Jong Ajax op titelkoers: 'Bij PSV het beleid dat we geen kampioen wilden worden'

    Jong Ajax op titelkoers: 'Bij PSV het beleid dat we geen kampioen wilden worden'

    maandag 23 april 2018 om 15:36

    Jong Ajax heeft nog één overwinning om het kampioenschap te pakken in de Jupiler League. Art Langeler, bondscoach van Jong Oranje en toekomstig directeur voetbalontwikkeling bij de KNVB, bekijkt de situatie met argusogen. Bij Jong PSV was het beleid om juist géén kampioen te worden.

    "Een paar jaar geleden zijn we ermee begonnen", vertelt Langeler bij De Oosttribune van RTV Oost over de deelname van beloftenteams aan de Jupiler League. Hij was tussen 2013 en 2017 hoofd opleiding in Eindhoven. "Wij waren als PSV een enorme voorstander van, en nog steeds. Maar we zagen na een jaar al aankomen dat we over een paar jaar wel eens kampioen konden worden, of Ajax. We hebben zelfs bij PSV beleid gemaakt dat we dat niet wilden."

    Dat was niets voor niets, stelt Langeler. "Het gaat om de leerschool die de jonge jongens moeten krijgen. Die moeten af en toe een keer vreselijk op de kloten krijgen in een wedstrijd. De rest van de teams in de Jupiler League krijgt het niet voor elkaar om een team in de benen te helpen, met alle leeftijden die ze mogen gebruiken, dat goede weerstand kan bieden aan deze Jong-teams en ik vind dat daar ook wel iets verwijtbaars ligt."

    Plaats een reactie

    Bengelino +11646
    maandag 23 april 2018 om 15:39
    Ja tuurlijk
    Vind ik leuk
    jari4ever +1176
    maandag 23 april 2018 om 15:47
    Wat een onzin!!!! Nog nooit zoiets gehoord .....je beleid moet idd ontwikkeling zijn maar als je kampioen word is dat prima of moet Ajax zaterdag met 5 man voetballen om dik te gaan verliezen
    Vind ik leuk
    Sanuk +3331
    maandag 23 april 2018 om 15:55
    geen miljoenen aankopen opstellen. alleen eigen jeugd
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 23 april 2018 om 16:03
    Dat zou ik enorm toejuichen.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +45050
    maandag 23 april 2018 om 18:36
    Inderdaad. Dank voor je objectieve eerlijke mening Ajacied_8.
    Jong Ajax en Jong PSV mochten meedoen met de intentie dat eigen jeugd meer toekomt om onder druk te spelen.
    Het is nooit de bedoeling geweest dat er een veredeld 2e team van Ajax gaat spelen bij Jong Ajax (zoals miljoenenaankoop Cassierra).
    Miljoenen die clubs in de Jupiler League nooit kunnen verdienen vanuit hun eigen licentie.
    Ajax 1 schuift miljoenen geld door naar Jong Ajax...oneerlijke concurrentie aldus.
    In mijn ogen wordt er 'misbruik' gemaakt van de 'Jong Ajax licentie', door Ajax 1.

    Het voelt alsof een 8 jarig kind de hulp inroept van zijn grote broer van 18 jaar oud, om een klasgenoot van 8 jaar af te tuigen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 18:45]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 23 april 2018 om 18:52
    Objectief ben ik echt niet hoor. Ik ben fan van Ajax. Dus bekijk alles door een Ajax bril.

    En ik ben het gewoon niet eens met het huidige beleid van Ajax. Gewoon een blik Colombianen open trekken en hopen dat er iets goed genoeg is om 2 jaar in het eerste te spelen en dan duur te verkopen. De identiteit van Ajax staat, mijn inziens, op het spel.
    Jonk was de eerste die daarvoor waarschuwde.

    Als Ajax kampioen wordt, vind ik wel dat je het dan moet vieren. Maar een bescheiden feest. Het is toch een unieke prestatie wat geen andere profclub gelukt is.
    Je hebt je aan de regels gehouden, en binnen die regels ben je de beste.

    Maar dat die regels moeten veranderen, dat zeker. Hoe sneller hoe beter. Maar die taak zal vanuit de KNVB moeten komen. Dat hoop ik echt. De huidige beleidsbepalers bij Ajax vinden dat ze zelf goed werk doen, die gaan op deze voet door.
    Enge gedachte eigenlijk, dat de KNVB Ajax moet redden..
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +45050
    maandag 23 april 2018 om 19:04
    Dat de regels niet keihard zijn opgesteld is helder. Maar er is ook iets van 'naar de geest van de wet' handelen.
    Iedereen weet dat Jong Ajax de licentie kreeg om jeugd ervaring op te laten doen.
    Jong Ajax is er nooit geweest om een miljoenenaankoop als Cassierra te laten spelen omdat de A-selectie vol is (gekocht) met spelers als Dolberg en Huntelaar, dat er geen plaats meer was voor Cassierra.
    Door dit wanbeleid bij Ajax, worden andere clubs nu benadeeld.

    ps als ajax dit kampioenschap openlijk gaat vieren, ben dan niet verbaast over de enorme kritiek die je afroept vanuit de clubs uit de Jupiler League, de pers etc. Je besodemieterd de boel.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 19:06]
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1479
    maandag 23 april 2018 om 19:30
    Ben het wel eens met alle bovenstaande. Binnen de regels word er correct gehandeld en dus niks van te zeggen. Kritiek van clubs uit de jup vind ik ook begrijpelijk. Het is aan de knvb er paal en perk aan te stellen. Echter voor ajax ideale situatie om weer meer gokjes te wagen op de markt jongens die bij 1 niet meekunnen hebben toch een podium moet overmars denken schreef ja koop er nog een paar van rond de drie mio. Beter kijkt overmars naar ziyech voor veel gekocht plezier van gehad en ga je geen verlies op maken, das de weg.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 19:31
    Joh gewoon een prima podium voor de spelers die nog niet op het gewenste niveau zitten. 2 aankoopjes in het Jong team kan toch wel joh.
    Jij hebt nooit iets positiefs te melden als het over Ajax gaat.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +45050
    maandag 23 april 2018 om 19:37
    Wijs maar naar mij.
    Je zal zien wat het algemene oordeel zal worden.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8765
    maandag 23 april 2018 om 19:32
    En hoe noem je het volgend jaar als Twente met de 4de begroting in de JL speelt ? Ben ook geen voorstander van de jong teams maar dat heeft niets met geld te maken of de prijs van spelers
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +45050
    maandag 23 april 2018 om 22:04
    Twente degradeert dan gewoon conform de regels.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8765
    maandag 23 april 2018 om 22:57
    Dat is zeker een feit.
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +291
    maandag 23 april 2018 om 20:20
    eigenlijk moet Ajax den haag op kopen via een stroman en dan jong Ajax er in laten spelen zijn toch 6 punten extra elk jaar!
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 20:22]
    Vind ik leuk
    JustH +15562
    maandag 23 april 2018 om 16:05
    Jeugd kopen en niet laten voetballen?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 23 april 2018 om 16:11
    Jeugd en kopen, dat zou niet samen moeten gaan. Jeugd moet je opleiden.
    Vind ik leuk
    JustH +15562
    maandag 23 april 2018 om 16:13
    ok, spelers kopen en niet kunnen opstellen?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 23 april 2018 om 16:24
    Nee. Lees mijn reactie hieronder.
    We moeten spelers krijgen die transfervrij naar Ajax komen omdat het Ajax is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 01:37
    Jij leeft in een droomwereld die totaal niet realistisch is.
    Vind ik leuk
    Knorrenboef +1078
    maandag 23 april 2018 om 16:17
    Alles is te koop, ook jeugd.
    Vind ik leuk
    tannat +13722
    maandag 23 april 2018 om 16:18
    En Ajax koopt geen jeugd?
    Zet je oogkleppen af: Ajax geeft nog steeds veel meer aan jeugd uit dan anadere clubs: met name voor het lokken van jeugd bij andere clubs via vergoedingen en andere financiele compensaties. Kopen dus..
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 23 april 2018 om 16:22
    Ja dat bedoel ik dus. Daar moeten we van af. Niet meer kopen maar de opleiding verbeteren. Breng de A2 terug, desnoods een A3. De vijver waaruit ze doorstromen naar Jong Ajax moet groter worden. Niet slechts 1-2 en de aanvulling bijkopen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    maandag 23 april 2018 om 16:42
    Ja, maar die A2 is afgeschaft, omdat jongens uit de A2 het eerste niet haalden. Dus daar heeft Ajax niet zoveel aan. Ze hebben zelfs nog minder aan een A3.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 23 april 2018 om 16:49
    Ik, en ik doe er toch niet toe maar toch, ik vind dat de doelstelling moet zijn om eerst de kwaliteit in de A2 proberen te verhogen. Afschaffen is gewoon weer de makkelijke weg kiezen.

