Smet op weergaloze voetbalavond: rellen rond Anfield, zelfs hamer gespot

Smet op weergaloze voetbalavond: rellen rond Anfield, zelfs hamer gespot

woensdag 25 april 2018 om 00:00

De politie van Liverpool laat weten een onderzoek gestart te hebben naar ongeregeldheden vlak voor aanvang van het Champions League-duel van dinsdagavond. Daarbij is tenminste één fan gewond geraakt. Hoe hij eraan toe is, is niet bekend.

Volgens de BBC had het incident plaats om 20.35 uur, tien minuten voor de aftrap. Een groep fans stond nog bij de Albert pub, het café op de hoek van het stadion, toen een groep Roma-fans plotseling opdook en een confrontatie volgde. Het zou gaan om ongeveer tachtig Roma-fans, die via een klein weggetje ongezien het gedeelte bereikte waar de Liverpool-fans liepen.

De gewonde fan is op door supporters gemaakte beelden te zien. Hij ligt roerloos op de grond en een agent ontfermt zich over hem. Volgens getuigen werd er tijdens het gevecht met riemen en ook een hamer geslagen.

Jonathan Northcroft, journalist van The Sunday Times, bericht er als volgt over: "Roma-fans hebben Liverpool-fans zojuist met riemen aangevallen. Eén persoon wordt behandeld. De aanval was plotseling. De groep Roma-fans werd op- en weggejaagd, waarna uiteindelijk de politie arriveerde."

Lees meer over:Liverpool FC

Plaats een reactie

WTSGD +1160
woensdag 25 april 2018 om 00:05
YNWA, tot je medesupporters worden aangevallen. Dan blijven we lekker filmen...
Vind ik leuk
JDW1988 +2345
woensdag 25 april 2018 om 00:15
Dit kun je geen supporters noemen.
Het is tuig wat vroeger te weinig aandacht heeft gehad.
Vind ik leuk
Koeroe +7962
woensdag 25 april 2018 om 01:28
Romeins uitschot is het. Goor fascisten volk. Valt me mee dat ze niemand gestoken hebben.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 01:30]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 02:43
bij onze engelse vrienden loopt net zoveel van dat uitschot. tijd voor fatsoenlijke straffen in plaats van bang te zijn om zo'n gasten voorgoed op te ruimen.
Vind ik leuk
Thobar +3552
woensdag 25 april 2018 om 04:36
Alleen Lazio Roma heeft een fascistische aanhang. AS Roma de aartsrivaal dus niet! De antisemitische actie van de Lazio-aanhang een half jaar geleden alweer vergeten? (Anne Frank in een Romashirt) Dat wil niet zeggen dat de linksradicale aanhang van Roma zich niet kan misdragen, het is echter geen fascisten volk.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:32
Hun wilden hamertje tik spelen
Vind ik leuk
WTSGD +1160
woensdag 25 april 2018 om 08:55
De hamer was van Liverpool
Vind ik leuk
Vak-DD +10716
woensdag 25 april 2018 om 06:13
Even ter correctie, Roma fans zijn linkse fans. Je bent in de war met Lazio.
Vind ik leuk
Lipu +569
woensdag 25 april 2018 om 08:32
Zo'n agressie heeft niks met links/rechts te maken.
Vind ik leuk
Youri99 +7087
woensdag 25 april 2018 om 15:47
Inderdaad, als het echt moet kan je met beide vuisten uitdelen
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:23
Jaja sla jullie koppen maar in bob de bouwer
Vind ik leuk
JDW1988 +2345
woensdag 25 april 2018 om 00:07
Achterlijke idioten
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 00:07
Dit is toch zo zonde altijd. Dat z'n mooie sport dit soort idioote dingen oproept. Daar baal ik toch verschrikkelijk van.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 00:11
Ik ook.
Ik ben al jaren Roma fan.
Membra di Romanisti olandesi.
Stop met deze onzin, zeker uit naam van een club waar mensen van houden:
Roma, Lazio, Juve, FCDH, Ajax, psv, barca, Real...
Hou van je club, van het spel. Stop met die onzin. Respect.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 00:13]
Vind ik leuk
base +1065
woensdag 25 april 2018 om 07:47
Jij als Roma fan vergeet Feyenoord ???? ;)
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 08:14
wat praat je nou.
ik verafschuw dit gedrag, van wie dan ook voor welke club dan ook.
Wat heeft feijenoord hier nou mee te maken.
Vind ik leuk
base +1065
woensdag 25 april 2018 om 08:38
Die noem je net niet als club terwijl je Ajax wel noemt het lijkt me als Roma fan dat je dat niet vergeten bent maar aan je reactie te zien zullen dat je vriendjes wel zijn als je zegt wat hebben die er mee te maken hahaha.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 08:39]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 08:50
Ik snap nu wat je bedoelt. Excuses Base!
Feijenoord zijn zeker niet mijn vriendjes.
Sorry, ik heb zomaar wat clubs opgenoemd en verafschuw het gedrag van ook deze supporters bijvoorbeeld in Rome, in frankrijk destijds, bij ons in Den Haag in het kidsvak.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 08:22
Wat heeft Feyenoord hier nou weer mee te maken.... niet zomaar shit roepen als je van niks weet
Vind ik leuk
base +1065
woensdag 25 april 2018 om 08:41
Jij roept dus shit die "Roma" supporter noemt elke club behalve Feyenoord die zelfs boekjes uitbrengen over hun trotse hooligan gedrag dus kom niet aan met wat heeft Feyenoord hier mee te maken.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 08:51
Was je er bij dan wat er in rome is gebeurd, praatjesmaker.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 09:42
Wat is er met Feyenoord?
Vind ik leuk
Lipu +569
woensdag 25 april 2018 om 11:37
Oei oei, Feyenoord! Vergeten???
Dat kan idd niet, horen ook bij de clubs met de meeste gestoorde "*supporters ", dat is waar ook.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 01:00
Achter halen,veroordelen,en levenslang deze gasten uit voetbal stadionsverbieden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 01:01]
Vind ik leuk
Rodajc +7955
woensdag 25 april 2018 om 00:09
Fans zitten op dat moment al in het stadion en anders gespannen voor de tv. Dit zijn hooligans, heel wat anders.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 00:09
Net als destijds Feyenoordfans in Rome, zijn geen goede fans die dot doen
Vind ik leuk
Nuance +6157
woensdag 25 april 2018 om 00:21
Was jij erbij in Rome? Jij weet duidelijk niet wat daar gebeurd is ventje. Je kunt veel zeggen van Feyenoordhooligans maar niet dat ze mede Feyenoorders in de steek laten, of een eenling van de tegenpartij pakken. Als deze Liverpoolfan Feyenoorders om zich heen had gehad, was dit niet gebeurd. Moeten ze rond de Kuip proberen dit.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 00:24
Ik was niet in Rome. En inderdaad hooligans is tuig, ook die van Feyenoord toen in Rome, uitschot.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 01:01
Beelden liegen niet.
Vind ik leuk
Koeroe +7962
woensdag 25 april 2018 om 01:27
Lul niet zo achterlijk je weet niet waar je t over hebt. Er was geen ontkomen aan in rome. Die varkens sloten alles en iedereeen op op dat plein en gingen vervolgens lopen meppen. Je moet niet praten over dat soort dingen als je er niet bij was want dan kom je noga dom over
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 02:45
altijd de schuld alleen maar bij anderen leggen komt nog veel dommer over.
Vind ik leuk
Koeroe +7962
woensdag 25 april 2018 om 10:42
Wanneer doe ik dat nog meer dan? Ik ben verder nooit bij rellen betrokken geweest en dit had ook nooit gebeurd als die leipos niet dat plein hadden willen schoonvegen
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 03:29
Dat jij erbij was zegt genoeg over je inschattingsvermogen. Soms moet je er gewoon niet bij zijn
Vind ik leuk
Nuance +6157
woensdag 25 april 2018 om 06:20
Er waren 6000 Feyenoordsupporters bij
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:34
Ja, dat er 6000 idioten bij Feyenoord zitten, is geen nieuws.

Ken een aantal Feyenoorders hier uit de stad, normale mensen.
Hadden nergens last van. Gek he?
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 11:35]
Vind ik leuk
Thobar +3552
woensdag 25 april 2018 om 04:40
Je zegt net dat Feyenoordsupporters één zijn. Wanneer de Romeinse politie dit ook zo ziet is het ook niet goed.
Wat is het nu?
Vind ik leuk
Nuance +6157
woensdag 25 april 2018 om 06:22
Het gaat er om dat als een groep een individu aanvalt dat je niet moet gaan filmen, maar hem moet gaan helpen.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 06:35
Ze hebben geen idee joh dus laat ze lekker. Het is vechten tegen de bierkraai in dat opzicht.
Vind ik leuk
Koeroe +7962
woensdag 25 april 2018 om 10:45
Laat ze maar lekker hun mening vormen achter de computer joh. Wij zijn hooligans en schorem toch
Vind ik leuk
Thobar +3552
woensdag 25 april 2018 om 11:57
Mijn reactie was tov Koeroe die jou visie onderschrijft maar zich vervolgens opwindt over het optreden vd politie die geen onderscheidt maakt tussen de verschillende (groepen) fans die er zouden zijn???
Wanneer je jou visie aanhangt is de logische consequentie dat de politie de groepen fans ook als één ziet en daar ook naar handelt wanneer men genoodzaakt is op te treden.
In een veldslag is het volstrekt logisch dat ook eenheden die zich afzijdig houden aangevallen en uitgeschakeld worden. Strategisch gezien moet dit ook ze kunnen immers op een later tijdstip door de tegenstander alsnog worden ingezet
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:32
Hahaha, wat een ongein. Laat ook maar zitten. Bord voor je kop is te groot
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 03:25
Jantje zielepoot ,weer zo n gefrustreerde successupporter van de fc neus.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:33
Volgens mij ben jij de enige die hier gefrustreerd over komt?
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 03:28
Stoer
Vind ik leuk
Lipu +569
woensdag 25 april 2018 om 08:33
Klets, dit.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 06:47
Waarom begin je überhaupt over Feyenoord? Heeft hier niks mee te maken. Ja er zaten ook een aantal raddraaiers tussen de 6000 meegereisde fans toen in Rome (wat vast je link is geweest voor dit domme ongenuanceerde verhaal). Wil je hiermee zeggen dat iedereen geen goede fan is/was? Of wilde je gewoon een voorbeeld noemen, want zo kan ik er ook wel een paar noemen van jouw clubje. Bijvoorbeeld een jaar geleden dat er 2 Feyenoorders de tribune werden afgeslagen door een paar idioten.
Vind ik leuk
base +1065
woensdag 25 april 2018 om 07:50
waarom moeten feyenoorders altijd op plekken zitten waar ze niet thuis horen en dan een beetje provoceren ?
Maar dat wil je natuurlijk niet horen.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 08:52
Nee leg het me eens uit? Dus omdat ik fan ben van een andere club en juich omdat MIJN club heeft gescoord, verdien ik het maar op in elkaar geslagen te worden? Gekkie dat je er bent.....
Vind ik leuk
Lipu +569
woensdag 25 april 2018 om 08:34
Overal heb je van die onderontwikkelde agressivo' s lopen.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 00:13
Zo zonde dit.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 00:17
Bedoel er jouw club niet mee, want ik neem aan dat jij die lui ook geen echte fans kunt noemen
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 00:18
Zeker niet ik doelde ook gewoon op het incident hoor!.

Ik heb ook helemaal niets met mensen die voor andere dingen naar het stadion gaan dan voetbal!.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 00:20]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 00:16
Russische roulette, hamer & sikkel. Bah.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 00:17
Waar ze zin in hebben.
Vind ik leuk
Quareck +5500
woensdag 25 april 2018 om 00:17
Als je tien minuten voor de wedstrijd NG in de kroeg naast het stadion zit, is dat waarschijnlijk omdat je vanwege je verleden niet binnen mag.. dus plotseling aangevallen? Eerder afgesproken werk denk ik!
Vind ik leuk
WTSGD +1160
woensdag 25 april 2018 om 00:29
Ja man hahaha afspreken voor een stadion... Jij hebt er verstand van
Vind ik leuk
Quareck +5500
woensdag 25 april 2018 om 09:04
Nee niet echt, maar gelukkig ben je er trots op dat je er wel verstand van hebt. Das pas zielig!
Vind ik leuk
WTSGD +1160
woensdag 25 april 2018 om 09:06
Nee, dat heet gewoon logisch nadenken. Waarom zou je in vredesnaam afspreken voor een stadion waar er gigantisch veel politie en camera's zijn...
Vind ik leuk
Quareck +5500
woensdag 25 april 2018 om 09:10
Waarom zou je zomaar een groep aanvallen voor een stadion waar er gigantisch veel politie en camera’s zijn.
Vind ik leuk
Doe dan! +7148
woensdag 25 april 2018 om 00:20
Wat een mongolen...
Vind ik leuk
larzyy +85
woensdag 25 april 2018 om 00:32
Meen daar te zien dat er een kind (!) volop meedoet aan het gevecht. (Blauwe jas linker foto)
Dat gedrag wordt er met de paplepel ingegoten. Werkelijk schandalig.
Vind ik leuk
13 +9616
woensdag 25 april 2018 om 00:59
Kan niet zien of het een kind is en lijkt toch juist belaagd te worden?
Vind ik leuk
larzyy +85
woensdag 25 april 2018 om 06:58
Dat was inderdaad ook mijn eerste ingeving. Het filmpje laat toch zien dat de jongeman het gevecht uitlokt. Neemt niet weg dat men met zijn poten van elkaar moet afblijven en al helemaal met meerderen tegen één. Maar het IQ van de hoofdrolspelers in dit filmpje is vaak niet hoger dan dat van een aardbei. Zelfde kaliber als vuurwerkgooiers.... draadje los.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 03:30
Tiener. En nog een domme ook. Sta je daar alleen tegen een groep cappuchonnetjes
Vind ik leuk
meinema +778
woensdag 25 april 2018 om 00:32
Daar de fontein maar slopen
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 10:20]
Vind ik leuk
gustare +484
woensdag 25 april 2018 om 04:50
Fontijn?
Vind ik leuk
meinema +778
woensdag 25 april 2018 om 10:21
Ja?
Vind ik leuk
gustare +484
woensdag 25 april 2018 om 19:13
;-)
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 01:02
Dit is niet goed natuurlijk.
Maar stop eens met zeggen dat dit geen supporters zijn.

Ze gaan daar echt niet zomaar hun club achterna hoor.

Rellen kan je overal.
Vind ik leuk
13 +9616
woensdag 25 april 2018 om 01:06
Update Police: “We can confirm a man has been arrested following an assault near to the Albert public house earlier this evening. He has been taken to a police station where he will be interviewed by detectives. The 53-year-old victim is currently being treated for his injuries.”
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 03:26
If I had a hammer,
A hammer in the morning
A hammer in the evening
All over this land...

Tis maar een liedje, maar goed...een goed timmermans oog...
Vind ik leuk
Nuance +6157
woensdag 25 april 2018 om 06:23
Stoer
Vind ik leuk
Lipu +569
woensdag 25 april 2018 om 08:40
Dit is toch geen reactie, beste man?
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 06:05
In Rome bellen de taxi chauffeurs door naar welke hotels hotels ze gaan om supporters af te leveren. Als je dan even later naar buiten gaat om in de stad een biertje te drinken duiken er opeens kut Italianen op. Ze lopen altijd met messen. Vies pleuris volk die niet kijken wie ze aanvallen, ook al is het een enkele vader met zn jochie die samen een mooi voetbal reisje maken.
Vind ik leuk
Gustavo +2597
woensdag 25 april 2018 om 10:05
Wat ben jij voor een vieze rascist? Jij post wel heel veel simpele reacties.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 10:16
Hé, Sylvana Simons op VP.

(PS, Italianen is geen ras).
Vind ik leuk
Koeroe +7962
woensdag 25 april 2018 om 10:47
Maar deze is volkomen terecht. Walgelijk volk, ben zelf in zowel Napels als Rome geweest en zelfs de politie speelt informatie door over waar supporters zich bevinden in Napels. Over Rome begin ik niet eens
Vind ik leuk
Gustavo +2597
woensdag 25 april 2018 om 16:09
Koeroe, ik woon in Rome en heb altijd op de Curva Sud gestaan. De harde kern van Roma is redelijk suf vergeleken met de meeste clubs. De Curva Sud zit vol met hele leuke meiden, om je een idee te geven.

De figuren waar Liverpool en Feyenoord mee te maken hebben, hebben niks met AS Roma te maken.

De fans van Liverpool worden in heel Italië gehaat vanwege het Heizeldrama. Het Feyenoordtuig dat huis heeft gehouden bij de Spaanse trappen mag van mij, en vele andere Romeinen, morgen nog geëxecuteerd worden.
Vind ik leuk
Koeroe +7962
woensdag 25 april 2018 om 17:05
Leuk voor je. Fijne dag nog
Vind ik leuk
Nuance +6157
woensdag 25 april 2018 om 19:13
Onzin. Zoals gewoonlijk kunnen Italianen niks goed organiseren. Geen toegewezen plein, geen fanzone, geen toiletten, geen plastic bierglazen, niet voldoende vervoer naar Stadion Olympico, geen waarschuwingen. Doorgeslagen ME die om zich heen meppen. Schade aan de fontein zat er al. Italianen hebben express schade hoger opgegeven, oplichters als ze zijn. Feyenoorders zijn als beesten opgejaagd. Je moet je kapot schamen.
Return; Romasupporters hadden hun eigen fanzone op de Oude Haven, er was muziek voor ze, gratis vervoer vanaf de Blaak naar het Stadion en terug. Er is niet 1 Italiaan verwond of een haar gekrenkt en zo hoort het.
Een jaar later was ik, weer met 6000 andere Feyenoorders, in Manchester. Drie topdagen gehad, perfect georganiserd, prettige politie en toffe Man United supporters. Afgelopen jaar tegen City uit, prima verlopen.
Oja, hoeveel Feyenoorders zijn veroordeeld vanwege de shit in Rome?
Helemaal niemand.
Vind ik leuk
Teo Smith +19233
woensdag 25 april 2018 om 06:07
Die kun je echt geen fans noemen.
Vind ik leuk
Piet44 +317
woensdag 25 april 2018 om 06:30
Volgende week return in Rome , dan zet Liverpool het wel even recht !
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:01
Benieuwd naar de reactie van de maffiose italiaanse politiek. Net zo heftig als met het fonteinincident neem ik aan? Of nu niet.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:52
Destijds wisten ze dat er geld te halen viel dus loonde het om het groots uit te meten. Nu valt er niets te halen dus zul je er niets over horen. Italiaanse verontwaardiging is for sale.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:06
Schande dit . Hoopt dat ze een allemaal een stadionverbod krijgen.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:23
De engelsen hebben in de jaren 70 en 80 bij elke Europese uitwedstrijd flink huisgehouden en nog veel erger dan dit. Kan dus best begrijpen dat er nu mensen zijn die ze met gelijke munt terug willen betalen.

Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:59
Met jou logica zul je dit ook wel begrijpen.

De Romeinen hebben nogal huis gehouden 2000 jaar geleden dus kom op, pak allemaal je hamer en trek volgende week naar Rome. Oh wach, Italianen waren fout in de oorlog dus vergeet die hamer en regel een pistool.
Vind ik leuk
Lipu +569
woensdag 25 april 2018 om 08:38
?????
Vind ik leuk
Lipu +569
woensdag 25 april 2018 om 08:39
Hè ?????
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 08:01
Italaanse klote lafaards!!!
Kutvolk!!!
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 08:04
Er staan toch fonteinen in Rome?
Vind ik leuk
Lipu +569
woensdag 25 april 2018 om 08:37
Dit zijn dezelfde gasten die ook op vakanties , altijd en overal moeten vechten.
Erg laag allooi....
Ook lekker dat er dan mensen met hun handen in hun zakken eens rustig alles staan te bekijken....
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 08:43]
Vind ik leuk
dhrwobo +17104
woensdag 25 april 2018 om 09:19
Feyenoord fans misdroegen zich in Rome, de stad sprak terecht schande. Laten we hopen dat Rome zich nu ook hard uitspreekt tegen deze Roma-supporters.
Vind ik leuk
flipper +1201
woensdag 25 april 2018 om 09:57
Tis áltijd bij voetbal! Asociaal mislukt kut volk. Bij geen andere sport gebeurd het!!! Bah misselijk wordt ik ervan.
Vind ik leuk
Gustavo +2597
woensdag 25 april 2018 om 10:10
Ik verbaas me over het aantal rascisten op deze site. Simpele zielen heb je overal maar de combinatie van agressie en domheid is sinds ongeveer een jaar wel heel hoog hier.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Smet op weergaloze voetbalavond: rellen rond Anfield, zelfs hamer gespot