Van Bronckhorst nog niet klaar: Voel me gewaardeerd bij Feyenoord

    Van Bronckhorst nog niet klaar: "Voel me gewaardeerd bij Feyenoord"

    maandag 23 april 2018 om 21:59

    Giovanni van Bronckhorst won zondag zijn vierde prijs in drie seizoenen als trainer van Feyenoord. Hoewel hij zijn team graag wat hoger had zien eindigen dan de uiteindelijke vierde plaats, is hij optimistisch gestemd over de toekomst. Volgend seizoen verwacht hij weer mee te doen om de landstitel.

    "Dit seizoen hebben we het niet laten zien. Wel in de beker, maar niet in het kampioenschap", aldus Van Bronckhorst in gesprek met RTV Rijnmond. De gewonnen finale tegen AZ (0-3) heeft de ietwat teleurstellende voetbaljaargang toch nog een positieve wending gegeven. In het seizoen 2018-2019 moet Feyenoord weer om de bovenste plekken gaan strijden. "Volgend jaar start het weer opnieuw, dus we hebben ook weer nieuwe kansen om ervoor te gaan."

    Over zijn eigen toekomst is Van Bronckhorst duidelijk. Hij gaat graag door in Rotterdam-Zuid, maar hij houdt een kleine slag om de arm. "Het is natuurlijk wel mijn club. Ik heb het naar m'n zin. Ik voel me gewaardeerd door iedereen binnen de club. Ik kan heel fijn werken met de staf en met de spelers. Eigenlijk alles om door te gaan, alleen je weet nooit hoe het loopt in het voetbal. Je moet genieten van alle dingen die op je pad komen."

    Plaats een reactie

    Doe dan! +6825
    maandag 23 april 2018 om 22:05
    Misschien is Van Bronckhorst ook wel een trainer die het beste jaren bij Feyenoord kan blijven. Doet het heel goed (wint 4 prijzen in 3 jaar), maar heeft veel te veel warrige beslissingen om naar een echte Europese (sub)topclub te gaan.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 22:05]
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7998
    maandag 23 april 2018 om 22:09
    Vind niet dat hij warrige beslissingen neemt. Hij is juist consequent/voorspelbaar en misschien soms wel te consequent tov wat ik bijvoorbeeld zou doen. Op tactisch gebied kan hij zeker nog stappen maken, alsmede Feyenoord een goede opbouw laten verzorgen. Dat laatste ligt overigens deels ook aan het spelersmateriaal.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6825
    maandag 23 april 2018 om 22:17
    De kwestie Vermeer-Jones, het te lang in de basis laten van Kuyt, straalt niks uit in de media... En tactisch inderdaad ook genoeg te verbeteren, was ik nog niet opgekomen.

    Vind hem een prima man hoor en een slechte trainer is het niet (zeker niet met zo veel prijzen), maar er valt nog genoeg aan te verbeteren voordat ie echt een stap omhoog kan maken. Is ook niet erg, is nog (relatief) jong.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7998
    maandag 23 april 2018 om 22:31
    Dat hij Jones boven Vermeer verkiest daar kan je het over eens zijn of niet, maar het is geen warrige beslissing. De staf staat immers al een aantal jaren met hem op het veld en heeft duidelijk aangegeven wanneer de keuze zou worden gemaakt. En ik moet eerlijk zeggen dat men wel heel snel alle fouten van Vermeer is vergeten en de twijfel vd verdediging bij dooie spelmomenten (met name corners). Dat van Kuyt was ook een langdurig proces en niet plotseling ofzo (vandaar niet warrig).

    En dat van die uitstraling in de media vind ik een flauwekul argument. Dat hij nog veel te leren heeft, 100% mee eens.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6825
    maandag 23 april 2018 om 22:45
    Ik denk dat een trainer van een grote club als Feyenoord wel iets meer zou moeten uitstralen, precies hetzelfde met Ten Hag bij Ajax. Zij kunnen beide daarin nog groeien.

    En Vermeer is ook geen wereldkeeper of zo en Jones is ook niet zo matig als hij keept dit seizoen, maar op een gegeven moment in dit seizoen kostte ie jullie zo veel punten dat Van Bronckhorst naar mijn mening had moeten ingrijpen.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1056
    maandag 23 april 2018 om 22:41
    wat betreft Kuyt ben ik het niet met je eens, Kuyt is een speler die zolang hij kan rennen in de basis hoort, de meest ervaren speler in een team waar voor de rest geen spelers inzaten die dat stukje leiderschap konden brengen (dat was het probleem dit jaar er was niemand die het team naar de overwinning leed als het niet liep), Kuyt was vorig jaar de belangrijkste speler wat mij betreft was het niet in het veld dan nog steeds in de kleedkamer.

    wat betreft de kwestie Vermeer-Jones ben ik het me je eens dat hij Vermeer geen kans heeft gegeven waar hij dat misschien wel had moeten doen, echter is het heel makkelijk om dit te zeggen, Jones heeft het vorig jaar goed gedaan en hoewel het dit jaar minder is heeft ie nog steeds veel goeds gedaan, wat bijzonder is is dat iedereen nu ineens denkt dat Vermeer geweldig was terwijl ik me nog kan herinneren dat ik met Vermeer op doel destijds een stuk minder rustig op de bank zat dan met Jones en hoewel ik nu ook met Jones op doel niet rustig meer op de bank zit heb ik echt niet veel meer vertrouwen in Vermeer destijds en als Gio besloot Vermeer niet op te stellen zal Vermeer dus ook op de trainingen niet bewezen hebben veel beter te zijn (daarnaast heb ik van Vermeer al wel langer het idee dat hij liever weggaat bij een club als ie geen basis staat dan te strijden voor die basisplek dus zal het ook wel aan Vermeer gelegen hebben al had ie misschien een kans verdiend maar daarin volg ik Gio's keuze bij gebrek aan betere motivatie om de andere kant te kiezen).

    wat mij betreft een kortzichtige mening van je die enkel gebaseerd is op onderbuikgevoelens en niet op rationeel denken gebaseerd is.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6825
    maandag 23 april 2018 om 22:49
    Kuyt had een periode na de winterstop dat ik hem dusdanig het spel negatief vond beïnvloeden dat ie al eerder op de bank had moeten komen. Wanneer Toornstra er dan na een uur/70 minuten in kwam ging het meteen beter lopen. Dat Kuyt nog genoeg speeltijd zou krijgen valt te begrijpen met zijn ervaring, maar een basisplek was op dat moment niet terecht tegenover Toornstra.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1056
    dinsdag 24 april 2018 om 14:02
    daarin verschillen we dan van mening...
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 23:45
    Klopt Doe dan, goede verdediger om niet te verliezen, maar geen aanvaller om te winnen
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1056
    maandag 23 april 2018 om 22:26
    Ik weet het niet, hij heeft soms weleens wissels waarvan ik denk hoe kan je dat nou doen maar het gebeurd regelmatig dat ze ook weer goed uitpakken, hij is niet iemand die veel aan de journalisten verteld dus misschien dat ie gewoon voorzichtig was met spelers uit angst voor extra blessures...

    dit jaar heeft ie in de competitie gefaald maar tegelijk denk ik dat ie genoeg heeft gepresteerd bij Feyenoord om te zeggen dat het een goeie trainer is hij is de eerste trainer bij feyenoord die 4 prijzen gewonnen heeft ooit... hij heeft tot nu toe elk seizoen een hoofdprijs gewonnen... hij heeft Feyenoord het eerste kampioenschap in 18 jaar gebracht...

    ik weet niet welke beslissingen hij zelf bedenkt en wat hij op aanraden van anderen doet, wel krijgt hij veel respect van iedereen volgens mij en weet hij hoe hij ervoor moet zorgen dat iedereen zijn rol eigen accepteert...
    Vind ik leuk
    Eindje040 +807
    maandag 23 april 2018 om 22:51
    Doet ten hag beter idd:)
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6825
    maandag 23 april 2018 om 22:52
    En waar zeg ik dat?
    Vind ik leuk
    Eindje040 +807
    maandag 23 april 2018 om 22:53
    Niet, ik zeg het... wel bij de les blijven:)
    Vind ik leuk
    035 +4425
    dinsdag 24 april 2018 om 00:50
    Uitlokkertje??
    Vind ik leuk
    Voebtal +3665
    dinsdag 24 april 2018 om 03:19
    Volgend seizoen zonder van Persie wordt het nog minder dan dit seizoen. Afhankelijk van de andere top5 clubs kan feyenoord wel eens het slechtste seizoen in 7 jaar gaan beleven. En dat ligt dan echt niet aan Gio maar aan het gebrek aan kwaliteit. Met een beetje geluk wordt je volgend seizoen 3e.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11410
    maandag 23 april 2018 om 22:13
    Goeie vent hoor, maar 4e worden in de ED is gewoon slecht..
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 22:15]
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3471
    maandag 23 april 2018 om 22:29
    Daarentegen zijn 4 prijzen in 3 jaar weer goed;-)
    Vind ik leuk
    Voebtal +3665
    dinsdag 24 april 2018 om 03:21
    Tellen mensen die Johan Cruyff schaal echt mee als prijs? Het is slechts 1 wedstrijd.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3471
    dinsdag 24 april 2018 om 07:51
    Ik krijg echt gewoon medelijden met jullie. Over elke prijs die een andere club als het almachtige Ajax wint wordt denigrerend gedaan door jullie. Ik weet dat het klote is dat jullie geen schim meer zijn van wat jullie ooit waren maar kom op zeg.
    Vind ik leuk
    Voebtal +3665
    dinsdag 24 april 2018 om 12:17
    Wie is "jullie" en wat heeft ajax met mijn vraag te maken?
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3471
    dinsdag 24 april 2018 om 12:24
    Jullie zijn Ajacieden en als ik het goed heb begrepen zijn die voor Ajax toch? Als ik de gemiddelde reacties lees van jullie Ajacieden dan zijn het steeds dezelfde denigrerende opmerkingen.
    De beker is een troostprijs.
    Is de JC schaal wel een prijs.

    Het is ook geen persoonlijke aanval naar jou maar gun elkaar nou eens wat.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 12:31]
    Vind ik leuk
    Voebtal +3665
    dinsdag 24 april 2018 om 13:52
    Praat je vaker in jullie vorm? Overigens ben ik voor een hele andere club.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3471
    dinsdag 24 april 2018 om 13:59
    Meerdere mensen die iets zeggen/schrijven hoor ik toch aan te spreken in het meervoud?
    Ik zou toch ff je eigen accountje nakijken jongedame, er staat toch echt Ajax bij favo club.
    Vind ik leuk
    kcim +2601
    maandag 23 april 2018 om 22:39
    Nou valt mee vind ik. Na PSV Ajax en AZ is de 4e plek voor Feyenoord geen blamage. Vorig jaar beter dan ooit gedaan. Dit jaar aan het begin met CL erbij en blessures niet lekker gestart.
    Kortom niet om naar huis te schrijven maar ook niet om de staff eruit te mikken.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 22:15
    Gewoon door de voordeur naar buiten, wat mij betreft. Maar wie zou het over moeten nemen nu?
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7998
    maandag 23 april 2018 om 22:33
    Van mij hoeft Gio niet weg. Van mij mag wouters worden vervanger door iemand met een meer aanvallender instelling, goed is met trainen in de opbouw en wat meer tactische bagage heeft.
    Vind ik leuk
    ficusje +1849
    maandag 23 april 2018 om 22:51
    Als je de helft van de wedstrijden wint,is gio niet geschikt.denk dat ze volgend jaar 5de worden.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 23:27
    Want jij kent de selectie van volgend jaar al ofzo?
    Vind ik leuk
    larzyy +80
    maandag 23 april 2018 om 22:15
    2e plaats zal het maximaal haalbare zijn. Gio verwacht ‘weer’ mee te doen om de titel, echter doet Feyenoord (al bijna 20 jaar) vaker niet mee om de titel dan wel. Ook bij hen mankeert het nou eenmaal aan kwaliteit t.o.v. AJAX en voornamelijk PSV.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 22:15
    Ze staan niet in de rij
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26723
    maandag 23 april 2018 om 22:17
    We gaan het zien.

    Kijken wat er vertrekt en wat er voor terug komt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 00:47
    Goed plan.
    Vind ik leuk
    Splintair +1625
    maandag 23 april 2018 om 22:17
    Klasse gio. Super boegbeeld voor deze club. Je zou maar zo'n schreeuwerd hebben als PreudHomme of Mourinho.
    Bij psv hebben ze aan cocu ook een goeie
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 23:22
    Splitair heeft wel gelijk. Hierin onderscheiden Feyenoord en PSV zich. Spelers en coaches met klasse en respect voor tegenstanders.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1513
    maandag 23 april 2018 om 23:05
    Als Ajacied ben ik wel blij met Gio als trainer bij Feyenoord. Vorig jaar kampioen. De andere jaren niet echt meegedaan om de titel en straatlengtes achter PSV en Ajax
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 23:23
    Heeft respect naar collegae itt ten Hag
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 01:30
    Fijn dat je ook blij kunt zijn om een kampioenschap van Feyenoord.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 23:18
    Fijn Gio, proficiat. Kusje erbij?
    Vind ik leuk
    Itsese +3924
    dinsdag 24 april 2018 om 01:57
    Wat een schattige foto trouwens hahaha
    Vind ik leuk
    Strijp +10418
    dinsdag 24 april 2018 om 01:57
    Ik hoop dat die nog jaren doorgaat
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 07:41
    hallo Gio moet gewoon advies vragen aan Advokaat? die heeft hem al eens geholpen! mvg ritje
    Vind ik leuk
    rinirat +1791
    dinsdag 24 april 2018 om 08:01
    Daar word je in ieder geval geen kampioen mee,en kun je een europeescavontuur kort houden omdat hij er tactisch weinig van snapt.
    Ik zou Jones ook houden,dan wordt het zeker niks.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8302
    dinsdag 24 april 2018 om 08:50
    "Ik voel mij gewaardeerd door iedereen BINNEN de club..." veelzeggende uitspraak.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1201
    dinsdag 24 april 2018 om 15:54
    hahaha.. nog geen 3 maanden geleden werd hij door meer dan 70 % van de supporters weggehoond.... nu mag hij van meer dan de helft weer aanblijven als trainer... dit is nou in een notedop `de mening van het voetbalpubliek en de supporters`
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Bronckhorst nog niet klaar: "Voel me gewaardeerd bij Feyenoord"