    Als je de regel maakt dat een speler minstens 3 jaar in de jeugd gespeeld moet hebben voor hij in aanmerking komt om mee te doen bij Jong Ajax dan dwing je de clubs om de opleiding te verbeteren, beter en vroeger scouten.

    Nu kun je in principe het kampioenschap kopen met Cassiera en Orenuela en Johnson etc.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    maandag 23 april 2018 om 16:55
    Van mij had de A2 best mogen blijven hoor. Sowieso help je er het Nederlandse voetbal mee, en daarmee indirect jezelf.
    Alleen Ajax leidt per jaar 2/3 spelers op voor het eerste. In een goed jaar misschien 5/6. Dan zit je nog ruim binnen die eerste selectie. Dus ik denk dat je de A2 en A3 overschat als je verwacht dat die jongens het eerste gaan halen. In ieder geval niet structureel.

    Ik denk dat je dat niet moet doen. In Engeland hebben ze ooit de Home Grown regel ingevoerd zodat Engelse spelers meer kansen zouden krijgen op een doorbraak in het eerste. Je moet .. 3 jaar in Engeland spelen tussen je 15e en 21e geloof ik en dan ben je Home Grown en daarvan moet je er 8 hebben geloof ik. Gevolg: Engelse clubs gingen nog jonger scouten buiten Engeland, zodat die jongens ook als Home Grown golden. Gevolg: Engelse spelers kregen in de jeugd al minder kansen.
    Ik denk dat je daarmee, net als in Engeland, vooral Nederlandse jeugdspelers dwarszit en daarmee het Nederlands voetbal.

    Ja, maar daar was het Ajax niet om te doen. Dat is een gevolg van veel kopen. Niet een gevolg van het kampioenschap willen kopen. Als Ajax Cassierra, Orejuela en Johnsen drie jaar eerder had gescout had je dit probleem nu ook gehad, alleen had Ajax meer geld over.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 23 april 2018 om 17:06
    De A2 en A3, als je daar speelt kan je toch wel wat. En als je dan toch in het betaald voetbal terecht kom, maar een treetje lager dan sta je Europees hoog mbt aantal opgeleide spelers die het betaald voetbal halen. En vanwege die reden heb je weer kans dat spelers eerder naar Ajax komen als hun droom echt is profvoetballer te worden.

    Daarbij eerstejaars A2 waar twijfel over is kun je dan de kans geven om zich jaar erop in de A1 te bewijzen. Nu moet je er meteen staan. Sommige spelers hebben een meer trapsgewijs nodig om de top te halen. En die zijn bij voorbaat kansloos. Terwijl dat ook mentaliteit kweekt, knokken tegen de mensen die je eigenlijk niet goed vinden.
    Een tweede kans wordt onderschat.

    Engeland is een drama, maar dat is ook vanwege regelgeving van de EU.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    maandag 23 april 2018 om 17:12
    Oke, met die redenering kan ik leven. Het ging mij er vooral om dat het niet direct een extra instroom zou betekenen voor het eerste.

    Daar heb je gelijk in, maar volgens mij hebben ze toen ook gekeken 'wie van die jongens haalt het uiteindelijk via de A2' en dat was verwaarloosbaar. Maar je gedachte deel ik.

    Ja, klopt, maar die regelgeving hebben wij ook. Feit is dat hun oplossing een extra negatief gevolg had in plaats van een oplossing was. Regelgeving lijkt me verstandig, maar verkeerde regelgeving brengt je alleen verder van huis.
    Vind ik leuk
    Rjc1980 +1168
    maandag 23 april 2018 om 17:05
    Casseira, Johnson enz. Die 2 spelers kosten al meer dan de begrotingen van bijna alle juup ploegen. Beide spelers kosten samen rond de 7 miljoen en daarnaast samen minimaal 5 ton per jaar (400.000 voor buiten eu en Johnson minimaal 100.000)....

    Volgens mij hebben ploegen als Emmen, Telstar Eindhoven, RKC, FC den Bosch en dan vergeet ik er nog tig, een begroting van 3 a 4 miljoen MAX. Niet echt fair toch?
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10819
    maandag 23 april 2018 om 16:05
    Ja joh Art begon zo goed als trainer bij PEC maar gaat steeds grotere onzin uitkramen. Dat het belangrijker is je jeugd te testen dan kampioen te worden ala, dat gaat er nog wel in.
    Ze moeten volgens hem de ballen in de eigen goal gaan knallen zeker.
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    maandag 23 april 2018 om 16:20
    Nee hij ziet liever dat de andere teams een hoger niveau halen, zodat de Jong spelers meer weerstand krijgen. Dat is hem enorm tegengevallen (vooral dit seizoen). Als je tegen oudere tegenstanders speelt en je alsnog bovenin meedraait is de gewenste tegenstand te laag geweest. Dan ga je je doel voorbij met de Jong teams.

    Als je niet om het kampioenschap meedoet, betekent dat dat de andere clubs sterker zijn. Dus dat je spelers meer weerstand krijgen en zich beter kunnen ontwikkelen. Dat je dan niet meedoet om de prijzen is ondergeschikt aan individuele ontwikkeling.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    maandag 23 april 2018 om 16:43
    Dus dan moet je goede spelers wegsturen omdat je tweede team te goed is?
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    maandag 23 april 2018 om 16:51
    Nee, zoals je kunt lezen had Langeler méér verwacht had van de reguliere JL teams. Het is dus eigenlijk een steek naar de JL clubs dat die zonder beperkingen qua leeftijd nog altijd amper opgewassen zijn tegen de Jong teams. Daar had hij meer van verwacht. Zijn punt is in feite niet dat de Jong spelers te goed zijn, maar dat de JL clubs zwaar tegenvallen.

    Wat ik dan wel vind dat spelers die eigenlijk zijn gehaald voor het hoofdteam, niet voor Jong zouden moeten spelen. Zoals een Cassierra of Orejuela. Of Room in een paar wedstrijden bij Jong PSV. Daar mag nog wel meer scheiding tussen komen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    maandag 23 april 2018 om 16:59
    Ja, maar wat ik bedoel is dat Ajax in Jong gewoon betere spelers heeft dan PSV. Als PSV een even goede selectie heeft, sturen ze dan mensen weg en zeggen ze 'wij willen 6e worden, geen kampioen.'?

    Dat is niet te doen. Als iemand tegenvalt moet hij gewoon met het tweede mee kunnen doen. Daarnaast kun je dan gewoon elke aankoop inschrijven voor het tweede en dan toch bij het eerste zetten als hij het wel aankan. Regel omzeild.
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    maandag 23 april 2018 om 16:59
    Als het niet landt, dan landt het niet. Ik geef het op.
    Vind ik leuk
    Toubo Wedo +247
    maandag 23 april 2018 om 17:13
    Sinds waneer geven piloten op, landen die handel!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    maandag 23 april 2018 om 17:15
    Het slaat gewoon nergens op wat Langeler zegt.
    Vind ik leuk
    cheeks +3572
    maandag 23 april 2018 om 17:56
    Nou, PSV heeft in jong de betere spelers hoor. Alleen stellen ze deze spelers niet vask tegelijk op. De keren dat ze dat wel doen is het iedere keer een afstraffing geworden. 6-0 Telstar en GEA, Top Oss. Ook recentelijk nog bevestigd door de coaches Snoei en van Sta. En ook Hans Kraay roept het. Jong PSV heeft 9 potentiele PSV 1 spelers tw Obispo, Teze, Rigo, Gudmunsdon, Malen, Lammers , Gapko , Lundqvist en Mauro. Tijdens de florida cup hebben ze alle 9 gespeeld en waren ze gewoon beter dan Fluminense. Kraay maakte gisteren nog terecht de opmerking dat Cocu beslist of Fortuna promoveert of niet. Spelen de meeste dan gaat Fortuna niet winnen. En daarin heeft Kraay gelijk. Dit zou nooit mogen kunnen. Geen fairplay.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    maandag 23 april 2018 om 18:03
    Dus ze zetten elke week grote talenten op de bank en dan spelen jongens die het niet gaan halen, want dat is beter voor de ontwikkeling van de grote talenten?
    Dat zou betekenen dat je beter 1x in de twee weken een moeilijkere wedstrijd kunt spelen dan elke week een makkelijkere. Ik vraag me af of die gedachte klopt.
    Het zou me verbazen als meer dan 5 het halen. En dan vind ik 5 al ruim.
    Het is leuk dat ze beter waren, en dat ze goed mee konden komen, maar uiteindelijk zegt dat nog niks.

    En dat tweede elftallen van topclubs uiteindelijk bovenin mee zouden gaan draaien lijkt me geen verrassing.

    En als Jong PSV expres niet haar beste spelers opstelt kun je je afvragen of ze in een competitie thuishoren. Het idee van een competitie is zo hoog mogelijk eindigen.
    Vind ik leuk
    cheeks +3572
    maandag 23 april 2018 om 18:08
    Enigzins heb je gelijk. Op vrijdag mogen ze vaak niet mee doen omdat ze op de bank zitten bij PSV1. Op maandag spelen ze vaak wel. Op maandag dus nooit verloren. Maar je hebt een punt. Lammers bijv heeft dit jaar in totaal 10 wedstrijden minder gespeeld bij jong tov vorig jaar.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    maandag 23 april 2018 om 18:35
    Ja en als je niet in mag vallen heb je het hele weekend niet gespeeld. Lekker is dat voor je ontwikkeling.
    Ja, terwijl Lammers juist méér nodig heeft dan vorig jaar, want hij is verder in zijn ontwikkeling.
    Art Langeler bedoelt het vast goed, maar zijn redeneringen lijken vaak nergens op.

    Wat me ook stoort, al langer dan ze in de jupiler league spelen, is dat belofteteams het gehele niveau van de jupiler league lager maken door spelers te claimen die anders voor FC Oss, Helmond of Telstar zouden spelen. En dan gaat Art die clubs verwijten dat ze geen goede spelers hebben. Laat Van Vlerken dan gaan, of moet die Arias op gaan volgen?
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 18:25
    Hij probeert met een omweg te zeggen dat je geen miljoenen moet investeren in het 2 de maar zelf opleiden. Dan is kampioen worden niet perse een doelstelling op zich.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    maandag 23 april 2018 om 18:48
    Ik weet niet of hij dat zegt. Waar zou ik dat uit moeten halen?

    Iemand anders zei hier net dat Jong PSV alleen op maandag in de sterkste opstelling speelt, omdat vrijdag spelers niet meedoen die dat weekend op de bank zitten bij het eerste.
    Het lijkt me eerder dat ze hebben besloten niet altijd het beste team op te stellen, waardoor je af en toe verliest. Maar dat vind ik een vreemde houding voor een team dat meedoet aan een echte competitie.
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1229
    maandag 23 april 2018 om 16:12
    Hij doelt op de transferwaarde van het team. Als je kijkt wat Ajax voor een aantal jong Ajax spelers betaald heeft dan is dat meer dan welke eerste divisie club ook.
    Ze spelen met de duurste selectie ivm de miskopen van Ajax 1. Daar zou je wat aan moeten doen, dan is het niet zo gek dat ze kampioen worden. Daarmee neemt ook het gezeik van de andere clubs toe.
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    maandag 23 april 2018 om 16:16
    Denk dat je zijn punt mist. Het idee van het hele Jong in de JL was om tegen betere teams te spelen, daardoor meer weerstand te creëren en te vechten voor een resultaat.

    Dat in tegenstelling tot een easy-peasy competitie waar je zelfs met een veredeld A-elftal nog om het kampioenschap strijdt en het seizoen globaal genomen alsnog (te) makkelijk afgaat.

    De conclusies van dit seizoen zijn dat ook in de JL een gebrek aan weerstand is. Dat tilt je spelers dan nog niet echt naar een hoger niveau.

    De redenatie van Art valt best wat voor te zeggen, als je wat langer dan een halve seconde nadenkt.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    maandag 23 april 2018 om 16:45
    Ja, maar Jong Ajax krijgt van die jupiler league clubs evenveel/even weinig tegenstand als Jong PSV krijgt. Dus zijn de Jong PSV spelers dan in het voordeel omdat hun teamgenoten slechter zijn en het daarom voelt als meer weerstand?

    En moet je dan goede spelers wegsturen zodat je team minder goed is en je (als de eerste redenering klopt, waar ik mijn twijfels over heb) meer weerstand krijgt?

    Overigens moet Art niet zo flauw doen over het gebrek aan tegenstand. Dat Jupiler league clubs minder beschikking hebben over goede spelers is in grote mate te wijten aan de belofteteams van grotere clubs.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 16:46]
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    maandag 23 april 2018 om 16:54
    Een JL club moet ook zelf een voldoende selectie op de been kunnen brengen en niet afhankelijk zijn van het (huur)spelersinfuus van de grote clubs. Als ik kijk wat er voor spelers het afgelopen seizoen in Jong PSV hebben gespeeld zijn dat voornamelijk hele jonge talenten geweest. Daar durven de JL clubs vaak juist niet aan te beginnen, omdat die ervaring missen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    maandag 23 april 2018 om 17:08
    Oke, kun je ook ingaan op mijn eerste twee punten?

    Doordat heel veel clubs een selectie met 16 spelers hebben als belofteteam (toen er een reservecompetitie was waren dat er aanzienlijk minder) blijven er minder spelers over voor jupiler league clubs.
    Koopmans, Van Vlerken, Duarte, Van der Moot, Van Osch, Rommens, Hattu, Konings gaan het of niet redden of hun contract wordt niet verlengd, dat zijn dan de spelers bij Jong PSV van 20+. Die hadden allemaal gewoon bij andere clubs kunnen spelen en het niveau kunnen verhogen. Zelfde geldt voor alle clubs met een belofteteam. Ik vind het niet gek dat het niveau van die clubs wat daalt. Leemans had ook gewoon een paar jaar bij een andere club kunnen spelen, een andere club iets opleveren bij zijn transfer naar VVV en dan met dat geldt weer iemand kopen.
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1262
    maandag 23 april 2018 om 16:18
    Zeg zoiets dan aan het begin van het seizoen
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    maandag 23 april 2018 om 16:25
    Daar heeft Langeler nooit een geheim van gemaakt. Het ging altijd om de weerstand, niet om de teamresultaten.
    Vind ik leuk
    Denhaag6 +671
    maandag 23 april 2018 om 15:49
    Ik (als PSV supporter) vind het onzin wat hij nu roept, dan moet je niet meedoen als PSV zijnde. Geniet ervan Ajacieden, zo hebben alle topclubs in NL een prijs :)
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    maandag 23 april 2018 om 16:21
    Misschien nog eens goed lezen wat hij zegt, vervolgens er even wat langer over nadenken. Hij maakt namelijk een prima punt.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    maandag 23 april 2018 om 16:47
    Het is wel vreemd dat je meedoet aan een competitie met het doel geen kampioen te willen worden.
    Vind ik leuk
    Denhaag6 +671
    maandag 23 april 2018 om 16:55
    Juist #Keizerout, dit was mijn punt Nistel!

