PSV contracteert 'agressieve verdediger': 'Wist al dat PSV een grote club was'

    PSV contracteert 'agressieve verdediger': 'Wist al dat PSV een grote club was'

    donderdag 26 april 2018 om 13:34

    PSV heeft Emmanuel Matuta vastgelegd. De zestienjarige jeugdinternational van België tekent in Eindhoven een contract tot medio 2021.

    Dat heeft PSV donderdagmiddag bevestigd via de officiële kanalen. Mattuta loopt al even in Eindhoven rond en is aanvoerder van PSV O16. Donderdag mocht hij zijn handtekening zetten onder een driejarig contract. De verdediger is al sinds zijn twaalfde actief in de jeugdopleiding van PSV.

    "Ik ben een agressieve verdediger, fel in het duel en opbouwend en positioneel sterk", legt Matuta uit op de clubsite van PSV. Vier jaar geleden koos de verdediger voor PSV, daar waar hij ook voor Anderlecht had kunnen kiezen. "Natuurlijk wist ik dat PSV een grote club was, maar ik vond vooral het voetbal hier veel beter. Bij PSV word ik begeleid door heel veel goede trainers. André Ooijer en Wilfred Bouma. Ook het stadion hier is prachtig, daar wil ik later heel graag in spelen."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    donderdag 26 april 2018 om 13:40
    Wooooow eigen jeugd. Hulde voor onze boeren uit Brabant.
    Vind ik leuk
    PSVFU +2543
    donderdag 26 april 2018 om 15:55
    Nu nog in 020. En nee bazoer, onana, dolberg = geen eigen jeugd
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7111
    donderdag 26 april 2018 om 13:40
    Hakuna Matuta! wereldwondertje dit! de nieuwe Anthony van den Borre!
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18232
    donderdag 26 april 2018 om 13:41
    Ja en ze zijn een groot talent kwijtgeraakt...Ian Maatsen vertrekt naar Chelsea.....xD
    Vind ik leuk
    Thilo +2450
    donderdag 26 april 2018 om 13:42
    Owjee hoor de kassa al rinkelen. Is niks. HOERA HOERA wat een slagkracht bij PSV. Nou dat gaat nog wat worden met PSV ook zoooo veel talenten gaat helemaal goed komen alleen bij ons zit de komende jaren meer talent
    Vind ik leuk
    Spiegel +7649
    donderdag 26 april 2018 om 13:45
    Jullie meer talenten, wij meer prijzen. Deal?
    Vind ik leuk
    Thilo +2450
    donderdag 26 april 2018 om 13:51
    Ik deed alleen effe PSV’ers na die op Ajax topics zo reageren.
    Vind ik leuk
    Spiegel +7649
    donderdag 26 april 2018 om 13:59
    Oh, leek er meer op dat je Ajacieden nadeed als er weer een groeibriljantje aankwam.
    Vind ik leuk
    La Luz +138
    donderdag 26 april 2018 om 14:09
    daar heb je programma's voor hé waar je mensen kan imiteren, misschien is dat iets voor je, gewoon een tip hé.

    Ontopic; Toch fijn om te lezen dat er nog Belgen zijn die liever in NL spelen dan in België, verder valt er over deze jongen en dit nieuws weinig te zeggen. Hoewel het voor sommige blijkbaar weer een deugd is om de "eigen jeugd"/"talenten doorstroom" en dat geneuzel op te doen laten waaien.
    Vind ik leuk
    HJR +6333
    donderdag 26 april 2018 om 14:25
    Dat wordt altijd weer geroepen helaas. Alleen kan je niet ontkennen dat dit de laatste tijd vooral wordt geroepen in Ajax berichten. Jammer dat dit hier dan weer wordt herhaalt door Ajacieden.
    We kunnen inderdaad er niks over zeggen. Hoop voor hem en Psv dat het een goede match wordt.
    Vind ik leuk
    Kijkmaar +1753
    donderdag 26 april 2018 om 18:52
    @thilo, doe je dan ook even al die sneue neuzen na??
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 13:42
    Heel goed bezig met vastleggen van de jeugd. Hopelijk kennen we over 5 jaar zijn naam nog :)
    Vind ik leuk
    Stinoo +324
    donderdag 26 april 2018 om 14:29
    Emmanuel Matuta La Nkenda Nosa, never forget
    Vind ik leuk
    SimonSays +3519
    donderdag 26 april 2018 om 14:34
    Ik ga mijn best doen, maar met zo'n naam kan ik niks beloven.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 17:14
    Ik hoop het oprecht haha een geweldige voetbalnaam!
    Vind ik leuk
    Kijkmaar +1753
    donderdag 26 april 2018 om 18:52
    Hmmmm nosa, dan kan die beter naar een andere club
    Vind ik leuk
    flipper +1230
    donderdag 26 april 2018 om 13:43
    Hebben ze niemand uit de eigen jeugd????😞
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7111
    donderdag 26 april 2018 om 13:49
    Nee PSV heeft letterlijk geen eigen jeugd.
    Vind ik leuk
    SanKev +159
    donderdag 26 april 2018 om 14:27
    Idd. In Eindhoven en omstreken is sinds 20 jaar een voortplantingsverbod.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 13:57
    Mooie speler een briljantje
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78277
    donderdag 26 april 2018 om 14:03
    Spelers met agressie in hun spel horen bij PSV. Daar doen de scouts toch goed werk.
    Vind ik leuk
    Bizzy +16003
    donderdag 26 april 2018 om 14:06
    Wij hebben zoveul goei waaruit we kunnen kiezen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5397
    donderdag 26 april 2018 om 14:06
    Natuurlijk wist ik dat PSV een grote club was, maar ik vond vooral het voetbal hier veel beter.


    Ik denk dat hij zich goed vergist in dat het voetbal hier veel beter is.
    Vind ik leuk
    SanKev +159
    donderdag 26 april 2018 om 14:30
    Nuja, de jongen speelt sinds zijn twaalfde in Eindhoven en tekent nu een contract. De context is dus dat hij toen hij 4 jaar geleden kwam, vond dat het voetbal hier beter was.

    Verder ben ik niet erg op de hoogte van het Belgische clubvoetbal dus over de correctheid van zijn statement kan ik niet oordelen
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Stinoo +324
    donderdag 26 april 2018 om 14:20
    Weet iemand toevallig waar die Aboubacar Koné uit de jeugd van PSV naartoe is en waarom hij niet meer bij PSV speelt? Was volgens mij een van de grootste verdedigende talenten van België
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7111
    donderdag 26 april 2018 om 14:57
    Speelt sinds dit seizoen bij Litex Lovech in Bulgarije, heeft daar alweer 11 wedstrijden gespeeld, doet het zeer verdienstelijk daar dus!
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 14:56
    Mooie stap voor die jongen, heeft er duidelijk ook een toekomstig beeld en streven na dat hij ooit in dat stadion wil voetballen, is toch leuk voor zo'n jonge
    Vind ik leuk
    Boi +344
    donderdag 26 april 2018 om 15:05
    Mooi dit! Ze hadden versterking nodig in de verdediging, hun zwakste linie (en ja dat zeg ik als PSV'er zijnde, want dit kan iedereen zien) en meteen mooi dat ze een talentje weer door laten stromen!!!
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    donderdag 26 april 2018 om 15:07
    PSV haalt vaak klasbakken uit Belgie maar dan hoor je er nooit weer iets over. Zo jammer dat talenten denken dat ze een kans krijgen bij PSV.
    En helemaal jammer dat PSV zich zo tekort doet daarmee.

    Is niks mis mee Cocu om eens vaker even een talentje een half uurtje mee te laten hobbelen hoor? Jonge spelers verfrissen het aanzien.
    Probleem is dat PSV als 2e keus ook al een duurbetaalde werknemer heeft dus dan krijgt talent geen kans... daar wringt de centrifuge... of zeg je dat zo niet?
    Vind ik leuk
    stratumseind +134553
    donderdag 26 april 2018 om 15:56
    je moet de keuze maken tussen kampioen worden en jeugd de kans geven.
    Een mix daarin vinden.

    Dit seizoen heeft cocu obispo paal rigo rosario lunqvist mauro lammers en gudmonson minuten gegeven
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    donderdag 26 april 2018 om 16:12
    Oké, dat is meer dan ik mij meende te herinneren.
    Vindt jij dan dat de 2e keuze ook een aangekochte moet zijn?
    Die 2e keus kan een jeugdspeler zijn.
    Ik vond die Gudmundson of zo, erg goed invallen, die kan zo bij elke club basisspeler zijn, ik vind dat zonde waarom heb je anders jeugd.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134553
    donderdag 26 april 2018 om 16:14
    de tweede keus hoeft niet per definitie een aangekochte speler te zijn maar allemaal snotneuzen op de bank is ook teveel van het goede ...
    daar komt ie weer : de mix daarin weten te vinden.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    donderdag 26 april 2018 om 16:17
    Jonge jongens zeuren ook niet als ze een keer niet meedoen.
    Kijk naar zo'n Til die is jong en brengt er nieuw elan in. Ik vind bijvoorbeeld die Malacia, die lekker meedoet bij Fey, dat geeft iedereen in de jeugd ook weer hoop, dat zou PSV ook kunnen doen.... herstel... vaker kunnen doen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134553
    donderdag 26 april 2018 om 16:26
    nogmaals in mijn ogen gebeurt dat meer dan genoeg . het eerste is er om de hoofdprijs te pakken.
    Als jong grut goed genoeg is komen ze vanzelf in de basis , hendrix depay zoet locadia brenet affelay bergwijn
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    donderdag 26 april 2018 om 17:04
    Oké dan is het goed.
    Als extra argument nog deze.
    Wanneer je 1 talent laat doorbreken dan heb je 10 mlj extra vrij voor een echt goede andere positie.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134553
    donderdag 26 april 2018 om 17:07
    locadia
    en nu weer bergwijn
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Sanuk +2056
    donderdag 26 april 2018 om 15:29
    In Belgie nu al bekend als de betere versie van Vertongen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134553
    donderdag 26 april 2018 om 15:51
    Nog meer pareltjes .... en het blinkt allemaal al zo mooi
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 15:56
    Vooral die Brenet blinkt als de nete he
    Vind ik leuk
    stratumseind +134553
    donderdag 26 april 2018 om 16:03
    ik zag hem voorbij veltmenneke glimmen vorige week inderdaad
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7680
    donderdag 26 april 2018 om 16:09
    Mooi zeg dat we hem uig handen van Chelsea houden. Wat een geweldige lichting de O 17 en 19 . En PSV 1 is kampioen van Nederland.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 16:29
    Laat PSV dan nu maar zien dat ie ook in de CL-voorronde agressief genoeg zijn om verder in de CL te gaan. Ik word een beetje moe van PSV als ze kampioen zijn en dan meteen door halfbakken ploegen er uit gegooid wordt, gebeurt zo vaak de laatste jaargangen (muv 2017).
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    stratumseind +134553
    donderdag 26 april 2018 om 17:02
    en wanneer heeft ajax ook al weer de voorronde cl overleefd?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 17:33
    Niet steeds naar binnenlandse clubs kijken, maar naar Europese.
    Met alle respect, PSV van nu vind ik een matige ploeg, afgelopen jaargangen was PSV afhankelijk van ingekochte routiniers zoals Moreno, Guardado en nu Lozano, maar zij gaan weg dan blijft er echt niks over aan kwaliteit.PSV haalt het niveau van Hoffenheim, Anderlecht, Lille, Celta de Vigo niet, misschien FC Mittylland. Trwouens Ajax heeft veel meer voor het Nederlandse voetbal betekend, accepteer nou maar dat PSV een provinicaaltje blijft.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    stratumseind +134553
    donderdag 26 april 2018 om 17:35
    en ajax het niveau diferdange ?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 17:55
    PSV: Luuk de Jong, Hendrix, Bergwijn, Ramselaar dat zijn toch geen spelers van niveau man. Alleen Zoet, aardig persoon zonder smuk, heeft de laatste wedstrijden PSV gered en voor PSV veel punten gehaald. De rest is niks, zal ook niet verkomen verwacht ik. Weet je nog: Willem II/PSV, 5-0 !!!!
    Vind ik leuk
    stratumseind +134553
    donderdag 26 april 2018 om 18:01
    ik weet alles nog maar hou me hier aan vast :

    https://www.youtube.com/watch?v=SLUqYWxRwMI

    Want dat is toch waar het in een competitie om draait na 34 potjes
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 18:29
    Kom op PSV ! Kom op PSV ! Kom op PSV !
    Kinderlijk toch ?
    Ik hou me hieraan vast : Ajax Europaleague finalist, waar was PSV ? PSV: groot in de Eredivisie, maar erg klein buiten Nederland. PSV koopt "kwaliteit", Ajax verkoopt kwaliteit.
    Nou laten we maar stoppen met deze ongelijke discussie ?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Kijkmaar +1753
    donderdag 26 april 2018 om 18:56
    Wat ben jij een sneue grafsnavel. Blij zijn met een El finale verliezen. Sjonge jonge jonge.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 20:03
    Ja maar wel Schalke en Lyon uitgeschakeld, waar was PSV dan toen ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 27 april 2018 om 08:50
    Welke Nederlandse club presteerde het dan ?
    Ok finale verloren met slechts 2-0 met een jonge ploeg en dan wel verloren van een club met een begroting van honderden miljoenen, nogmaals waar was PSV toen ?
    Vind ik leuk
    Kijkmaar +1753
    vrijdag 27 april 2018 om 08:56
    Er kunnen maar 2 teams in de finale spelen. Psv was vrijgeloot voor die pot. Dus begroting betekend dat je wint??
    Vind ik leuk
    vrijdag 27 april 2018 om 09:35
    Ja in dit geval ManU, het zou toch gek zijn als ManU van het financieel kleine Ajax ging verliezen ? Maar goed, voor mij had Ajax als voetbalclub het Nederlandse voetbal op de wereldkaart gezet en geen PSV of andere ploeg. Toen ik destijds veel in het buitenland was hoefde je maar Holland te zeggen en iedereen schreeuwde Ajax, Croeff en niet Van de Kerkhofs. Klaar duidelijk. Dat PSV de laatste tijd titels behaalt is goed en prima voor het niveau van het Nederlands voetbal in de breedte, maar het imago van PSV blijft van een regionale, familievoetbalploeg en het wordt langzamerhand tijd om die afschuwelijke rood/wit strepen te vervangen door iets "snellers", die rood/wit strepen doen denken aan een amateurclub uit Tadjikistan.
    Ik misgun PSV veel kampioenschappen echt niet, maar laat PSV internationaal nou wat meer bereiken aub.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Psvschilder +1151
    donderdag 26 april 2018 om 18:58
    Ajax handelhuis zonder kampioenschap .
    Dan ben je goed bezig ?
    Is ook een beursgenoteerd bedrijf .
    Is geen voetbalclub .
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 20:04
    Kampioenschappen genoeg, PSV was van Anton Philips geweest toch ?
    Vind ik leuk
    Mokes +107
    donderdag 26 april 2018 om 17:20
    Succes kerel! Maak je dromen waar!
    Vind ik leuk
    Ticojohn +59
    donderdag 26 april 2018 om 18:30
    BREAKING NEWS!
    Loius van Gaal heeft aanbieding van PSV op zak voor TD functie
    Gesprek van de dag op de hertgang vanmiddag
    Hij schijnt vanmorgen met cocu en brands en gerbrands gesignaleerd te zijn in Eindhoven.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PSV contracteert 'agressieve verdediger': 'Wist al dat PSV een grote club was'