Hopen op 'Kuyt-scenario': 'Ik zeg 60 procent dat hij stopt en 40 dat hij doorgaat'

    Hopen op 'Kuyt-scenario': 'Ik zeg 60 procent dat hij stopt en 40 dat hij doorgaat'

    dinsdag 24 april 2018 om 15:35

    Rob Jacobs hoopt dat Robin van Persie nog één jaar doorgaat bij Feyenoord. De oud-trainer ziet dat de 34-jarige aanvaller nog steeds heel belangrijk is voor de Rotterdammers.

    "Als er een icoon is die zich in een wedstrijd steeds weer manifesteert, dan is het Van Persie. Hij moet te allen tijde Feyenoorder blijven", zegt Jacobs tegen RTV Rijnmond. Hij kent de fysieke problemen van de topscorer aller tijden van Oranje. "Ik denk dat er toch een manier gevonden moet worden om hem minimaal voor Feyenoord te behouden. Desnoods breng je hem steeds maar in een tweede helft. Dat je dan 45 minuten Van Persie kan zien. Dat is een attractie."

    "De man heeft zo'n geweldige techniek, hij is een fenomenale speler", vervolgt Jacobs. "En een traptechniek die niet geëvenaard kan worden. Alleen Willem van Hanegem en Frans Bouwmeester kunnen dat. Dat waren linkspoten, fenomenale mensen, maar Van Persie is een genie." De ex-coach van Feyenoord hoopt op een 'Kuyt-scenario'. "Het mooiste moment is om volgend jaar kampioen te worden, dan heeft hij een kampioenschap en een beker. Dan moet hij stoppen, nu nog niet."

    Emile Schelvis twijfelt of Van Persie doorgaat. "Ik zeg zestig procent dat hij stopt en veertig procent dat hij doorgaat." Volgens de journalist kan de bekerwinst hem wel over de streep trekken. "Robin krijgt nu zoveel waardering en dat zal hem ongetwijfeld strelen. Misschien kan het hem motiveren om er toch nog alles aan te doen om een wedstrijdje of wat mee te kunnen doen in het nieuwe jaar. Maar als het lichaam nee blijft zeggen, zal hij zelf ook op een begeven moment nee zeggen."

    Poll

    Blijft Van Persie bij Feyenoord?

    (5238 stemmen)

    Plaats een reactie

    Barry Engels +32073
    dinsdag 24 april 2018 om 15:44
    Mooi dat iedereen er al iets over meent te weten....

    Ik wacht geduldig af en reken nergens op.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 15:44
    Ik denk dat hij stopt, maar als voetballiefhebber mag hij van mij nog een seizoen er aan vastplakken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 15:47
    denk ik dus niet. Feyenoord heeft hem nodig. Met een goede voorbereiding op volgend seizoen kan hij echt nog wel voor een laatste seizoen spelen
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32073
    dinsdag 24 april 2018 om 15:48
    Het zou fijn zijn als ie blijft, maar als zijn fysiek het niet toelaat dan hoeft er wat mij betreft niets geforceerd te worden. Einde verhaal heb ik evenzeer vrede mee.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 15:51
    hij wil zelf nog heelgraag. Zijn lichaam die kan nog. Anders had hij nu ook niet meer gespeeld. Fans willen hem houden feyenoord wil hem houden en hij wil het zelf ook. Met een goede voorbereiding op volgend seizoen. Want dat heeft hij ook nog niet gehad. Kan hij het nog proberen
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 16:16
    Wat wel grappig is, is dat bij de poll precies dezelfde 60/40 verhouding staat. XD
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 15:44
    Van persie is een baas. NLs topscorer aller tijden, respect voor zijn carrière.
    Vind ik leuk
    RtdDub +12739
    dinsdag 24 april 2018 om 15:45
    Gewoon in de meeste wedstrijden een uurtje mee doen, wisselen daarna voor Vente.
    En in de toppers wat langer proberen en dan zo nu en dan een potje overslaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 16:38
    Plus Fran Sol voor derbij
    Vind ik leuk
    RtdDub +12739
    dinsdag 24 april 2018 om 22:23
    Nah.... Aardige speler hoor maar geen Feyenoord spits.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    dinsdag 24 april 2018 om 15:52
    Als het lichamelijk niet meer gaat moet je stoppen, een team heeft niks aan spelers die niet 100% kunnen geven en aan kwaliteit heb je niks als je die maar 50 %van de tijd kunt inzetten.

    Het wordt dan of Beker of competitie of europa league (als het goed is) dan heb je niks aan kwaliteit omdat je het niet kunt inzetten.

    Een geweldige speler geweest en liet ook nu weer kwaliteit zien maar als je meer pijntjes krijgt en niet op 100 % kunt spelen of fit raken moet je stoppen.

    Vind ik leuk
    Barry Engels +32073
    dinsdag 24 april 2018 om 16:42
    Ben ik wel met je eens.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1864
    dinsdag 24 april 2018 om 15:52
    Als je kijkt vanuit een Feijenoordfan dan zou je willen dat hij doorgaat... bekijk je het vanuit Van Persie zelf... dan kan hij beter net als Kuijt stoppen .. kan volgend jaar alleen maar tegenvallen
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32073
    dinsdag 24 april 2018 om 16:44
    Jij kent de overwegingen die Van Persie moet maken.... als je zo goed geinformeerd bent dan hebben ze hier op de redactie nog wel een plaatsje voor je vrij.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1864
    dinsdag 24 april 2018 om 20:21
    We zullen het zien... hij neigt niet voor niets naar de afweging om te stoppen, daar waar alle anderen hem graag zien doorgaan.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4023
    dinsdag 24 april 2018 om 18:05
    Ja want Kuyt zn 2e seizoen is tegengevallen hahaha
    Vind ik leuk
    mcmodd +23499
    dinsdag 24 april 2018 om 16:09
    Ik heb hem, inmiddels toch opgetraind zou je zeggen, dit weekend na de bekerstrijd op tv horen zeggen dat hij drie weken om tien uur naar bed moest omvoldoende energiek deze wedstrijd te spelen. Misschien dat hij een voorbereiding nodig heeft om dat bezwaar een beetje weg te nemen, maar volgens mij zal hij, wil hij elke week spelen, vanaf nu elke dag om 09:00 uur de kooi inmoeten. Dus denk ik dat hij stopt of zichzelf wil slopen. Dus stopt hij, er wacht nog een volgend leven hoor.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4023
    dinsdag 24 april 2018 om 18:07
    Toen hij dat zei dacht ik ook al dat hij zou stoppen. Donkere dag voor het Nederlandsche voetbal wordt dat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 16:59
    Ja ik denk dat hij wel blijft voor nog maar een seizoen en daarna gaat hij weg
    Vind ik leuk
    pietprecies +4548
    dinsdag 24 april 2018 om 17:00
    Grappig want de poll zegt precies het omgekeerde, de waarheid zal dus wel in het midden liggen :-P
    Vind ik leuk
    Cookee +10479
    dinsdag 24 april 2018 om 18:51
    Hij moet niet na een half jaartje stoppen.
    Maar ik zou wel eisen dat de staf hem vaker laat meedoen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 20:01
    Van Persie is het niveau van de ED 'meegevallen', dat heeft hij meerdere malen herhaald. Het is vrij hoog in zijn beleving. Hij dacht dat hij op zijn sloffen deze competitie wel zou kunnen bijbenen en dat is dus niet zo. Even dus weer kijken wat er nodig is om te vlammen, een goeie vakantie en dan is hij er weer. Waarschijnlijk voor het laatste jaar-afhankelijk hoe het dan gaat. Hij heeft een naar eerst half jaar gehad een verhuizinging en veel druk van de buitenwacht. Laat hem dat nou aan het denken hebben gezet. Logisch het is een mens. Hij is er weer hoor volgend seizoen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Hopen op 'Kuyt-scenario': 'Ik zeg 60 procent dat hij stopt en 40 dat hij doorgaat'