    PSV heeft een aantal talenten rondlopen, waarvan ik echt hoop dat ze komend jaar een kans krijgen in het eerste.. :)
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    maandag 23 april 2018 om 16:57
    Dan zie je het punt nog steeds niet.

    Kampioen worden is helemaal geen doel. Spelersontwikkeling is het doel. Als je kampioen wordt, heb je minder weerstand gehad dan waar je op gehoopt hebt en wat gewenst was voor een betere ontwikkeling van je spelers.

    Dat is net zoiets als dat je spelers steeds hoort zeggen dat Europees voetbal goed is voor je ontwikkeling, want meer weerstand.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    maandag 23 april 2018 om 17:15
    Nou, van een ploeg die meedoet aan een competitie zou het doel wel moeten zijn om zo hoog mogelijk te eindigen.
    Als je selectie dan zo goed is dat je kampioen wordt, moet je daar volgens Langeler iets aan doen, want het doel is om geen kampioen te worden.

    Ik snap dat de jupiler league meer weerstand oplevert, maar je doel moet gewoon zijn om zo hoog mogelijk te eindigen. Dat kun je dan best combineren met zoveel mogelijk ontwikkelen, maar meedoen voor spek en bonen kan natuurlijk niet.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    maandag 23 april 2018 om 15:50
    Pfff wat een onzin haha, Jong PSV is simpelweg niet goed genoeg om mee te spelen voor het kampioenschap!
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1359
    maandag 23 april 2018 om 15:53
    Klopt doe dan, en Ajax 1 is simpelweg niet goed genoeg om mee te spelen voor het kampioenschap!
    Vind ik leuk
    David4Ajax +1196
    maandag 23 april 2018 om 15:54
    Negen jaar op rij toptwee?
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    maandag 23 april 2018 om 15:56
    Ajax 1 staat in tegenstelling tot Jong PSV niet 5’e wel? Jong PSV zit erg ver van het kampioenschap af.
    Vind ik leuk
    Senn +7377
    maandag 23 april 2018 om 17:00
    Jong PSV is veel beter dan Jong Ajax. Mits ajax zonder 1ste elftal spelers speelt.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    maandag 23 april 2018 om 19:44
    Bij Jong PSV spelen net zo goed 1ste elftal spelers, haal die er dan ook weg. En dan staat er bij Jong Ajax nog steeds een veel beter elftal, zitten veel meer toptalenten in die voor 99% zeker het eerste elftal gaan halen. Bij Jong PSV zijn dat er veel minder. Zulke talenten als Gudmundsson, Lammers en Ritzmaier zijn op den duur misschien leuk voor een subtopper (Gudmundsson en Lammers) of degradatiekandidaat (Ritzmaier), maar gaan nooit een onbetwiste basisspeler in het eerste van PSV worden.

    Qua ontwikkeling van de jeugdopleiding doen jullie goed werk, maar aan Ajax kunnen jullie nog niet tippen. Ook geen schande, bij ons zijn we daar al bijna onze hele geschiedenis mee bezig en jullie zijn daar nog niet zo lang geleden mee begonnen.
    Vind ik leuk
    Senn +7377
    maandag 23 april 2018 om 23:54
    Onzin loser
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    dinsdag 24 april 2018 om 00:08
    Je moeder.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166400
    maandag 23 april 2018 om 20:30
    Ajax 1 zit ook mijlenver van het kampioenschap af.....
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 15:53
    Onzin. Sorry maar goed, je mag eggen wat je wilt.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 15:52
    En gun Jong Ajax de titel! In Rotterdam iets in Amsterdam ook iets rn in Eindhoven helemaal iets en in Alkmaar helemaal Niets!!!
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 15:53]
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 15:40
    Vreemde uitspraak van Art. Je gaat toch voor het allerhoogste? Het zal niet lang meer duren, dan worden Jong Ajax, Jong PSV en Jong AZ 1-2- en 3.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21006
    maandag 23 april 2018 om 15:42
    Maar dat allerhoogste wil je behalen met je eerste selectie. Jong kampioen JL is niet leuk en voor de competitie ook gewoon kut.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 15:47
    Veel mensen vinden het competitievervalsing. En daar kan ik mij wel in vinden. En dan zijn sommige er nog trots op ook.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21006
    maandag 23 april 2018 om 15:49
    Dat het met de huidige opzet c.vervalsing is ben ik het wel mee eens. Er moet gewoon een nieuwe Jong-regeling komen
    Vind ik leuk
    JustH +15562
    maandag 23 april 2018 om 16:08
    Geef het team dan een andere naam, is het dan wel goed?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    maandag 23 april 2018 om 16:49
    Dan verzinnen ze gewoon een ander non-argument.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 16:52
    Non argument dat de ene wedstrijd een speler van 8 miljoen meedoet wat evenveel is als de gehele selectie van bijna elke club, en de andere wedstrijd niet?
    Vind dat toch een wereld van verschil.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    maandag 23 april 2018 om 17:00
    Dat is ook een verschil, alleen er doen bij andere clubs ook weleens spelers niet mee. Die teams werken inmiddels met vaste selecties. Dus zo wisselend is het niet meer.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21006
    maandag 23 april 2018 om 16:54
    Hetzelfde argument is dan nog steeds van sprake, aangezien het argument nooit is 'het heet ajax/psv' maar het 'is ajax/psv'. Dus met een andere naam verandert het ajax of psv zijn niet
    Vind ik leuk
    isnake +2387
    maandag 23 april 2018 om 15:42
    Dat zou wel het failliet van de Jupiler league zijn.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    maandag 23 april 2018 om 15:40
    Goed idee, weet je wat JONG Ajax begint volgend jaar wel met 9 man.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21006
    maandag 23 april 2018 om 15:43
    Haal die miljoenenaankopen (van 5+ miljoen) er dan maar uit ;)
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    maandag 23 april 2018 om 15:45
    Ben 't wel mee eens dat er vaste selecties moeten komen tot 21 jaar.Maar kom op Hee, elk team wil kampioen worden van de competitie waarin ze meedoen. 't merendeel is gewoon erg jong bij AJAX.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21006
    maandag 23 april 2018 om 15:48
    Tuurlijk, als het kan zal een speler heel graag willen winnen natuurlijk, zoals het ook wel hoort. Maar voor de competitie is het niet zo mooi mochht ajax kampioen worden (of PSV, AZ of Utrecht)


    Jong is sowieso matig geregeld. Ik vind het oke, mits, zoals jezelf ook zegt nu, er een vaste selectie is voor ieder half jaar. Dus ook geen wisselingen van Jong naar het Eerste. Die overdracht kan je dan maar per half jaar doen. heen of terug ipv beiden
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    maandag 23 april 2018 om 15:53
    Precies, het is ook niet zo dat 't walk overs zijn voor AJAX, genoeg wedstrijden waarin ze moesten knokken.Alleen er moeten vaste selecties komen, das stuk eerlijker.
    Vind ik leuk
    JustH +15562
    maandag 23 april 2018 om 16:11
    Ajax en PSV moeten, hoe dan ook toch kunnen beslissen wie er in welk team mee gaat doen. Zal lekker worden als dat niet meer zou mogen.
    Vind ik leuk
    The Iceman +9092
    maandag 23 april 2018 om 15:41
    En dan expres verliezen als je onverhoopt kampioen zou kunnen worden? Lekker verhaal.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 15:42]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21006
    maandag 23 april 2018 om 15:44
    Meer als in hopen dat die situatie sowieso niet komt. Liever dat de jongens een keer volledig worden ingemaakt en goede lessen krijgen dan dat er ineens een miljoenenman bij komt die ze wel even makkelijk kampioen maakt ;)
    Vind ik leuk
    The Iceman +9092
    maandag 23 april 2018 om 15:46
    Natuurlijk heb je het liefste dat ze voldoende weerstand krijgen, maar als je meedoet aan een competitie moet je ook je best doen om hem te winnen vind ik.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 15:48]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21006
    maandag 23 april 2018 om 15:48
    Snap ik maar ik vind het toch wel jammer wanneer dat zou gebeuren nu bij Ajax
    Vind ik leuk
    The Iceman +9092
    maandag 23 april 2018 om 15:50
    Tuurlijk is het jammer, maar dan hadden andere clubs in de Jupiler League gewoon beter moeten presteren.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21006
    maandag 23 april 2018 om 15:53
    Eens, maar die kunnen niet 19 miljoen uitgeven voor hun aanval, laat staan van hun B-team. (Tegenwoordig is het rond de 12 miljoen minder)
    Vind ik leuk
    The Iceman +9092
    maandag 23 april 2018 om 15:57
    Dat is inderdaad wel een terecht punt. Aan de andere kant: een zak geld kan niet scoren. Uiteindelijk staan er gewoon 20/21-jarigen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 15:58]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 23 april 2018 om 15:51
    Eens, maar ook de kampioen stress die nu bij Jong Ajax zeker heerst is toch ook gewoon een goed leerschool. Aanhaken of verzuipen. Het moeten presteren, dat was toch juist het stokpaardje van de KNVB en dan gaat het uithangbord wat anders beweren.

