Jupiler League wil vaste Jong-selecties: 'Vraagt je af wat Cassierra bijdraagt'

    Jupiler League wil vaste Jong-selecties: 'Vraagt je af wat Cassierra bijdraagt'

    dinsdag 24 april 2018 om 08:44

    De samenstelling van belofteteams in de Jupiler League gaat mogelijk op korte termijn veranderen. Marc Boele, directeur van de coöperatie Eerste Divisie, kondigt aan dat zijn organisatie kritisch gaat kijken naar de selecties van de Jong-elftallen.

    "De clubs uit de Jupiler League zijn niet onverdeeld blij met de deelname van de belofteteams", laat Boele met gevoel voor understatement weten bij NOS Sportforum op NPO Radio 1. "Daarom zijn we al druk aan het kijken hoe we omgaan met selecties en speeldagen. Op maandag staat er meestal een heel ander elftal dan op vrijdag. Dan moet je naar vaste selecties gaan, het liefst per 31 augustus. Jong Ajax heeft volgens mij vijftig spelers gebruikt dit seizoen en dat is niet wenselijk."

    Boele benadrukt dat de Jong-elftallen in de Jupiler League om de ontwikkeling van talenten te bevorderen en wil daarom een strikte scheiding tussen bijvoorbeeld Ajax 1 en Jong Ajax. "Tijdens de reguliere transferperiodes kun je dan weer spelers van 1 naar 2 overschrijven. Zo'n Mateo Cassierra die bijna het hele seizoen in Jong Ajax heeft gespeeld... Je kunt je afvragen of dat bijdraagt aan de kwaliteit van het Nederlandse voetbal en aan de opleiding van Ajax."

    Poll

    Goed idee?

    (3444 stemmen)

    Plaats een reactie

    Jur74 +7693
    dinsdag 24 april 2018 om 08:48
    Bingo, optreden tegen deze teams.
    Vind ik leuk
    Voebtal +3665
    dinsdag 24 april 2018 om 11:39
    Grote fout imho. Als je bijv. jong ajax in een vaste formatie laat spelen gaan ze natuurlijk veel beter presteren dan nu. Op dit moment is het nog los zand.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13175
    dinsdag 24 april 2018 om 15:04
    Schaf het dan af.

    Je gaat of zo door om de ontwikkeling van talenten te stimuleren of je maakt van de JL weer een volwaardige competitie. Nu heb je deze situatie gecreëerd om talenten zich te laten ontwikkelen op een hoger niveau maar ga je dit weer ongedaan maken door selecties te verplichten met een vaste groep te werken. Dan krijg je dus weer een gedrocht dat alleen de KNVB kan maken.

    Bijvoorbeeld Casseira, die jongen moet dan worden ingeschreven voor Jong Ajax en zou dan dus gedurende het seizoen niet voor Ajax 1 mogen spelen, dus stel Dolberg en Huntelaar raken geblesseerd dan mag Ajax wel een speler uit O19 opstellen maar niet uit Jong Ajax, dat is krom. Andersom kan Ajax er dan voor kiezen Casseira bij het eerste te halen maar dan zit hij weer te verpieteren op de bank terwijl hij bij Jong had kunnen spelen.

