Een speciaal gevoel heb ik niet bij Twente. Als ze degraderen, dan is dat zo

"Een speciaal gevoel heb ik niet bij Twente. Als ze degraderen, dan is dat zo"

donderdag 26 april 2018 om 13:01

Thomas Bruns heeft een verleden bij FC Twente, maar ligt er niet wakker van als de Tukkers uit de Eredivisie degraderen. Bruns kan zondag met Vitesse de genadeklap uitdelen aan Twente door thuis te winnen. Met nog twee wedstrijden te gaan is de achterstand van de hekkensluiter op Sparta vier punten.

"Het is een grote club die in 2010 kampioen is geworden. Daarna hebben ze flinke financiële problemen gehad en dat zie je ook terug in het voetbal van de laatste tijd", zegt Bruns tegen Omroep Gelderland. "Een speciaal gevoel heb ik niet bij Twente. Als ze degraderen, dan is dat zo. Voetbal is voetbal. Wij hebben de punten ook hard nodig voor de play-offs die bij een overwinning voor ons wel zeker zijn."

Mocht Twente zondag winnen van Vitesse, dan nog bestaat de kans dat het over en uit is voor de Tukkers als Sparta wint bij Feyenoord. "De supporters kennende zullen ze het wel op een akkoordje gooien", grapt Bruns.

Bruns heeft ook een verleden bij Heracles Almelo. "Ik denk dat supporters van Heracles wel blij zijn als Twente degradeert. Het is hetzelfde als hier bij Vitesse - NEC. Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat Heracles er nog alles aan gaat doen. Ze zullen links of rechtsom niet gaan matsen. Ik geloof dat niet."

Poll

Gaat FC Twente komend weekend degraderen?

(7027 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 26 april 2018 om 13:04
Ik heb er wel een speciaal gevoel bij. Ik vind het een fijn gevoel.
Vind ik leuk
tikkietoe +4354
donderdag 26 april 2018 om 13:06
Ik zie Vitesse met hun drang naar de playoffs het duel met Twente echt niet verliezen.
Maar mocht Twente een topprestatie neerzetten geloof ik niet dat Feyenoord het op een akkoordje gooit met Sparta, dus zouden ze echt nog kans houden op nacompetitie.
Vind ik leuk
Koeroe +7962
donderdag 26 april 2018 om 13:13
De enige mogelijkheid is dat Feyenoord met andere spelers zal beginnen. Verwacht dat bijv Jorgensen en KEA wel extra rust willen met oog op t wk. Zou persoonlijk ook voorstander zijn van talenten de kans geven
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 13:06
Aan het eind van het seizoen sta je op de plek die je hebt verdiend. Gevoel telt niet mee
Vind ik leuk
Lucky Kes +2368
donderdag 26 april 2018 om 14:17
Klopt, ben ik totaal met je eens.
Sportief gezien heeft Twente het zelf verknald.
Mochten ze echter toch nog die strohalm pakken, waar ik niet meer in geloof, dan is het ook terecht dat ze de play offs halen en is Sparta of Roda zelf schuld aan directe degradatie.
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
donderdag 26 april 2018 om 13:06
FC Twente is en blijft voor mij Kips Leverworst en niks anders, mooie tijden waren dat, gewoon lekker rondrennen met Kips op je buik geschreven ahah! Simpelere tijden....
Vind ik leuk
Bizzy +14754
donderdag 26 april 2018 om 13:32
En Johma :)
Vind ik leuk
Lucky Kes +2368
donderdag 26 april 2018 om 14:18
Johma komt uut Twente maar Kips was shirt sponsor
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 13:09
Feyenoord moet Sparta gewoon puntje geven, zou echt mooi zijn
Vind ik leuk
Lucky Kes +2368
donderdag 26 april 2018 om 14:19
en daarna gestraft worden voor competitie vervalsing.
Ik kom niet meer bij
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 13:15
Ik denk dat Jan Smit nog genoeg invloed heeft bij heracles om ervoor te zorgen dat stegeman in de laatste wedstrijd met een cafe elftal gaat beginnen aan de wedstrijd met Sparta. Al denk ik niet dat dit nodig is en hebben we niet alleen morgen maar ook zondag feest!
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 13:32
Voor de supporters is het zuur, maar de leiding in Twente is een degradatie gegund.

De prijs van wanbeleid: degradatie!
Vind ik leuk
Bizzy +14754
donderdag 26 april 2018 om 13:34
Waarom Heracles en Twente niet fuseren ? Kan een grote club worden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 13:35]
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 13:37
En dan verder onder de naam Heracles Almelo E.O.?
Vind ik leuk
guusje +871
donderdag 26 april 2018 om 14:05
EO? en dan Andries Knevel als voorzitter?
Vind ik leuk
Lucky Kes +2368
donderdag 26 april 2018 om 14:20
Sorry, zou hetzelfde zijn als je Ajax en AZ laat fuseren en Alkmaar E.O laat noemen

Of Feyenoord met Sparta de kasteelclub gaat heten

PSV met Helmond Sport wordt dan VVHelmond
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 14:21]
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 15:08
Uiteindelijk is twente degene die er baat bij heeft. Het enige wat er nog groot aan twente is is hun grote mond!
Vind ik leuk
Lucky Kes +2368
donderdag 26 april 2018 om 15:25
Dus Heracles heeft OOK een grote mond?
Zijn ook Twentenaren
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 15:39
Tuurlijk! Iedere club heeft een grote mond maar in tegenstelling tot fc twente speelt heracles nog wel in de eredivisie de komende jaren!
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 13:39
aan de ene kant is twente een club die in de eredivisie thuis hoort maar Vitesse moet gewoon winnen voor de playoffs europees voetbal. Dat twente dan degradeert is maar bijzaak. Daarnaast is het wel karma want ik zal de doeken van de twentenaren niet vergeten in Gelredome, met hun faillietesse doeken etc.
Dit krijgen ze nu mogelijk keihard terug
Vind ik leuk
Lucky Kes +2368
donderdag 26 april 2018 om 14:24
Ondanks ik Twente een warm hart toedraag begrijp ik jouw onderbouwing.
Was ook afkeurend wat "onze" supporters deden en krijgen nu van Vitesse de bal terug gekaatst.
Maar wat sommigen hier voor reden schrijven................
En het ergste is, dat ze er geen bal verstand van hebben als ze maar kunnen provoceren.
Maar geld (gelukkig) niet voor iedereen
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 20:41
“Geld(t) voor iedereen”
Vind ik leuk
RtdDub +6900
donderdag 26 april 2018 om 13:57
"Mocht Twente zondag winnen van Vitesse, dan nog bestaat de kans dat het over en uit is voor de Tukkers als Sparta wint bij Feyenoord. "De supporters kennende zullen ze het wel op een akkoordje gooien", grapt Bruns."


Als het Excelsior was geweest wel ja.
Maar de doorsnee Sparta supporter gunt Feyenoord en haar supporters het licht in de ogen niet dus waarom zou Feyenoord die lui 3 punten kado gaan doen?
Bruns zit niet echt op te letten als het gaat om sentimenten tussen bepaalde supportersgroepen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +2368
donderdag 26 april 2018 om 14:28
Ach Bruns is een lul als hij zegt dat Twente hem niets doet.
Is zelf een geboren Enschedeër, opleiding genoten in het jeugd team maar kwam net te kort voor de basis (toendertijd) en vertrok samen met Cherry naar elders (Heracles, Cherry naar ADO).

Of zegt hij dit voor de Vitesse fans?
Vind ik leuk
RtdDub +6900
donderdag 26 april 2018 om 15:12
Ik heb geen idee voor wie hij het zegt.
Weet ook niet of er zeer zit tussen de doorsnee Vitesse fan en Twente waardoor hij zich genoodzaakt voelt dit te melden.
Zal geen Vitesse - Nec rivaliteit zijn maar misschien wel een beetje.
Vind ik leuk
Lucky Kes +2368
donderdag 26 april 2018 om 15:30
Voetballend niet. Is het geen derby of zo.
Maar toen het financieel slecht ging met Vitesse, waren er Twente supporters die spandoeken hadden die ongeveer dezelfde betekenis hadden als nu Twexit tegen Twente.
Dan kan ik begrijpen dat die Vitesse supporters nu lachen om de situatie bij Twente.
Maar wat Bruns als voetballer nu weer zegt, als ras echte Enschedeër, begrijp ik weer niet.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 15:45
Bruns is geboren wierdenaar en zat van jongs af aan bij heracles op de tribune. Dit verklaard misschien wat?
Vind ik leuk
Lucky Kes +2368
donderdag 26 april 2018 om 15:57
Misschien geboren in Wierden maar al heel jong in Enschede.
Ken zijn familie.
Hijzelf heeft zelfs autorijles bij mijn broer gehad.
Was toen fanatiek Twente fan want speelde daar in de jeugd
Hebben we het over dezelfde Bruns?
Thomas Bruns? Jeugdspeler van Twente? Die naar Heracles verkastte?
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 13:58
Ik snap niet zo goed dat mensen zich zo druk maken om Twente. Wat maakt het nou uit wat ze misschien vroeger fout gedaan hebben. Daar zijn ze toch voor gestraft en ze hebben het voor een groot gedeelte weer netjes gemaakt. Als ze nu degraderen zal dat ook hun schuld zijn. Dan hadden ze maar meer punten moeten behalen. Wanneer ze hierdoor weer in de problemen komen qua geld is dat wederom hun eigen schuld, dan heb je Misschien wel weer boven je stand geleeft. Dus het zielig vinden snap ik dan ook niet helemaal
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 13:59]
Vind ik leuk
Cookee +8565
donderdag 26 april 2018 om 15:22
Ik stem niet op zo'n deprimerend onderwerp.
Geen pretje daar onderin te staan.
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 06:26
Wat ween gezeur allemaal, de eredivisie verliest een grote en mooie club. Fuck alle rancune
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Een speciaal gevoel heb ik niet bij Twente. Als ze degraderen, dan is dat zo"