitspelende team is.
    De Kuip als vast stadion kan wel, maar als Feyenoord dan de finale haalt moet je uitwijken. Feyenoord tegen Ajax, spelen in Eindhoven.
    Feyenoord - PSV, spelen in Amsterdam.

    Al vind ik mijn eerste idee het beste. Gewoon via loting, het is juist de charme van het beker voetbal dat kleine clubs de finale kunnen halen. En als de loting eerlijk is geweest en thuis speelt heb je geluk.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32079
    maandag 23 april 2018 om 14:23
    Een wedstrijd tussen Feyenoord en PSV in de Arena is wel het laatste waar Nederland op zit te wachten! En ik vermoed de gemeente Amsterdam ook niet...

    Het maakt ook helemaal niet uit waar we spelen, 2/3 van het publiek is sowieso voor Feyenoord! We zijn nu eenmaal met velen en we zitten overal. Kaarten regelen we wel! Ik heb Feyenoord al 7x zien spelen aan het Nijmeegseplein in Arnhem, 3x in het Philips Stadion en ook in stadions van andere clubs....

    Loten is een slecht idee omdat de meeste gemeenten Feyenoord, Ajax of PSV niet willen ontvangen. De opzet zoals ie nu is kwam niet uit de lucht vallen. Feyenoord heeft wellicht een voordeel, maar heeft niet gevraagd om deze opzet. Dat komt allemaal uit de koker van de KNVB.
    Vind ik leuk
    markus040 +2200
    maandag 23 april 2018 om 14:39
    dan zou je de finale over 2 wedstrijden moeten spelen , anders word het niks denk ik
    al vind ik de kuip ook goed
    vorig jaar speelden vitesse en az de finale en hadden van beide clubs 15.000 supporters een fantastische dag
    als 1 van de 2 door loting een thuiswedstrijd had gekregen , hadden er nooit zoveel uit supporters mee gekund
    Vind ik leuk
    Wim Altena +174
    maandag 23 april 2018 om 13:45
    De tuinman is niet de enige die er moeite mee heeft; wat denk je van de AZ doelman? En als je dit glimlachend goedkeurt, ga eens naar MindFit, daar behandelen ze gevallen zoals jij
    Vind ik leuk
    13 +12931
    maandag 23 april 2018 om 14:08
    In plaats van commentaar op de grasmeester te leveren, zou commentaar op de individuen die zich misdragen logisch zijn.
    Vind ik leuk
    WTSGD +1349
    maandag 23 april 2018 om 13:35
    Zulke Noord-Hollandse kneuzen zorgen juist voor dat pyro nooit geaccepteerd gaat worden. Neuzen idem. Gelukkig straft de Kuip direct.
    Vind ik leuk
    Pukstra +858
    maandag 23 april 2018 om 13:37
    Op de foto zie ik alleen maar 16 jarige jochies beetje stoer doen. Dit is een trend die je meer ziet in stadions. Mijn beeld van een hooligan was toch echt een grote brede kerel met kale kop vol littekens. Beetje zoals die Russen. Maar dit zijn gewoon kwajongens
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5445
    maandag 23 april 2018 om 13:50
    Kijk maar eens goed in het uitvak hier wanneer we thuis tegen AZ spelen, of wanneer zij thuis spelen bij hun sfeermakertjes. Dat bestaat louter uit pubers.. jongens die hun schooltje nog moeten afmaken. Gaat iets mis tja dan krijg je dus gefrustreerde pubers.. we weten allemaal hoe dat is. Was jaren terug daar anders, jammer.
    Vind ik leuk
    13 +12931
    maandag 23 april 2018 om 14:10
    Het is nog gekker dan dat, onrust veroorzaken op je eigen helft, rondom je keeper, nog voordat er ook maar iets ‘mis’ gaat met de wedstrijd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 14:11]
    Vind ik leuk
    Kramertje +901
    maandag 23 april 2018 om 13:37
    Nou heeft de KNVB het weer in eigen handen en dan is nog vele malen erger dan bij andere wedstrijden.

