'Brands hakt snel de knoop door: in Engeland rekenen ze al op Nederlander'

    'Brands hakt snel de knoop door: in Engeland rekenen ze al op Nederlander'

    donderdag 26 april 2018 om 06:46

    Marcel Brands verwacht binnen nu en een week de knoop door te hakken over zijn toekomst. De technisch manager van PSV heeft een aanbieding op zak van Everton en beslist dus snel of hij daar op ingaat, meldt De Telegraaf.

    Brands is de droomkandidaat van de tweede club uit Liverpool. De 56-jarige Nederlander moet Everton helpen de aansluiting met de top van de Premier League te vinden. Hij toostte woensdag in het Philips Stadion nog op de derde landstitel van PSV in vier jaar tijd.

    In Engeland rekent met al op de komst van Brands, al moeten The Toffees zich nog wel officieel melden bij PSV. Brands heeft in Eindhoven een contract tot medio 2020. De huidige technische baas – en eveneens hoofdscout – Steve Walsh moet ondertussen vrezen voor een vertrek. Hij kent een weinig gelukkig transferbeleid.

    Zo verkocht Walsh Romelu Lukaku aan Manchester United, maar haalde hij ook voor meer dan 120 miljoen euro aan nieuwe spelers. Een teleurstellende seizoensstart kostte manager Ronald Koeman in oktober al zijn baan. Grootaandeelhouder Farhad Moshiri wil met Brands weer de weg omhoog inzetten.

    Poll

    Stelling: Brands kan beter bij PSV blijven dan naar Everton vertrekken

    (5851 stemmen)

    Plaats een reactie

    Spaanse mug +13356
    donderdag 26 april 2018 om 06:55
    Jahanbakhsh naar Everton.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 08:22
    Wat hij allemaal klaar heeft gekregen bij ons clubke top hoor Brands!
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23429
    donderdag 26 april 2018 om 08:54
    Brands doet net of hij nadenkt, maar ze zijn natuurlijk in onderhandling. Dit is allang beklonken. Brands bedankt voor alles. Paar miskopen, maar onder de streep goed gedaan!
    Vind ik leuk
    Foebele +55085
    donderdag 26 april 2018 om 06:56
    Jammer, dan zal je zien dat PSV ineens een goede TD weet te strikken als hij vertrekt.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 06:59
    3x kampioen in de laatste 4 jaar hoe veel heeft overmars er in die 4 jaar gewonnen? met een goeie zal psv dus 4x kampioen worden in die 4 jaar
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 07:01]
    Vind ik leuk
    Foebele +55085
    donderdag 26 april 2018 om 07:07
    Cocu’s prestaties, niet van Brands. Zeker dit seizoen, gewoon super knap van Cocu om met zo’n ongebalanceerde selectie kampioen te worden.

    Overmars erbij halen is ook totaal zinloos, waar claim ik dat hij wel een goede td is? Ik roep al jaren dat ze bij Ajax aan het aankloten zijn met die jaarlijkse kleuterklassen!
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    donderdag 26 april 2018 om 07:26
    PSV gewoon de beste TD, de beste voorzitter, de beste trainer en de beste spelers. En nu naar school jij, jankert.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 07:29]
    Vind ik leuk
    Foebele +55085
    donderdag 26 april 2018 om 07:29
    Hahahaha, ik lach je even hard uit vanwege je onnozele reactie!
    Vind ik leuk
    Morris +22330
    donderdag 26 april 2018 om 07:32
    ik moet al tijden om deze Sanuk lachen...

    Zoals de PSV'ers zouden zeggen, hij vertoont Ajax trekjes.

    En dan nog sterker: Stratumseind zegt hier dan weer niks van.. Tenzij hij uit de kast komt en blijkt voor Ajax te zijn..

    Ja ja en het ligt altijd aan die Ajacieden want zij zijn arrogant en vragen om ongenuanceerde corrigerende herhalende kinderachtige reacties.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13356
    donderdag 26 april 2018 om 07:43
    Volgens mij zegt hij niets meer dan de waarheid mug.
    Vind ik leuk
    Morris +22330
    donderdag 26 april 2018 om 07:57
    wie is hij?
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13356
    donderdag 26 april 2018 om 07:59
    Sanuk
    Vind ik leuk
    Morris +22330
    donderdag 26 april 2018 om 11:47
    Wiens waarheid?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 07:44
    Die stratum meent hier iedere keer een beetje de clown uit te hangen.
    Vind ik leuk
    Foebele +55085
    donderdag 26 april 2018 om 07:56
    Ach, zo gaat dat, als je de beste en grootste bent ben je altijd het doelwit van andermans geklaag.

    Er bestaat geen groter compliment dan dat heel Nederland zingt ‘helemaal niets in Amsterdam’ niemand boeit het namelijk wat hoe het in Rotterdam of Eindhoven gaat, nee met de Rotterdammers had men inmiddels zoveel medelijden dat ze hun die titel vorig jaar maar wat graag gunde...

    Medelijden is het ergste wat je kan overkomen in de sportwereld, afgunst is het grootste compliment!
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13356
    donderdag 26 april 2018 om 08:02
    De grootste wel, niet de beste.
    Vind ik leuk
    Foebele +55085
    donderdag 26 april 2018 om 14:45
    Historisch gezien nog steeds, verreweg de beste.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13356
    donderdag 26 april 2018 om 15:22
    Ik zou zeggen 'zet een vhs op.
    Vind ik leuk
    PSVFU +4817
    donderdag 26 april 2018 om 08:42
    Meen je dit serieus? Niemand boeit het hoe het in eindhoven gaat?? Man ajax supporters en alle prominenten waaronder sjakie hebben vanaf de eerste speeldag calimero gespeeld over psv. Ze hebben alleen gehuild over hoeveel geluk psv wel niet had en dat zij zo extreem mooi voetbal speelden en nooit geluk hadden. Boehoehoe
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:49
    Nou ik zelf heb liever medelijden, ookal is Feyenoord nooit geholpen, dan haat jegens mij. Maar dat is mijn mening.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    donderdag 26 april 2018 om 08:03
    Morris, ik woon aan de andere kant van de wereld, ik buts de zaak vaak maar wat op ja. In de tijden van Cruijff en Keizer was ik zelfs Ajax fan. Ik kan me een wedstrijd in het PSV stadion nog herinneren, de eerste keer met mijn vader naar een wedstrijd. Vooral Keizer was geweldig die wedstrijd. Ik kon alleen maar in mezelf juichen. Maar ik woonde vlakbij Eindhoven en heb nog met een paar PSV voetballers samen gevoetbald, dan krijg je toch voorkeur voor het andere team. En Sanuk betekent in Thai "enjoy your life".
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 08:23]
    Vind ik leuk
    Morris +22330
    donderdag 26 april 2018 om 11:44
    Provoceren maakt geen serieuze indruk
    Vind ik leuk
    Grijs +1243
    donderdag 26 april 2018 om 10:41
    Beste Morris,

    Ik begrijp dat je er zelf onderhand blind voor bent, maar zouden al die reacties niet gebaseerd zijn op de houding van Ajacieden? Die houding dat ze het hele seizoen roepen dat ze de beste zijn? Die houding dat wanneer ze een heel seizoen tweede staan, ze alsnog roepen dat ze kampioen worden? Die houding dat alles wat boven hen staat "onverdiend is en geluk heeft"? Die houding dat ze zo vaak roepen dat ze de beste zijn, dat ze het maar hebben afgekort, en daar te pas en te onpas hun reacties mee afsluiten?

    Snap je niet dat het "helemaal niets in Amsterdam" gewoon een antwoord is op die houding? Die houding die elk jaar wederkerend is, ook al staat Ajax op de vijfde plek? Die houding die je het godganse jaar door hoort, ook al hebben ze net op hun broek gehad van Utrecht, Vitesse en ze weggespeeld zijn door Groningen?

    Sterker nog, ik heb alweer diverse Ajacieden horen roepen dat Ajax zonder twijfel volgend seizoen kampioen word. Zonder enige vorm van nuance of bescheidenheid. Dát is die arrogantie waar men het over heeft.

    Als je het echt raar of arrogant vindt dat PSV'ers roepen dat ze de beste zijn, moet je eens naar de ranglijst kijken. Zij hebben alle recht om dit te roepen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 10:42]
    Vind ik leuk
    Morris +22330
    donderdag 26 april 2018 om 11:46
    Heb je door dat je verhaal vol tegenstrijdigheden staat?
    Vind ik leuk
    Grijs +1243
    donderdag 26 april 2018 om 11:54
    Moet ik hieruit opmaken dat jij vindt dat PSV-ers ditzelfde gedrag vertonen? Ik heb ze bijvoorbeeld vorig seizoen namelijk niet gehoord.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3760
    donderdag 26 april 2018 om 08:36
    Nee, ja, nee, nee
    Vind ik leuk
    utreg1971 +1730
    donderdag 26 april 2018 om 15:04
    Als er 1 is die kritisch is op ajax dan is foebele het wel,je reactie slaat echt nergens op,psv kampioen is altijd beter ajax maar overdrijven is ook een vak als je zegt dat psv goed was dit jaar.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13356
    donderdag 26 april 2018 om 07:46
    Ook Brands heeft hier een groot aandeel in.
    Hij had Cocu ook kunnen ontslaan toen het minder ging.
    Heeft de rust bewaard en vertrouwen gegeven/gehouden.
    Vind ik leuk
    Foebele +55085
    donderdag 26 april 2018 om 07:53
    Als dat alles is....
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13356
    donderdag 26 april 2018 om 07:57
    Tja je kan de trainer ook ontslaan voor de winterstop.
    Vind ik leuk
    Foebele +55085
    donderdag 26 april 2018 om 07:59
    Grote klasse hoor, puik beleid...
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13356
    donderdag 26 april 2018 om 08:01
    Beetje naïef om te denken dat de TD geen aandeel heeft in de successen.
    Vind ik leuk
    jesseee +913
    donderdag 26 april 2018 om 10:15
    Er was geen geld.om cocu te ontslaan.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    donderdag 26 april 2018 om 10:15
    Wat een onzin, net of Brands dat helemaal alleen beslist.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9692
    donderdag 26 april 2018 om 10:14
    Gerbrands is gewoon de ervaren natuurlijke leider bij PSV daarentegen is v.d Sar een hopeloze onervaren onbenul .
    Alles daar onder in de hiërarchie is het gevolg van de man aan de top......TD, Trainers etc.,
    Vind ik leuk
    Bullet +3093
    donderdag 26 april 2018 om 07:42
    Hoe kan PSV eigenlijk 3e!!!! geworden zijn vorig seizoen?? Als je zo goed, zoooo goed bent!!! Ik begrijp het niet.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13356
    donderdag 26 april 2018 om 07:48
    Guardado en Luuk hadden er geen zin in.
    Vind ik leuk
    Bullet +3093
    donderdag 26 april 2018 om 08:49
    Tja, dat kan ook. Nou, ik denk dat het verschil tussen Ajax en PSV al jaren niet zo groot is. Ze zijn aardig aan elkaar gewaagd. In de jaren dat Ajax kampioen werd was het ook geen overmacht van Ajax. Toch lijkt get hier of PSV nou zoveel beter is. Valt allemaal wel mee.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13356
    donderdag 26 april 2018 om 09:02
    Wanneer je kampioen word na een wedstrijd tegen de directe concurrent is dat natuurlijk ultiem.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 07:05
    Van Gaal?
    Vind ik leuk
    Foebele +55085
    donderdag 26 april 2018 om 07:09
    Geweldige trainer, maar kan me niet herinneren dat hij ooit ergens goed beleid gevoerd heeft.

    Bij Ajax had hij de jeugdopleiding gefocust op het groepsproces waardoor we jaren grijze muizen door zagen breken en ook heeft hij bij de KNVB dat masterplan doorgevoerd en zie waar we staan met onze nationale elftallen....
    Vind ik leuk
    Romario9 +11701
    donderdag 26 april 2018 om 07:17
    Haha dat zou wat zijn, Van Gaal nieuwe td van PSV...
    Vind ik leuk
    :O +5172
    donderdag 26 april 2018 om 07:22
    Ik mag het hopen. Kunnen we nog meerdere jaren kampioen worden.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9673
    donderdag 26 april 2018 om 07:28
    Waar haal je het vandaan dat Brands geen goede td is?

    Bijna al zijn gehaalde spelers zijn met winst de deur uitgegaan. (Maher niet dan)
    3x kampioen.
    De verdediging waar iedereen op hamert is lang niet zo gammel als eerst...
    Er zijn nuttige spelers gehuurd (Ginkel).
    Arias (paar ton gekost)...

    Spelers die onmogelijk leken toch kunnen halen:
    Guardado en Moreno (weinig winst, dat wel, maar wel paar jaar hun ervaring gebruikt.)
    Lozano zal ook nog wel winst opleveren, los van zijn goals en assists.
    Vind ik leuk
    Foebele +55085
    donderdag 26 april 2018 om 07:32
    Ajax heeft zelf het laten liggen, al jaren. Brands heeft nu de mazzel dat enerzijds Ajax het nalaat om het Bayern van Nederland te worden en anderzijds Cocu zo’n uitmuntende prestatie levert.

    Structureel een te matige verdediging onder zijn bewind.

    Ajax doet het heel slecht de laatste jaren, dat roep ik ook al jaren, maar dat betekend niet dat Brands een geweldenaar is, maar gewoon dat Ajax gigantisch faalt.

    Cocu is meer een genie dan Marcel, dat bleek wel uit die periode met Bommeltje,Strootman, enz.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 07:53
    Dus als er een andere club als Ajax kampioen wordt ligt dat aan het falen van Ajax.
    Brands heeft gewoon super werk afgeleverd en een hele hoop spelers gehaald die Ajax ook heel graag gehad had.
    Hoezo last van de Ajax ziekte.
    Vind ik leuk
    Foebele +55085
    donderdag 26 april 2018 om 07:58
    Nee, maar wel als je als Ajax in alle opzichten er bovenuit steekt.

    Is logisch toch? Toen Leicester kampioen werd wad dit toch ook gewoon omdat de grootmachten met een budget wat vele malen groter was gigantisch faalde?

    Dan moet je zeker nog wel wat goed doen, maar iedereen jankt hier toch al jaren dat Ajax er een zooitje van maakt, hoezo doet men nu dan ineens alsof dit wel mee valt??
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:18
    Het enigste probleem is dat Ajax er in bijna niets boven uit steekt.
    En al helemaal niet de laatste jaren.
    In Eindhoven lachen ze om Ajax en hun grote mond. Ze denken daar dat ze het voetbal hebben uitgevonden. Heb jij niet in de gaten dat je jezelf voor lul zet.
    Dat noemen ze in het zuiden de Ajax ziekte.
    En met zn houding gaat het ook de komende jaren helemaal niets worden daar in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6340
    donderdag 26 april 2018 om 07:31
    Een betere.
    Er zal waarschijnlijk iemand komen die wel wat wil uitgeven aan de verdediging.
    Vind ik leuk
    yabba1000 +938
    donderdag 26 april 2018 om 07:05
    Dit zal toch een fikse aderlating zijn voor psv.
    Hoewel er altijd wel kritiek op hem is heeft ie toch prima resultaten (spelers) gehaald voor psv.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    donderdag 26 april 2018 om 07:45
    Het is en blijft raar om te praten over een succesvolle TD in combinatie met wat de door hem gehaalde spelers financieel hebben opgebracht. We zullen naar de functie van de voetbalclub moeten kijken, in dit geval de resultaten in de eredivisie. De afgelopen vier jaar drie keer kampioen. Punt.
    Elke vergelijking met andere clubs mag worden gemaakt: de afgelopen vier jaar drie keer kampioen. Punt.

    Voor PSV zou het dus beter zijn dat hij blijft, nog even geduld.
    Vind ik leuk
    Bullet +3093
    donderdag 26 april 2018 om 07:45
    Ik word moe van: al 4 jaar niks.
    Daarvoor pakte ajax de schaal 4x achtereen. Iedere club kent zo'n periodes. Moeten we telkens blijven kleuteren?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 07:45
    Dan kan je zien dat die Brands ook een achterbakse ....... is!
    Hij weet natuurlijk al lang dat hij gaat vertrekken!
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 08:34
    bron?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 08:40
    Geld
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 08:56
    aaah, en ik maar denken dat het wo me leert hoe bronvermelding werkt, thanks vinger!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4450
    donderdag 26 april 2018 om 08:01
    Zou zonde zijn voor PSV. Ik vrees dat de volgende td een stuk minder zal zijn dan Brands.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:26
    Ik dacht dat het al rond was afgelopen week? Zijn ze nou een spel aan het spelen? Dan wel dan niet? Lijkt me ook niet netjes naar de psv supporter toe als het zo wazig is.
    Vind ik leuk
    Fifagekkie +743
    donderdag 26 april 2018 om 10:05
    In een ander artikel op vp staat dat Louis van Gaal een aanbieding jeeft die hij niet kan weigeren. Don't mind me if I'm wrong maar heeft dat hier misschien iets mee te maken?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:46
    Van Gaal als coach van Everton? Zou kunnen natuurlijk maar ik denk dat hij eerder doelt op een club van het kaliber Chelsea.
    Vind ik leuk
    Fifagekkie +743
    donderdag 26 april 2018 om 15:40
    Ik bedoelde meer dat hij td kan worden bij psv
    Vind ik leuk
    Boi +567
    donderdag 26 april 2018 om 10:44
    Het zou natuurlijk een mooie stap zijn voor Marcel, maar ik hoop dat hij bij PSV blijft. Niet alleen als PSV'er, maar over het algemeen. Hij heeft al verschillende mooie talenten binnengehaald, wat toch ook de attractiviteit van het Nederlandse ten goede is gekomen. Ja, ik hoop dat hij blijft.
    Vind ik leuk
    haarlemx +433
    donderdag 26 april 2018 om 13:09
    Ga er maar aanstaan de schoonmaak in Liverpool. 2 nummers 10 moeten weg, een spits bij, 3 verdedigers erbij 2 ouwetjes moeten weg maar zijn iconen... wow..
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 13:26
    Alle vrijheid bij psv.
    Lekker blijven.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Brands hakt snel de knoop door: in Engeland rekenen ze al op Nederlander'