Advies voor Arsenal: 'Hij is goede maatjes met Bergkamp, dat is een goed duo'

Advies voor Arsenal: 'Hij is goede maatjes met Bergkamp, dat is een goed duo'

woensdag 25 april 2018 om 11:14

Sol Campbell breekt een lans voor zijn voormalige ploeggenoot Patrick Vieira als opvolger van Arsène Wenger bij Arsenal. De oud-verdediger vindt bovendien dat Dennis Bergkamp de Fransman dan moet gaan assisteren.

"Ik vind dat ze moeten kijken of zie iemand vanuit de club kunnen doorschuiven. Dat kan iemand zijn die voor de club heeft gespeeld en nu manager is of iemand die de ambitie heeft om aan het roer te staan bij Arsenal", zegt Campbell tegen Football London. "Mikel Arteta is naar Manchester City gegaan en heeft daar fantastische ervaringen opgedaan."

"Maar voor mij zou Patrick (Vieira, red.) perfect zijn", vervolgt Campbell. "En hij is goede maatjes met Dennis Bergkamp, dus ik denk dat je met die twee een heel goede combinatie hebt. Breng jongens terug die het goed hebben gedaan bij Arsenal." Vieira is momenteel trainer van New York City FC, terwijl Bergkamp eind december op non-actief werd gesteld door Ajax.

Campbell ziet ook nog een aantal andere opties. "Iemand als Carlo Ancelotti, als hij niet bondscoach van Italië wordt, zou ook goed kunnen passen. En dan heb je nog Massimiliano Allegri en de Duitse bondscoach Joachim Löw."

Plaats een reactie

woensdag 25 april 2018 om 11:21
Zou mooi zijn voor Ajax, is dat contract van Bergkamp ook gelijk geregeld haha
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:31
Dit gun ik bergkamp blijft een top vent
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:34
Ben ik met je eens, slachtoffer/verliezer van machtsspelletjes zoals zovelen bij Ajax
Vind ik leuk
Donnygo +881
woensdag 25 april 2018 om 11:54
Of hij is de oorzaak waardoor het spelletje gespeeld moest worden zoals het gespeeld is?
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:56
Bergkamp zal niet helemaal onschuldig zijn nee, maar machtsspelletjes bij m'n cluppie is niet iets van alleen het afgelopen jaar. Ajax mag af en toe met recht een slangenkuil genoemd worden en ik betwijfel of er dan ook maar iemand helemaal onschuldig is.
Vind ik leuk
Donnygo +881
woensdag 25 april 2018 om 12:10
Niemand is echt onschuldig zeker niet bij Ajax maar Bergkamp was iemand die beslissing nam maar geen verantwoording had en dat kan niet. Dat het met niet met de schoonheids prijs is opgelost dat klopt maar maakt Bergkamp niet een slachtoffer.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 13:15
Klopt, goede uitleg, moet ik je gelijk in geven
Vind ik leuk
dhrwobo +17124
woensdag 25 april 2018 om 12:12
Precies, Bergkamp is één van de mooiste voetballers die we ooit gehad hebben. Maar hij lijkt me qua karakter een moeilijk persoon. Maar als hij ergens nog aan de bak gaat komen, dan is het Arsenal wel. Benieuwd hoe dat gaat lopen.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:22
Arsenal moet voor een ervaren trainer gaan die ze weer aan grote prijzen kan helpen. Vieira is dat wat mij betreft niet.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:24
Ancelotti.
Rustige vakman zoals ze daar gewend zijn.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:27
Zidane is nog een fransman ook en een die weet hoe je prijzen moet winnen
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 11:28]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:32
Waarom zou het weer een fransman moeten zijn?
Zidane is op zijn plek in Madrid en pakt daar prijs na prijs. Waarom zou hij in vredesnaam naar Arsenal gaan?
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:29
Vind ik een goede optie.
Henry er naast, klaarstomen voor het grote werk zodat ie het op termijn over kan nemen van Carlo.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:23
Zou erg mooi zijn om twee legendes van de club aan het roer te zien maar of het nou zo'n goed trainersduo is.. ik vraag het mij af.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:23
Bergkamp is de ideale assistant (doet nooit ze mond open)
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:24
De naam van Vieira al een paar keer voorbij horen komen, maar weet iemand eigenlijk hoe hij het doet in New York?
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:26
"Breng jongens terug die het goed hebben gedaan bij Arsenal." Eindelijk snappen ze het bij Arsenal ook eens: oud-topvoetballers van de club moeten terug naar de club om de club weer groot te maken. Zoals Bergkamp en zijn collega-oud-topvoetballers van Ajax het eerder deden bij Ajax.
Vind ik leuk
Pec010 +1547
woensdag 25 april 2018 om 11:29
Een goed paard is nog geen goede ruiter.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:34
Ja klopt maar ik vond het niet origineel genoeg om het erbij te zetten.
Vind ik leuk
mcmodd +18777
woensdag 25 april 2018 om 11:41
Ja meester, fantastisch heeft dat daar bij Ajax gewerkt. Ze zijn nu nog de bezemkast aan het zoeken, want de vorige bezem is knap versleten met het ruimen van de scherven en het vegen is nog lang niet klaar.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:33
Goede ruiters maken nog geen goede paarden
Vind ik leuk
mcmodd +18777
woensdag 25 april 2018 om 11:42
Goede paarden eten helemaal geen ruiters, maar goede ruiters eten ook geen paardevlees.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 11:43]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 12:54
Ik eet alles als er maar mayo op zit....
Vind ik leuk
Topdrie +1943
woensdag 25 april 2018 om 12:01
Ik zie Vieira en Bergkamp als ideale assistenten en cultuurbewakers naast een ervaren topcoach. Over een paar jaar Vieira doorschuiven wanneer de boel weer op de rit staat
Vind ik leuk
Donnygo +881
woensdag 25 april 2018 om 12:03
Viera zou in mijn ogen beter zijn ook dan de andere oudspeler dat rond blijft zingen in Engeland Mikel Arteta nu assistent van Pep bij City en 36 jaar.

Ook blijft Luis Enrique en Tuchel maar op de lijstjes verschijnen imo betere opties dan die in dit stuk genoemd worden.
Vind ik leuk
kcim +2470
woensdag 25 april 2018 om 16:44
Luis Enrique is the way to go. Met typische Arsenal mensen we omheen.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 12:03
BergRAMP assisteren? Moet Arsenal ook kapot?
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 12:10
In Engeland wordt het toepvoetbalklimaat nog gewaardeerd en dit lijkt mij een geweldig kans voor Dennis Bergkamp om zijn grote passie, voetbal, voort te zetten. Bij Ajax hoeft hij dat niet meer te proberen. Die club is passé. Lopen alleen nog maar spelers en NV geldwolven rond met een boel kapsones vanwege een rijk voetbalverleden. Zij leven in het toen tijdperk maar presteren niks.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 12:15
Ken die Bergkamp eigenlijk wel praten? Want je leest of hoort nooit wat hij zelf zegt.
Vind ik leuk
Blindsy +6357
woensdag 25 april 2018 om 13:11
Tja. Dennis ís beschikbaar. En misschien krijgt hij daar wél het respect wat iemand met zijn statuur verdient. Meteen Jonk meenemen voor de jeugdopleiding, kan Arsenal weer járen vooruit.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 15:01
Ze hebben al mensen voor de jeugd overgenomen. Dus dat zal wel niet. Verder wel goed dat ze nu een oud legende erbij willen halen. Henry zal er ook wel bij komen.
Vind ik leuk
Blindsy +6357
donderdag 26 april 2018 om 20:48
Veel mooier kan bijna niet. Die zullen een berg krediet krijgen, daar kan een Siërra Leone jaren op poffen... ;-)
Vind ik leuk
Leffe +1074
woensdag 25 april 2018 om 13:45
Nein,Nein,Nein.,,Laat Vieira maar eens wakker worden!!,.Goede maatjes zijn zeker geen susces voor Sucses.
Vind ik leuk
Leffe +1074
woensdag 25 april 2018 om 13:53
Mijn persoonlijke mening-Een Bergkamp, Van Der Sar.,, uitstraling van helemaal niks,weinig gezien en meegemaakt in het leven.Ja, op voetbal gebied.Maar in het dagelijks leven helemaal niets omdat ze alleen maar in de roes leven/hebben geleefd van het voetbal.Die zijn niet sterk genoeg voor het dagelijks leven,laat staan voor de èchte realiteit.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 15:03
Aangezien ik groot fan ben van Arsenal weet ik wel dat ze dit echt overwegen. Ook Herny zal er dan bij komen. En aangezien ze al twee ervaren assistent hebben zal er geen extra ervaring bij moeten komen. Dus het beste scenario voor Viera om nu in te stappen.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 08:33
Louise van gaal weer ff een basis neerzetten voor de volgende "top" coach.....goed gelijmd bij Barca Bayern en manU....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Advies voor Arsenal: 'Hij is goede maatjes met Bergkamp, dat is een goed duo'