PSV contracteert 'agressieve verdediger': 'Wist al dat PSV een grote club was'

    PSV contracteert 'agressieve verdediger': 'Wist al dat PSV een grote club was'

    donderdag 26 april 2018 om 13:34

    PSV heeft Emmanuel Matuta vastgelegd. De zestienjarige jeugdinternational van België tekent in Eindhoven een contract tot medio 2021.

    Dat heeft PSV donderdagmiddag bevestigd via de officiële kanalen. Mattuta loopt al even in Eindhoven rond en is aanvoerder van PSV O16. Donderdag mocht hij zijn handtekening zetten onder een driejarig contract. De verdediger is al sinds zijn twaalfde actief in de jeugdopleiding van PSV.

    "Ik ben een agressieve verdediger, fel in het duel en opbouwend en positioneel sterk", legt Matuta uit op de clubsite van PSV. Vier jaar geleden koos de verdediger voor PSV, daar waar hij ook voor Anderlecht had kunnen kiezen. "Natuurlijk wist ik dat PSV een grote club was, maar ik vond vooral het voetbal hier veel beter. Bij PSV word ik begeleid door heel veel goede trainers. André Ooijer en Wilfred Bouma. Ook het stadion hier is prachtig, daar wil ik later heel graag in spelen."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    donderdag 26 april 2018 om 13:40
    Wooooow eigen jeugd. Hulde voor onze boeren uit Brabant.
    Vind ik leuk
    PSVFU +4323
    donderdag 26 april 2018 om 15:55
    Nu nog in 020. En nee bazoer, onana, dolberg = geen eigen jeugd
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6971
    donderdag 26 april 2018 om 13:40
    Hakuna Matuta! wereldwondertje dit! de nieuwe Anthony van den Borre!
    Vind ik leuk
    Jens1999 +20596
    donderdag 26 april 2018 om 13:41
    Ja en ze zijn een groot talent kwijtgeraakt...Ian Maatsen vertrekt naar Chelsea.....xD
    Vind ik leuk
    Thilo +2831
    donderdag 26 april 2018 om 13:42
    Owjee hoor de kassa al rinkelen. Is niks. HOERA HOERA wat een slagkracht bij PSV. Nou dat gaat nog wat worden met PSV ook zoooo veel talenten gaat helemaal goed komen alleen bij ons zit de komende jaren meer talent
    Vind ik leuk
    Spiegel +8921
    donderdag 26 april 2018 om 13:45
    Jullie meer talenten, wij meer prijzen. Deal?
    Vind ik leuk
    Thilo +2831
    donderdag 26 april 2018 om 13:51
    Ik deed alleen effe PSV’ers na die op Ajax topics zo reageren.
    Vind ik leuk
    Spiegel +8921
    donderdag 26 april 2018 om 13:59
    Oh, leek er meer op dat je Ajacieden nadeed als er weer een groeibriljantje aankwam.
    Vind ik leuk
    La Luz +371
    donderdag 26 april 2018 om 14:09
    daar heb je programma's voor hé waar je mensen kan imiteren, misschien is dat iets voor je, gewoon een tip hé.

    Ontopic; Toch fijn om te lezen dat er nog Belgen zijn die liever in NL spelen dan in België, verder valt er over deze jongen en dit nieuws weinig te zeggen. Hoewel het voor sommige blijkbaar weer een deugd is om de "eigen jeugd"/"talenten doorstroom" en dat geneuzel op te doen laten waaien.
    Vind ik leuk
    HJR +6842
    donderdag 26 april 2018 om 14:25
    Dat wordt altijd weer geroepen helaas. Alleen kan je niet ontkennen dat dit de laatste tijd vooral wordt geroepen in Ajax berichten. Jammer dat dit hier dan weer wordt herhaalt door Ajacieden.
    We kunnen inderdaad er niks over zeggen. Hoop voor hem en Psv dat het een goede match wordt.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 13:42
    Heel goed bezig met vastleggen van de jeugd. Hopelijk kennen we over 5 jaar zijn naam nog :)
    Vind ik leuk
    Stinoo +648
    donderdag 26 april 2018 om 14:29
    Emmanuel Matuta La Nkenda Nosa, never forget
    Vind ik leuk
    SimonSays +5672
    donderdag 26 april 2018 om 14:34
    Ik ga mijn best doen, maar met zo'n naam kan ik niks beloven.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 17:14
    Ik hoop het oprecht haha een geweldige voetbalnaam!
    Vind ik leuk
    flipper +1480
    donderdag 26 april 2018 om 13:43
    Hebben ze niemand uit de eigen jeugd????😞
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6971
    donderdag 26 april 2018 om 13:49
    Nee PSV heeft letterlijk geen eigen jeugd.
    Vind ik leuk
    SanKev +363
    donderdag 26 april 2018 om 14:27
    Idd. In Eindhoven en omstreken is sinds 20 jaar een voortplantingsverbod.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 14:28]
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 13:57
    Mooie speler een briljantje
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    donderdag 26 april 2018 om 14:03
    Spelers met agressie in hun spel horen bij PSV. Daar doen de scouts toch goed werk.
    Vind ik leuk
    Bizzy +18666
    donderdag 26 april 2018 om 14:06
    Wij hebben zoveul goei waaruit we kunnen kiezen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +6516
    donderdag 26 april 2018 om 14:06
    Natuurlijk wist ik dat PSV een grote club was, maar ik vond vooral het voetbal hier veel beter.


    Ik denk dat hij zich goed vergist in dat het voetbal hier veel beter is.
    Vind ik leuk
    SanKev +363
    donderdag 26 april 2018 om 14:30
    Nuja, de jongen speelt sinds zijn twaalfde in Eindhoven en tekent nu een contract. De context is dus dat hij toen hij 4 jaar geleden kwam, vond dat het voetbal hier beter was.

    Verder ben ik niet erg op de hoogte van het Belgische clubvoetbal dus over de correctheid van zijn statement kan ik niet oordelen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 14:31]
    Vind ik leuk
    Stinoo +648
    donderdag 26 april 2018 om 14:20
    Weet iemand toevallig waar die Aboubacar Koné uit de jeugd van PSV naartoe is en waarom hij niet meer bij PSV speelt? Was volgens mij een van de grootste verdedigende talenten van België
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6971
    donderdag 26 april 2018 om 14:57
    Speelt sinds dit seizoen bij Litex Lovech in Bulgarije, heeft daar alweer 11 wedstrijden gespeeld, doet het zeer verdienstelijk daar dus!
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 14:56
    Mooie stap voor die jongen, heeft er duidelijk ook een toekomstig beeld en streven na dat hij ooit in dat stadion wil voetballen, is toch leuk voor zo'n jonge
    Vind ik leuk
    Boi +435
    donderdag 26 april 2018 om 15:05
    Mooi dit! Ze hadden versterking nodig in de verdediging, hun zwakste linie (en ja dat zeg ik als PSV'er zijnde, want dit kan iedereen zien) en meteen mooi dat ze een talentje weer door laten stromen!!!
    Vind ik leuk
    Cookee +9640
    donderdag 26 april 2018 om 15:07
    PSV haalt vaak klasbakken uit Belgie maar dan hoor je er nooit weer iets over. Zo jammer dat talenten denken dat ze een kans krijgen bij PSV.
    En helemaal jammer dat PSV zich zo tekort doet daarmee.

    Is niks mis mee Cocu om eens vaker even een talentje een half uurtje mee te laten hobbelen hoor? Jonge spelers verfrissen het aanzien.
    Probleem is dat PSV als 2e keus ook al een duurbetaalde werknemer heeft dus dan krijgt talent geen kans... daar wringt de centrifuge... of zeg je dat zo niet?
    Vind ik leuk
    stratumseind +147753
    donderdag 26 april 2018 om 15:56
    je moet de keuze maken tussen kampioen worden en jeugd de kans geven.
    Een mix daarin vinden.

    Dit seizoen heeft cocu obispo paal rigo rosario lunqvist mauro lammers en gudmonson minuten gegeven
    Vind ik leuk
    Cookee +9640
    donderdag 26 april 2018 om 16:12
    Oké, dat is meer dan ik mij meende te herinneren.
    Vindt jij dan dat de 2e keuze ook een aangekochte moet zijn?
    Die 2e keus kan een jeugdspeler zijn.
    Ik vond die Gudmundson of zo, erg goed invallen, die kan zo bij elke club basisspeler zijn, ik vind dat zonde waarom heb je anders jeugd.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147753
    donderdag 26 april 2018 om 16:14
    de tweede keus hoeft niet per definitie een aangekochte speler te zijn maar allemaal snotneuzen op de bank is ook teveel van het goede ...
    daar komt ie weer : de mix daarin weten te vinden.
    Vind ik leuk
    Cookee +9640
    donderdag 26 april 2018 om 16:17
    Jonge jongens zeuren ook niet als ze een keer niet meedoen.
    Kijk naar zo'n Til die is jong en brengt er nieuw elan in. Ik vind bijvoorbeeld die Malacia, die lekker meedoet bij Fey, dat geeft iedereen in de jeugd ook weer hoop, dat zou PSV ook kunnen doen.... herstel... vaker kunnen doen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147753
    donderdag 26 april 2018 om 16:26
    nogmaals in mijn ogen gebeurt dat meer dan genoeg . het eerste is er om de hoofdprijs te pakken.
    Als jong grut goed genoeg is komen ze vanzelf in de basis , hendrix depay zoet locadia brenet affelay bergwijn
    Vind ik leuk
    Cookee +9640
    donderdag 26 april 2018 om 17:04
    Oké dan is het goed.
    Als extra argument nog deze.
    Wanneer je 1 talent laat doorbreken dan heb je 10 mlj extra vrij voor een echt goede andere positie.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147753
    donderdag 26 april 2018 om 17:07
    locadia
    en nu weer bergwijn
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 17:07]
    Vind ik leuk
    Sanuk +2929
    donderdag 26 april 2018 om 15:29
    In Belgie nu al bekend als de betere versie van Vertongen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147753
    donderdag 26 april 2018 om 15:51
    Nog meer pareltjes .... en het blinkt allemaal al zo mooi
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 15:56
    Vooral die Brenet blinkt als de nete he
    Vind ik leuk
    stratumseind +147753
    donderdag 26 april 2018 om 16:03
    ik zag hem voorbij veltmenneke glimmen vorige week inderdaad
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8446
    donderdag 26 april 2018 om 16:09
    Mooi zeg dat we hem uig handen van Chelsea houden. Wat een geweldige lichting de O 17 en 19 . En PSV 1 is kampioen van Nederland.
    Vind ik leuk
    Mokes +115
    donderdag 26 april 2018 om 17:20
    Succes kerel! Maak je dromen waar!
    Vind ik leuk
    Ticojohn +56
    donderdag 26 april 2018 om 18:30
    BREAKING NEWS!
    Loius van Gaal heeft aanbieding van PSV op zak voor TD functie
    Gesprek van de dag op de hertgang vanmiddag
    Hij schijnt vanmorgen met cocu en brands en gerbrands gesignaleerd te zijn in Eindhoven.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PSV contracteert 'agressieve verdediger': 'Wist al dat PSV een grote club was'