Blind over gewilde Ajacied: Moet ik dan zeggen: hij mag niet?

    Blind over gewilde Ajacied: "Moet ik dan zeggen: hij mag niet?"

    dinsdag 24 april 2018 om 11:08

    Danny Blind, kersvers lid van de raad van commissarissen bij Ajax, ziet het niet perse als zijn taak om met jonge spelers te praten over hun sportieve toekomst. Dat zegt hij in gesprek met Het Parool. 

    Maandag werd Blind aangesteld als technisch commissaris in Amsterdam. Of hij in die rol ook in gesprek gaat met - bijvoorbeeld - Matthijs de Ligt over een eventuele transfer? "Misschien wel als Marc Overmars mij daarom zou vragen. Of als ik Matthijs op de club tegen het lijf loop, dat we het erover hebben, informeel."

    "Kijk, op dit moment zeg je: Matthijs de Ligt moet bij Ajax blijven, want hij is een geweldige speler", legt Blind uit. "Maar als er een astronomisch bedrag wordt geboden en er zou een opvolger voor hem klaarstaan, moet ik dan zeggen: hij mag niet?"

    "Het gaat altijd om het totaalplaatje, waarin het voor Ajax en voor de speler zowel sportief als financieel moet kloppen. Je moet het per geval bekijken, per speler en per banksaldo."

    De Ligt (18) wordt al maanden gelinkt aan buitenlandse topclubs. Onder meer Bayern München, FC Barcelona en Manchester City zouden een oogje hebben op de verdediger. 

    Poll

    Speelt De Ligt ook na de zomer nog voor Ajax?

    (19957 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 24 april 2018 om 11:11
    Ajax heeft de centen niet nodig en de prestaties wel.
    Vanuit blind zijn criteria lijkt mij dit dus een makkelijke keus voor Ajax.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4451
    dinsdag 24 april 2018 om 12:19
    ongelooflijk dat ajax deze man een podium geeft!
    Vind ik leuk
    Jozef +34569
    dinsdag 24 april 2018 om 12:30
    Wederom zegt hij heel normale en logische dingen.
    Vind ik leuk
    Farmer +11256
    dinsdag 24 april 2018 om 12:39
    Van alle dingen waar blind(enigzins ook terecht)voor 'afgeschoten is', is RVC-commisaris, éigenlijk een functie die goed bij hem zou passen.

    Qua voetbalervaring, heeft hij genoeg gedaan bij Ajax om zich op een dergelijke manier in de clubcultuur te vinden.

    En het moge duidelijk zijn toch, dat die RVC(en vooral die kliek aandeelhouders daarachter), grote behoefte hebben aan een commissaris met voetbal-inzicht.
    En het is dan juist mbt zijn 'scholletjes-gedrag' dat ik wel zeg: zo'n rol is hem misschien wel op hjet lijf geschreven.

    Als RVC-commisaris staat hij ook in contact met de spelers: Iets waar hij als bondscoach toch om geprezen werd. En voor dát soort werkzaamheden móet je ook een enorm bord voor je kop kunnen zetten en 100% schijt hebben aan de buitenwacht.
    "Je handelt in club-belang, dan moet je ook zeker van je zaak zijn".

    Ik denk dat hij die hárde les wel geleerd heeft bij Oranje; f*ck die media, die hebben áltijd wel wat te zagen. Je hebt een visie, en een overtuiging, dáár ga je van uit, dát is je basis. Niet het artikeltje vd Televaag of het AD bv.

    Ik klop em af op onbewerkt hout voor je, maar... Het lijkt iig een stap in de juiste richting.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 12:40]
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12276
    dinsdag 24 april 2018 om 12:52
    Als leden van de RvC (incl Blind) in contact staan met de trainer en de spelers zoals jij schrijft dan is er structureel iets mis bij Ajax. Want wat denk je, mag ie zich als commissaris ook met de opstelling van zondag bemoeien?

    Een RvC is beleidsbepalend en een controlerend orgaan.
    Een RvC beslist bijv om het plan Cruijff te gaan volgen en legt de uitvoering daarna neer bij de directie. Vervolgens neemt een RvC afstand en heeft 3 tot 5 maal per jaar contact met de directie over de gang van zaken, of het beleid wellicht iets aangepast moet worden, voortgang en problemen.

    Een RvC hoort alleen te "sparren" met de directie en afstand te bewaren. Als commissarissen contact hebben met spelers dan is dat ronduit bizar want dat past niet in good governance van een bedrijf.

    Contact met spelers kan Blind ook nog eens in grote problemen brengen. Stel dat ze tegen hem zeggen: Ontsla Ten Hag vandaag nog!!

    Dan komt de RvC tegenover de directie te staan, want de RvC hoort niet over de trainer te beslissen, dat is een taak van de directie.

    En als de directie dat niet wil? Dan heeft de RvC alleen de mogelijkheid de directie te ontslaan en te vervangen door een directie die wel wil ontslaan..

    Of te wel, hoe groot wil je de puinhoop hebben?
    Blind moet stoppen met zijn media spektakel en beginnen aan zijn baantje als commissaries, ergens heel ver op de achtergrond en van journalisten ed vandaan
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 13:15]
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:17
    Het is natuurlijk niet het media spektakel van Blind. De media vindt dit interessant en gaat hem vragen stellen. Fatsoenlijk als de man is, staat hij iedereen netjes te woord.

    Verder ben ik het overigens volledig eens met je verhaal. De RVC hoort controlerend te zijn op het te voeren beleid. Nu zal het best zo zijn dat Blind, voetbalman als hij is, nog regelmatig op de club te vinden is. Het is ook niet zo dat je het erg moet vinden als je eens een betrokken commissaris hebt. Maar het dagelijks bestuur van de club is de directie. Die dient niet overgeslagen te worden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 13:17]
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12276
    dinsdag 24 april 2018 om 13:19
    Als commissaris hoort hij de interviews te weigeren of te beperken tot zijn rol want wat ie nu doet is de directie voor de voeten lopen. En zijn rol als commissaris kan nooit zijn "vanuit zijn functie" spreken met werknemers of het nou voetballers of trainers zijn.

    En hoe moet een gesprek met de Ligt dan gaan?
    In het belang van de speler of van Ajax dat laten we zeggen een bod van 40 miljoen heeft liggen?

    Absoluut NOT DONE voor een commissaris!!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 13:23]
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:28
    Niet eens. Als Blind op de toekomst de Ligt spreekt is dat toch niet per definitie als commissaris? Er staat duidelijk bij óf "op verzoek van Marc Overmars", óf "informeel". Beide mag gewoon, ook al vind je met twee uitroeptekens van niet!!

    En ooit gehoord van freedom of speech?
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12276
    dinsdag 24 april 2018 om 13:48
    De vraag is of Blind als commissaris bij Ajax zomaar ineens de pet "informeel" op kan zetten. Dat is gezien zijn functie totaal ongewenst. Zelfs als de Ligt het zelf zou vragen is het enige juiste dat ie kan doen doorverwijzen naar Ten Hag of Overmars.

    Op verzoek van Overmars... oef. Wat zou Blind kunnen vertellen waar oud-voetballer Overmars geen weet van heeft? Diskwalificeert Overmars dan zichzelf niet? Maar belangrijkste is: Een commissaris hoort zich niet met transferzaken te bemoeien. Niet richting directie, niet richting speler.

    En als commissaris kun je nooit zeggen, ik zet die pet nu even af als het over zulke belangrijke zaken als een tientallen miljoenen oomvattende deal van je eigen bedrijf gaat.

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 13:50]
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 14:11
    Mja, Je stelt nogal veel dingen die niet per definitie waar zijn. En je doet gewoon nogal veel aannames.

    Als Blind aan de ontbijttafel of op een verjaardag kan zitten als de persoon Danny Blind, waarom moet dat dan aflopen als hij de Toekomst op loopt?

    Als de Ligt hem ergens op aanspreekt, waar staat dat de persoon Blind dan niet mag zeggen wat hij denkt én doorverwijzen naar Marc Overmars? Zeker als wat hij zegt in lijn is met het beleid wat hij controleert als commissaris.

    Hoezo veronderstel jij dat Overmars en Blind precies evenveel weten? Het is veel aannemelijker dat beide naast overlappende kennis, ook nog verschil in kennis hebben. Hoezo zou Overmars zich diskwalificeren? Vragen of iemand iets kan doen dat jij niet weet, of waar je geen tijd voor hebt, is 1000 keer sterker dan iets doen dat je niet weet of waar je niet voldoende tijd in kan steken.

    Hoe kwalijk is het, mocht het eens daadwerkelijk door een paar inzichten van Blind (bijvoorbeeld iets dat hij heeft meegemaakt met Daley) komen dat de Ligt of een andere speler een jaar langer blijft?

    Je gebruikt woorden als "als commissaris kun je nooit die pet afzetten." Fout. Jij kan je niet indenken dat Blind dat kan. Maar jouw gebrek aan "indenkvermogen" op dat gebied maakt het nog niet per definitie waar.

    En je doet ook nog eens de aanname dat Blind zich uit zichzelf met van alles gaat bemoeien. De man beantwoordt vragen van een journalist. Hij geeft juist aan dat als de directie rond is over een transfer, zoals met de Ligt zou kunnen, hij het niet zijn taak vindt als commissaris om te zeggen "hij mag niet". En zoals je ongetwijfeld wel weet bemoeit/controleert de RVC al jaren het transferbeleid van Overmars. Eerst heel streng, en een jaar geleden met wat meer ruimte. DAT heeft niks met een nieuwe policy van Blind te maken.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12276
    dinsdag 24 april 2018 om 12:32
    Ergste van alles, een commissaris van een bedrijf hoort zich op de achtergrond te houden.
    Commissarissen hebben geen uitvoerende rol, maar een controlerende taak.

    Sinds Blind commissaris is bij Ajax is hij niet meer uit de media weg te slaan en lezen we het ene na het andere bericht van hem.

    Bizar, want het gedrag dat hij vanaf dag 1 vertoont past totaal niet bij een commissaris. En kennelijk is er bij Ajax ook niemand die hem er op aanspreekt en zegt: Wat je doet past niet bij je functie......

    Dus om bij de huidige titel aan te sluiten: Iemand moet op korte termijn tegen Blind gaan zeggen: Dit mag niet !

    Of beter: Blind is al weer van af dag 1 bezig waar ie maar kan te bewijzen dat hij ook voor dit baantje NIET geschikt is, want hij realiseert zich niet dat een commissaris geen interviews over zijn bedrijf moet geven omdat dat not done is tov de directie
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 13:18]
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:27
    Voor Ajax wel. De ligt denk ik niet
    Vind ik leuk
    Voebtal +3716
    dinsdag 24 april 2018 om 13:57
    Ja, dat moet je zeggen blind. Zeg eens nee. Ajax heeft geld zat. Tijd om prijzen te pakken en niet weer opnieuw te beginnen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 11:11
    De Ligt is te goed voor Ajax
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 11:12]
    Vind ik leuk
    Stranger +4393
    dinsdag 24 april 2018 om 11:33
    De Ligt is niet zo goed als iedereen roept!
    Verder vraag ik me af hoe concreet de belangstelling van de topclubs werkelijk is!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8360
    dinsdag 24 april 2018 om 11:56
    Dat maakt geen reet uit als iemand er 55 miljoen voor betaald.
    Vind ik leuk
    Stranger +4393
    dinsdag 24 april 2018 om 12:08
    Dat is natuurlijk een ander verhaal;-)
    Neymar vind ik ook geen 220 miljoen waard. Het wordt er wel voor betaald.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 12:13
    Neymar is dat wel degelijk waard omdat je kijkt naar de commerciële waarde, denk dat Neymar ook wel wat oplevert :)
    Vind ik leuk
    Stranger +4393
    dinsdag 24 april 2018 om 12:20
    Ik denk dat je dat met cijfers moeten kunnen staven. In ieder geval al met een degelijk onderbouwde aannames!
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 17:14
    buiten dat hij in de eerste maand al 120.000 shirts had verkocht heb ik het nog even voor je opgezocht.

    Neymar himself has already attracted over 20 global brand partners. Depending on the image rights deal he agrees with his new club, they are likely to acquire set percentage of his rights over set territories. Brands across Europe, South and North America and the Far East will now be watching PSG and their marketing reach to assess how much a sponsorship deal may be worth, providing them with in-direct association with Neymar via his employers.

    An increase of 5.3m social media followers in the space of a few months. And not a single ball has been kicked in competition.

    PSG will be propelled into the top five most followed clubs on social media, a position that will generate increased commercial revenue.

    Dus ja zeker veel commerciele waarde.....
    Vind ik leuk
    Stranger +4393
    dinsdag 24 april 2018 om 18:39
    Ik zeg niet dat er geen commerciele waarde is. Ik vraag me af of die waarde de 220 miljoen zal opbrengen.

    Jij gaf aan dat er 120000 shirts verkocht waren. Maar hoeveel zouden er anders met een andere naam verkocht zijn?

    Dan heb je een stuk over sponsoring en sociale media ,alleen wie wordt er beter van Neymar of PSG?
    Misschien allebei wel,alleen de grote geldschieter ,wordt er die beter van?
    En dan nog grote sterren met sterallures kaan ook tegen je werken.
    Kijk Armstrong,Kijk Woods,kijk die zuid afrikaan die zijn vriendin vermoorden ,dat negatieve straalde ook op de grote sponsor af!
    Er staat niet voor niets in het stuk dat de bedrijven de marktwaarde gaan bepalen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8360
    dinsdag 24 april 2018 om 19:37
    Precies, en als iemand dat betaald dan is dat op dat moment je waarde.......Jouw { mijn } persoonlijke mening staat los daarvan.
    Vind ik leuk
    Stranger +4393
    dinsdag 24 april 2018 om 20:28
    Helemaal is dat natuurlijk ook niet waar.
    In een aantal gevallen wordt de waarde bewust te hoog of te laag gehouden. Ik heb het dan niet over voetballers.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8360
    dinsdag 24 april 2018 om 20:42
    Nee, wat iemand betaald vertegenwoordigt de waarde van dat product/service op dat moment.
    Er wordt niks "gehouden" er wordt "betaald" en dat bepaalt.
    Mijn/jouw "idee" van waarde is niet relevant want de "bepaler" betaalt de waarde van dat moment.
    Vind ik leuk
    Stranger +4393
    dinsdag 24 april 2018 om 21:25
    Dit zou een discussie voor in de kroeg worden ;-)
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8360
    dinsdag 24 april 2018 om 21:28
    Ha ha, ja, en dan gewoon na heel veel zuipen totaal vergeten "waar het eigenlijk om ging" ha ha ; "weet jij nog waar we het over hadden...." ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 12:25
    Voor dit ajax wel ja!
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +18578
    dinsdag 24 april 2018 om 12:35
    De Ligt is ook te goed voor het Nederlands elftal, maar wat wil je nu eigenlijk zeggen jochie?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22703
    dinsdag 24 april 2018 om 11:12
    Blind blind blind, je bent de belichaming van zelfoverschatting.

    De Ligt is een briljant verdedigend talent, die gaat echt niet luisteren naar een mislukte bondscoach/trainer/technischdirecteur
    Vind ik leuk
    Vak422 +499
    dinsdag 24 april 2018 om 11:16
    Maar misschien wel naar de laatste aanvoerder van een Nederlandse club die de Champignons League En! De wereldbeker omhoog hield ;)


    De Ligt moet blijven! Voor Ajax geen enkele reden te bedenken om hem te verkopen!
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3389
    dinsdag 24 april 2018 om 11:38
    Het zou mooi zijn als de groep redelijk intact kan blijven. Younes en Ziyech zullen sowieso gaan. Geld genoeg voor fatsoenlijke spelers. Nu maar hopen dat die er ook gaan komen...
    Vind ik leuk
    Vak422 +499
    dinsdag 24 april 2018 om 11:43
    Precies.
    Ervaring en kwaliteit hebben we nodig, ook in de breedte.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22703
    dinsdag 24 april 2018 om 11:48
    Klopt. Als voetballer alle lof. Maar hij is geen voetballer meer. Als ik vroeger een briljant barman was, en ik doe nu iets heel anders, dan krijg ik ook echt niet meer het respect van vroeger, maar word ik beoordeeld op wat ik nu doe. En terecht ook. En Blind heeft na zijn voetbalcarrière namelijk veel slechte prestaties geleverd, ten koste van ons Nederlands voetbal zelfs. Dus daar mag best kritiek op zijn.
    Vind ik leuk
    Vak422 +499
    dinsdag 24 april 2018 om 11:51
    O, maar daar mag jij eindeloos kritiek opleveren, maar wat boeit het de Ligt nou wat Danny blind heeft gepresteerd als technisch directeur?!

