Van Persie vol lof over 'topspeler' van Feyenoord: 'Hij kan dat als geen ander'

    Van Persie vol lof over 'topspeler' van Feyenoord: 'Hij kan dat als geen ander'

    woensdag 25 april 2018 om 18:22

    Robin van Persie is onder de indruk van Steven Berghuis. De topscorer van Feyenoord leverde in de bekerfinale tegen AZ de assist voor de 0-2 van Van Persie.

    Als nestor van de selectie probeert Van Persie veel te praten met zijn teamgenoten. "Laatst had ik een gesprek met Berghuis. Ik zei: Steef, we maken echt fantastische goals bij Feyenoord. Uit tegen Twente, wereldgoal, thuis tegen Utrecht, ook geweldig en nu tegen AZ weer", vertelt hij aan Voetbal International.

    "Dat passje van Berghuis op mij waaruit ik de bal stift, de 2-0. Dat lijkt op het oog een simpel balletje over vijf meter, hè, maar net iets te hard en hij is niet goed, en net iets te zacht en hij is ook niet goed. Dus die bal moest met de juiste snelheid worden gegeven en Steven kan dat als geen ander. Hij is een topspeler en zo zie ik meer jongens rondlopen met kwaliteit."

    Het is voor Van Persie het bewijs dat het nog niet zo slecht gesteld is met de Eredivisie. "Daarom ben ik het niet eens met de tendens die er heerst in dit land dat het allemaal niks is met het voetbal. Ik vind het niet zo negatief, omdat ik juist heel veel positieve ontwikkelingen zie."

    Plaats een reactie

    woensdag 25 april 2018 om 18:25
    Van persie is by far de beste speler van de eredivisie. Berghuis een goeie 4e na zyech en jahanbaksh. Maar kunnen ze ajb ophouden de hele tijd elkaar een veer in de reet te steken! Dat doen ze in ams normaal al! GWMD in Rotterdam!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 18:26]
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 18:29
    Misschien zodra VP klaar is met het in 10.000 stukken copy/pasten van het intervieuw aan VI van beide heren.

    Of dacht jij serieus dat deze twee iedere dag de media opzoeken om te zeggen hoe goed de ander wel niet kan voetballen?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 18:32]
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8337
    woensdag 25 april 2018 om 18:28
    Van Persie zat op de bank bij Fenerbahce en Berghuis zat op de tribune bij Watford. Dus zo goed is het allemaal nog niet.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11223
    woensdag 25 april 2018 om 18:30
    De momenten dat van Persie speelde bij Fenerbahçe was hij nog steeds fantastisch. Alleen was hij daar niet vaak fit. Berghuis heeft geen kans gehad bij Watford
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8337
    woensdag 25 april 2018 om 20:14
    Als hij echt zo goed was, had die wel een kans gekregen. Hij kwam gewoon tekort voor Watford.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11223
    woensdag 25 april 2018 om 21:45
    Ze wilden m niet kwijt daar
    Vind ik leuk
    2cents +50899
    woensdag 25 april 2018 om 18:29
    Het interview stopt waar het net interessant wordt.

    Welke positieve ontwikkelingen ziet hij dan allemaal?

    Zeg me dat er is doorgevraagd en dat het in VP’s deel 2, 3 of 4 nog voorbij komt.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 18:31
    Eerder deel 19, 20 en 21 als je het mij vraagt... :/
    Vind ik leuk
    2cents +50899
    woensdag 25 april 2018 om 18:41
    Zo lang kunnen we niet wachten man, we hebben concrete positiviteit nodig. Geen algemeenheden.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 18:46
    Ja maar alles tot en met deel 18 is ook positieviteit.

    Weliswaar 3000x herkauwde positiviteit maar nog steeds positief.

    Ik hoop alleen maar dat niet een van beide gaat zeggen dat Vilhena ook best leuk kan voetballen want dan word dat weer tot het begin van het volgend seizoen herquote.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10438
    woensdag 25 april 2018 om 19:25
    Vente, Malacia, Bijlow als het meezit.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 18:30
    Als het nederlands voetbal zich wilt ontwikkelen moeten we af van de types beugelsdijks en breuer's
    Vind ik leuk
    Ronnie7 +39
    woensdag 25 april 2018 om 18:43
    Voeg daarbij dirk marcellis aub
    Vind ik leuk
    Mr. O +856
    woensdag 25 april 2018 om 19:05
    Als dat het is wat er hier geboren wordt...?
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4954
    woensdag 25 april 2018 om 18:32
    Lekker veren bij elkaar in de anus steken maar ontzettend kansloos in de competitie.
    Vind ik leuk
    Ronnie7 +39
    woensdag 25 april 2018 om 18:41
    PEC na de winterstop ook, voor de winterstop wisten we in NL ook niet half hoeveel veren we bij john van t schip en consorten in de ‘anus’ moesten steken, individueel heeft Berghuis gewoon een prima seizoen gespeeld.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 18:33
    Ik ben het met Robin eens, ik zit in Zuid Afrika en stream van alles en de Nederlandse competitie is niet slechter dan de Franse, de Italiaanse. Daar zijn het ook maar 1 of 2 clubs die boven de rommel uitsteken. In Engeland speelt men heel snel maar met ook heel veel fouten. Duits is verzorgd maar net zo langzaam als Nederlands en werklijk maar 1 club die echt iets voorsteld hoor. Gezien het verschil in geld wat er omgaat tussen de Nederlandse en de ander competities hier genoemd is de Nederlandse competitie gewoon goed te noemen. Beetje de AZ van Europa. het beste wat je kan verwachten met de beperkte middelen die we hebben.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 18:35]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84818
    woensdag 25 april 2018 om 19:27
    Heb je een of ander Zuid Afrikaans goedje tot je genomen?
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:43
    Das aardig. Kom eens langs dan zal ik je wat laten proeven. Weer eens een reactie waar we wat mee kunnen, natuurlijk. Sterk hoor. je bent een echte man met ervaring een wereldreiziger. Dat spreekt uit alles.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 18:39
    Ik zie dat veel hier de samenvattingen van de buitelandse competities waar alleen maar de hoogtepunten worden getoond, vergelijken met de wedstrijden die ze van begin tot eind kijken van de ED.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 18:52
    Ik snap wel waarom RvP dit zegt,ik kijk veel voetbal en als je de Eredivisie afzet tegen de topwedstrijden in de sterkste 4 competities,met nadruk op topwedstrijden is het niveau beduidend minder,we hebben hier ook gemiddeld de jongste elftallen en topspelers vertrekken snel.Aks ik kijk naar de wedstrijden onder de top, HSV-Freiburg of Rio Ave- Belenenses wat dacht je van Stoke- Swansea, Torino- Hellas Verona,Lille- Montpellier en ga zo maar door, combinaties te over,geloof me,dat niveau is echt niet beter of veel beter dan de Eredivisie,vaak slechter plus daar hebben ze meer mogelijkheden, Wolverhampton Wanderers promoveert en krijgt bij aanvang 120â130 miljoen,tja dan kan je niveau kopen zou je zo zeggen,nee je kan goede salarissen betalen,je speelt nooit Europees en vecht het hele jaar tegen degradatie,dat niveau is niet beter dan hier,ik denk v.Persie heeft in de top gespeeld, topscorer allertijden,met topvoetballers gespeeld,als hij zegt dat het zo slecht niet is wil ik dat wel geloven,je kan online/ Dreambox veel voetbal zien en veel is niet om aan te zien,dan is het hier niet zo slecht.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 18:56
    Dat bedoel ik dus. In Duitsland staat de nummer 1 een volle 22 punten los van de nummer 2. En dan de rest? Nu doet Napoli weer eens mee in Italie voor het eerst in 30 jaar. Juventus wint het elk jaar met gemak normaliter. kijk wat doet PSG met nummer 2 AS Monaco. Barcelona -Sevilla was 0-5 in de beker. Is die Spaanse competitie dan zo sterk.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 19:18]
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:26
    We klagen snel maar geloof me als je naar sommige "buitenlandwedstrijden" kijkt val je in slaap zo bedroevend, gewoon in de Bundesliga, BPL,Ligue 1,Serie A,het nadeel is dat Nederland ( en de laatste 20 jaar is de ontwikkeling in de digitale wereld zo hard gegaan,pay per vieuw, Fox,Sky enz.)te klein is voor de echt grote investeerders,17 miljoen inwoners 5â6 miljoen potentiële klanten,dat levert niet veel op, Engeland, Spanje, Duitsland, Italië Frankrijk daarentegen hebben een veelvoud aan inwoners, grotere stadions, grotere afzetmarkt, niet voor niets betaalt Sky ruim 6 miljard voor BPL, wereldwijde uitzending levert binnen een paar jaar het 3 voudige,in Amerika is het allang,hoe denk je dat ze al die salarissen in de NBA, MLB, NHL NFL betalen,omdat ESPN het zelfde doet als Sky,we moeten beseffen dat de Europese top niet meer haalbaar is,als je een speler voor 25 miljoen haalt voor 5 jaar plus 2 miljoen salaris excl. premies/ bonussen,kost zo'n speler je 40 miljoen,dat kan zelfs Ajax zich niet veroorloven.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:33
    eens. Vandaar mijn vergelijking met AZ die met een fractie van het geld toch kwaliteit voetbal laat zien. Zo staat the eredivisie er ook in, in Europa. Ajax vs Feyenoord of PSV is niet op het niveau van Real vs Barca. Maar PEC vs Heracles lijkt veel op Deportivo vs Alages.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:10
    Ik ben vaak eens met Robin..maar uhm al begrijp ik zijn positieve houding, ben ik het eens dat in andere landen ook niet altijd zo goed is zit het verschil vooral in de handelingssnelheid van spelers. Hierdoor is een perfecte pass van Steven prachtig en bijna net zo genieten als de goal zelf, maar zonder van persie die zo aanval opzet en de combinatie zoekt valt het niveau al snel naar beneden. Tevens komen jongens als Steven ook niet tot zijn best. De kwaliteit loopt er..maar je moet je kunnen optrekken aan elkaar.

    Bij fener zag ik zo vaak dat Robin dat soort combinaties probeerde op te zetten maar als je medespelers gewoon of te slecht zijn..of voor eigen glorie gaan komt zelfs een van persie, messi of wat voor speler dan ook niet uit de verf.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 19:10]
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:23
    Robin is niet 'zo maar' een speler he, was het ook nooit, nergens . Hij heeft Machester United op z'n eentjie het kampioenschap bezorgd ook. Hij zou in elke competitie in Europa steeds bijzonder zijn. ook in spanje, Ook in Engeland, ook nu. Was het ook in Turkije. Daar scoorde hij wel mooi 2x tegen Galatasaray vorig seizoen. Tja het gaat meer meer zo vlot als toen hij 25 was. Het kost meer moeite om fit the zijn en te blijven. Logisch, maar hij was bijzonder en is het steeds - overal.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 19:27]
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 20:16
    Nee vertel mij wat. Robin heeft altijd al dat bijzondere gehad. Wenger zei niet voor niets dat Robin misschien wel de beste speler was die hij ooit onder zijn hoede heeft gehad. En Ferguson gaf ook aan dat Robin beter was die hij al dacht. Las toevallig nog een oud artikel over dat Ferguson zei bij de wedstrijd waar Robin nog voor Arsenal speelde, stop Van Persie dan stop je Arsenal.

    Ook in Turkije deed hij het goed, maar je merkte wel dat hij de bal vaak niet kreeg. Deels inzicht van zijn collega's, deels had je er daar een aantal die voor eigen glorie gingen.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:35
    Ik geloof ook niet dat een team als Fenerbahçe zomaar kampioen zou worden van de Eredivisie,het verschil is echt geld, sommige spelers kiezen voor Everton of Swansea, Watford terwijl ze weten dat de kans op titels, Europees voetbal zeer klein is,je speelt wel voor volle stadions dan speel ik liever voorronde CL of Europa League dan helemaal niets toch?
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:55
    DeTurkse of Griekse competities zin echt minder dan de Nederlandse en de NL top behoor ook the winnen van hen. Dat dat niet gebeurd heeft niets met het niveau van de eredivise te maken. Zelf overschatting vermoed ik.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 20:02
    Klopt,Ajax en PSV hadden natuurlijk veel verder moeten komen in de Europa League
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 20:23
    Ja klopt joh. maar weet je, ik denk dat Besitas dat wel zou worden.. Europees niet zo, maar ze hebben een goed team die mooi voetbal kan spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 21:18
    Besiktas heeft een goed elftal,ik weet niet of ze aanstormende jeugd hebben want ze zullen moeten verjongen,veel spelers zijn iets ouder.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 20:20
    Nee ik ook niet. Was ook totaal niet onder de indruk van Fener. Al vind ik Perreira misschien wel de slechtste coach die ik ken..
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 20:04
    Robins lichaam is op. Jammer. Grote speler
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 20:23
    een goeie vakantie, een goed pakket van feynoord kan hem over de streep trekken Ik denk dat wanneer Van Persie zijn eigen wedstrijden kan kiezen aan de hand van wat hij vindt dat hij aankan, hij waardevol kan zijn. Zowel in die wedstrijden die hij kiest om te spelen, als in de rest van het seizoen ald mentor tijdens trainingen en in de rust als adviseur. Ik droom een beetje over Robin als 'assistent trainer/speler' is dat gek? Is dat mogelijk?
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 20:26
    Was Giggsy ook bij United dus waarom niet. Ik zie dat ook wel voor me. Denk dat een goede vakantie hem ook goed zou doen, met dan een echte voorbereiding denk ik dat hij zelfs nog wel wat fitter kan worden. Oke, misschien zou hij dan zelfs 90min kunnen spelen, maar aangezien zijn herstel lang duurt misschien wel nooit meer 90 min. Feyenoord zou echt gek zijn als ze hem dat niet kunnen bieden..
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 20:39
    Kevin Keagan deed het als coach, zette hemzelf erin wanneer hy vond dat dat nodig was.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 21:21
    Ik geloof wel dat hij in de voetballerij blijft of terugkomt in wat voor functie dan ook,hij is wel altijd eerlijk in interviews.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 20:34
    It is worth noting than none of Europe's heavweights managed to find their way onto the podium, with the top three places reserved for the Swiss League (3.16 goals per game), the Dutch League (2.98) and the Swedish League (2.94). La Liga fared best of Europe's top five league, though it was made to share fourth place alongside the Belgian League (2.86).

    Further down the list we find the Scottish League (2.84) and the Bundesliga (2.83).
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 20:50]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26781
    woensdag 25 april 2018 om 20:40
    We kunnen niet verdedigen en we hebben slechte keepers voor de rest is het allemaal prima robin.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 20:50
    Je bent een zeur. Hoeveel verdedigers doen het goed. Van Dijk? Cillessen? Kijk maar in de serie A wat daar loopt 'made in holland'. En verder werkelijk azijn pissen is dat dat slechte weer daar wat dat jullie zo negatief maakt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 20:53]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26781
    donderdag 26 april 2018 om 07:33
    In het algemeen meneer "zeur".
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Persie vol lof over 'topspeler' van Feyenoord: 'Hij kan dat als geen ander'