    Zou mij niet verbazen als ze verplicht gaan stellen dat clubs met vaste selecties moeten werken dat de Jong teams uit de competitie stappen en weer terug gaan naar de beloftecompetities.
    Vind ik leuk
    Micha EL +872
    dinsdag 24 april 2018 om 15:15
    Ook deze regeling gaat eigenlijk nergens over. Prima voor de jeugd van de Jong elftallen om ervaring op te doen. Maar hoe zit het met spelers die terug komen van 'n blessure van het 1e elftal. Hoe moeten die in vredesnaam wedstrijd ritme op doen? Ik zeg gewoon terug gaan naar eigen competitie voor de Jong elftallen. Toeschouwers aantallen zijn meestal ook niets bij dir elftallen. Ik zeg DOEN
    Vind ik leuk
    Youri99 +8187
    dinsdag 24 april 2018 om 15:37
    Dat komt de ploegen in de Jupiler League niet ten goede, als Cassiera (Die alleen speelt om zijn forse transfersom) niet zou spelen dan zou de minstens net zo goede Sierhuis (8 basisplaatsen 13 doelpunten) spelen. Jong Ajax zou er dus op vooruit gaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 08:49
    Zou mooi zijn , alleen als ze weer fit moeten worden 1a 2 wedstrijden daar voetballen
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 08:51
    Nee ook dan niet. Is ook gewoon competitievervalsing. Laat ze daar maar een ander team voor oprichten.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5362
    dinsdag 24 april 2018 om 09:13
    Op zich kan ik leven met een regel waarbij een geblesseerde speler maximaal 2 wedstrijden mee mag doen per seizoen bij een Jong elftal
    Vind ik leuk
    Nistel +3568
    dinsdag 24 april 2018 om 09:22
    Ik vind dat ze dat gewoon af moeten scheiden, ben je speler van het eerste team, dan speel je per definitie niet voor Jong. Clubs als Heerenveen, NAC of Excelsior hebben ook geen Jong team in de JL als uitwijkmogelijkheid voor zulke gevallen.
    Vind ik leuk
    Bullet +2916
    dinsdag 24 april 2018 om 09:40
    Maar waar doen 1e spelers van Heerenveen, Nac en Excelsior dan wedstrijdritme op? Als dat in een andere competitie is, is dat toch ook niet eerlijk?
    Vind ik leuk
    Nistel +3568
    dinsdag 24 april 2018 om 10:02
    Doen die dat ergens dan? Waarom moet een speler überhaupt bij een geheel ander team wedstrijden meedoen? Op de trainingen bouw je de weerstand na een blessure weer op, ben je nog niet geheel wedstrijdfit dan doe je het eerst met een invalbeurt. Het hele idee dat een speler eerst met andere teams mee moet doen vind ik afbreuk doen aan het competitieverloop. Regel dan een oefenwedstrijd ofzo, of speel onderling met het eerste team tegen je reserveteam.
    Vind ik leuk
    Damaverick +161
    dinsdag 24 april 2018 om 10:28
    Ja dat doen ze inderdaad ergens...
    Namelijk de opnieuw opgetuigde beloftencompetitie voor de teams die niet in de voetbalpiramide in wilden stappen.
    Vind ik leuk
    Nistel +3568
    dinsdag 24 april 2018 om 10:45
    Tja, daar zou dan hetzelfde voor moeten gelden. Het heet niet voor niets beloften toch?
    Het gaat hier over professioneel voetbal, niet de bierklasse van het amateurteam wat mensen uit andere elftallen moet halen omdat er 3 spelers een weekendje weg zijn, 2 spelers met de vrouw mee moeten winkelen, iemand zich verslapen heeft na een wilde nacht stappen en er nog 4 in de lappenmand liggen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 09:28
    Ik vind dat daar best een extra team voor kan worden opgezet in de beloftencompetitie. Anders zou een speler als dolberg die ajax naar een europa league finale heeft geschoten ineens een potje meedoen tegen telstar, of krijgt fortuna ineens met een bande te maken die voor 8,5 miljoen over is gekomen. Twee wedstrijden of niet, de ploeg die er tegen speelt wordt benadeeld.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12760
    dinsdag 24 april 2018 om 09:37
    Toevallig dat net PSVers en Ajacieden 'daarmee kunnen leven.' Ja koekkoek, jullie worden er niet slechter van.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13175
    dinsdag 24 april 2018 om 15:05
    En als een speler 2x geblesseerd raakt in 1 seizoen?
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5362
    dinsdag 24 april 2018 om 17:37
    Tja dan is dat dubbel pech helaas. Je moet wel ergens de grens trekken maar uitzonderingen kunnen er altijd gemaakt worden.
    Maar anders moet die speler zonder wedstrijdritme wat vaker invallen ipv volle bak. En als bijv Frenkie, Dolberg en Neres geblesseerd zijn geweest dan kunnen ze niet allemaal in dezelfde JL wedstrijd ritme opdoen.
    Helemaal eerlijk zal t nooit worden maar dat hoeft ook niet. Alleen zijn de verschillen in teams nu vaak te groot en dat is niet wenselijk.
    Vind ik leuk
    Jur74 +7693
    dinsdag 24 april 2018 om 09:13
    Ook niet doen, stel dat jong psv en jong az tegen elkaar moeten en bij psv is alles fit en Jahanbakhsh kan dan weer spelen. Regelrechte competitievervalsing!
    Vind ik leuk
    HanV +3716
    dinsdag 24 april 2018 om 09:29
    Je geeft een verkeerd voorbeeld, als het gaat om 2 spek-en-bonen-teams tegen elkaar dan maakt het resultaat niemand iets uit. Het wordt pas sneu als Jahanbakhsh opeens tegen NEC meedoet.
    Vind ik leuk
    Jur74 +7693
    dinsdag 24 april 2018 om 09:42
    Ben ik niet met je eens, stel dat ik nu ajax noem ipv psv met de situatie zoals hij nu is. jong ajax 76, fortuna 75 en nec 73 punten. Het word voor ajax lastiger met jahanbakhsh dan zonder en dan zou fortuna/nec kampioen kunnen worden en daar spelen ze toch om. Het is natuurlijk van de zotte dat ajax straks kampioen is, fortuna/nec promoveert zonder de schaal te hebben.
    Vind ik leuk
    13 +10549
    dinsdag 24 april 2018 om 10:10
    Ik vind het ook triest dat Jong teams de ‘echte’ JL clubs van een kampioenschap kunnen afhouden. In de Eredivisie zullen ze het genot van het vieren van een titel nooit mogen smaken en het is dan gewoon supertof om directe promotie te vieren MET het omhoog houden vd schaal! Heb dat live met Sparta meegemaakt en dat was prachtig. Bovendien schijnt er, heb ik me hier door iemand laten vertellen, 9 ton te horen bij de titel. Wat gebeurt er dan met die 9 ton als een Jong team kampioen wordt? Jong verdient met periodetitel in elk geval niets, het geld wordt dan volgens mij over de andere teams verdeeld. Bij directe promotie is die 9 ton toch een leuk bedrag om te bouwen aan een Eredivisiewaardig team.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 10:12]
    Vind ik leuk
    Jur74 +7693
    dinsdag 24 april 2018 om 10:14
    Kijk, jij snapt. Het is toch veel gaver een feestje te bouwen met je supporters met die schaal in je handen dan 2e en promoveren om een jong niet kan promoveren?
    Vind ik leuk
    Bullet +2916
    dinsdag 24 april 2018 om 09:42
    Nee, PSV moet je sowieso nooit benadelen, anders krijg je woirden in de strekking van : knvb maffia, knjb etc.
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1345
    dinsdag 24 april 2018 om 08:49
    Zo, eindelijk een eerlijke opzet.
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    dinsdag 24 april 2018 om 08:54
    Dat is de vraag. De profclubs moeten hierdoor naar grotere selecties. Daarnaast kun je je afvragen of je clubs kunt verbieden dat talenten bij Ajax 1 op de bank zitten en dus op vrijdag gespaard blijven worden.

    Slimmer is het om gewoon altijd op vrijdag te spelen.

    Ook een Cassierra houd je niet tegen. Of gaan ze een transfercap instellen voor de JL?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    dinsdag 24 april 2018 om 09:05
    Moet denk ik sowieso naar een speeldag en van de maandag af.dan beter in het weekend spelen zodat je van een hoop gezeik af komt
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15700
    dinsdag 24 april 2018 om 09:17
    Dan moet je minder teams hebben in JL.
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1345
    dinsdag 24 april 2018 om 09:27
    Beter nog is een eigen competitie. Als BVO in de JL wordt je seizoen bepaald door het speelschema van de Eredivisie. Best vreemd dus. Het kan dus ook in het voordeel werken.

    Er moet een andere manier zijn om de jeugdelftallen meer weerstand te geven. Misschien moeten ze kijken of er geen Dui-Bel-Ned Liga kan worden opgezet met jeugdteams. Denk dat ze van Jong Anderlecht en Jong Dortmunt meer weerstand hebben dan van (ja ik ga het typen:) FC Twente, Helmond Sport of een Almere City.
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    dinsdag 24 april 2018 om 09:34
    Dit zal ten koste gaan van de financiële middelen van de JL. precies dat gaf de doorslag deze teams toe te voegen.

    Prima te concluderen dat het is mislukt, maar dan moeten de clubs ook zichzelf gaan bedruipen.
    Vind ik leuk
    Bullet +2916
    dinsdag 24 april 2018 om 09:44
    Niks tegen Helmond Sport koekerd :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 09:30
    Ik zou zeggen: spelers van jong naar 1 halen is prima, maar niet andersom. Dus wel een vaste selectie bij jong, maar 1 mag gewoon spelers doorschuiven.
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    dinsdag 24 april 2018 om 09:32
    Dan heb je nog steeds hetzelfde probleem: een beter team op maandag dan op vrijdag.

    Niet op maandag spelen is dan dus de oplossing.

    Die enkele revaliderende speler was echt het probleem niet voor die competitievervalsing.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 09:47
    Dan moet je idd ook niet meer op maandag spelen. Door mijn voorstel begrens je wel het aantal spelers dat mee kan doen. Maar je moet idd ook die maandag uitsluiten. Gewoon op dezelfde dag spelen als 1.
    Vind ik leuk
    Nistel +3568
    dinsdag 24 april 2018 om 09:38
    Je kunt natuurlijk wel bij de Jong teams bijvoorbeeld met een afzonderlijke (gelimiteerde) begroting werken. Wordt een speler uit het Ajax 1 budget gekocht, dan wordt hij ingeschreven als Ajax 1 speler. En moet het een stuk moeilijker worden om zo'n speler in Jong te plaatsen. Het kan niet zo zijn dat er spelers het hele seizoen in Jong spelen, die meer hebben gekost dan de hele begroting van het gros van de clubs waar je tegen speelt. Dat is bespottelijk.

    De doorstroom van Jong naar het eerste team moet wel mogelijk blijven, andersom mag het veel meer aan banden worden gelegd. Aantal speelminuten in het eerste team of het aantal keer dat een speler al bij de officiële wedstrijdselectie van het eerste zit mag best gevolgen hebben voor de inzetbaarheid in Jong. Dan moet je als club kiezen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    dinsdag 24 april 2018 om 09:43
    Dat is voor de grotere clubs niet te doen.daarvoor zijn de jong teams een leerschool maar is het eerste team de focuspoint en dat is normaal.

    Als de opzet met speeldag en aantal spelers gewoon goed vast word gelegd dan ben je denk ik al ver genoeg
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    dinsdag 24 april 2018 om 09:45
    Een groot talent bij Ajax verdient ook veel meer dan de gemiddelde JL speler. Met een gelimiteerde begroting kan dat niet meer.

    Daarmee wordt de JL geen tussenstap meer maar een vergaarbak van net niet spelers. Dan gaan Ajax en PSV dus afhaken.

    Ook transfersommen limiteren gaat niet werken. Want waar komt dan de limiet op te staan?
    Vind ik leuk
    Nistel +3568
    dinsdag 24 april 2018 om 09:58
    Bij voorbaat zeggen dat iets toch niet werkt levert sowieso geen oplossing op. Bepaalde ideeën kunnen best met conditionele voorwaarden worden uitgewerkt of bepaalde regels verder aangescherpt.

    Jong zie ik als een plek waar een jeugdspeler in terecht moeten komen als de stap naar de eerste selectie nog te groot is. Dan heb je het niet over miljoenenaankopen of de toptalenten die al vele tonnen aan salaris pakken. De grote talenten zitten toch al snel bij de hoofdselectie, kijk een De Ligt, Kluivert of F. de Jong. Dus dan ga je de lichting daaronder in Jong plaatsen. Dat hoeven zeker geen net-niet spelers te zijn, want die wil je doorselecteren. Maar spelers als Cassierra of Orejuela, voor miljoenen gehaald, daar zijn de Jong teams gewoon niet voor bedoeld. Wel voor spelers als een Sierhuis bijvoorbeeld.

    Laat de clubs maar eens meer nadenken welke speler ze in de hoofdselectie willen gebruiken en wie in Jong, ipv 80 spelers overal vandaan te halen en die lukraak in Jong te sodemieteren. We hoeven hier geen Chelsea praktijken te onderhouden.
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    dinsdag 24 april 2018 om 10:10
    Misschien heb je de ontwikkeling van F de Jong en De Ligt niet goed gevolgd, maar zij speelden ook eerst enige tijd in Jong.

    En dat zijn dus de toptalenten. Zeker voor De Jong was het echt langere tijd in Jong Ajax voor hij staat waar hij nu staat. Ook vd Beek deed het via veel wedstrijden in Jong.

    Die tijd is dus essentieel. En die ervaring doen ze niet op met alleen trainen en bankzitten.

    Precies daarom koos men destijds voor deze oplossing. Namelijk de ontwikkeling van talent.

    Die gedachte wil jij de nek omdraaien. Dan haan de clubs dus afhaken.

    Er zal weer een oplossing komen waar nog altijd veel discussie over zal zijn.

    Zo niet, dan gaat de stekker eruit vwb de topclubs.
    Vind ik leuk
    Nistel +3568
    dinsdag 24 april 2018 om 10:48
    Ik denk dat jij mijn postings dan nog eens opnieuw moet lezen, want wat jij eruit interpreteert zeg ik helemaal niet.
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    dinsdag 24 april 2018 om 10:53
    “Jong zie ik als een plek waar een jeugdspeler in terecht moeten komen als de stap naar de eerste selectie nog te groot is.”

    “Dan heb je het niet over de toptalenten die al vele tonnen aan salaris pakken.”

    De Nouri’s, De Ligts, De Jongs en vd Beeks dus.
    Vind ik leuk
    Nistel +3568
    dinsdag 24 april 2018 om 11:07
    Je bent ermee bekend dat talenten verschillende fases hebben in hun ontwikkeling?
    Dat een De Ligt van pakweg 16 jaar misschien nog niet rijp was voor Ajax 1? En een F. de Jong nog iets langer in Jong nodig had om klaar te zijn voor het eerste? De één zal die stap wat sneller maken dan de ander. Of denk je dat die talenten al van jongs af aan een salaris krijgen dat binnen de status van Ajax 1 ligt?

    Maar zoals ik al schreef, het gaat om doorstroom van jeugdspelers, van jeugd naar Jong naar Ajax 1. De voorbeelden die jij nu aanhaalt "tegen" mijn verhaal onderstrepen juist het punt wat ik wil maken. Daar passen spelers als Cassierra en Orejuela niet tussen.
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    dinsdag 24 april 2018 om 12:19
    Jongens die van de junioren naar de selectie gaan, maar in Jong spelen juist omdat ze nog niet rijp zijn een plek in Ajax 1 op te eisen, verdienen inderdaad een salaris dat ver boven gemiddeld JL inkomen ligt. Ook op hun 16e, 17e of 18e.

    Deze groep verdient ook beduidend meer dan de groep die een contract krijgt dat specifiek voor Jong Ajax is bedoeld. Zeg maar de opvul groep. (Ook zij verdienen nog ver boven het JL gemiddelde).


    Dat salaris van die grootste talenten betekent dat er verwacht wordt dat ze Ajax 1 speler worden maar niet dat ze geen tussenstap meer nodig hebben in Jong.

    Jij stelde expliciet dat de groep met doe hoge salarissen niet meer in de JL mocht spelen.

    De volgende stappen in salaris worden pas gemaakt bij de echte stap naar vaste selectie, dan basis, dan oranje etc.

    Nu stel je in ene dat het vooral gaat om Orejuela en Cassierra. De eerste is ook al ouder, maar een Cassierra is feitelijk exact zoals De Jong, Zivkovic en straks Schuurs.

    Ook talenten die mogelijk niet rijp zijn voor een vaste plek in de selectie en regelmatig speeltijd, maar wel een hoog salaris.

    De JL is prima voor die gasten. En andere JL ploegen hebben daar ook helemaal geen hinder van.
    Vind ik leuk
    Nistel +3568
    dinsdag 24 april 2018 om 12:39
    Je roept nog steeds dingen die ik niet zeg of zo bedoel, maar laat maar zitten. Nuance herkennen is kennelijk te veel gevraagd. Blijf vooral al je miljoenenaankopen in Jong Ajax proppen. Wat een verrassing als je dan elk jaar op je sloffen kampioen wordt...
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    dinsdag 24 april 2018 om 12:48
    Ah er zit pijn vanwege het mogelijke kampioenschap...

    Dan is het sentiment in ieder geval duidelijk.

    In plaats van het beter uitleggen of in ieder geval weerleggen wat ik zeg, ga je het uit de weg door te stellen dat je iets niet gezegd zou hebben.

    De quotes uit jouw reacties zijn clip en klaar. Eerst begin je over bepaalde salarissen en later stel je dat de betreffende spelers dit niet zouden verdienen.

    We weten allemaal dat Nouri een gigantisch salaris had voor een Jong speler.

    Punt is gewoon dat je alleen vwb Orejuela een echt punt hebt.

    Voor de rest kom je eigenlijk niet verder dan een speler die teveel heeft gekost om te mogen spelen en spelers die teveel zouden verdienen. Beiden arbitrair of geldend voor alle grote talenten die van de junioren naar de senioren gaan.
    Vind ik leuk
    Nistel +3568
    dinsdag 24 april 2018 om 12:51
    Zucht.. ik geef het op. We zitten duidelijk niet op dezelfde golflengte. Normaal zou ik zeggen je snapt best wat ik bedoel, maar daar heb ik inmiddels sterk mijn twijfels bij.

    En nee, dat kampioenschap interesseert me niks. Je koopt er niks voor.
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    dinsdag 24 april 2018 om 13:09
    Belangrijk is dat er een vaste speelavond komt waardoor én de Jong ploegen vastere samenstelling krijgen én de talenten waar dit voor is bedacht op niveau kunnen spelen.

    Dus ongeacht salaris en ongeacht aankoop bedrag.

    Steeds op vrijdag spelen maakt van de Jong ploegen echt weer talenten ploegen.
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    dinsdag 24 april 2018 om 08:49
    Timmio, werk jij bij die coöperatie?
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 08:49
    Voor Ajax zeer gunstig maar kan me voorstellen dat de andere "niet-jong" teams er niet blij mee zijn. Goed dat het er kritisch naar gekeken gaat worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 08:50
    Ja terecht. Anders is er echt sprake van competitievervalsing. Spelers van jong ajax en jong psv hebben al aanmerkelijk meer talent of veel meer geld gekost. Dan ook nog hele jaar van samenstelling kunnen wisselen maakt het voordeel helemaal onevenredig groot.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15700
    dinsdag 24 april 2018 om 08:52
    Een goede eerste stap.
    Vind ik leuk
    Dicky +18853
    dinsdag 24 april 2018 om 08:52
    He he, pfoe was dat nou zo moeilijk om te bedenken? Nu nog die achterlijke speelronden tijdens interland weekenden afschaffen en je krijgt weer een competitie om serieus te nemen.
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2502
    dinsdag 24 april 2018 om 10:06
    Over de interlands, dat hebben de clubs zelf besloten. Zij wilde minder wedstrijden op de maandag, daar van is het gevolg: door spelen tijdens interlands!
    Of je moet 4 teams uit de competitie gaan halen...
    Vind ik leuk
    Dicky +18853
    dinsdag 24 april 2018 om 11:21
    Het is een vorm van competitie vervalsing en dat moet je uitbannen. De clubs hebben ook met de huidige regels ingestemd en dat wil ook niet zeggen dat het goed is.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2975
    dinsdag 24 april 2018 om 08:53
    Goed idee dit en zo wordt het een stuk eerlijker. Denk overigens dat ze tegen het meespelen van Cassierra niets kunnen doen. Aangezien hij bij Ajax 1 helemaal niet speelt. Maar het meedoen van een Younes en Siem de Jong wordt op deze manier wel voorkomen. En dat is al een stuk eerlijker. Maar helemaal tevreden worden de andere teams toch niet verwacht ik
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2502
    dinsdag 24 april 2018 om 10:06
    Hoe vaak hebben Younes en de jong mee gedaan bij jong Ajax?
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2975
    dinsdag 24 april 2018 om 11:04
    Niet heel vaak. Maar dit soort jongens horen niet in de Jupiler League te voetballen, vind ik zelf. Net als bijvoorbeeld Ron Vlaar die na zijn blessure enkele wedstrijden bij Jong AZ mee deed.
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2502
    dinsdag 24 april 2018 om 11:09
    Het is dus populair geroeptoeter

    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2975
    dinsdag 24 april 2018 om 14:08
    Waarom populair geroeptoeter? Zowel Younes en Siem bij Ajax als Vlaar bij AZ zijn gewoon volwaardig eerste spelers. En zo zullen bij Jong Utrecht en Jong PSV ook zulke jongens mee hebben gespeeld. Voor de competitie is het eerlijker als zulke jongens niet mee doen in de Jupiler League. Kijk.. ik, als Ajacied, vind het alleen maar mooi dat Jong Ajax kampioen gaat worden in de JL. Maar ik kan mij voorstellen dat er discussie over is mbt de selecties van Jong Ajax (en de andere Jong selecties in de JL).
    Vind ik leuk
    De Belsj +931
    dinsdag 24 april 2018 om 08:54
    Lijkt teveel op Caissière: nu al bezig met zijn geld tellen...
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22640
    dinsdag 24 april 2018 om 08:55
    Terecht. Jeugdelftallen zijn bedoeld voor opleiding en hooguit 1-2 wedstrijdjes om te herstellen na zware blessures. Maar niet om voor miljoenen gehaalde spelers er direct een jaar in te zetten. Of dat nu bij jong PSV, jong Ajax of één van de andere jong-teams gebeurt, dat kan gewoon niet de bedoeling zijn.

    En dan voorkom je ook dat topclubs voor miljoenen spelers gaan halen om ze vast binnen te hebben, terwijl je niet de intentie hebt om diegene direct bij het eerste te houden. Vaak blijken dat miskopen, wat weer geldverspilling is voor onze topclubs. Dus het kan indirect ook weer een klein positief effect hebben op het transfergedrag van de topclubs.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 09:04
    Precies of wat je zegt is dat er ernstige blessures zijn dan een paar wedstrijden wedstrijdritme op te doen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21485
    dinsdag 24 april 2018 om 09:21
    En wat heeft MVV dan voor geliijkwaardige faciliteit? Een jeugdteam van O19?
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    dinsdag 24 april 2018 om 09:05
    Denk je dat het miljoenen aankopen tegenhoudt een jaar in de JL te spelen?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22640
    dinsdag 24 april 2018 om 09:12
    5 miljoen uitgeven aan een speler en die een heel jaar op de bank/tribune laten zitten... dat kan nooit goed zijn voor z'n marktwaarde.
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    dinsdag 24 april 2018 om 09:14
    Het gaat Ajax niet om marktwaarde maar om ontwikkeling. Als het niet meer in Cassierra zou geloven dan zou Sierhuis spelen.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22640
    dinsdag 24 april 2018 om 09:15
    Ontwikkeling is toch marktwaarde? Als een speler zich goed ontwikkelt dan stijgt z'n marktwaarde. Is inherent aan elkaar.
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    dinsdag 24 april 2018 om 09:25
    Misschien begrijp je niet dat een Mauro, Malen, Johnsen of Cassierra in Jong speelt om straks in 1 te spelen? Marktwaarde is niet de reden, dat is ontwikkeling. Met het oog op het eerste elftal.

    Als het om geld gaat kunnen ze ook verhuurd worden.
    Vind ik leuk
    base +2034
    dinsdag 24 april 2018 om 09:05
    Nee die 1 a 2 wedstrijden na een blessure dan ook niet.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22640
    dinsdag 24 april 2018 om 09:13
    Ik vind dat nog wel te billijken, maar snap dat mensen ook dat niet zouden willen.
    Vind ik leuk
    base +2034
    dinsdag 24 april 2018 om 10:14
    Zit ook wat in maar dan krijg je deze discussie weer dus beter voorkomen dan genezen. ;)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26723
    dinsdag 24 april 2018 om 08:58
    Offtopic: wat heeft vp nou, dat je soms niet kan reageren of een duimpje kan geven?
    Vind ik leuk
    mcmodd +21485
    dinsdag 24 april 2018 om 09:10
    Dan moet je weer even terug door op Nieuws te drukken, klikken of likken ;-) Zoek het artikel daar weer op en klik weer op de titel van het artikel. Dan kan je gewoon weer verder.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 09:02
    Goedzo daar ben ik het mee eens. Hopen dat het ook gerealiseerd wordt.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    dinsdag 24 april 2018 om 09:03
    Dit is een prima idee, Dan ben je ook ove r het gezeik van de Jong teams af.nu het kunstgras eruit en dan zijn we ver genoeg.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2392
    dinsdag 24 april 2018 om 09:20
    Ku(ns)tgras is veel erger dan een paar spelers die je competitie meer waard maken.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    dinsdag 24 april 2018 om 10:03
    Ik ben ook fel tegenstander van kunstgras. Is niets erger dan dat.
    Als je op dit soort ondergrond wil spelen dan speel je zaalvoetbal !
    Vind ik leuk
    Sazzz +11209
    dinsdag 24 april 2018 om 09:04
    Dan moeten ze ook eens gaan kijken naar Jong oranje en oranje onder 19. Dat is ook één van de redenen dat de Jong teams vaak moeten wisselen. En leuk voor de doorstroming van de talentvolle spelers. Ze kunnen vanuit Jong dus niet meer door naar 1, vanuit de A1 niet meer naar Jong. En wat wordt er nu gezeurd over Cassiera? Doet niet of nauwelijks mee met 1
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    dinsdag 24 april 2018 om 09:12
    Dat us precies waarom ik me nauwelijks kan voorstellen dat de betreffende clubs hiermee akkoord gaan.

    Stel dat ze zich terugtrekken. Wat doet dat met de financiën van de JL? En wat doet dat met Fox die destijds inhaakten omdat de topclubs een team gingen inschrijven?
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    dinsdag 24 april 2018 om 09:05
    gewoon helemaal afschaffen die jong teams het is pure competitievervalsing en de jl word er niet beter van met al die voor spek en bonen teams
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 09:06
    Mateo Cassierra is te goed voor de Jupiler en te zwak voor de kleredivisie. Dus als Ajax zegt je speelt bij jong Ajax wie moet er iets van zeggen dan???

    Laat clowntje Boele zich maar eens druk maken om lege stadions op vrijdag en maandag en beginnen met het verplichten van gras ipv plastic. Gisteren vb Bosch - Emmen dan zit je te kijken naar lege tribunes..op zaterdag bij de top klasse staan er meer mensen langs de kant
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    dinsdag 24 april 2018 om 09:18
    ja en die jong teams spelen voor volle stadions zuch
    Vind ik leuk
    Drobtine +2392
    dinsdag 24 april 2018 om 09:22
    Er komen duidelijk meer mensen af op wedstrijden van Jong Ajax als ze uitspelen
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    dinsdag 24 april 2018 om 09:25
    onzin juist het tegenovergestelde is waar de jong teams trekken veel minder bezoekers dan de jl ploegen is gewoon een onderzoek na geweest
    Vind ik leuk
    Drobtine +2392
    dinsdag 24 april 2018 om 09:32
    Bij Jong Utrecht snap ik dat ook wel, heb het over jong Ajax niet over andere jong teams
    Vind ik leuk
    Muscles +622
    dinsdag 24 april 2018 om 09:06
    Sinds er jong elftallen meedoen is de JL weer in het nieuws, op tv en in de topics. Mensen die klagen vergeten dit en willen zeker terug naar de duistere tijden dat verenigingen stilletjes creperen. Jong elftallen doen niet mee voor periode kampioen of promotie, verhogen het niveau dus wat is nu het echte probleem?
    Vind ik leuk
    mcmodd +21485
    dinsdag 24 april 2018 om 09:24
    Nou, het is mijn eigen club maar Jong Utrecht verhoogt echt niet het niveau in de JL hoor.
    Vind ik leuk
    Hvdp +618
    dinsdag 24 april 2018 om 09:07
    Een zwaktebod !
    Het probleem is dat de andere ploegen niet sterk genoeg zijn
    Zonder de jongteams worden ze nog zwakker!!
    Vind ik leuk
    myrthewit +1487
    dinsdag 24 april 2018 om 09:09
    Flauwekul!!!!
    Ten eerste zal er altijd verschil blijven tussen rijke en arme clubs. Dat betekent dat de rijke clubs altijd meer aan spelers kunnen besteden.
    Ten tweede spelen er ook bij andere Jupiler League clubs spelers die eerder in de eredivisie actief waren.
    Ten derde gebeurt het inderdaad dat een Ajax wel eens een speler doorschuift naar het eerste. Deze wordt dan vervangen door een speler uit de A1, want uit de eredivisie mag niet. Hierdoor wordt Jong Ajax in principe minder sterk.
    Ten vierde mag een club als NEC ook een speler doorschuiven vanuit de jeugd naar het eerste.
    Ten vijfde hebben eredivisieclubs ook veel nadelen van het spelen in de Jupiler League. Jonge spelers die aan hun tax in de Jupiler League zitten krijgen geen echte speeltijd meer en komen stil te staan in hun ontwikkeling.
    Bij Jong Ajax zie Riedewald en Bazoer, bij het huidige Jong PSV zitten veel talentvolle aanvallers die zich op een gegeven moment niet verder zullen ontwikkelen....
    Vind ik leuk
    Drobtine +2392
    dinsdag 24 april 2018 om 09:24
    Ja en Riedewald en Bazoer die voegden wat toe???? Waren steeds de zwakste schakels in Jong Ajax
    Vind ik leuk
    myrthewit +1487
    dinsdag 24 april 2018 om 11:41
    Klopt uiteindelijk ook, maar die speelden te weinig om hun niveau vast te houden, laat staan zich te verbeteren. Ook hebben zulke spelers vaak motivatieproblemen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 09:10
    Hoeveel jaar al dat die competitie zo is ingedeeld ? En hij durft te zeggen dat hij AL druk aan het kijken is ? Ongelofelijk.
    Vind ik leuk
    Sanuk +2922
    dinsdag 24 april 2018 om 09:10
    Ik snap ajax wel, de enige kans op een prijsje.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2392
    dinsdag 24 april 2018 om 09:26
    De eerste intentie is niet om kampioen te worden, maar als het kan dan zullen ze dat zeker wel doen
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 09:30
    Dat weet je nooit aan het begin van het seizoen.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +850
    dinsdag 24 april 2018 om 09:11
    Ik ben bang dat als de jong elftallen met vaste selecties gaan spelen dat ze nog eerder kampioen gaan worden. De eerstedivisieclub moeten eerst eens gaan kijken hoe ze hun spelers beter kunnen opleiden zo dat ze van deze jong elftallen kunnen winnen.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +3416
    dinsdag 24 april 2018 om 09:34
    Competitievervalsing. Vorig jaar speelde VVV uit tegen jong Ajax en veegde ze van de vloer.

    Ajax wilde wat goedmaken tegen de kampioen en won met 1-4 met totaal ander team .

    1 Diederik Boer
    2 Kenny tete
    3 d. Zeefuik
    4. Jairo Riedewald
    5 pelle Clement
    6 Carel eiting
    7 frenkie de jong
    8 donny van beek
    9 Matteo Cassiera
    10. David Neres.
    11 abdelhak Nouri

    Met dit elftal speel je dan Jupiler league . Stonden bijna allemaal in het eerste.

    Schandalig gewoon. En nog geen jaar geleden
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +850
    dinsdag 24 april 2018 om 12:34
    Zet ook eens het elftal er neer waar vvv met 4-0 van heeft gewonnen vorig jaar!
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +3416
    dinsdag 24 april 2018 om 12:43
    1. Leeuwenburgh
    2. Lartey-sanniez
    3. De ligt
    4. Westermann
    5. Dekker
    6.bay
    7.van beek
    8.f de jong
    9.cerny
    10.clement
    11. Cassiera

    De ligt was natuurlijk nog 1,5 jonger toen want was oktober 2016.

    Dit team is aanzienlijk minder.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +850
    dinsdag 24 april 2018 om 18:53
    Misschien was dat team beter! Echter ik vond het VVV wat thuis tegen jong Ajax verloor minder
    dan het team welke in Amsterdam won. Verder hadden onze spelers het kampioenschap in de benen! Tevens was neres weer jonger dan dat hij nu is. Bay stond verder niet in de basis.

    Het jong Ajax wat vorig jaar met 5-2 van Fortuna verloor was net zo goed als het team wat 4-0 van ons won!

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 19:10]
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +3416
    dinsdag 24 april 2018 om 19:32
    Het gaat om de spelers die erinstaan. Ajax kan 50 spelers gebruiken en nog meer als ze willen terwijl de juup ploegen maar selecties hebben van 20 spelers. Met schorsingen en blessures hebben ze er dan nog plusminus 16 over. Het is niet vreemd dat de jong elftallen allemaal verloren na het interland weekend want die waren de helft van het elftal kwijt, terwijl ze een week later de helft van het eerste opstellen en alles winnen. Duidelijkere competitievervalsing is er gewoon niet
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +850
    dinsdag 24 april 2018 om 20:34
    Ja maar er moet niet overdreven worden betreffende competitievervalsing. Kijk eens naar de wedstrijden die we dit seizoen tegen ajax hebben gespeeld! Daarin hebben bijna net zoveel wisselingen plaats gevonden in de elftallen.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2392
    dinsdag 24 april 2018 om 09:13
    Als ze dat gaan doen dan zullen ze ook geen programma moeten hebben op interland dagen. Een flink deel van de >50 spelers die Ajax gebruikt heeft zijn namelijk onder 18,17,16 spelers die moesten spelen op het moment dat er interlands werden gespeeld. En even over Cassiera wat is daar mis mee hij heeft zeer weining in Ajax 1 gespeeld dus hij was gewoon speler van Jong Ajax. En sommige clubs hebben wat meer te besteden dat klopt. Daarnaast moeten de Jupiler Clubs ook toegeven dat de wedstrijden tegen de Jong teams beduidend meer supporters trekken hetgeen weer meer inkomsten betekend. Sterker nog zonder die jong teams zou er nauwelijks interesse zijn in de jupiler league en kun je de uitgebreidde uitzendingen op TV ook vergeten.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10627
    dinsdag 24 april 2018 om 09:21
    https://uk.soccerway.com/matches/2017/04/28/netherlands/eerste-divisie/vvv-venlo/jong-ajax/2240878/

    Kijk effe naar de opstelling van Jong Ajax in die pot.
    Dat is zowat beter dan de huidige 1ste 11 waarmee ze in de eredivisie spelen.
    Dan kan je toch gewoon op je vingers natelllen dat daar gezeik van komt als je de kampioen met 1-4 wegspeelt op die plastic knollentuin van ze.

    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    dinsdag 24 april 2018 om 09:22
    weer een onzinverhaal uit onderzoek is gebleken dat jong teams juist veel minder bezoekers trekken.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    dinsdag 24 april 2018 om 09:23
    zonder die jong teams kwam het ook gewoon op tv hoor dus een drogreden nu zie je bij fox alleen nog maar jong ajax waar niemand op zit te wachten
    Vind ik leuk
    RtdDub +10627
    dinsdag 24 april 2018 om 09:17
    De eerste paar jaar deed PSV dat ook, had ik het idee. In elk geval meer dan Ajax die in het eerste "Jong" seizoen meer dan 40 spelers gebruikte.
    Geen idee of psv nog steeds zo vast houdt aan een aparte selectie voor "Jong"
    Vind ik leuk
    Bizzy +18580
    dinsdag 24 april 2018 om 09:21
    Helemaal stoppen met dit onzalige project. Als jeugdspelers van topclubs op niveau willen spelen moeten de topclubs deze spelers maar verhuren aan Jupiler League clubs. Daar wordt de JL competitie beter van.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +3416
    dinsdag 24 april 2018 om 09:24
    Eindelijk. Jong Ajax wordt mogelijk kampioen door pure competitie vervalsing. 50 spelers kom op zeg. Gaat echt nergens meer over. Vorig jaar speelde ze thuis tegen vvv en kregen vet op de broek. Uitwedstrijd speelde louter bijna alleen maar selectiespelers. Triest
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 09:27
    Maar het voorbeeld Cassiera vind ik een niet heel goed voorbeeld. Hoe vaak heeft hij überhaupt meegespeeld in Ajax 1? Waar moet hij dan spelen. Het gebeurd ook bij de amateurs dat er een enkele niet veel spelende 1e elftal speler in het 2e speelt om in wedstrijdritme te blijven voor het geval dat hij wel in eens mee moet doen in het eerste. Ivm blessures. Maar ja er zal wel gezeurd worden door de andere jupilerleague clubs nu er een keer een 2e elftal kampioen kan worden. Maar hoe lang spelen er al jongelftallen mee? En dit is de eerste keer dat het kán gebeuren het is nog niet eens zover. En dan gepromoveerd kan er toch niet worden. Nutteloze discussie dus eigenlijk.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 11:46]
    Vind ik leuk
    Och jeh +1761
    dinsdag 24 april 2018 om 09:28
    Goedemorgen KNVB
    Vind ik leuk
    mcmodd +21485
    dinsdag 24 april 2018 om 09:48
    Nou het gaat er inderdaad op lijiken dat alle ongerechtigheid die plaatsvindt in de Jupiler League wordt aangepakt. Nu nog de JL vrijaf geven in de interlandweekends en je bent al halverwege. De speelmomenten voor de Jupiler League zullen dan alleen op vrijdagavond of evt. op zaterdagmiddag moeten worden geplaatst, bijv. omdat voor Fox Sports de vrijdagavond alleen niet genoeg zal zijn om alles uit te zenden.

    Wat me dan nog bezig houdt is het kopen van spelers voor Jong teams. Zoals nu Cassiera in de JL speelt, een speler die voor veel geld is aangekocht, kan door een rijke club als bijv. Ajax worden uitgebreid. Theoretisch: Straks zit Jong Ajax met zomaar een stuk of 10 duurgekochte spelers een heel seizoen in de JL om ze daarna weer te verkopen of te transfereren naar Ajax 1.
    Ook daar kunnen clubs als (mogelijk) FC Twente, MVV, Almere City niet tegenop. Mij lijkt het daarom het beste, ook om dit effect te voorkomen, om de Jong teams gewoon af te schaffen. Verkoop in de zomer zoveel mogelijk spelers aan de andere JL-clubs of schuif ze door naar boven of creeer een tussenjaar waarin de JL-Jong teams de mogelijkheid hebben het hele jaar te transfereren. Of zoiets.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 10:00
    Weg met de jong teams is het beste en hopen dat de echte top amateurs de stap naar Jupiler league eens echt aan gaan durven.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2002
    dinsdag 24 april 2018 om 10:05
    Cassiera wordt genaaid door ten 👠
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 10:06
    Ooit snap.dat alle supporters van jupiler teams tegen belofte elftallen in die competitie zijn. De enige die je blij maakt zijn de eredivisie teams en daar draait deze competitie niet om.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 10:08
    zolang cassierra blijft scoren zullen de verdedigers van andere teams toch iets beter hun best moeten doen ..of een slechtere spits opstellen dan hebben ze het wat makkelijker
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +299
    dinsdag 24 april 2018 om 10:16
    willen ze dan het liefs tegen jongens van 16 tot 18 jaar! kun je nagaan hoe slecht de Jupiler clubs( kerels van gemiddeld 23 tot 34 jaar) zijn kunnen niet winnen van jong AJAX
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 10:23
    Goed plan, op deze manier kopen de (top 3) clubs ook niet onnodig de betere spelers bij andere eredivisie clubs weg om ze vervolgens alleen een kans in jong teams te geven, maar waardoor eventuele "concurrenten" wel verzwakt worden. Dus ipv 10 spelers gtaan ze dan maar 5 spelers aanschaffen, anders wordt het kapitaal vernietiging als ze op de bank/tribune terecht komen en niet met jong mee mogen doen. Ook is het gewoon competitie vervalsing, zelfs als revaliderende spelers daar ritme in opdoen, dit soort spelers hebben, zelfs na een blessure, toch altijd meer kwaliteit dan andere JL spelers. Het is al absurd dat een J.Ajax kampioen kan worden in de JL, komt mede door het af en toe meedoen van 1e elftal spelers, gecombineerd met J.Ajax spelers die regelmatig meedoen met het eerste. 1e elftalspelers gewoon niet meer in jong teams mee laten doen en Jong spelers die minimaal 10 x meegedaan hebben/ ingevallen zijn in 1e teams mogen niet meer in de Jong elftallen meedoen. Dan wordt de Jl weer een eerlijke competitie. Nu het Ku(ns)tgras nog weg uit het profvoetbal, dan wordt het weer een stuk mooier. Zijn al genoeg europees spelende clubs die zich er op beraden om spelen op K.gras te boycotten in de europese competities, dan raakt NL verder achterop als clubs met K.gras europees voetbal halen en geboycot worden.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2392
    woensdag 25 april 2018 om 00:06
    Een beetje onzin verhaal. In de amateurs spelen er ook geregeld spelers uit het 2e in het 1e en omgekeerd. Ook spelen er vaak goede onder 19 spelers mee met de senioren. Dus niet anders dan in het betaalde voetbal. Een geblesseerde 1e elftal speler mag ook gewoon in het 2e spelen als hij niet de helft +1 wedstrijd in het eerste heeft gespeeld. Als Ajax wil dan kunnen ze 11 spelers van 10 miljoen kopen om in de Jupiler League te spelen, dat is dan voor de arme clubs helaas de macht van het geld. De vermeende competitievervalsing is alleen van toepassing voor de Jupiler Clubs die tegen een verzwakt Jong team spelen b.v. tijdens interland momenten en daar voordeel van kunnen hebben. Als je dat weg haalt heeft iedere Jupiler club hetzelfde sterke Jong team tegenover zich en is er geen sprake meer van competitie vervalsing. Als ik een puisant rijke Nederlander zou zijn en een beetje gek zou ik b.v. Almere City kunnen kopen en er b.v. 150 miljoen in stoppen om spelers te kopen. Is dat dan ook competitie vervalsing? Dan krijg je dat Red Bull effect en speel je in korte tijd in de Eredivisie. IK ben het met je eens dat die plastic velden verboden moeten worden in het betaalde voetbal, maar tegenstand van goede Jong teams zorgt voor weerstand voor Jupiler clubs die daar wellicht ook beter van worden
    Vind ik leuk
    Chebaisit +359
    dinsdag 24 april 2018 om 10:26
    Echt gras of jong teams in JL
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 10:31
    KNVB moet gewoon een competitie beginnen met jonge elftallen en niet in JL.
    Vind ik leuk
    kerel +1819
    dinsdag 24 april 2018 om 10:35
    Het probleem is dat de kloven groter worden.. de kloof tussen eredivisie en jupiler is supergroot.. de kloof tussen eredivisie en europese top is nog 50x zo groot.. het geld regeert.. haal het geld uit de sport en de charme komt weer terug.. dan telt opleiding en scouting weer mee..
    Vind ik leuk
    Bizzy +18580
    dinsdag 24 april 2018 om 12:54
    Topclubs moeten hun talenten maar verhuren aan JL clubs tegen schappelijke bedragen. En verder niks anders.
    Vind ik leuk
    sjansems +326
    dinsdag 24 april 2018 om 15:07
    Waarom Bizzy?

    Dit is jaren gedaan door Ajax en Psv. Uiteindelijk belanden die jongens daar op de bank en zitten ze daar weg te rotten. Verhuren aan clubs die op kunstgras voetballen zal ik sowieso al nooit meer doen.

    Vind ik leuk
    Bizzy +18580
    dinsdag 24 april 2018 om 15:16
    Toen waren de afspraken tussen de clubs te vrijblijvend. Ajax en PSV zullen bij verhuur goede afspraken moeten maken. En kunstgras is ook zo'n dingetje. Dat is een geld kwestie. Het geld zal anders verdeeld moeten worden.
    Vind ik leuk
    sjansems +326
    dinsdag 24 april 2018 om 15:24
    Het zou eigenlijk altijd een win win situatie moeten zijn. Helaas door ervaringen uit het verleden gaat dit echt maar zelden goed.

    En kunstgras tja, dit zal gewoon echt eruit moeten want die clubs graven echt hun eigen graf op deze manier.
    Vind ik leuk
    Mari +6570
    dinsdag 24 april 2018 om 10:47
    Boele heeft wat vergaderingen gemist lijkt het wel. Wat hij zich afvraagt is namelijk al volop besproken en besloten.
    Deze jongen wil van voor af aan beginnen.
    Misschien kan hij Danny Blind om advies vragen
    Vind ik leuk
    pim4ever +967
    dinsdag 24 april 2018 om 10:58
    Als Ajacied vind ik dat een prima idee, Cassierra kan je prima verhuren.
    Vind ik leuk
    THIJS FC +56
    dinsdag 24 april 2018 om 11:24
    zo mogen de beloften blijven naar mijn menint
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1781
    dinsdag 24 april 2018 om 11:34
    Dat is een begin, maar wordt het niet ook eens de allerhoogste tijd dat de topclubs gaan betalen om mee te mogen doen? Als we ooit nog eens niets willen betekenen internationaal zal er allereerst meer solidariteit moeten komen en moeten we af van het model waarin de top 5 in totaal 75% van het beschikbare geld binnenharkt, terwijl ze toch al veruit het meeste geld hebben.

    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 12:26
    Als ze dat willen veranderen, lijkt me voor de ploegen terecht. Maar dan zou bv Jong Ajax ook gewoon moeten kunnen promoveren.
    Vind ik leuk
    Enden +3630
    dinsdag 24 april 2018 om 12:43
    Vaste selecties of weg. Kunstgras weg of weg. Camera scheidsrechter. Alle competitievervalsing weg en lekker voetballen
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 12:44
    Cassiera is nou net een slecht voorbeeld.. aangezien hij degelijk beter is geworden! Dus waar heb je het over? Wil je gaan discrimineren clown?
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 12:50
    Jong Ajax word weer als voorbeeld genoemd. Jong PSV? Hebben ook aardig wat blesure gevallen in jong PSV. Wat moet een club anders als oranje onder 1 9 speelt? Ik lees hier jaloerse jongens omdat jong Ajax kampioen word. Jonge clubs zijn er om spelers beter te maken door speeltijd
    Vind ik leuk
    sjansems +326
    dinsdag 24 april 2018 om 15:03
    Wat een onzin allemaal weer zeg haha. Dit was een paar jaar terug echt extreem daar is iedereen het mee eens. Maar tegenwoordig stellen die Jong teams niet zoveel meer voor. Die clubs spelen zelf allemaal op kunstgras haha ga je schamen joh serieus!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Jupiler League wil vaste Jong-selecties: 'Vraagt je af wat Cassierra bijdraagt'