'FC Groningen wil shoppen in de Jupiler League en denkt aan jonge spits'

    'FC Groningen wil shoppen in de Jupiler League en denkt aan jonge spits'

    donderdag 10 mei 2018 om 10:30

    FC Emmen-talent Thijs Dallinga staat in de belangstelling van FC Groningen, meldt RTV Drenthe. De zeventienjarige spits is bij de Jupiler League-club niet zeker van een basisplaats, waardoor een transfer mogelijk uitkomst biedt.

    "Emmen heeft een aanbod gedaan en daar ben ik nu over aan het nadenken", laat Dallinga weten aan RTV Drenthe. "Ik ben daar nog niet zover in. Ze hebben het aanbod nog niet zolang geleden gedaan, dus ik ben er nog over aan het nadenken. Er is nog een optie, maar daar laat ik me het liefste niet over uit."

    Het regionale medium weet dat Groningen de club is die Dallinga wil hebben, maar zelf wil hij dat niet bevestigen. "Ik moet goed kijken naar op welke plek ik me het beste kan ontwikkelen. Daar spelen verschillende dingen een rol in. Ik moet goed nadenken over wat ik wil. Ik overleg met m'n familie en m'n zaakwaarnemer. Dat zijn de belangrijkste mensen. Ik heb heel veel aan Emmen te danken, dus het is zeker niet zo dat ik zomaar voor iets anders kies."

    Dallinga speelde dit seizoen acht wedstrijden in de hoofdmacht van Emmen, dat in de play-offs voor promotie naar de Eredivisie moet zien af te rekenen met NEC. Daarin maakte hij één doelpunt.

    Plaats een reactie

    Donnygo +3013
    donderdag 10 mei 2018 om 10:42
    Jong en een paar wedstrijden in de benen bij Emmen maar wat heeft Groningen eraan op dit moment denk dat ze toch eerst een volwaardige spits moeten halen voordat een jeugdig talen want als ze ergens al tekort aan hebben bij Groningen is het een echte spits.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +793
    donderdag 10 mei 2018 om 11:39
    Dan halen ze hem voor jong fc Groningen. Micheal Breij en Tim Freriks zijn afgelopen weken gedebuteerd in t eerste, dus ik denk dat ze deze willen halen voor jong Groningen.
    Vind ik leuk
    JoeyDR +47
    donderdag 10 mei 2018 om 10:45
    Heeft het in die paar wedstrijden bij Emmen prima gedaan. Niets meer niets minder. Nog lekker even rijpen daar en straks pas een volgende stap.
    Vind ik leuk
    SCH Fan +93
    donderdag 10 mei 2018 om 10:48
    Groningen wou toch ook al die Cassierra of niet?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8723
    donderdag 10 mei 2018 om 12:15
    Groningen is overal aan het polsen voor hun voorhoede.was gerucht dat ze ook Semedo op de korrel hadden.maar die blijft hier ballen
    Vind ik leuk
    johnz27 +72
    donderdag 10 mei 2018 om 10:52
    Ik zou keeper Kjeld Scherpen van Emmen halen als ik Groningen was. Letterlijk een groot talent.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 10:53
    Aardig keepertje is dat ja. Al heeft hij wel een beetje de pech dat de 1e keeper echt een prima keeper is.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 21:22
    Die zal waarschijnlijk wel worden verkocht voor een dikke 6 miljoen!;)
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 23:25
    Daar zou ik niet vanuit gaan. Alles boven de miljoen is mooi meegenomen. Kunnen ze wel weer een keer gebruiken. Al hebben ze de financiele huishouding aardig op orde volgens mij.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 11:12
    Niet zeker van een basisplaats bij emmen... snap Groningen dan wel..
    Vind ik leuk
    HanV +4270
    donderdag 10 mei 2018 om 11:20
    Ze doen mee met de jeugd in de voetbalpiramide in de derde divisie zaterdag.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 11:26
    Voor de snuggere onder ons die zich afvragen wat Groningen hier mee zou willen, die hebben ook een -23 elftal waar elk jaar spelers komen en gaan
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4450
    donderdag 10 mei 2018 om 14:09
    Lijkt me logisch, van bankzitter bij Emmen naar Groningen een transfer maken. Welke stap ontbreekt hier nog, even nadenken?
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 16:42
    goed bezig FCG weer een topper op het oog voor komend seizoen, maar ff geen seizoenkaart aanschaffen, want die zullen wel duurder worden met al die toppers.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'FC Groningen wil shoppen in de Jupiler League en denkt aan jonge spits'