Seizoen Ajacied De Jong voorbij: middenvelder richt zich op volgend seizoen

    Seizoen Ajacied De Jong voorbij: middenvelder richt zich op volgend seizoen

    donderdag 26 april 2018 om 12:11

    Frenkie de Jong komt dit seizoen definitief niet meer in actie, zo bevestigt hij aan De Telegraaf. De jonge middenvelder heeft een terugslag gehad en richt zich op volgend seizoen.

    De Jong raakte einde februari geblesseerd aan zijn enkel. De verwachting was dat hij enkele weken toe moest kijken, maar tegen het einde van zijn herstelperiode kreeg hij een terugslag. Ajax-trainer Erik ten Hag hoopte tegen het einde van seizoen nog gebruik te kunnen maken van De Jong, maar dat zit er niet in. De middenvelder moet zijn rust pakken en zich focussen op volgend seizoen.

    Ajax speelt dit seizoen nog twee competitiewedstrijden. Zondag is AZ in de Johan Cruijff Arena de tegenstander en een week later sluiten de Amsterdammers het seizoen af in Rotterdam-Kralingen bij Excelsior. Als Ajax zondag in de Arena niet verliest van AZ, is de club zeker van de tweede plek.

    Plaats een reactie

    donderdag 26 april 2018 om 12:13
    Beterschap Frenkie!
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +18011
    donderdag 26 april 2018 om 13:11
    Zou zomaar kunnen dat hij helemaal niet meer voor Ajax in actie komt.
    Vind ik leuk
    Kleutje +333
    donderdag 26 april 2018 om 13:42
    Vanwege een transfer bedoel je, er gaat geen club zijn die nu voor hem gaat betalen wat Ajax ervoor wil hebben.

    Ajax wil hem niet kwijt en voor Frenkie is het ook belangrijk dat hij volgend seizoen een lange tijd kan spelen op zijn eigen positie en belesurevrij blijft.

    Kans dat hij dus een transfer maakt is vrij klein, maar alles is mogelijk.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +18011
    donderdag 26 april 2018 om 14:20
    We hebben gekkere dingen zien gebeuren. OOk bij PSV...hup uit het niets..Pröpper en Locadia. de Jong is zó goed dat ik me kan voorstellen dat er rijkere clubs nu willen toeslaan.
    Vind ik leuk
    Kleutje +333
    donderdag 26 april 2018 om 14:25
    Ja daar heb je zeker een punt. Ik moet het nog zien, ik hoop dat die inderdaad echt zo goed is. Hij heeft een hoop kwaliteit dat is zeker, nu minimaal 1 jaar het laten zien zou veel beter zijn voor hem.

    Propper was volgens mij ook 2 a 3 jaar ouder voor die vertrok toch.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 15:04
    Verwacht ik niet hoor. Ajax zal wel 30/40 miljoen willen vangen. Een speler die net zwaar gebleseerd is en een flinke terugval heeft gaat dat niet opleveren.
    Vind ik leuk
    stollie38 +17481
    donderdag 26 april 2018 om 12:13
    Beterschap Frenkie en op naar volgend seizoen.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5361
    donderdag 26 april 2018 om 14:25
    Precies... Dit is eigenlijk misschien wel beter. Stel je voor dat hij in de laatste 2 wedstrijden geweldig speelt.
    Nu acht ik de kans klein dat hij weggaat en daar ben ik heel blij mee.
    Volgend jaar samen met Donny en Daley Blind op het middenveld haha.
    Of samen met een vervanger voor Ziyech maar ik zie Frenkie graag als aanvallende middenvelder en hoop dat er een geweldenaar komt voor de nummer 6 positie.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 12:15
    Middenvelder? Ik dacht dat ie meer CV dan CM had gespeeld in Ajax 1. Maargoed veel beterschap en tot volgend seizoen!
    Vind ik leuk
    Kleutje +333
    donderdag 26 april 2018 om 13:44
    Klopt maar dat kwam door de blesures die er waren en het middenveld vol was dus was dit een mooie tijdelijke oplossing. Echter blijft Frenkie gewoon een middenvelder pur sang natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 13:45
    Lijkt me ook! Zeg dat ff tegen de rest vd Ajacieden;)
    Vind ik leuk
    Kleutje +333
    donderdag 26 april 2018 om 13:46
    Hahaha beetje kansloze missie lijkt me dat ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:15
    Geeft niks seizoen is toch verloren, wat heeft het voor zin hem dan koste wat het kost nog een paar wedstrijden mee te laten doen.

    Gewoon goed herstel pakken en volgend jaar plekkie van Schone overnemen op het middenveld.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1495
    donderdag 26 april 2018 om 12:16
    Ben ik nu de enige die twijfels heeft aan de medische staf van Ajax? De zoveelste waarbij blessures tegenvallen. Zie Sinkgraven (begon niet fit weer met spelen), Wober (gaat ook op en neer) en vele anderen langer gelden.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 12:17
    Kan ook aan de fysiek gesteldheid van de spelers liggen, zo vind ik de Jong en Sinkgraven nou niet het toonbeeld van een topsporter met een sportlichaam, die twee hebben nog nooit een fitnessruitme van binnen gezien volgens mij, erg iele, schrale mannekes
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3389
    donderdag 26 april 2018 om 12:23
    De medische staf stippelt een heel plan uit. Als spelers een terugslag krijgen wil dat niet zeggen dat het aan de fysieke gesteldheid van een speler ligt. We kunnen niet allemaal 2 bij 2m wezen..
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 12:24
    Nee inderdaad, dus het kan aan beide liggen, beetje giswerk. Toch denk ik dat je beter je lichaam kan aftrainen zoals een Ronaldo, die weinig geblesseerd is en altijd topfit is dan een matig lichaam hebben en minder spieropbouw zoals de Jong en dergelijke, maargoed dat is mijn mening.
    Vind ik leuk
    Sanuk +2926
    donderdag 26 april 2018 om 13:03
    Ja, 2 echte juffertjes, niet geschikt voor mannenvoetbal.
    Vind ik leuk
    Cookee +9639
    donderdag 26 april 2018 om 13:35
    Depay zit wel in de bodje-bilding ruimte.
    Maar zo'n torso daar verlies je dan weer pure snelheid mee.
    Alles met mate, ook body-building.
    Vind ik leuk
    La Luz +381
    donderdag 26 april 2018 om 12:16
    Benieuwd of hij volgend jaar de stap kan maken naar een definitieve vaste waarde. Groot gelijk en lekker die 2 potjes om des keizers baard aan je voorbij laten gaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:16
    Zo enkel blessure,Nou frenkie heel veel sterkte jongen bij deze ernstige letsel en ook sterkte gewenst voor heel 020 met dit zware verlies.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:18
    'Als Ajax zondag in de Arena niet verliest van AZ, lijkt de club zeker van de tweede plek.' Nou dat weet ik wel zeker!
    Vind ik leuk
    2cents +50903
    donderdag 26 april 2018 om 12:31
    Misschien komt er nog ergens een protest en moet er nog een potje overgespeeld worden?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:24
    Jammer hij wordt een topper in aanvallend voetbal.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 12:30
    Maar goed dat ie dan CV speelt toch....?
    Vind ik leuk
    2cents +50903
    donderdag 26 april 2018 om 12:32
    Is echt een dingetje voor je hè, dat hij CV heeft gespeeld?

    Ik blijf het maar teruglezen van je vandaag.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 12:35
    Het is toch ook zo, zolang iedereen hem bestempeld als aanvallend en CM, blijf ik het benadrukken dat hij als CV opgesteld wordt, wat natuurlijk al achterlijk op zich is hahha
    Vind ik leuk
    2cents +50903
    donderdag 26 april 2018 om 12:36
    Is het een middenvelder? Ja.

    Heeft hij het desondanks goed gedaan als CV? Ja.

    Wat is het probleem?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 12:39
    Er is geen probleem, ik vind het opvallend dat er veel mensen hem een aanvallende voetballer vinden die goed is aan de bal, deze jongen als middenvelder is gehaald bij Ajax en vervolgens CV wordt gezet, blijf het opvallend vinden en wat ik ook apart vind is dat men het ook nog slikt en vind dat die gozer het goed heeft gedaan op CV, ik vind het allemaal best, pakken wij toch weer de schaal met schijtbakkenvoetbal en twee slagers achterin. Jullie moeten het lekker zelf weten daar in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    2cents +50903
    donderdag 26 april 2018 om 12:56
    Waarom stond hij achterin? Juist omdat hij goed is aan de bal. Dat strookt dus met het beeld van hem bij die mensen waar jij het over hebt die “hem een aanvallende voetballer vinden die goed is aan de bal”.

    Het leverde ook een beter spelend Ajax op, dus tot zover prima te begrijpen.

    En geloof me, zodra de resultaten tegen gaan vallen begint het gemor over het schijtbakken voetbal onder jullie supporters vanzelf.

    Dat was nu al te horen tijdens een aantal vrij dramatische thuiswedstrijden.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 13:01
    Beter spel? haha! Maargoed ik ben van mening dat er achterin, vooral op CV, sterke verdedigers dienen te staan, gewoon degelijke Schwaabs, het ziet er misschien niet uit, maar je wint er wel schalen mee schijnbaar.
    Vind ik leuk
    Bizzy +18689
    donderdag 26 april 2018 om 13:25
    Schwaab wordt onderschat met name door de Ajacieden. Deze Duitser is een uitstekende verdediger.
    Vind ik leuk
    2cents +50903
    donderdag 26 april 2018 om 13:40
    Vergeleken met wie dan? Isimat? De Ligt of misschien zelfs De Jong?

    Hij was sterkhouder bij PSV achterin. Absoluut waar.
    Vind ik leuk
    2cents +50903
    donderdag 26 april 2018 om 13:38
    Beter spel ja. De overtuigende manier waarop bijvoorbeeld PSV werd verslagen wordt maar wat graag vergeten.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 13:39
    Jouw korte termijn geheugen is nog slechter 2 Cents....3-0......ik zei het net nog jezus man hahha
    Vind ik leuk
    2cents +50903
    donderdag 26 april 2018 om 13:41
    3-0 was het ja. In Amsterdam. Goed onthouden.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 13:43
    EN in Eindhoven ook 3-0 voor PSV dit keer, ook goed onthouden he chef hahha, gaat nergens over dit.
    Vind ik leuk
    2cents +50903
    donderdag 26 april 2018 om 13:49
    Speelde De Jong, het onderwerp van onze discussie, mee dan in Eindhoven?

    Gaat inderdaad nergens over, deze discussie.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 13:50
    Vast niet, maar naar mijn weten ging die discussie niet over het wel of niet meedoen van Frenkie...desalniettemin, volgend seizoen, nieuwe ronden, nieuwe kansen
    Vind ik leuk
    2cents +50903
    donderdag 26 april 2018 om 13:54
    Jawel hoor, het punt was namelijk dat Ajax beter ging spelen met De Jong als CV. En vervolgens begon jij te blaten over een daarvoor totaal irrelevante 3-0 in Eindhoven.

    Althans, het zou eerder mijn punt ondersteunen aangezien De Jong die pot niet mee kon doen.

    Kopsterk zijn heeft je wat beschadiging opgeleverd misschien?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 13:56
    Waarschijnlijk te veel gefeest en gedronken tijdens de huldiging, je weet wel zo'n evenement als de club uit die stad kampioen wordt.( ik dacht ik leg het ff uit, is alweer ff geleden voor jullie)
    Vind ik leuk
    2cents +50903
    donderdag 26 april 2018 om 14:01
    Ik ben aanwezig geweest bij 3 Europese finales van m’n club, waarvan er 2 werden gewonnen.

    Daarnaast heb ik vele huldigingen meegemaakt op Leidseplein en Museumplein. En nog een kleine rondvaart.

    Geloof me, daar is een rondje plattekar en een handvol hossende Eindhovenaren niets bij.

    Maak je over onze ervaring met huldigingen maar geen zorgen.

    Nog maar kort geleden deden we het zo vaak achter elkaar dat het al een beetje begon te vervelen.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 14:03
    Ik ben aanwezig geweest bij 3 Europese finales van m’n club, waarvan er 2 werden gewonnen.

    Kun je me vertellen hoeveel gulden je kwijt was die dag en hoe gedroeg Vincent van Gogh zich die dag.......oude koeien, vergane glorie. Het gaat om het heden!
    Vind ik leuk
    2cents +50903
    donderdag 26 april 2018 om 14:05
    Als het om het heden gaat, waarom wijs je dan naar ons verleden?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 14:07
    JIJ wijst naar het verleden zojuist! Weet je nog, je romantische betoog over die finaletjes van 80 jaar geleden? En dan zeggen dat ik hersenbeschadiging heb?
    Vind ik leuk
    2cents +50903
    donderdag 26 april 2018 om 14:08
    Nee, jij stelt dat onze huldigingen lang geleden zijn.

    Dat telt niet. Het heden telt. PSV is kampioen, Feyenoord de bekerwinnaar. Op naar een nieuw seizoen.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 14:09
    Juist! Nu zitten we op 1 lijn.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1101
    donderdag 26 april 2018 om 13:21
    Als ze hem daar neerzetten wil dat niet zeggen dat hij van nature geen aanvallende middenvelder is...zijn voorkeur gaat ook uit naar het middenveld.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:32
    Overbodig nieuws als het seizoen er bijna op zit.

    Maar ja daar mag je als nietajaxfan eigenlijk niks over zeggen want dan krijg je de hele vp ajax enclave achter je aan hiero.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:34
    Geweldige speler, die gelukkig niet op zijn sterkste positie werd neergezet.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147774
    donderdag 26 april 2018 om 12:56
    Nou snap ik ook die VP Nominatie beter : Voetbal Pechvogel
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 13:29]
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 13:00
    Stratum , jij bedoeld omdat hij bij ajax speelt?.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1496
    donderdag 26 april 2018 om 13:01
    Erg Jammer!
    Vind ik leuk
    Kevinm +1707
    donderdag 26 april 2018 om 13:18
    Volgend jaar op Ziyech z'n plek!
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +238
    donderdag 26 april 2018 om 14:29
    Frenkie de Jong komt gewoon te kort voor Ajax. Waarom niet zo snel mogelijk afscheid nemen want zo heb je er niet veel aan. Kost Ajax klauwen vol geld als ie op de bank zit en scoort te weinig en heeft weinig aandeel gehad in een mogelijk kampioenschap. Best wel zonder want had hem hoog zitten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Seizoen Ajacied De Jong voorbij: middenvelder richt zich op volgend seizoen