    Vind ik leuk
    plein19 +1938
    maandag 23 april 2018 om 13:39
    Belachelijk al die fakkels en de risico's ervan. Van wie waren die idiote zwarte rookbommen? Want dat was ook belachelijk. Een paar gasten beslissen dat vele mensen niets meer konden zien.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8786
    maandag 23 april 2018 om 13:48
    Idd, daar hoor je de tuinman niet over.
    Vind ik leuk
    WTSGD +1349
    maandag 23 april 2018 om 14:10
    Die kwamen ook niet op het veld...
    Vind ik leuk
    plein19 +1938
    maandag 23 april 2018 om 14:18
    is het enige belangrijke criterium of er wat plastic of gras kapot gaat? Ik vind mensen belangrijker.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8786
    maandag 23 april 2018 om 14:33
    En die 2e wereld oorlog bommen? Die kwamen ook niet op het veld, maar die gooien die mafklappers tussen de mensen!!
    Vind ik leuk
    Wim Altena +174
    maandag 23 april 2018 om 13:43
    Helaas noodzaakt dit de club om achter de doelen netten ter beveiliging op te hangen; inderdaad OOK achter het doel voor het vak met de fanatieke Feyenoord aanhang
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 13:44
    Ik kan niet begrijpen, dat je als supporter het mooiste veld, van het mooiste stadion vernaggeld. Ik ben voor Ajax, maar toen met Pec schaamde ik me ervoor. Dan ben je geen voetbalfan.
    Vind ik leuk
    hassel +839
    maandag 23 april 2018 om 13:48
    Ben benieuwd wat de KNVB doet met AZ. Als Feyenoord een fakkeltje afsteekt is de wereld immers te klein....
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 14:01
    Afwachten maar.. De vorige keer zijn ze niet bestraft voor het zingen van een SS-liedje. Dat heeft overigens niks met Feyenoord te maken, maar met het handje boven de hoofd houdend van AZ.
    Vind ik leuk
    pos +8754
    maandag 23 april 2018 om 14:07
    Feyenoord had voor de goede orde 10 keer meer vuurwerk mee hoor. Alleen gooien die het in hun eigen stadion niet op het veld.
    Vind ik leuk
    13 +12931
    maandag 23 april 2018 om 14:13
    Doen ze dat in andere stadions wel dan?
    Vind ik leuk
    Gid010 +679
    maandag 23 april 2018 om 13:50
    Rekening gewoon naar AZ alkmaar sturen.. die tokkies van Alkmaar hebben met hun gedrag iets weg van een eerdere bekerfinale waar Pec Zwolle had gewonnen. En nog naar je eigen keeper gooien ook
    Vind ik leuk
    wijnsmaakt +251
    maandag 23 april 2018 om 13:52
    AZ volgend seizoen maar uitsluiten van de beker competitie
    Vind ik leuk
    HanV +4242
    maandag 23 april 2018 om 15:10
    Gelijke monniken, gelijke kappen, dat wordt bij de eerstvolgende uitwedstrijd in het bekertoernooi voor AZ een wedstrijd zonder eigen publiek, maar wel zonder toegangscontrole.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 13:55
    Wat een sukkel ben je toch als je dit doet en het ook nog eens goed probeert te praten. Hoe zouden supporters van andere clubs het vinden als de grasmat van hun stadion zo beschadigd wordt. Kansloze acties.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 14:00
    Zal nog wel een straf opleveren. Daarbij heeft AZ waarschijnlijk nog wel een voorwaardelijke straf uitstaan vanwege het zingen van het SS-liedje...
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 14:19
    Volgende keer als je daar naar toe moet alles maar dan ook alles slopen
    Vind ik leuk
    deltiaan +1224
    maandag 23 april 2018 om 14:26
    zelf schuld , geen goede controle bij de ingang
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6095
    maandag 23 april 2018 om 15:24
    Volgens mij is de finale in handen van de knvb, en zijn ze ook verantwoordelijk voor wat er het stadion in komt.

    Corrigeer me als ik me vergis, maar de schuld ligt niet bij Feyenoord
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    maandag 23 april 2018 om 15:33
    Is vast iets Noord-Hollands, jammer.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 16:31
    Straffen dat vieze vuile gajus. Moet nog maar zien dat het AZ 'fans' zijn. Lamzakken
    Vind ik leuk
    Caniggia +860
    maandag 23 april 2018 om 18:27
    Misschien zou je dan toch eens beter moeten controleren op dat spul.Want ze gaan met die troep langs jullie eigen Stewards.Als de controles niet beter worden dan blijf je dit soort taferelen houden.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 18:40
    Zulke dingen moeten niet gebeuren zeker niet als die goed willige man denkt alles weg te hebben en dan gooit z’n rand debiel er nog 1 hij kan ook op hem vallen zulke figuren moet je voor het leven schorsen
    Vind ik leuk
    Ronnie7 +43
    maandag 23 april 2018 om 21:18
    De AZ supporters waar ze 2 jaar geleden nog met een klappertje op de tribune zaten, hebben ook ineens boefjes
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1171
    maandag 23 april 2018 om 23:06
    Ze smelten de kazen!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4408
    dinsdag 24 april 2018 om 08:35
    De spanning wordt steeds minder in alle competities. In de CL zijn het vaak ook dezelfde ploegen uit dezelfde landen. Het is een wonder dat er nu met Roma en in mindere mate Liverpool twee kleinere clubs in de halve finale staan. Maar normaal gesproken zijn ploegen als Real, Barca, Bayern, Juve, PSG en de grote clubs uit de PL De enige ploegen die ver in de CL kunnen komen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 11:24
    Nu kan Feyenoord de schade verhalen bij de KNVB voor het grasveld natuurlijk
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    AZ-fans slopen grasmat van Feyenoord: "Het gaat door merg en been"