    Wat een mafketel.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    maandag 23 april 2018 om 15:50
    Je stelt een jongen van 5 miljoen niet op om kampioen te worden of zelfs te winnen. Je stelt hem op om hem een betere voetballer te maken. Net als die 10 anderen.

    En dat is nu precies waarom deze ploegen meedoen in de JL.

    Daarbij is winnen een onderdeel van de opleiding.

    Bewust verliezen, zoals Langeler hier stelt, heb je niets aan.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21006
    maandag 23 april 2018 om 15:52
    Bewust verliezen is inderdaad niet de bedoeling. Dat maakt het alleen maar meer competitievervalsing tov de andere 16 clubs, alleen vind ik het toch wat raar dat je een 5 miljoen, en zelfs 12 miljoen waardige speler bij jong stalt (Waarrvan de 12 miljoen gast nu wel in het eerste speelt)
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    maandag 23 april 2018 om 15:58
    Dus het hangt van de prijs af?

    Kijk je naar Cassierra dan heeft die jongen niet of nauwelijks in het eerste gespeeld dit seizoen. Hij was dus echt een Jong speler. Overigens niet voor 5 miljoen gehaald om Jong sterker te maken maar op termijn Ajax 1 sterker te maken.

    En omdat er een prijskaartje aan hangt is het verwijtbaar, terwijl je wel een speler mag opstellen die beter is dan De Ligt? Die is dan toch nog wel meer waard dan 5 miljoen?

    Triest voor Ajax, maar zelfs in de JL laat Cassierra niet zien dat hij er ver bovenuit steekt. Die 5 miljoen zegt dus exact helemaal niets.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21006
    maandag 23 april 2018 om 16:01
    Ik vind dat het prijskaartje daadwerkelijk van belang moet zijn bij de Jong teams, omdat ze via het eerste gewoon alles kunnen ophalen en 50 miljoen bij wijze van spreken meer dan alle andere teams hebben gewoon oneerlijk wordt. Het is ook "Jong Ajax", bedoeld voor jeugd en jongens die net tegen Ajax I aanliggen. Iemand die je ophaalt voor 5 miljoen hoort in Nederland gewoon duidelijk voor het eerste te zijn. Als hij dan tegenvalt is het jammer, maar dan moet je het neit gaan proberen in de juup
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    maandag 23 april 2018 om 16:05
    Dat is toch onzinnig? Die andere jongens zitten meer tegen het eerste aan dan Cassierra, wat impliceert dat ze beter en verder zijn, en mogen wel meedoen van jou en Cassierra niet vanwege het prijskaartje.

    Je zou een punt hebben als Ajax hem heeft gekocht om kampioen in de JL te worden. Maar dat is duidelijk niet het geval.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21006
    maandag 23 april 2018 om 16:53
    Cassiera zit verder er vanaf, maar dan moet je het zien als miskoop ipv Jong-Ajax kandidaat imo
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    maandag 23 april 2018 om 17:10
    Miskoop voor 1 maar competitievervalsing in de JL.

    Ik snap echt niets van jouw redenatie.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21006
    maandag 23 april 2018 om 17:14
    dat mag..
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    maandag 23 april 2018 om 17:21
    Wie mogen er volgens jou dan in Jong Ajax of Jong PSV spelen?

    Mag een Mauro of Malen volgens jou wel?

    En wat als Ajax Cassierra aan NEC had verhuurd, was dat wel toegestaan?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21006
    maandag 23 april 2018 om 17:30
    Mauro en Malen zie ik liever ook niet in Jong PSV. Zeker niet Mauro nu hij al vaak genoeg heeft gespeeld bij het eerste als buitenlander

    Als Ajax cassiera had verhuurd aan nec: JA!
    voor NEC is het dan een eerste selectiespeler
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    maandag 23 april 2018 om 17:41
    Liever niet of mag het niet? Maw is Mauro vergelijkbaar met Cassierra?

    Het namelijk nogal arbitrair. Waar ligt de grens, dus bij welk bedrag en hoeveel potjes in het eerste elftal?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21006
    maandag 23 april 2018 om 17:55
    vanaf 4 miljoen en 20 duels in het eerste lijkt me een goede eerste gok.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    maandag 23 april 2018 om 17:58
    Haha, arbitrair dus. Dank Timmio, maar hier gaat natuurlijk nooit een algemeen geaccepteerde modus voor komen.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21006
    maandag 23 april 2018 om 18:02
    Snap ik.. Alleen er moet wel nagedacht worden hoe het dan wél opgelost zou kunnen wordn
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    maandag 23 april 2018 om 18:12
    Dit seizoen heb ik zelf geen problemen met Cassierra in Jong, omdat hij nooit meer in 1 speelt.
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    maandag 23 april 2018 om 16:26
    Zegt denk ik meer over je vermogen tot begrijpend lezen. Probeer het nog eens.
    Vind ik leuk
    bombaste +369
    maandag 23 april 2018 om 15:41
    Vraag me wel af hoe dat dan tot uiting zou moeten komen, expres verliezen zeker. Ja vast
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    maandag 23 april 2018 om 15:41
    Dus af en toe stelden we bewust 11 JL onwaardige spelers op zodat we niet kónden winnen...
    Vind ik leuk
    Hyena +28772
    maandag 23 april 2018 om 15:43
    Hahaha, wat een lamlul is deze man.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 15:45
    Ach onzin wat hij uitkraamt hij heeft niks betekent in ons psv beleid
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 15:41
    Goed verhaal. Weer een extra pagina voor in de Fabeltjeskrant.
    Vind ik leuk
    Thilo +2801
    maandag 23 april 2018 om 15:44
    Haha wat een onzin
    Vind ik leuk
    yuuup +9476
    maandag 23 april 2018 om 15:45
    Die man is totaal niet objectief. Zeer foute keuze van de KNVB.
    En hoe maak je in godsnaam beleid wat niet tot een kampioenschap zal leiden? Heel vaag figuur.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 16:21
    Art is expert in geen kampioen worden met zijn Jeugdelftallen dus hij staat wel voor iets hahaha
    Vind ik leuk
    ajaxjj3187 +1084
    maandag 23 april 2018 om 15:45
    Whahahah
    Vind ik leuk
    Pvm9 +817
    maandag 23 april 2018 om 15:45
    En zoiets krijgt een functie bij de knvb. Het gaat helemaal goed komen met het Nederlands voetbal
    Vind ik leuk
    Bizzy +20724
    maandag 23 april 2018 om 15:46
    Jong teams laten mee doen in de Jupiler League is je reinste competitie vervalsing. Gewoon stoppen met deze onzalige project.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14561
    maandag 23 april 2018 om 15:54
    Ik snap het nut wel, alleen snap ik er geen bal van dat spelers als Cassierra, Room, Orejuela en Lamprou mee mogen doen.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20724
    maandag 23 april 2018 om 16:03
    De KNVB heeft een soort nepcompetitie gecreëerd, waarin de grootste talenten voetballen, waardoor die niet meer in de JL terechtkomen.Er is geen pijl op de selecties te trekken en ook door het seizoen heen is deze flexibel. Oplossing voor deze nep competitie zou kunnen zijn een vaste selectie die begin vh seizoen gemeld wordt bij de KNVB. Dus geen gejojo met spelers meer.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2367
    maandag 23 april 2018 om 19:26
    Ik zou zeggen promoveren kan wel, maar terrug zetten kan niet
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    maandag 23 april 2018 om 16:02
    En dan? Lekker weer in beloften competities laten voetballen waar je 90% met 2 vingers in de neus wint.Ieder team heeft recht op enig niveau.Als je bovenin meedraait ben je gewoon een toegevoegde waarde. Je kan 't ook omdraaien, het is alleen maar goed voor de andere JL clubs dat ze tegen JONG teams moeten, gaat de weerstand omhoog.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    maandag 23 april 2018 om 15:46
    Bij Jong teams is het vooral de bedoeling dat toptalenten zich beter kunnen ontwikkelen en vooral in fysiek opzicht meer uitdaging krijgen waardoor de stap naar de Eredivisie makkelijker te maken zou moeten zijn. Als Jong PSV iedere wedstrijd met Malen, Mauro, Rigo, Rosario en Lammers zou hebben gespeeld stonden ze nu waarschijnlijk nog een stuk hoger in de JL. Ik kan me wel vinden in de woorden van Art
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 17:13]
    Vind ik leuk
    plein19 +2045
    maandag 23 april 2018 om 15:47
    Voor een team is een kampioenschap wel een stuk leuker dan alleen promotie. Maar als beleid niet kampioen willen worden klinkt ingewikkeld. Tenminste als je niet enkele wedstrijden bewust laat lopen. Nog meer reden voor competitievervalsing
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 23 april 2018 om 15:47
    Hahaha.
    Vind ik leuk
    Voebtal +6606
    maandag 23 april 2018 om 15:47
    Hahahaha hahahaha hahahaha artje toch.. Hahahaha
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    maandag 23 april 2018 om 15:48
    Pfff wat een onzin haha, Jong PSV is simpelweg niet goed genoeg om mee te spelen voor het kampioenschap!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21006
    maandag 23 april 2018 om 15:51
    Wel als we elke pot zouden spelen met
    Gudmundsson- Lammers/Malen - Mauro
    Rosario-Rigo-nog iemand
    Obispo en nog 3 anderen
    Room
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    maandag 23 april 2018 om 15:53
    Prima elftal wat je opnoemt hoor, maar toch echt duidelijk minder dan Jong Ajax en NEC. En Fortuna is ook niet minder.

    Jong PSV staat gewoon op de plek waar ze horen, prima positie, prima elftal.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 15:54]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21006
    maandag 23 april 2018 om 15:55
    Dat Jong Ajax sterker is dan Jong PSV is duidelijk, maar toch zou zo'n selectie wel mee kunnen doen in de strijd. Dan hoef je niet altijd ook te winnen eh. Daarnaast. Als AZ en Twente de kampioenen kunnen zijn in 2 jaar tijd kan een Jong PSV met een mindere selectie ook verassen. Alleen dat is wat minder mooi.
    NEC en Fortuna zijn prima Juupteams, maar hebben maar weinig echt goede jongens waarvan je al zeker kan zeggen dat ze de Eredivisie aankunnen. Bij PSV heb je die wel
    Vind ik leuk
    michelhx +3674
    maandag 23 april 2018 om 15:57
    "Dat Jong Ajax sterker is dan Jong PSV is duidelijk."
    Jong PSV heeft laatst nog met 0-3 gewonnen van Jong Ajax. Volgens Amsterdams principe ben je dan toch de beste, ongeacht de stand op de ranglijst?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21006
    maandag 23 april 2018 om 15:59
    Normaal gesproken is de jeugd bij ajax wel sterker en ze staan ook redelijk wat puntjes boven Jong PSV
    Vind ik leuk
    michelhx +3674
    maandag 23 april 2018 om 16:11
    De beperking in je zin zegt eigenlijk al voldoende: Normaal gesproken. ;-)
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    maandag 23 april 2018 om 16:22
    En het andere gedeelte staat er ook goed: ‘redelijk wat puntjes boven Jong PSV’.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 16:22]
    Vind ik leuk
    tremere +670
    maandag 23 april 2018 om 15:51
    Ajax hanteert dus hetzelfde beleid als jong PSV? (ja heel makkelijk idd ;)
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    maandag 23 april 2018 om 15:54
    Haha deze kan ik wel waarderen.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20802
    maandag 23 april 2018 om 15:52
    Je mag niet winnen?
    Vind ik leuk
    JD85 +582
    maandag 23 april 2018 om 15:54
    Hahahaha hoogmoedswaanzin ten top bij PSV.
    Jong PSV is nooit kampioen geworden omdat ze gewoon het materiaal niet hebben om kampioen te worden. Alsof ze bewust wedstrijden verliezen of gelijkspelen om maar geen kampioen te worden.

    Nou dan heb je een topsport mentaliteit zeg. Dus met andere woorden PSV leert hun "talenten" om expres te verliezen in plaats van bijvoorbeeld Ajax dat winnaars opleid met een winnaarsmentaliteit.
    Vind ik leuk
    BrandjeXL +458
    maandag 23 april 2018 om 15:55
    Voer voor de tuchtcommissie want Art geeft hiermee aan dat Jong Psv bewust punten heeft laten liggen in wedstrijden.
    Vind ik leuk
    michelhx +3674
    maandag 23 april 2018 om 15:55
    Zoals Art het nu zegt komt het inderdaad wat vreemd over. Maar de waarheid is dat de doelstelling van PSV (voor Jong althans) wel gestoeld is/was op het principe dat de ontwikkeling van het individu boven de ontwikkeling van het team gaat. Dus met name bedoeld om zoveel mogelijk jongens de stap naar 1 te laten maken op de middellange/lange termijn. Maar als jong PSV nu kampioen zou kunnen worden, dan neem ik aan dat ze daar alles aan zouden doen. Verder doet jong PSV het volgens mij ook niet onaardig verder.
    Vind ik leuk
    Hakbal +933
    maandag 23 april 2018 om 16:05
    De stap na het eerste laten maken zeg je? Dat lukt PSV al jaren niet om goede spelers te laten doorstromen
    Vind ik leuk
    michelhx +3674
    maandag 23 april 2018 om 16:10
    Kijk anders even naar de spelers die zijn doorgestroomd de laatste 3 jaar en wat er nu aankomt in vergelijking met 5 jaar geleden.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    maandag 23 april 2018 om 16:16
    Denk dat dat eerste bij elk Jong-team geldt.
    Vind ik leuk
    soccer02 +564
    maandag 23 april 2018 om 15:59
    Mocht ajax kampioen worden dan hebben overmars en van der sar het toch even voor elkaar gekregen. Worden ze toch nog kampioen. Het is dan niet van de eredivisie, maar goed je kunt ook niet alles hebben. Kampioen is kampioen.
    Vind ik leuk
    Mandril +2
    maandag 23 april 2018 om 16:54
    Door regelmatig spelers op te stellen waarvoor ze 5 miljoen hebben betaald. De meeste clubs in de Jupiler league kunnen niet een spelers van 300.000 kopen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 16:55]
    Vind ik leuk
    haarlemx +433
    maandag 23 april 2018 om 16:01
    Geen kampioen worden moet je tot O17 willen O17-O19 moeten de druk leren weerstaan om WEL kampioen te worden. KNVB moet dit wel gaan begrijpen langzamerhand.
    Vind ik leuk
    Hakbal +933
    maandag 23 april 2018 om 16:04
    Dus met andere woorden laten ze sommige wedstrijden gewoon lopen om naar geen kampioen te hoeven worden. Dat heet matchfixing
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    maandag 23 april 2018 om 16:11
    Directeur voetbalontwikkeling bij de KNVB

    Dat zegt verliezen is goed nou dat geeft vertrouwen hoor.

    Zijn idee wordt straks nog om jong oranje naar Ek te sturen zodat een paar grote verlies partijen voorkomen en dat is alleen maar goed.


    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 16:13]
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 16:12
    Hahaha die langerer toch. Doet echt alles om in de picture te komen. Beetje ideeen van Ajax jatten. Wat een engnek...oh wacht hij heeft geen nek.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25286
    maandag 23 april 2018 om 16:14
    Het komt bot z'n strot uit, voer voor criticasters. Maar het is prima uit te voeren om niet voor het kampioenschap te willen gaan. In Eindhoven hebben ze dit seizoen niet allerlei spelers uit het eerste elftal mee laten doen voor het resultaat. En het mag, ze hadden ook spelers van PSV 1 mee kunnen laten doen, net zoals Ajax bij Jong Ajax heeft gedaan. En dat is hun goed recht. Maar het is wel wrang dat je bijna het hele seizoen als jeugdig elftal een spits van 5 miljoen op kan stellen, terwijl alle concurrenten in de JL nog niet eens voor 5 miljoen een hele selectie kunnen samenstellen.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    maandag 23 april 2018 om 16:18
    Room vergeten? Lammers? Gudmundsson? Mauro?

    Ik vergeet vast nog een paar. Allemaal of gekochte spelers of spelers die ook (bijna) altijd bij het eerste zitten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 16:18]
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25286
    maandag 23 april 2018 om 16:29
    Je bent voor de beste opleidingsclub van Nederland toch? Dan moet je toch niet willen dat je een voor 5 miljoen gekochte spits neer zet op een plek waar juist je eigen talenten zich moeten kunnen ontwikkelen? Dat is mijn punt namelijk.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    maandag 23 april 2018 om 19:39
    Ik begrijp wat je bedoelt en ik zeg het ook helemaal niet om je club te bashen, maar bij jullie is dat toch precies hetzelfde? Jullie willen ook meer profiteren van jullie opleiding (verbeteren die opleiding ook) en jullie zetten er net zo goed aankopen in.

    Ik ben het met je eens dat zo’n elftal er is om zelf opgeleide spelers voor te bereiden op het eerste, maar met een elftal met alleen talenten ga je het niet redden. Je moet ook een paar spelers hebben die misschien nooit het eerste gaan halen, maar die wel minstens goed genoeg zijn voor de top van de Jupiler League, daar kunnen die jonge jongens zich ook aan optrekken. Zet je alleen maar talentjes uit de eigen jeugd in je elftal weet ik zeker dat Jong Ajax nu niet had gestaan waar ze nu staan en Jong PSV ook niet.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 19:39]
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25286
    dinsdag 24 april 2018 om 08:44
    PSV heeft geen dure aankopen gedaan en die vanaf minuut 1 een heel seizoen lang bij Jong PSV gestald toch? Of vergeet ik nu iemand. En dan heb ik het niet over spelers die de kans in het eerste hebben gehad en het daar simpelweg niet hebben gered. Cassiera heeft vanaf minuut 1 niet echt de kans gehad bij Ajax 1, en begrijpelijk met Huntelaar en Dolberg.. maar waarom haal je m dan voor 5 miljoen? Snap dat niet zo goed.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    woensdag 25 april 2018 om 00:27
    Vind je 5 miljoen duur? Is toch relatief weinig in de huidige markt. Wel duur voor JL natuurlijk.

    Overigens is Cassierra gehaald toen Dolberg nauwelijks een wedstrijd in het eerste had gespeeld, met Dolberg werd geen rekening gehouden, brak onverwacht door. Hoop overigens dat Cassierra nog gaat slagen bij het eerste, ik zie af en toe wel potentie in hem, maar veel te weinig tot nu toe.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25286
    woensdag 25 april 2018 om 09:50
    Je geeft gelukkig zelf al antwoord Doe dan! ;-) thanks. 5 miljoen is niet duur voor een transfer op het hoogste niveau, maar wel voor een speler die je in de JL stalt.

    En ik dacht inderdaad dat hij iets later was gehaald toen Dolberg er al wat meer had laten zien. Maar het was vrijwel gelijktijdig met het debuut van Dolberg. Dat is deels pech dat een talent net op staat, deels had je het wellicht ook kunnen afwachten als je als club het idee had dat Dolberg er klaar voor was.

    Neemt niet weg dat Cassiera dan eigenlijk bij Ajax op de bank moet zitten en niet bij Jong Ajax hoort te spelen. We gaan het zien wat de regels komend seizoen gaan worden voor de Jong-teams.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    woensdag 25 april 2018 om 12:17
    De doorbraak van Dolberg kwam vrij onverwachts, werd domweg in het diepe gegooid thuis tegen PAOK en deed het prima. Werd helemaal niet als een megatalent gezien tot dan toe.

    En tuurlijk hoort Cassierra niet bij het tweede te zitten nee, maar hij voldeed niet en met Huntelaar kregen we een buitenkansje als tweede spits.

    En dat er nieuwe regels komen is erg goed.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3794
    maandag 23 april 2018 om 16:17
    Pure afgunst.
    Vind ik leuk
    Enden +4051
    maandag 23 april 2018 om 16:19
    Beleid maken tegen kampioen worden. Gaan ze dan met opzet wedstrijden verliezen of hoe moet ik dat zien
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 16:21
    Het gaat erom dat jong PSV en jong Ajax meer tegenstand moeten ervaren. Ik vind deze Jupiler-constructie niet ideaal daarvoor. Een echte Europese jeugdcompetitie met bijvoorbeeld 3 of 4 divisies waarbij je kan promoveren en degraderen is in mijn ogen interessanter. Maar dat betekent wel wat voor het kostenplaatje vanwege de vele reizen.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 16:24
    Als Art zich nou eens lekker met de KNVB bezig houdt ipv over het graf van zijn opvolger regeert bij zijn oude club. Verrekte blaaskaak dat het is. Waar zijn die mooie collums van hem waarin hij regelmatig bericht dat hij zo hard werkt? Zeldzame lul dat hij is.
    Vind ik leuk
    Wien1978 +355
    maandag 23 april 2018 om 16:24
    Geen kampioen worden hahaha en dat wordt dan onze directeur voetbalontwikkeling. Wat een mafkees!! Volgens mij gaat het bij voetbal, ook in de ontwikkeling van jeugd, om het winnen van wedstrijden. En wanneer je er veel wint wordt je misschien zelfs wel kampioen!
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4791
    maandag 23 april 2018 om 16:25
    Als ik die Calimero hoor spreken krijg ik klamme handen.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 16:26
    Meneer staat wel achter z'n beleid gezien zijn tijd als trainer van de jonge Oranje elftallen. Hij vond zelfs dat dat jeugdteam het goed had gedaan wat maar met 1-0 van Andorra won. Dat is dan je directeur voetbalontwikkeling bij de bond. De KNVb weet zich echt werkelijk iedere keer belachelijker te maken door een steeds grotere clown in dienst te nemen. Toevallig ook weer afgekeurd in Eindhoven.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2428
    maandag 23 april 2018 om 16:26
    Is het Nederlandse voetbal al niet genoeg naar de kloten dat die Langeler directeur voetbal ontwikkeling bij de KNVB gaat worden. Onbegrijpelijk
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 16:32
    Wat een gelul
    Vind ik leuk
    Senna +6288
    maandag 23 april 2018 om 16:35
    Goh wat een prestatie zeg
    Vind ik leuk
    fr0do +1333
    maandag 23 april 2018 om 16:37
    Ja want je wilt absoluut niet dat je spelers winnaarsmentaliteit wordt aangeleerd.
    Vind ik leuk
    Eindje040 +799
    maandag 23 april 2018 om 16:38
    Ooh dus ajax heeft dit beleid bij het eerste??
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1486
    maandag 23 april 2018 om 16:38
    Jaja Artje. Het klinkt nu net of Ajax het kampioensschap centraal stelt. Daar klopt niks van. Nu op het einde kunnen ze het wel worden en dan moet je het ook willen.
    Maar het is niet zo dat Ajax spelers opsteld uit Ajax 1 om een kampioensschap te bewerkstelligen.

