Janssen en Hofs hadden een grote mond, in Oekraïne is dat onbespreekbaar

"Janssen en Hofs hadden een grote mond, in Oekraïne is dat onbespreekbaar"

Gepubliceerd: maandag 23 april 2018 om 21:34ma 23-04-2018 om 21:34

Evgeniy Levchenko speelde voor zes Nederlandse clubs en Vitesse was daarvan de eerste. De Oekraïner kwam op jonge leeftijd over van CSKA Moskou en had moeite zichzelf aan te passen in Nederland, legt hij uit in gesprek met de Volkskrant. Ooit overwoog hij zelfs te stoppen met voetbal.

"Ik moest echt mijn karakter aanpassen toen ik naar Nederland kwam, de hele mentaliteit veranderen. Eerst wilde ik dat niet. Ik was achttien, wilde trouw blijven aan mijn eigen karakter", zegt Levchenko, die zich zijn eerste fase bij Vitesse nog goed herinnert. "Vanuit het tweede zag ik hoe andere jonge spelers een kans kregen. Arnhemse jongens zoals Theo Janssen en Nicky Hofs. Ze gingen in discussie met de trainer, hadden een grote mond. In Rusland was dat onbespreekbaar."

"Ik wilde stoppen met voetballen en vrachtwagenchauffeur worden. Lekker rijden en nergens aan denken. Tot ik dacht: ik moet veranderen, anders gaat het niet lukken", zegt de oud-middenvelder, die ook voor onder meer FC Groningen en Sparta Rotterdam uitkwam. "De trainer van het tweede elftal heette Mike Snoei, we hadden veel conflicten. Hij zei dat ik een slappe lul was. Maar hij zei ook: je kan het wél, je moet alleen mondiger worden."

Plaats een reactie

maandag 23 april 2018 om 21:38
En wat is de moraal van dit meeslepende verhaal?
Vind ik leuk
sphynx +1053
maandag 23 april 2018 om 21:41
vrachtwagen chauffeurs hoeven niet zo veel na te denken, die rijden gewoon lekker
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 21:50
Maar hij dacht dat als hij zo door ging, zelfs dat hem niet zou lukken!
Vind ik leuk
dhrwobo +36331
dinsdag 24 april 2018 om 08:59
Hahahha scherp deze morgen
Vind ik leuk
HansVites +5682
maandag 23 april 2018 om 21:43
Misschien moet je het hele verhaal eens lezen.
Vind ik leuk
voetbal!!! +9010
maandag 23 april 2018 om 21:50
Hij had 1 groot interview gegeven. Dus de komende dagen komen waarschijnlijk nog 5 topics over Levchenko.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 21:51]
Vind ik leuk
stollie38 +17378
maandag 23 april 2018 om 21:40
En nu heeft ie niks te zeggen met Victoria Koblenko thuis. ;-)
Vind ik leuk
ArieBombarie +41736
maandag 23 april 2018 om 21:42
Met Victoria Koblenko hoef je ook niks te bespreken.
Vind ik leuk
stollie38 +17378
maandag 23 april 2018 om 21:46
Alleen de openingstijden.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41736
maandag 23 april 2018 om 22:03
Haha. You made my evening.
Vind ik leuk
sphynx +1053
maandag 23 april 2018 om 21:42
zou ik er ook wel voor over hebben, ik heb nu ook niks te vertellen
Vind ik leuk
5by5 +1349
maandag 23 april 2018 om 23:33
Victoria heeft mooie tieten maar voor de rest komt ze redelijk ordinair over, mogelijk ik ook met dit commentaar :-)
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 23:34]
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 21:51
Meanwhile in Arnhem...
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 22:47
Is het nou Oekraïne of Rusland?
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 23:57
Scherp! Waarschijnlijk beide, maar hij zal het niet beide gezegd hebben
Vind ik leuk
Counterattack +11283
maandag 23 april 2018 om 23:09
Heeft wat vrachtjes gemist
Vind ik leuk
Counterattack +11283
maandag 23 april 2018 om 23:12
Met de vlam in de pijp....
Henk Wijngaard zelf....
Vind ik leuk
5by5 +1349
maandag 23 april 2018 om 23:31
Levchenko echt zo'n speler van de categorie "who gives a fuck".
Vind ik leuk
VA1 +2266
dinsdag 24 april 2018 om 00:04
De meeste voetballers distantiëren zich van het volk maar Theo en Nicky zijn nog altijd echte Arnhemmers. Zijn ook altijd in de stad te vinden en gedragen zich als normale mensen. Arnhem till i die.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 00:40
Oekrainers kunnen niet voetballen - behalve Tsevtsjenko - maar ze kunnen wel hun karakter veranderen!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws