Na één jaar weer weg uit Eindhoven: Soms moet je keuzes maken

    Na één jaar weer weg uit Eindhoven: "Soms moet je keuzes maken"

    dinsdag 24 april 2018 om 11:46

    In januari 2016 tekende hij een meerjarig contract bij PSV, maar een jaar later vertrok Beto da Silva weer met de noorderzon. De jonge spits aanvaller uit Peru denkt achteraf dat hij misschien wel in Eindhoven had moeten blijven. 

    Het Braziliaanse Gremio haalde Beto da Silva in januari 2017 terug naar Zuid-Amerika. "Ik moest enorm wennen aan Nederland. De coaches zijn er erg streng en eisen dat alles precies wordt gedaan zoals zij zeggen, terwijl ik wat meer ontspannen was", aldus de jongeling in gesprek met El Paise

    "Ik weet nu dat ik soms ongelijk had. Ik moet gewoon luisteren, hun plannen respecteren en professioneel zijn. Dat heb ik daar geleerd. Misschien had ik niet zo snel moeten vertrekken. PSV had een plan had voor de lange termijn. Ik had daar nu kunnen spelen."

    "Maar soms moet je keuzes maken. Gremio meldde zich, een grote club waar ik graag wilde spelen. Ik heb geen spijt van wat ik heb gedaan." Beto kwam uiteindelijk tot 27 optredens namens Jong PSV. Hij scoorde vier keer. 

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    dinsdag 24 april 2018 om 11:49
    Tja als je heimwee hebt dan ga je terug misschien tot ooit bij ons.....
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 11:58]
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    dinsdag 24 april 2018 om 11:51
    Off-topic: is die Laursen van PSV eigenlijk ook een groot talent? Heb hem nu een paar wedstrijden zien spelen bij Jong PSV en speelde geweldig.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 11:51]
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 11:52
    Veel blessureleed gehad maar is zeker een groot talent jaa.
    Vind ik leuk
    :O +1831
    dinsdag 24 april 2018 om 12:29
    Klopt. Blessureleed heeft zijn ontwikkeling geremd. Hopelijk gaat het hem nu voorspoedig en kunnen we genieten van zijn kunsten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 11:57
    Hij is ook door aan het breken( Doe dan!) en mag vaker mee trainen in het 1e. Net zoals er meerdere doorbreken o.a Duarte van sparta gekocht paar jaar terug
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 12:02]
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 11:53
    Vond hem een talentvolle speler, jammer dat hij de discipline niet kon opbrengen en vertrok.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21516
    dinsdag 24 april 2018 om 12:04
    Even off-topic voor de taalgevoelige forumleden: Hij vertrok met de noorderzon. Twee zinnen later bleek dat hij door Gremio terug naar Peru werd gehaald. Zou hij 2 seconden onvindbaar zijn geweest?
    Vind ik leuk
    HanV +3749
    dinsdag 24 april 2018 om 13:22
    Ik denk dat hij nog steeds spoorloos is als je hem in Peru gaat zoeken.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21516
    dinsdag 24 april 2018 om 13:37
    Dan moet Gremio hem verstopt hebben, dat kan haast niet anders.
    Vind ik leuk
    HJR +6842
    dinsdag 24 april 2018 om 19:16
    Gremio komt niet uit Peru :). Er staat Zuid Amerika, maar misschien aangepast :)
    Vind ik leuk
    mcmodd +21516
    woensdag 25 april 2018 om 08:40
    Dus je denkt dat Peru niet behoort tot Zuid-Amerika? Om er nog een paar te noemen: Mexico, Chili, Argentinie, allemaal Zuid-Amerika, ook wel Latijns-Amerika genoemd.
    Vind ik leuk
    HJR +6842
    woensdag 25 april 2018 om 10:22
    Nee zeg alleen dat Gremio niet uit Peru komt, ;)
    Vind ik leuk
    mcmodd +21516
    woensdag 25 april 2018 om 11:16
    Nee, natuurlijk niet, maar ook Brazilie wordt gerekend tot Zuid-Amerika. Het verschil is dan de taal, het voetbal komt er ook uit het hart. Bovendien heeft Beta de Silva de Peruaanse roots meegenomen naar Brazilie, ik zie het als een pot nat.
    Vind ik leuk
    HJR +6842
    woensdag 25 april 2018 om 11:21
    Dat mag :), reageerde alleen omdat je zei dat Gremio de man terug heeft gehaald naar Peru.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21516
    woensdag 25 april 2018 om 11:44
    Dus dat heb ik niet goed gemaskeerd achteraf? ;-)
    Vind ik leuk
    HJR +6842
    woensdag 25 april 2018 om 13:46
    Hahaha, nou ja in iedergeval geprobeerd ;).
    Vind ik leuk
    SanKev +365
    woensdag 25 april 2018 om 15:20
    Alleen hoort Mexico natuurlijk bij Noord-Amerika ;)
    Vind ik leuk
    mcmodd +21516
    donderdag 26 april 2018 om 19:14
    Ja man, wat jij wil ;-)
    Vind ik leuk
    PRICE +25946
    dinsdag 24 april 2018 om 12:05
    Genoeg andere aanwezig,enorme lichting komt er aan. Psv staat er goed op.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9568
    dinsdag 24 april 2018 om 13:26
    Lees dat hij per 1 januari jl al weer verhuurd is door Gremio, dit keer aan het Argentijnse Argentinos (hoe kan het ook anders ;-) ) . Resultaat; 4 invalbeurten, 50 speelminuten. Maar zou hij bij PSV al meer hebben gespeeld? Waag het te betwijfelen.
    Vind ik leuk
    pietprecies +3262
    dinsdag 24 april 2018 om 17:10
    Tja, krijg je bij zo’n ijskoude club ;-)
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3616
    dinsdag 24 april 2018 om 18:25
    Foutje pietje ,de warmste club . Iedereen kan wel eens een foutje maken ,maar deze zien we door de vingers.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 17:21
    Gelukkig heeft hij geen spijt van zijn beslissing om z'n carrière door het toilet te spoelen. Is uitgeleend door z'n club en speelt zelfs dan nooit. Toch jammer, zat best potentie in.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3616
    dinsdag 24 april 2018 om 18:23
    Afgewezen ,lopen er zoveel rond van deze spelers ,alleen geld.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Na één jaar weer weg uit Eindhoven: "Soms moet je keuzes maken"