    Ik ben het wel met hem eens dat het vreemd is dat andere clubs het niet voor elkaar krijgen om een stel broekies op hun donder te geven.
    Vind ik leuk
    dezink +1175
    maandag 23 april 2018 om 16:39
    We wilden geen kampioen worden ?? Wat ga je dan expres punten verliezen of zo .
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1907
    maandag 23 april 2018 om 16:40
    En dit moet onze hoofdopleidingen worden van de KNVB? Op basis waarvan? Zijn 0-1 overwinning op Andorra met Jong oranje? Zo n onwijze droeftoeter ... wat een vriendjespolitiek is het toch ook bij de KNVB... een man die nog steeds over "we PSV " praat en Ajax spelers arrogant vindt wat je tevens in zijn selectie keuzes terug kan vinden... man haat Ajax... PSV Aadje en PSV Adje zijn helemaal geschift en een schande voor ons voetballandschap...
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1832
    maandag 23 april 2018 om 16:41
    als Jong Ajax kampioen wordt betekent dat dat ze een team hadden dat kan promoveren en waar het niveau dus hoger ligt dan de Jupiler League (of het eredivisiewaardig is daar oordeel ik niet over), met andere woorden dan had Ajax dus spelers die al een stap hogerop kunnen, dus in mijn ogen klopt het dat het beleid dan gefaald heeft want blijkbaar laat je spelers spelen op een te laag niveau, had je ze beter kunnen verhuren aan weet ik veel Roda of Sparta waar ze tegen betere tegenstanders spelen en beter kunnen ontwikkelen, financieel heeft Ajax ook niks aan een hogere eindplek in de JL voor zover ik weet want als ik het goed begrepen heb krijgen 2e elftallen geen beloningen voor kampioenschappen (die gaan dan naar nummer 2).
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 16:44
    Dit is met afstand het grootste onzinverhaal wat ik ooit, OOIT gelezen heb
    Vind ik leuk
    DannyH79 +384
    maandag 23 april 2018 om 16:56
    Lekker makkelijk lullen als je de ene keer ervaren spelers laat spelen en dat er jonge talenten rondlopen welke qua aankoopbedrag hoger liggen dan de gemiddelde salarisbudgetten van 1e divisie clubs.

    Het blijft gewoon een gedrocht die jong elftallen. Er is volgend seizoen ook gewoon een 3e divisie club met een jong elftal in de 1e klasse.

    als eredivisie clubs willen dat hun talenten beter worden, verhuur ze dan lekker, dan haal je ze meteen uit hun beschermde omgeving en leren ze op zichzelf te staan.....betere leerschool dan nu lijkt me.........
    Vind ik leuk
    Hagenees +325
    maandag 23 april 2018 om 16:59
    Zal me niks verbazen als de ligt bij jong 020 speelt allee maar om kampioen te worden let op mijn worden en misschien nog meer voetballers
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 17:05
    Ach natuurlijk, da's een mooi excuus om te verbloemen dat die jeugdopleiding van PSV gewoon KUT is. Ik vindt het richting de spelers ook niet netjes om dat te zeggen. Als zou het zo zijn dat het beleid is, dan hou je je mond erover. Het is alleen geen goed plan, zo haal je dus nooit het beste uit je spelers. Ajax doet dat dus wel, en terecht.
    Vind ik leuk
    Toubo Wedo +247
    maandag 23 april 2018 om 17:10
    Maar even voor de duidelijkheid.
    Jong Ajax kan dus niet naar de eredivisie??
    Vind ik leuk
    JoeyC +2260
    maandag 23 april 2018 om 20:19
    Alleen als Ajax degradeert.
    Vind ik leuk
    Toubo Wedo +247
    dinsdag 24 april 2018 om 09:06
    Dat word dus fortuna sittard in FIFA 19! :D
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 17:18
    Dus ga je wedstrijden. Bewust verliezen. Tegen wie en hoe. Dat ruikt naar !!!! ???
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 17:18]
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 18:11
    That's a lot of bullshit!!
    Vind ik leuk
    Adjab +817
    maandag 23 april 2018 om 18:18
    Heer Langeler dat is zo bij de pupillen en de leeftijdscategorie er net boven. En dat vinden ze bij PSV lekker provinciaal blijven denken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 18:19]
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 18:28
    Slim v Psv!
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 18:37
    Gelul....!!! Als je betere spelers in de Jupiler-League laat spelen, dan zal het algehele niveau omhoog gaan en zorgt daardoor ook voor een hoger niveau in de Eredivisie !!
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 19:15
    De spek en bonen kampioen
    Vind ik leuk
    FSCeara +8765
    maandag 23 april 2018 om 19:33
    Ik hoop dat beide jeugdteams dit weekend flink op de bek gaan. Dan worden wij kampioen in de JL hhahaha
    Vind ik leuk
    Phoxy75 +582
    maandag 23 april 2018 om 19:52
    Ook bij Ajax hebben ze dat beleid, alleen dan voor het eerste.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 19:57
    Zijn ze bij jong PSV ook niet in staat voor om kampioen te worden
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 20:04
    Maar ik mag toch aannemen dat ze de periode wel willen pakken en dat kan a.s.Zaterdagavond bij Fortuna Sittard dat zou voor het team van PSV toch ook een prijs zijn dus ga ervoor
    Vind ik leuk
    JoeyC +2260
    maandag 23 april 2018 om 20:18
    Als je niet wilt snappen wat Langerer hiermee bedoelt, dan zal je het inderdaad ook niet snappen.
    Natuurlijk zou Jong PSV graag kampioen willen worden en als die kans zich zou voordoen dan zouden ze die ook proberen te pakken. Neemt niet weg dat Jong PSV in eerste instantie een leerschool is. PSV zal dan ook niet alles op alles zetten om Jong PSV zo hoog mogelijk te laten eindigen of zelfs kampioen te laten worden. Daarvoor zijn de Jong Teams in de JL ook niet bedoeld. In ieder geval, zo zien ze het bij PSV niet.
    Bij Ajax misschien wel. Het gebeuren rondom de wedstrijden tegen NEC spreekt in ieder geval tegen ze. In plaats van blij zijn met een extra wedstrijd tegen een van de sterkste clubs in de JL, werd er gezeurd dat er Jong Ajax zo de titel zou kunnen mislopen. Waar liggen dan de prioriteiten? Per se kampioen worden van de JL, waar een Jong team niets aan heeft? Of het sterker maken van de jeugd en zo een betere doorstroming kunnen realiseren?
    PSV’s prioriteit ligt bij het laatste. Dat blijkt ook wel aan het gegeven dat dit seizoen zo’n 5 jongens al een stap hebben kunnen maken van Jong PSV naar de hoofdmacht. 5 jaar geleden zou dat ondenkbaar zijn bij PSV, maar dit seizoen is het de realiteit bij de landskampioen.
    Vind ik leuk
    Yaboii +41
    maandag 23 april 2018 om 22:20
    Dit vind ik als psv fan gewoon onzin.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 08:11
    hallo waarom moeten er altijd Psvers in de KNVB 'hiddink' En nu weer DIe koekebakker Langeler! Thuis winnen met 8~ 0 van Dwerg Andorra en uit verschrikkelijk gefaald met een lullige 1 - 0 En hij wordt nog beloond ook? Ik heb het al meer gezegt op dit podium. met PSV ers kom je er niet. Dat zijn gefrustreerde provinciaaltjes! mvg ritje
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +291