Gudde verrast spelersvakbonden: 'Straks de ene na de andere arbitragezaak'

    Gudde verrast spelersvakbonden: 'Straks de ene na de andere arbitragezaak'

    woensdag 25 april 2018 om 10:55

    Eric Gudde zag bij Feyenoord de ene na het andere toptalent naar het buitenland vertrekken. Ook bij Ajax en PSV verliezen ze hun beste talenten. Nu hij gepromoveerd is tot KNVB-directeur, wil Gudde daar iets aan doen, meldt Voetbal International.

    Gudde wil met nieuwe regelgeving Nederland beter wapenen tegen kindertransfers. Zo stelt hij voor om de maximale contractduur voor spelers jonger dan achttien te verhogen van drie naar vijf jaar. Tevens oppert de KNVB-baas om de contractleeftijd te verlagen van zestien naar vijftien. Zijn plannen zorgen echter voor verbazing bij diverse partijen.

    Om de regelgeving van de FIFA uit te schakelen, moeten de nieuwe afspraken worden vastgelegd in een cao tussen de clubs en spelers. Daarvoor zijn de spelersvakbonden VVCS en ProProf nodig, evenals de Centrale Spelersraad. "Maar wij weten van niks en lazen de plannen in VI", reageert directeur Ko Andriessen van ProProf. "Het is alsof ik de clubs hoor praten."

    Andriessen vindt dat de plannen eerst moeten worden afgestemd met de spelers. "Anders kan je dat nooit invoeren. Dan heb je straks de ene na de andere arbitragezaak. Want laten we wel wezen: het druist gewoon in tegen de FIFA-regels."

    Andriessen erkent dat kindertransfers een van de hoofdoorzaken zijn voor de neergang van het Nederlandse voetbal. Hij wil best meedenken over manieren om de opleiding te beschermen. "Maar het kan niet zo zijn dat wij alleen aan het einde van de rit nog even langskomen in Zeist om bij het kruisje te tekenen voor een beperking van de bewegingsvrijheid van de speler."

    Plaats een reactie

    RtdDub +13050
    woensdag 25 april 2018 om 11:01
    "Nu hij gepromoveerd is tot KNVB-directeur, "


    Jullie kunnen het niet laten daar op die redactie in Amsterdam, hè?
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2758
    woensdag 25 april 2018 om 11:10
    Maar het is toch logisch dat hij nu ps invloed kan uitoefenen? Misschien liep die man alang met het idee rond, maar nu heeft hij hopelijk de macht om het echt te regelen.

    Ik begrijp je opmerking dan ook niet. Het is niet negatief bedoeld
    Vind ik leuk
    B.O.B. +375
    woensdag 25 april 2018 om 11:16
    Inderdaad dit is een reactie van iemand die overal iets achter zoekt.
    Zelf ben ik Ajaxied maar vind Gudde echt een goede man.
    Respect voor hem wat hij heeft gedaan bij Feyenoord de afgelopen jaren.
    En ja...ik vind een functie als KNVB directeur inderdaad hoger dan een Feyenoord directeur.
    Dit heeft vooral te maken dat hij nu meer invloed kan uitoefenen op het geheel ipv 1 club. Laten we hopen dat hij bij de KNVB ook succesvol wordt met zijn plannen is voor het gehele Nederlandse voetbal goed.
    Vind ik leuk
    Horas +580
    woensdag 25 april 2018 om 11:18
    Als Feyenoorder volledig met je eens, geachte rivaal.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 11:33
    Helemaal mee eens. Sowieso is de functie van directeur bij de KNVB een promotie tov de functie van directeur bij een BVO, of het nu van Feyenoord, NAC of bv Telstar is. Het mooie van deze promotie is dat hij als directeur van de bond meer druk kan uitoefenen om zaken geregeld te krijgen waar alle clubs in Nederland al graag veranderingen in hadden willen zien, puur en alleen omdat hij uit de praktijk komt en weet wat er bij de clubs speelt.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13050
    woensdag 25 april 2018 om 12:50
    Die kunstpooier in bontjas van Ajax naar de KNVB zoveel jaar geleden was ook een promotie volgens Ajax fans?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19739
    woensdag 25 april 2018 om 11:17
    Ik had liever Van De Sar gedegradeerd zien worden..
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4095
    woensdag 25 april 2018 om 12:06
    He pik we hoeven niet meer zo "calimero-achtig" te doen he;-)
    Vind ik leuk
    RtdDub +13050
    woensdag 25 april 2018 om 12:54
    1: Er is weinig wat ik meer haat dan het moment dat dat kutkuiken weer van stal wordt gehaald.
    2: Iets wat zich voetbalprimeur noemt verwacht ik wat minder zuigerige titels en opmerkingen van. Objectiviteit zo je wilt.
    Die is hier ver te zoeken. Geen kans laten ze onbenut om een steek onder water uit te delen.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4095
    woensdag 25 april 2018 om 14:13
    Misschien moet je dan niet reageren als dat kutkuiken want het is toch gewoon een promotie. Als jij directeur bent van een onderaannemer en de hoofdaannemer wil dat je dezelfde functie bij zijn bedrijf komt doen dan is dat toch een soort van promotie.
    Maak je niet zo druk om zulke infantiele dingen man.
    We hebben sinds lange tijd weer een leuk elftal wat prijzen(de 1 wat mooier als de andere) wint en dat kan je van hunnie ff niet zeggen.
    VP rekent erop dat mensen zoals jij een artikel aanklikken en lekker gaan reageren zodat ze ook wat verdienen.
    Een suggestieve titel doet daar aan bijdragen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13050
    woensdag 25 april 2018 om 14:33
    Meh.

    Ik reageer niet als dat kutkuiken.
    Dat kutkuiken wordt er door anderen bij gehaald op het moment dat ze geen argumenten hebben.

    Persoonlijk voel ik me niet meer of minderwaardig tov ander clubs en of hun fans.
    Maar het ontiegelijke met 2 maten meten wat hier plaats vindt is zo nu en dan even een reden om er wat geprikkeld op te reageren.
    Het aantal trollen wat maar op iedere topic meent schijtlollig te moeten reageren is gewoon bizar en er wordt geen fuck aan gedaan.
    Maar ja.... dit soort opmerkingen laat zien waarom niet, de grootste trollen schrijven de artikelen hier.
    En ja... dan zal het best wel eens gebeuren dat een titel of uitspraak zo rot niet iis bedoeld maar gezien de vele keren dat er wel een trolkop of opmerking is geplaatst (die dan net wat later weer wordt aangepast) maakt dat je op een goed moment inderdaad alles op gaat vallen.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4095
    woensdag 25 april 2018 om 14:42
    Ja soms moet je wel ff wat stoom afblazen maar dat kan op veel betere manieren en met jouw reactie geef je automatisch voer voor trollen en evt nieuwe artikelen op VP.
    Als er veel gereageerd wordt op een artikel met zo'n suggestieve titel dan weet VP ook dat ze aan dat artikel nog diverse andere artikels moeten hangen want dat betekent nog meer clicks en inkomsten.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13050
    woensdag 25 april 2018 om 14:46
    Ja... of ze hebben op een goed moment alleen nog maar clicks van hun trolletjes die ze hier blijven handhaven.
    Dit zal niet de eerste site zijn die kapot gaat door eigen gebrek aan optreden waardoor de mensen die wel serieus willen zwetsen over het spelletje hun heil elders gaan zoeken.

    Vind ik leuk
    fedor2501 +4095
    woensdag 25 april 2018 om 17:08
    Zolang het geld binnenkomt maken ze zich daar niet zo druk over helaas. Sommige gaan hier ook wel erg ver hoor en dan met name de 3 topclubs en ja ik heb het over Ajax, Feyenoord en PSV voordat de trolletjes uit hun schulpje komen:-)
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 12:56
    Is toch ook een promotie. Van directeur van een club naar directeur van de bond, lijkt mij gewoon promotie hoor. :)
    Vind ik leuk
    RtdDub +13050
    woensdag 25 april 2018 om 13:00
    Ja... mij niet.
    Het is een andere baan.

    Als hij nou van de knvb naar de uefa gaat als voorzitter, heb je het over promotie
    Als hij van Excelsior naar Feyenoord was gegaan als voorzitter, dan heb je het over promotie.

    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 13:21
    Als hij kan zorgen dat niet alle echt goede talenten weggaan vind ik dat hij het goed doet.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13050
    woensdag 25 april 2018 om 13:25
    Dan zal je een Nexit moeten organiseren want de EU regels gaat Gudde niet veranderen.
    Mijn zegen heb je met die nexit trouwens.
    Vind ik leuk
    Toke +1522
    woensdag 25 april 2018 om 11:02
    Zou goed zijn als er wat tegen gedaan wordt, maar contracten op jongere leeftijd lijkt mij de oplossing niet.
    Topclubs uit het buitenland betalen die, voor hun schijntjes, dan toch wel.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2758
    woensdag 25 april 2018 om 11:02
    Gudde heeft groot gelijk! Het kan namelijk niet anders.

    In Nederland zijn alleen Ajax en PSV (in mindere mate) in staat om jeugdspelers goede contracten aan te bieden.

    Buitenlandse club wachten geduldig af tot een speler 16 word en kapen 'm genadeloos weg.

    Chapeau!
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 11:05
    Gudde heeft gelijk idd! Wat vooral topclubs doen jongens op jonge leeftijden wegkapen ook ons psv doet het hoor. Gewoon 18+ dat ze een speler mogen kopen daar verdiend iedereen aan die zo'n gozer verkoopt
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1517
    woensdag 25 april 2018 om 11:04
    Gudde komt uit de politiek. Hij heeft gwn een ballon opgelaten om zijn draagvlak te peilen en 'in discussie' te komen. Dat lukt iig goed.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19739
    woensdag 25 april 2018 om 11:18
    Waan van de dag denken dus. Ongeschikt!!
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 12:53
    Nee hoor eerst kijken of er animo is voor het plan voordat je een compleet zinloze campagne opstart.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1121
    woensdag 25 april 2018 om 11:11
    Dubbel gevoel. Onze clubs halen ook genoeg kinderen op jonge leeftijd naar nederland. De grote landen doen hetzelfde en halen talentjes bij ons weg. Dus pot verwijt de ketel. Als ze dit aan banden gaan leggen betekent dat ook dat er dus geen erikssen, vertonghen, alderweild in de jeugd van ajax hadden gespeeld (ik weet niet zeker op welke leeftijd deze spelers naar Ajax zijn gehaald overigens)

    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 11:12]
    Vind ik leuk
    Just Nuts +251
    woensdag 25 april 2018 om 11:19
    Voor Nederlands voetbal zal het goed zijn als spelers niet meer jong weg gaan en gevolg dat geen jonge spelers naar nederland komen juich ik ook alleen maar toe zo krijgen hopelijk meer nederlandse jongens de kans zich te ontwikkelen als ze wat langer nodig hebben hun talent te ontwikkelen want ik geloof dat heel wat speles te snel afgeschreven worden als ze iets langer over doen zich te ontwikkelen door omstandigheden zoals groei spurt, mentaal, ziekte etc
    Vind ik leuk
    HupHolland +2255
    woensdag 25 april 2018 om 11:14
    Kinderarbeid is zowieso verboden. Gek dat 16-jarige kinderen en jonger zomaar uit Nederland 'weggekocht' kunnen worden. kinderhandel?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19739
    woensdag 25 april 2018 om 11:15
    Lekker ambitieus. Regels veranderen in Nederland.
    Zie dat maar te veranderen in Europees verband, dat gaat toch niet lukken.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    woensdag 25 april 2018 om 11:17
    is een goed begin en hopelijk kunnen ze daar verder opbouwen.

    Natuurlijk zullen de clubs dat makkelijk kunnen afkopen maar is altijd meer dat je dan binnen krijgt dan wanneer ze transfervrij vertrekken.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 11:20
    dit is alleen naar goed voor het voedbal
    Vind ik leuk
    Wim Altena +174
    woensdag 25 april 2018 om 11:40
    Volgens mij is het een aankondiging van 'iets' willen doen en zal Gudde echt de gewenste procedure wel volgen, ergo MET alle betrokkenen. Hij is niet gek!
    Vind ik leuk
    deltiaan +1227
    woensdag 25 april 2018 om 12:04
    Gudde goed bezig
    Vind ik leuk
    myrthewit +1602
    woensdag 25 april 2018 om 12:50
    Het is goed dat hij nadenkt om er iets aan te doen. Zelf zie ik meer in een soort optiebeleid. Een speler die van 8 tot 16 bij PSV (ik noem maar iets) zou spelen moet niet voor 40.000 euro opgehaald kunnen worden als opleidingsvergoeding. Geef ze dan een soort opleidingscontract waarbij de speler verplicht is om een aantal jaren bij een club te spelen. Moet ik ook als ik een dure opleiding bij mijn werkgever gedaan heb...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 12:50]
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1802
    woensdag 25 april 2018 om 13:18
    "Maar het kan niet zo zijn dat wij alleen aan het einde van de rit nog even langskomen in Zeist om bij het kruisje te tekenen voor een beperking van de bewegingsvrijheid van de speler."

    dat doen de spelers toch zelf door hun handtekening te zetten? dat is niet verplicht... dat is alleen een manier van clubs om zonder buitenlandse concurrenten te kunnen onderhandelen... daarnaast stel dat spelers hun handtekening zetten betekent dat voor buitenlandse clubs enkel dat ze ook met de opleidende club moeten onderhandelen bij een transfer in plaats van enkel met de speler... iets wat mij sws gezond zou lijken aangezien de club toch jaren in die spelers hebben geïnvesteerd en dus ook iets terug moeten kunnen vragen van die speler.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 14:27
    Gelijk heeft ie. Die Andriessen denkt alleen aan zijn eigen portemenee en kort termijn. Als een jeugd speler langer onder contract blijft staan en hij presteert echt goed op zijn 17e of 18e en een buitenlandse club wil hem, dan staat er een redelijke vergoedingsprijs tegenover. Nu halen de cities en reals de spelers gewoon op als ze 16 zijn voor een tonnetje of zo. Zo een jonge speler heeft er absoluut geen baat om bij de cities en reals op het 4e of 5e plan te komen!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Gudde verrast spelersvakbonden: 'Straks de ene na de andere arbitragezaak'