Ten Hag en Overmars spreken transferprioriteiten af: 'Daar ligt onze aandacht'

    Ten Hag en Overmars spreken transferprioriteiten af: 'Daar ligt onze aandacht'

    donderdag 26 april 2018 om 14:05

    Erik ten Hag verwacht op transfergebied dat er komende zomer wat gaat gebeuren bij Ajax. De trainer van de Amsterdammers hoopt vooral een verdediger te kunnen contracteren en wacht verder af welke spelers er vertrekken.

    Ten Hag kreeg op de persconferentie de vraag op welke posities hij versterkingen verwacht. "Dat hangt er vanaf wie er weggaan", aldus de Ajax-trainer. "Dat is punt één. Maar we zijn nu nog met dit seizoen bezig. Om nu al naar buiten te brengen op welke posities wij ons gaan versterken is niet verstandig."

    "Er zijn wel wat lijnen uitgezet. Maar de categorie spelers die wij willen is heel afhankelijk van de mogelijkheden die zich voordoen op de transfermarkt. Daarmee worden je keuzes bepaald. Dan is timing ontzettend belangrijk. De speelstijl is bij Ajax heel duidelijk. Maar hoe je het dan inricht en welke spelers beschikbaar zijn, kun je op dit moment nog niet zeggen."

    Ten Hag geeft aan dat hij zeggenschap heeft over de selectie voor komend seizoen. "Wat mijn stem daarin is? Dat ik samen met Marc Overmars binnen de financiële kaders de selectie uitzet", zegt de Ajax-trainer, die vindt dat er in de verdediging wat bij mag komen. "Dat denken wij ook, daar zal zeker onze aandacht liggen."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Bizzy +20707
    donderdag 26 april 2018 om 14:07
    Ach laat ik hem maar erin gooien: Koopclub :)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 14:07]
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +3118
    donderdag 26 april 2018 om 14:09
    Beter dan huurclub.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 15:19]
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +15616
    donderdag 26 april 2018 om 14:13
    Neee, beter dan he.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 14:30
    Nee, beter heh
    Vind ik leuk
    baku +794
    donderdag 26 april 2018 om 14:30
    Iets dat ontstaat moet je niet tegengaan. Als 't waait ga je toch ook zeilen ?
    Vind ik leuk
    Aal +21848
    donderdag 26 april 2018 om 15:05
    Als het stevig waait moet ik m'n broek verschonen....
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 16:42
    Ligt er aan wat het is. Met alle winden meewaaien is niet verstandig. Als het waait kun je ook een jas aan doen of een windscherm plaatsen. Dan maak je zelf de keuze. Ik laat niet graag een ander beslissen wat ik moet doen.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3793
    donderdag 26 april 2018 om 14:50
    Op z'n scherpst!
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 14:39
    Beter dan
    Even als
    ff oefenen.
    Vind ik leuk
    base +2192
    donderdag 26 april 2018 om 14:09
    Ja en jullie een opleiding club vol eigen jeugd toch? ;)
    Vind ik leuk
    SimonSays +5953
    donderdag 26 april 2018 om 14:20
    Je kent ons! ;)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16519
    donderdag 26 april 2018 om 14:12
    Jammer weer, had jou volwassener ingeschat..
    Vind ik leuk
    Bizzy +20707
    donderdag 26 april 2018 om 14:14
    Het is maar als een grap bedoeld. Ik heb gras voor de voeten van bepaalde mensen weggemaaid. En zo moet je het zien. Natuurlijk moet Ajax spelers kopen maar ook doorselecteren vanuit de jeugd.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16519
    donderdag 26 april 2018 om 14:21
    Oh zo, sorry! :-)
    Elke Nederlandse club moet helaas verkopen, een basis vasthouden voor meerdere jaren is haast onmogelijk.
    Vind ik leuk
    JustH +15363
    donderdag 26 april 2018 om 14:36
    Niet haast, 100% onmogelijk.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16519
    donderdag 26 april 2018 om 14:39
    Dat denk ik ook, helaas is het niet anders.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 14:24
    zegt iemand die Philips supportert ;)
    Vind ik leuk
    Kleutje +336
    donderdag 26 april 2018 om 14:26
    Ach laat ik hem er maar ingooien; Trieste opmerking al is die als grap.

    Waarom de haat en afgunst naar een andere club, laat iedere club zijn eigen visie volgen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 14:27]
    Vind ik leuk
    13 +13112
    donderdag 26 april 2018 om 15:09
    Bij alles maar haat en afgunst blèren, da’s triest joh.
    Vind ik leuk
    Kleutje +336
    donderdag 26 april 2018 om 15:39
    Jou reactie is triest en kenmerkt hoe je in elkaar zit. Als je niks toevoegd aan mijn opmerking zeg dan gewoon niks en reageer op iemand anders.
    Vind ik leuk
    13 +13112
    donderdag 26 april 2018 om 15:47
    Ajax wint 4 seizoenen op rij niets, maar ondertussen zouden niet-Ajacieden vol haat en afgunst zitten. (Waarop?) Als ik wil ageren tegen die loze kreet, hou jij mij niet tegen Kleutje :-p
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 15:48]
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1802
    donderdag 26 april 2018 om 15:56
    ach, je moet niet zo overdreven reageren op een grap, als je hem niet kan waarderen hoef je er niet om te lachen als je hem wel kan waarderen lach er vooral om maar om nou meteen zo negatief te doen je reactie zegt meer over jezelf dan over hun :)
    Vind ik leuk
    thierryer +1445
    donderdag 26 april 2018 om 16:00
    Als je toptalenten opleidt en voor een heel goed bedrag verkoopt moet je idd weleens wat kopen omdat de lichting daarna simpelweg nog moet ruiken aan het echte 1e elftal.
    Vind ik leuk
    renemar +518
    donderdag 26 april 2018 om 17:35
    Een schande. Alle clubs die kopen moeten ze aanpakken. Wat een gelul. Hoeveel eigen opgeleide spelers spelen bij jullie? Zoet en Hendrix. Bij ons in ieder geval De Ligt, vd Beek. Kluivert en, mits fit, Veltman.
    Los daarvan, al hebben ze 11 gekochte spelers, wat maakt dat uit? Kijk eens naar Engelse clubs. Het enige wat hoort te tellen zijn de resultaten. Blijven die achterwege en er komt geen talent aan moet je kopen. Als je het geld hebt natuurlijk. Of krijgt van de gemeente.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 18:32
    Nou zeg dat wel, we moeten oppassen dat we niet op PSV gaan lijken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 27 april 2018 om 08:45
    Pisvee toch ook?
    Vind ik leuk
    Bizzy +20707
    vrijdag 27 april 2018 om 09:48
    Welkom bij voetbalprimeur Klaas Brander. Prima als we met elkaar in discussie gaan maar beledigende (name droppings) doe ik niet aan mee. Uiteraard wens ik je nog een prettige koningsdag toe.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8925
    donderdag 26 april 2018 om 14:09
    Ik denk dat ze in Amsterdam eerst een cursus moeten aanbieden van " hoe begrijp ik ten Hag
    Vind ik leuk
    plein19 +2033
    donderdag 26 april 2018 om 14:10
    Dramatisch nieuws dat Ten Hag inspraak heeft. Straks kopen ze nog spelers van Utrecht
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18237
    donderdag 26 april 2018 om 14:14
    Labyad denk ik.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20707
    donderdag 26 april 2018 om 14:17
    Labyad vind ik meer bij Feijenoord passen.

    Waarom niet Van Rhijn terug naar Ajax ? Prima verdediger.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18237
    donderdag 26 april 2018 om 14:22
    Denk dat Ten Hag Labyad graag zou willen halen. Maar waar hij het beste bij past vind ik moeilijk te zeggen. Eerste seizoenshelft speelde hij heel goed bij Fc Utrecht.

    Ja Van Rhijn komt ook uit de Ajax jeugd, zou best kunnen.
    Vind ik leuk
    plein19 +2033
    donderdag 26 april 2018 om 14:38
    Laat Labyad maar fijn naar Feyenoord gaan En Van Rijn bij AZ blijven. Hij is niet voor niets laten gaan
    Vind ik leuk
    SanKev +746
    donderdag 26 april 2018 om 15:06
    Tjah, zijn zat clubs die iemand laten gaan om er vervolgens achter te komen dat hij toch wel verdomd goed was. Heeft Man U met Pogba een goede 100 miljoen gekost :)
    Vind ik leuk
    plein19 +2033
    donderdag 26 april 2018 om 15:24
    Er zijn altijd uitzonderingen. Vrijwel nihil vergeleken bij de spelers die niet teruggehaald worden
    Vind ik leuk
    SanKev +746
    donderdag 26 april 2018 om 15:28
    Klopt, maar dat wil niet zeggen dat je een speler niet zou moeten halen met als reden "die hebben we eerder laten gaan". Als de speler zich sindsdien heeft ontwikkeld kan hij nog altijd het gewenste niveau hebben.
    Vind ik leuk
    plein19 +2033
    donderdag 26 april 2018 om 15:40
    Dat is waar. En vind je hem nu enorm verbeterd?
    Vind ik leuk
    SanKev +746
    donderdag 26 april 2018 om 16:02
    Dat niet per se. Heb hem ook bepaald niet in de gaten gehouden, dus lijkt me onverstandig om over zijn kwaliteiten te oordelen.

    Von alleen zijn eerdere vertrek geen geldige reden om hem niet terug te halen :)
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    donderdag 26 april 2018 om 15:45
    A.U.B. geen Van Rhijn, staat zelfs bij AZ er niet altijd in.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20707
    donderdag 26 april 2018 om 16:02
    Was maar een suggestie. Fredrik Midtsjø is ook wel een aardige speler. Meer voor het middenveld. Qua verdedigers ben je wel snel uitgekeken in de eredivisie. Niveau de Ligt en Schwaab ga je niet vinden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 16:04]
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    donderdag 26 april 2018 om 17:16
    Midtsjø is zeker een prima speler, een type speler wat Ajax mist ook nog. Viel alleen wel heel erg tegen in de bekerfinale, raakte geen bal goed. Nog even aankijken dus.

    Qua verdedigers is het om te janken hier inderdaad, eigenlijk best wel triest dat een 18-jarige en een Duitser die bijna overal is mislukt de top vormen in Nederland. Voor goede verdedigers moet je in het buitenland scouten, zoals bijvoorbeeld Magallan die Ajax op de korrel heeft of Reyes van Porto die PSV vorig jaar op het hoog had (al lijkt die laatste me inmiddels niet meer haalbaar).
    Vind ik leuk
    Berbr +1989
    donderdag 26 april 2018 om 14:10
    Tsjongejonge, dat is me toch ff breaking news zeg.
    Vind ik leuk
    Gid010 +679
    donderdag 26 april 2018 om 14:10
    We gaan zoiezo weer een miskoop zien.

    Wie wordt de opvolger van Zyech?

    Welke rechtsback wordt er aangetrokken?

    Ik denk dat ze begin 2019 een nieuwe trainer hebben, Michael Reiziger
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2932
    donderdag 26 april 2018 om 14:13
    Donderdag Ten Hagdag!
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 14:24
    Dat wordt niks.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 14:29
    Lopen er in die geweldige jeugd geen briljantjes.
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +504
    donderdag 26 april 2018 om 14:31
    Vertonghen terughalen als De Ligt weg gaat dan wordt je verdediging er alleen maar beter op. Wordt tijd at er eens ervaren spelers binnen komen in plaats van jeugd. En je hebt ervaren spelers nodig als je minimaal de kwart finale van de CL wilt halen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8925
    donderdag 26 april 2018 om 14:34
    Die is blij dat hij weg is.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7305
    donderdag 26 april 2018 om 14:35
    Waarom zou Verthongen terugwillen voor een karig salaris als hij waarschijjnlijk ook naar een China of VS kan gaan om geld te harken?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 14:44
    Omdat die al genoeg geld heeft en een Ajaxman is?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7305
    donderdag 26 april 2018 om 14:45
    Dat zou inderdaad een reden kunnen zijn, maar wil niet zeggen dat hij zo in elkaar steekt toch? Kijk naar een Sneijder of een Ibra....
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    donderdag 26 april 2018 om 14:33
    Haha moet wel wat meer bij als een verdediger maar goed zie Ajax weer geen kampioen worden
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 14:38
    Als je beter wilt worden zal je naast het zelf opleiden moeten kopen. Voordeel dat we genoeg geld hebben en veel kunnen kopen. Elke topclub koopt veel spelers. Dus ben je in de basis altijd een koopclub.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 14:44
    Ten Hag wordt volgend jaar Kampioen met Ajax.
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1262
    donderdag 26 april 2018 om 14:47
    Dus het wordt weer niks, dat is dus 5 jaar dan
    Vind ik leuk
    Piccolo +170
    donderdag 26 april 2018 om 14:49
    Misschien moet ie zelf voor een transfer gaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 14:53
    Ajax moet voor Ziyech een waardige opvolger gaan zoeken en met Maggalan en Jensen zijn er in de breedte al prima aankopen binnen.
    Als de Ligt vertrekt dan moet er denk ik nog een centrale verdediger gehaald worden en er moet absoluut een nieuwe rechtsback gehaald worden.
    Nu Veltman de komende 9 maanden uit de roulatie is en dus niet mee kan doen tijdens de voorronde-champions league moet er een waardige vervanger komen. Die Christensen is er echt nog niet klaar voor.
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    donderdag 26 april 2018 om 14:58
    Neem de touwtjes in handen ten Hag, jij bent trainer, als ze weer spelers halen die je al hebt... daar heb je niks aan. Ajax koopt al jaren slecht in, daar moet je met de neus op zitten meekijken.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20707
    donderdag 26 april 2018 om 15:12
    Ben toch wel benieuwd naar die Bandé. Speler in kwestie koste Ajax Eur 9 mil ...
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 15:34
    Als het zo’n geweldenaar was, waarom zaten de grote clubs dan niet achter hem aan?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 17:40]
    Vind ik leuk
    utreg1971 +1730
    donderdag 26 april 2018 om 14:59
    Koopclub. Opleidclub. Ach elke elftal heeft er mee te maken,toch
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 15:00
    Ten Hag tegen Overmars, uh uhm uh............uh tja uh .........vol erop kletsen ...uh de volgende aankoop he uh tja.....welke positie uh uhm tja , it aint over till its over Marc
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    donderdag 26 april 2018 om 15:02
    Als een eventuele nieuwe aankoop tenhag ziet, denkt hij dat het een invalide vrijwilliger is, die de koffie rond mag brengen.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 15:03
    ja , dan zegt Ten Hag uhm uh uh tja nee ik ben de trainer, waarop de nieuwe aankoop hem keihard uitlacht ,
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    donderdag 26 april 2018 om 15:48
    En als een nieuwe aankoop Cocu ziet denkt hij dat hij bij het Pieter Baan Centrum terecht is gekomen.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    donderdag 26 april 2018 om 15:58
    Ja klopt, de directeur denkt hij dan. Cocu was een wereldvoetballer en is nog steeds overal bekend en bemind. Spreekt vloeiend Nederlands, Engels en Spaans. 3 talen meer als tenhag dus.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    donderdag 26 april 2018 om 17:13
    *dan

    Jij hebt ook nog wel een paar lesjes Nederlands nodig zo te zien.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    donderdag 26 april 2018 om 17:16
    ik gewoon ook niet in Nederland, gelukkig. Dan ipv als is inderdaad een veelgemaakt Brabants foutje. Maar ik spreek vrij goed Engels, Frans, Duits en Thai, maak je over mij maar geen zorgen.
    โชคดี
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 17:18]
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 15:31
    Stop met opleiden en talenten kopen om te verkopen in het belang van de aandeelhouders die alleen op de rug van de club, geld willen verdienen en verder geen mallen moer om Ajax geven
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 15:32]
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 16:00
    Ze kunnen beter een nieuwe trainer halen want veel beter dan trainer daar voor is hij niet
    Vind ik leuk
    stratumseind +165618
    donderdag 26 april 2018 om 16:06
    Zal een moeilijke zaak worden : spelers vinden die genoegen nemen met een tweede plek
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 16:32
    Ten Hag is een clown die never nooit trainer van Ajax mag zijn! Triest ook dat Overmars zijn vriendje naar voren mag schuiven... Heel heel jammer!
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 19:17
    55 contractspelers en maar kopen.
    Vind ik leuk
    Gerro +6478
    vrijdag 27 april 2018 om 00:37
    Als ik kijk welke verdedigers ze hebben vraag ik me af als niemand weggaat uit die linie waarom je die dan zou moeten halen. Met De Ligt,Schuurs,Tagliafico,krisstensen,Orejuela en eventueel Sinkgraven en aanvulling van uit tweede team(Bergsma) zou daar niets gehaald hoeven te worden. Mocht er toch een centrale verdediger gehaald worden waar ze nu door blessure Veltman wat dunner bezet zijn dan zal dit voor Schuurs wellicht slecht nieuws zijn.
    Vind ik leuk
    Hagenees +325
    vrijdag 27 april 2018 om 17:06
    Ze zeggen altijd dat ze beste jeugd opleiding hebben maar er komen maar bar weinig...uit de eigen jeugd naar het eerste en er loopt genoeg lijkt mij .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ten Hag en Overmars spreken transferprioriteiten af: 'Daar ligt onze aandacht'