    Als speler was die wereldtop!
    Daarnaast heeft Blind heb laten debuteren.

    Denk eens vanuit het perspectief van de Ligt in plaats vanuit je eigen psv hart.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    dinsdag 24 april 2018 om 12:25
    Als ik van uit het perspectief van de Ligt bekijkt, zal ik Blind nimmer op zijn voetbalkwaliteiten aanhoren.
    Dat was vroeger. Nu zou Blind ook door iedereen voorbij gelopen worden wat heel normaal is.
    Als bondscoach zou ik denken: "Ja meneer Danny, u heeft bijna mijn carièrre kapot gemaakt door mij veel te vroeg te laten debuteren in het grote werk.
    Dus nu zal ik niet meer naar uw raad luisteren".
    Vind ik leuk
    Vak422 +499
    dinsdag 24 april 2018 om 13:22
    Hahaha

    1) nee laten we idd een topvoetballer die alles gewonnen niet meer serieus nemen op z'n voetbalkwaliteiten.

    2) hij heeft hem juist laten debuteren gek.. Hoeveel meer vertrouwen kan je een joggie van 18 geven?!
    Mensen die vertrouwen in je hebben ondanks dat de publieke opinie ertegen is moet je koesteren.

    En ja voordat je losbarst.. Blind was een matige trainer en slechte bondscoach.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    dinsdag 24 april 2018 om 14:14
    Niemand neemt de van de Kerkhoffjes of Sjakie Swart toch ook niet meer serieus als voetballer?
    Dat waren andere tijden.
    Juist nu als bondscoach en als trainer (Ajax) heeft hij laten zien dat het momenteel anders gespeeld wordt waar hij geen kaas van gegeten heeft.
    En omdat hij, hoe dom ook, een 18 jarige knulletje in een heel crusiaal duel laat debuteren moet je daarom maar alles van hem aannemen?
    Ik dacht juist andersom.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    dinsdag 24 april 2018 om 11:28
    Denk dat spelers echt anders denken dan wij mensen langs de lijn, voor hem is het een erg goede ex-voetballer die bovendien praktisch op dezelfde positie stond.
    Vind ik leuk
    Sanuk +2926
    dinsdag 24 april 2018 om 11:35
    De 2 verantwoordelijken voor het missen van het wk, blind en deligt :((.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22703
    dinsdag 24 april 2018 om 11:49
    Kan je De Ligt niet kwalijk nemen. Blind had hem gewoon nooit zo voor de leeuwen moeten gooien toen.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    dinsdag 24 april 2018 om 15:04
    Je vergeet Zoet.
    Vind ik leuk
    Sanuk +2926
    dinsdag 24 april 2018 om 15:38
    Nee alleen blind en deligt, neus.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12835
    dinsdag 24 april 2018 om 11:12
    Blind moet gewoon zijn mond houden, dat is zijn sterkste punt..
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 11:18
    Ik zou het enom waarderen als jij hem dat eens voordeed
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12835
    dinsdag 24 april 2018 om 11:27
    Want?
    Heb je speciaal om dat te zeggen een nieuw account gemaakt?
    Kan ook gewoon hoor.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 11:30]
    Vind ik leuk
    Bergwag +699
    dinsdag 24 april 2018 om 11:13
    Hij leert ook niet van zn fout met ziyech toen he....
    Vind ik leuk
    Darter 876 +401
    dinsdag 24 april 2018 om 11:25
    Ik denk dat van Basten daarmee te maken heeft gehad. Dat Marco zegt die kan je laten gaan.
    Vind ik leuk
    Bergwag +699
    dinsdag 24 april 2018 om 12:02
    Zijn die twee zulke vriendjes dan?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2777
    dinsdag 24 april 2018 om 11:32
    Was Hiddink toen niet de baas?!
    Vind ik leuk
    Bergwag +699
    dinsdag 24 april 2018 om 12:01
    Nee toch? Of ben ik nu abuis...
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2777
    dinsdag 24 april 2018 om 12:07
    Hangt er vanaf welk moment je wil gebruiken als eikpunt. Het moment van daadwerkelijk kiezen was onder Blind.. maar Ziyech voetbalde al wat eerder en die bondscoaches hebben hem niet uitgenodigd en dat heeft Blind ten minste wel gedaan door een blessure ging toen zijn debut niet door. (En onder Hiddink was hij ook al goed genoeg om eens mee te nemen.)
    Vind ik leuk
    Bergwag +699
    dinsdag 24 april 2018 om 12:25
    Doelde er eigenlijk op dat het moment dat Ziyech echt voor de keuze kwam dat Blind heeft verzaakt door niet te gaan praten.

    Net zoals hij nu aangeeft niet met jonge jongens als de Ligt te gaan praten, want kom op 18 jaar issie pas... probeer m dan nog een paar jaar te behouden.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2777
    dinsdag 24 april 2018 om 12:43
    In mijn optiek had Ziyech al gekozen door de eerdere uitnodiging aan te nemen. Dat hij door de blessure officieel nog kon kiezen was een tweede. Het niet selecteren bij de eerst volgende kans is op zich niet iets waar je over hoeft te gaan praten, (al was het nu, zo achteraf, duidelijk wel nodig) stel je voor dat je als bondscoach met elke speler die je niet selecteert moet gaan praten over het hoe en waarom..
    En nu in het voorbeeld of hij zou gaan praten met de Ligt, zou hij in het vaarwater van Overmars gaan bewegen en dat zou pas onjuist zijn, want daar is hij nu niet voor (terecht of onterecht) aangenomen.
    Vind ik leuk
    Bergwag +699
    dinsdag 24 april 2018 om 13:03
    Volgens mij heeft Ziyech aangeven dat hij zich gepasseerd voelde (oid), dan zou ik als bondscoach met hem gaan praten. Tuurlijk hoef je niet met iedereen te praten maar in dit geval wel nodig. Dat zag iedereen behalve men bij de knvb.

    Ik denk dat juist dat als iemand anders praat dan Overmars kan helpen. Van meerdere kanten horen dat je gewaardeerd bent kan nooit kwaad. Ook kennen die twee elkaar van oranje, dus waarom geen gebruik maken van dit soort lijntjes.

    Ik snap inderdaad wat je bedoeld maar zolang je t rapporteert naar Overmars of van te voren even overlegd weet ook Overmars er van en versterk je elkaar juist.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2777
    dinsdag 24 april 2018 om 14:22
    Precies er waren meer coaches die al met hem konden gaan praten en het alleen op Blind schuiven vind ik onterecht. (Blind was nota bene de enige coach die hem selecteerde.)
    Dat ben ik dan weer met je eens, maar dat antwoorden voordat je met Overmars hebt gepraat (zoals nu tijdens dit interview op de eerste werkdag) zou niet netjes zijn. Maar je hebt een goed punt dat de connectie er is met Blind en horen dat je gewaardeerd wordt kan nooit verkeerd zijn.
    Vind ik leuk
    Bergwag +699
    dinsdag 24 april 2018 om 22:47
    Je hebt gelijk, het is niet totaal blind zn fout, maar ook van andermans fouten kan je leren;)

    Tja, zo had ik t nog niet bekeken. Is inderdaad wel een goed punt, we zullen zien of ie deze worden gaat volgen of dat t nog bijdraait!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11445
    dinsdag 24 april 2018 om 11:13
    Ik heb op zich niet eens zoveel tegen Blind, maar hoe komt hij aan deze baan ?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15782
    dinsdag 24 april 2018 om 11:16
    Dat wil iedereen weten.
    Vind ik leuk
    Degraaf +15520
    dinsdag 24 april 2018 om 11:19
    Dat komt omdat hij "Scholletje" heet.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18033
    dinsdag 24 april 2018 om 11:20
    Wie heeft hem die naam gegeven?
    Vind ik leuk
    Degraaf +15520
    dinsdag 24 april 2018 om 11:28
    Door de supporters, omdat hij nogal makkelijk fluctueert.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18033
    dinsdag 24 april 2018 om 11:32
    Aha :-) Ik dacht van iemand binnen het bestuur van Ajax.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11445
    dinsdag 24 april 2018 om 11:29
    Eigenlijk wel bijzonder heh ?
    We hebben een incompetente directeur, een idioot als trainer, Blind die weer opduikt, en winnen al jaren niks meer.. Niet vreemd ook..
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3389
    dinsdag 24 april 2018 om 11:39
    Tijd voor harmonie binnen de club. Wie belt John Troost?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8360
    dinsdag 24 april 2018 om 11:49
    Omdat het een aardige, soepele man is, kan het met iedereen goed vinden en zit niemand in de weg, de ideale toezichthouder, denkt zo'n Directie dan.
    Dat Cruijff hem niet als TD wilde hebben en hem met van Gaal met behulp van de Rechter er uit heeft gewerkt, zegt niemand......neeee ...."want we volgen de lijn Cruijff....." zegt v.d Sar glashard......!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 11:59]
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 11:13
    Die gast is nog niet eens een dag in dienst bij ons aller ajax of er zijn alweer meer topics over verschenen dan alle eredevisie clubs bij elkaar
    Vind ik leuk
    mcmodd +21516
    dinsdag 24 april 2018 om 11:14
    Per speler en per banksaldo. Zo Danny, je hebt je snel aangepast aan je nieuwe rol. Het lukte je nog net de goede volgorde van deze beide woorden eruit te spugen, voordat je het weet heb je dat omgedraaid, ook door je nieuwe rol. Succes Raadslid, misschien zien we je met carnaval nog op met een rode feestneus.
    Vind ik leuk
    justinhafc +2819
    dinsdag 24 april 2018 om 11:14
    Danny Blind, dé ontdekker van De Ligt. Zonder Danny had Matthijs geen mentale weerbaarheid gekweekt en had Oranje misschien zelfs een eindronde kunnen spelen, maar dat laatste was niet Danny zijn doel. Nee, Danny moest en zou de geschiedenisboeken ingaan als dé man die De Ligt liet debuteren, om hem vervolgens na een helft weer te slachtofferen. Dat laatste is Danny al weer vergeten, want Danny is een visionair.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 11:15]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15782
    dinsdag 24 april 2018 om 11:15
    Fijn iemand in de RvC die niet doorheeft wat hij daar moet doen. Past er precies bij.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 11:16
    Het was even een dagje stil rond De Beste Speler van het Heelal. Maar gelukkig is dat dagje alweer voorbij.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1528
    dinsdag 24 april 2018 om 11:20
    Liever dat deze kneus nix zegt
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 11:21
    De Ligt gaat nergens heen. Das onze trots en toekomstige leider van Ajax en andere topclubs.
    Vind ik leuk
    Darter 876 +401
    dinsdag 24 april 2018 om 11:23
    Dat er mensen zijn die Blind een uilskuiken vinden. Daar kan ik inkomen, maar meer respect voor Blind zou op zn plaats zijn! Hij heeft als voetballer zijn strepen verdiend. Zoals ik hierboven lees hij heeft veel belangrijke prijzen gewonnen. Deze baan bij Ajax krijg je niet zomaar! Als trainer maakte hij niet de beste indruk. Maar is gewoon een icoon voor Ajax..
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 12:17
    Het is zeker een icoon voor die club. Maar is dat een excuus om één dag na zijn aanstelling als lid van de RvC al de directie voor de voeten te gaan lopen. Zijn mening over technische zaken hoort hij met de directie te bespreken, niet in het Parool.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 11:26
    De Ligt moet gaan. Is voor iedereen, ook de supporters van het Nederlandse voetbal, beter.
    Vind ik leuk
    kees ee +507
    dinsdag 24 april 2018 om 11:28
    wij weten niet wat jij moet danny ? ze hebben jou binnengehaald voor een bepaalde functie, . . en ik neem aan dat ze je ook betalen. en hoe jij je werk doet, dat wilde jij als bondscoach ook graag van anderen weten ??, maar dat is eigenlijk jouw pakkie aan. maar als de ligt erg goed is zou je kunnen proberen om het voor hem aantrekkelijk te maken om nog een tijdje te blijven ?? want, zo, blijft het maar tobben natuurlijk, sportief dan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 11:34
    Ja ja er komen nu minimaal 15 topics over de briljante trainer scholletje dat word smullen
    Vind ik leuk
    peinke +1898
    dinsdag 24 april 2018 om 11:40
    Informele zaken/gesprekjes/kantinegeleuter horen bij een voetbalclub, niet bij een Beursgenoteerde onderneming! Zal Blind zich dat beseffen? Ik twijfel!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26771
    dinsdag 24 april 2018 om 11:45
    Dat moet je vooral willen dat hij zich ermee gaat bemoeien. Kansloze zet van het ajaxbestuur.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8360
    dinsdag 24 april 2018 om 11:47
    Met Blind kan je alle kanten op, de ideale kandidaat voor een toezichthouders positie, vinden ook v.d. Sar en Overmars............
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 11:52
    Begint al weer lekker op je eerste dag Blind. Zou je je niet koest houden een tijdje?
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 12:06
    Hopelijk wel! Maar denk het niet!
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 12:10
    Er is zo veel kennis en ervaring in huis bij Ajax, Matthijs kan lijkt me nog echt wel leren bij Ajax de Competitie is hij al ontgroeit, maar daar ervaring op doen en hopenlijk volgend jaar in de kwalificatie voor cl ook. Hij kan denk 1 van de grootste verdedigers worden van Ajax en heel Nederland. De clubs willen hem nu al, maar over 1 of 2 jaar ook nog
    Vind ik leuk
    Senna +6294
    dinsdag 24 april 2018 om 12:20
    Waar is dolberg eigenlijk
    Vind ik leuk
    Senna +6294
    dinsdag 24 april 2018 om 12:20
    Legt Ajax nu zijn toekomst in handen van Blind?
    Vind ik leuk
    FCHeineken +785
    dinsdag 24 april 2018 om 12:22
    Ongelooflijk.... ze zien het bij Ajax allemaal niet zo goed meer en dan nemen ze Blind in dienst.
    De man is nergens in welke functie dan ook geslaagd....
    Vind ik leuk
    renemar +487
    dinsdag 24 april 2018 om 14:00
    Onzinnige opmerking. Er zijn genoeg mensen die in de ene functie niet goed presteren maar in een andere functie prima werk afleveren. Hoeveel oud topspelers floppen er niet als trainer? En hoeveel volstrekt onbekende trainers zonder op niveau gevoetbald te hebben zijn uitstekende trainers?
    Vind ik leuk
    deltiaan +1093
    dinsdag 24 april 2018 om 12:51
    blind is gewoon ook een zakkenvuller en een lulwammes
    Vind ik leuk
    Ryan82 +927
    dinsdag 24 april 2018 om 12:53
    Wacht even.. lees ik dit goed? Blind is lid raad van commissarissen??! Er gaat een hoop fout daar bij Ajax.
    Vind ik leuk
    renemar +487
    dinsdag 24 april 2018 om 13:58
    Zijn gewoon verstandige teksten. Er is wel een maar en dat is dat het geld niet op de bank blijft, maar dat als het nodig is, het geld wordt geïnvesteerd in kwaliteitsspelers en niet in middelmaat. En dat men niet weer op een talent vertrouwd. De supporters hebben het recht dat de club een zo sterk mogelijk elftal op de been brengt zonder risico's te nemen uiteraard. Maar met de aanwezige geldberg lijkt dat haast onmogelijk.
    Daar wringt de schoen.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4955
    dinsdag 24 april 2018 om 15:36
    Ja, dat moet je zeggen, en dan het dubbele vragen
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 15:57
    JA LULLETJE BLIND! Dat is je werk!
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 16:11
    Ik zou hem aanraden nog wat jaartjes te blijven. Dan weet hij zeker dat hij kan en mag spelen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 17:32
    Dit is echt ongelofelijk. Danny Blind is aangesteld als commissaris en praat al twee dagen over beleid zaken. Als commissaris heb je een controlerende functie en that's it. Dus geen publiciteit zoeken. Het beleid wordt uitgevoerd door de directie. Daarvoor zijn zij aangesteld. Niet jij meneer Blind. Net als dat jij niet bepaald of de heer van Gaal een functie krijgt binnen Ajax. Terwijl de huidige directie er nog zit. Het wordt tijd dat iemand hem duidelijk maakt dat je als commissaris op de achtergrond acteert.

    Dus wat mij betreft van af nu mondje dicht meneer Blind!!!!!
    Vind ik leuk
    HupHolland +1496
    dinsdag 24 april 2018 om 17:41
    Per banksaldo? Praten we nog over voetbal?
    Natuurlijk staat er geen vervanger voor De Ligt klaar.

    Ooit ging voetbal over prijzen winnen,
    nu gaat het dus over geld maken.

    Wat mij betreft kunnen ze Blind er gelijk weer uitschoppen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Blind over gewilde Ajacied: "Moet ik dan zeggen: hij mag niet?"