Seizoen Ajacied De Jong voorbij: middenvelder richt zich op volgend seizoen

    Seizoen Ajacied De Jong voorbij: middenvelder richt zich op volgend seizoen

    Gepubliceerd: donderdag 26 april 2018 om 12:11do 26-04-2018 om 12:11

    Frenkie de Jong komt dit seizoen definitief niet meer in actie, zo bevestigt hij aan De Telegraaf. De jonge middenvelder heeft een terugslag gehad en richt zich op volgend seizoen.

    De Jong raakte einde februari geblesseerd aan zijn enkel. De verwachting was dat hij enkele weken toe moest kijken, maar tegen het einde van zijn herstelperiode kreeg hij een terugslag. Ajax-trainer Erik ten Hag hoopte tegen het einde van seizoen nog gebruik te kunnen maken van De Jong, maar dat zit er niet in. De middenvelder moet zijn rust pakken en zich focussen op volgend seizoen.

    Ajax speelt dit seizoen nog twee competitiewedstrijden. Zondag is AZ in de Johan Cruijff Arena de tegenstander en een week later sluiten de Amsterdammers het seizoen af in Rotterdam-Kralingen bij Excelsior. Als Ajax zondag in de Arena niet verliest van AZ, is de club zeker van de tweede plek.

    Plaats een reactie

    donderdag 26 april 2018 om 12:13
    Beterschap Frenkie!
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +28107
    donderdag 26 april 2018 om 13:11
    Zou zomaar kunnen dat hij helemaal niet meer voor Ajax in actie komt.
    Vind ik leuk
    Kleutje +350
    donderdag 26 april 2018 om 13:42
    Vanwege een transfer bedoel je, er gaat geen club zijn die nu voor hem gaat betalen wat Ajax ervoor wil hebben.

    Ajax wil hem niet kwijt en voor Frenkie is het ook belangrijk dat hij volgend seizoen een lange tijd kan spelen op zijn eigen positie en belesurevrij blijft.

    Kans dat hij dus een transfer maakt is vrij klein, maar alles is mogelijk.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +28107
    donderdag 26 april 2018 om 14:20
    We hebben gekkere dingen zien gebeuren. OOk bij PSV...hup uit het niets..Pröpper en Locadia. de Jong is zó goed dat ik me kan voorstellen dat er rijkere clubs nu willen toeslaan.
    Vind ik leuk
    Kleutje +350
    donderdag 26 april 2018 om 14:25
    Ja daar heb je zeker een punt. Ik moet het nog zien, ik hoop dat die inderdaad echt zo goed is. Hij heeft een hoop kwaliteit dat is zeker, nu minimaal 1 jaar het laten zien zou veel beter zijn voor hem.

    Propper was volgens mij ook 2 a 3 jaar ouder voor die vertrok toch.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 15:04
    Verwacht ik niet hoor. Ajax zal wel 30/40 miljoen willen vangen. Een speler die net zwaar gebleseerd is en een flinke terugval heeft gaat dat niet opleveren.
    Vind ik leuk
    stollie38 +17369
    donderdag 26 april 2018 om 12:13
    Beterschap Frenkie en op naar volgend seizoen.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5934
    donderdag 26 april 2018 om 14:25
    Precies... Dit is eigenlijk misschien wel beter. Stel je voor dat hij in de laatste 2 wedstrijden geweldig speelt.
    Nu acht ik de kans klein dat hij weggaat en daar ben ik heel blij mee.
    Volgend jaar samen met Donny en Daley Blind op het middenveld haha.
    Of samen met een vervanger voor Ziyech maar ik zie Frenkie graag als aanvallende middenvelder en hoop dat er een geweldenaar komt voor de nummer 6 positie.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7117
    donderdag 26 april 2018 om 12:15
    Middenvelder? Ik dacht dat ie meer CV dan CM had gespeeld in Ajax 1. Maargoed veel beterschap en tot volgend seizoen!
    Vind ik leuk
    Kleutje +350
    donderdag 26 april 2018 om 13:44
    Klopt maar dat kwam door de blesures die er waren en het middenveld vol was dus was dit een mooie tijdelijke oplossing. Echter blijft Frenkie gewoon een middenvelder pur sang natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7117
    donderdag 26 april 2018 om 13:45
    Lijkt me ook! Zeg dat ff tegen de rest vd Ajacieden;)
    Vind ik leuk
    Kleutje +350
    donderdag 26 april 2018 om 13:46
    Hahaha beetje kansloze missie lijkt me dat ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:15
    Geeft niks seizoen is toch verloren, wat heeft het voor zin hem dan koste wat het kost nog een paar wedstrijden mee te laten doen.

    Gewoon goed herstel pakken en volgend jaar plekkie van Schone overnemen op het middenveld.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1631
    donderdag 26 april 2018 om 12:16
    Ben ik nu de enige die twijfels heeft aan de medische staf van Ajax? De zoveelste waarbij blessures tegenvallen. Zie Sinkgraven (begon niet fit weer met spelen), Wober (gaat ook op en neer) en vele anderen langer gelden.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7117
    donderdag 26 april 2018 om 12:17
    Kan ook aan de fysiek gesteldheid van de spelers liggen, zo vind ik de Jong en Sinkgraven nou niet het toonbeeld van een topsporter met een sportlichaam, die twee hebben nog nooit een fitnessruitme van binnen gezien volgens mij, erg iele, schrale mannekes
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +4049
    donderdag 26 april 2018 om 12:23
    De medische staf stippelt een heel plan uit. Als spelers een terugslag krijgen wil dat niet zeggen dat het aan de fysieke gesteldheid van een speler ligt. We kunnen niet allemaal 2 bij 2m wezen..
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7117
    donderdag 26 april 2018 om 12:24
    Nee inderdaad, dus het kan aan beide liggen, beetje giswerk. Toch denk ik dat je beter je lichaam kan aftrainen zoals een Ronaldo, die weinig geblesseerd is en altijd topfit is dan een matig lichaam hebben en minder spieropbouw zoals de Jong en dergelijke, maargoed dat is mijn mening.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3402
    donderdag 26 april 2018 om 13:03
    Ja, 2 echte juffertjes, niet geschikt voor mannenvoetbal.
    Vind ik leuk
    Cookee +11683
    donderdag 26 april 2018 om 13:35
    Depay zit wel in de bodje-bilding ruimte.
    Maar zo'n torso daar verlies je dan weer pure snelheid mee.
    Alles met mate, ook body-building.
    Vind ik leuk
    La Luz +587
    donderdag 26 april 2018 om 12:16
    Benieuwd of hij volgend jaar de stap kan maken naar een definitieve vaste waarde. Groot gelijk en lekker die 2 potjes om des keizers baard aan je voorbij laten gaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:16
    Zo enkel blessure,Nou frenkie heel veel sterkte jongen bij deze ernstige letsel en ook sterkte gewenst voor heel 020 met dit zware verlies.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:18
    'Als Ajax zondag in de Arena niet verliest van AZ, lijkt de club zeker van de tweede plek.' Nou dat weet ik wel zeker!
    Vind ik leuk
    2cents +57483
    donderdag 26 april 2018 om 12:31
    Misschien komt er nog ergens een protest en moet er nog een potje overgespeeld worden?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:32
    Overbodig nieuws als het seizoen er bijna op zit.

    Maar ja daar mag je als nietajaxfan eigenlijk niks over zeggen want dan krijg je de hele vp ajax enclave achter je aan hiero.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:34
    Geweldige speler, die gelukkig niet op zijn sterkste positie werd neergezet.
    Vind ik leuk
    stratumseind +184589
    donderdag 26 april 2018 om 12:56
    Nou snap ik ook die VP Nominatie beter : Voetbal Pechvogel
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 13:29]
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 13:00
    Stratum , jij bedoeld omdat hij bij ajax speelt?.
    Vind ik leuk
    HupHolland +3234
    donderdag 26 april 2018 om 13:01
    Erg Jammer!
    Vind ik leuk
    Kevinm +1878
    donderdag 26 april 2018 om 13:18
    Volgend jaar op Ziyech z'n plek!
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +491
    donderdag 26 april 2018 om 14:29
    Frenkie de Jong komt gewoon te kort voor Ajax. Waarom niet zo snel mogelijk afscheid nemen want zo heb je er niet veel aan. Kost Ajax klauwen vol geld als ie op de bank zit en scoort te weinig en heeft weinig aandeel gehad in een mogelijk kampioenschap. Best wel zonder want had hem hoog zitten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws