'Gefrustreerde' Spierings: Een beetje keeper neemt hem op z'n borst aan, toch?

    'Gefrustreerde' Spierings: "Een beetje keeper neemt hem op z'n borst aan, toch?"

    donderdag 10 mei 2018 om 20:08

    Sparta-schlemiel Stijn Spierings wilde de bal uit frustratie tegen een speler van FC Dordrecht aanschieten. Onverhoopt schoot hij de bal van 35 meter achter zijn eigen doelman Roy Kortsmit.

    "Ik wilde hem tegen die gozer van Dordrecht aanschieten", verklaart Spierings tegen FOX Sports. "Ik had een beetje frustratie van dat duel daarvoor. Ik raakte hem fantastisch eigenlijk. Hij vliegt zo over onze keeper heen. Dan kun je wel door de grond zakken. Ik denk dat het erbij hoort."

    "Ik heb het net teruggezien in de kleedkamer. We maakten er grapjes over, dat hij hem gewoon in z'n handen kon pakken of op z'n borst aan kon nemen. Een beetje keeper neemt hem op z'n borst aan, toch? Dat zou je zeggen. Volgens mij mocht hij hem gewoon in z'n handen pakken, omdat het geen terugspeelbal was. Hij heeft hem nog nooit op hem af zien komen zo. Het was het moeilijkste schot, dat zegt genoeg over de wedstrijd."

    "We kunnen wel met z'n allen in de put zitten, maar we hebben gewonnen. Het is voor mezelf moeilijk en lastig. We hebben gewonnen en gaan niet moeilijk doen over een eigen doelpunt van mij. De hele wereld over? Het zij zo. Ik doe het niet bewust." Sparta won uiteindelijk wel met 1-2.

    Poll

    Wiens schuld is het?

    (348 stemmen)

    Plaats een reactie

    Aal +18383
    donderdag 10 mei 2018 om 20:09
    Ongeschikt als prof!
    Vind ik leuk
    Carl +3400
    donderdag 10 mei 2018 om 20:11
    Maar wel een mooie goal.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 20:48
    Zo ff de keeper te kijk gezet
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +20036
    donderdag 10 mei 2018 om 20:20
    Keeper of de speler? Keeper had hem gewoon kunnen hebben.. speler raakte hem per ongeluk goed..
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 20:39
    Keeper mocht zijn handen niet gebruiken he. Dat maakt het wel ietsje moeilijker.
    Vind ik leuk
    bits +4651
    donderdag 10 mei 2018 om 20:45
    Alsof dit telt als een terugspeelbal.
    Vind ik leuk
    Sazzz +10933
    donderdag 10 mei 2018 om 20:47
    Het is toch een terugspeelbal?
    Vind ik leuk
    Old Star +6363
    donderdag 10 mei 2018 om 20:55
    Nee man kom op zeg.
    Dit is geen opzettelijke terugspeelbal. Deze had ie er gewoon uit mogen boksen of zelfs klemmen. Geen scheids die hiervoor fluit.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +5543
    donderdag 10 mei 2018 om 21:47
    op zich is het een terugspeelbal. dat hij het niet bewust doet daar kan je over twisten natuurlijk.

    die regel moeten ze ook gewoon duidelijker maken. om dit soort misverstanden te voorkomen.

    was het een paar weken geleden bij Vitesse dan wel een terugspeelbal. die speelt hij wel bewust terug. dat hij hem verkeerd raakt zodat hij er in vliegt is dan wat anders
    Vind ik leuk
    Butsbal +10744
    donderdag 10 mei 2018 om 21:59
    En wat dan nog al fluit ie ? Dan heb je nog altijd meer kans dat t geen doelpunt wordt dan nakijken hoe hij erin zeilt.
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +836
    donderdag 10 mei 2018 om 23:46
    Idd wat een domme reacties hiervoor. Een keeper heeft maar 1 taak, hou die bal tegen. Maakt geen reet uit wie wat of waar. Tegenhouden. Stap 2, leer de regels. Hooguit een indirecte vrije trap tegen. Nou en? 1-1 is vervelender...
    Vind ik leuk
    bits +4651
    donderdag 10 mei 2018 om 20:58
    Jij denkt serieus dat hij m zo op de keeper wou passen?
    Vind ik leuk
    Sazzz +10933
    donderdag 10 mei 2018 om 21:41
    Dr zijn gekken zat :).
    Vind ik leuk
    Spartan +4731
    donderdag 10 mei 2018 om 21:01
    Nee natuurlijk niet.
    Vind ik leuk
    Old Star +6363
    donderdag 10 mei 2018 om 20:53
    Niet slim om zo te verdedigen, maar man man man wat een blunder van kortsmit. Probeerd ie ruikend te koppen.
    En dat nadat er dit seizoen als zo'n goal gemaakt is. Onder welke stern heb je dan gelegen.
    En zelfs, ja zelfs als de scheids dit om hele vage duistere redenen een bewuste terug speelbal zou vinden dan kun je nog beter een vrije trap tegen krijgen dan dat ie sowieso in de touwen hangt...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +17331
    donderdag 10 mei 2018 om 21:02
    Als je Kortsmit zelf hoort dan heeft hij niet bewust nagedacht over of het een terugspeelbal was of niet, maar was dit gewoon een reflex.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 21:16
    Dan was het gewoon een giga blunder ja...
    Vind ik leuk
    Butsbal +10744
    vrijdag 11 mei 2018 om 17:20
    Geen reflex bedoelt hij
    Vind ik leuk
    #Keizerout +17331
    vrijdag 11 mei 2018 om 18:05
    Juist wel een reflex. Anders had hij na kunnen denken
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +20036
    donderdag 10 mei 2018 om 20:54
    Klopt. Bal kwam van 35 meter. Hij kon hem wellicht koppen door beter te timen.

    Je kunt zelfs nog discussieren of het een bewuste terugspeelbal is
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 21:17
    Hij neemt wel een giga risico door hem zo’n peer richting eigen doel te geven. Dus ik zeg dat het in dit geval een terugspeelbal was. Maar je kunt er flink over discussieren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +17331
    donderdag 10 mei 2018 om 21:23
    Dit soort duels heb je volgens mij vrij vaak en dan vliegt die bal over een zijlijn of achterlijn. Alleen nu toevallig in de richting van het doel.
    Volgens mij is het in elk geval geen terugspeelbal meer als je een redding moet maken om hem tegen te houden :p
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +20036
    donderdag 10 mei 2018 om 21:34
    Die ros richting eigen doel was uiteraard ook niet heel handig. Door dit soort dwaze acties kan Sparta gewoon degraderen.. Advocaat zal helemaal gek geworden zijn in de kleedkamer vanwege zoveel domheid en onkunde
    Vind ik leuk
    Pep1964 +266
    donderdag 10 mei 2018 om 22:44
    Dan nog, risico kan je wel nemen. Vrije trap op 1 meter van de doellijn gaat er toch niet in, of misschien heel moeilijk, muur staat dan op 1 meter.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +17331
    donderdag 10 mei 2018 om 21:00
    Op basis van één toevallig eigen doelpunt?
    Vind ik leuk
    FenomenoR9 +353
    donderdag 10 mei 2018 om 20:19
    Mag Muhren op zn blote knieen bedanken.. Je zou maar degraderen door zo n belabberde actie!
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3342
    donderdag 10 mei 2018 om 20:19
    nog commentaar op kortsmit geven, welke mafkees geeft ook zo’n bal richting eigen doel?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +17331
    donderdag 10 mei 2018 om 21:05
    Hij zegt toch dat dat grapjes zijn?
    Vind ik leuk
    Quaresma +3240
    donderdag 10 mei 2018 om 22:15
    Jij en je likers lezen alleen de titel?
    Vind ik leuk
    Zo +4
    donderdag 10 mei 2018 om 20:26
    Een beetje speler schiet niet op eigen doel
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 20:27
    eigen doelpunt van het jaar
    Vind ik leuk
    bits +4651
    donderdag 10 mei 2018 om 20:47
    Das die van die van Vitesse al.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +76479
    donderdag 10 mei 2018 om 20:32
    Hij geeft het nog af op de keeper ook, enige vorm van zelfreflectie heeft hij ook niet. Bah om zo met je medespeler om te gaan, die moet je direct uit de selectie zetten. Lullig om zo je college te kijk te zetten.
    Vind ik leuk
    bits +4651
    donderdag 10 mei 2018 om 20:59
    Het staat er notabene bij dat ze er grapjes over aan t maken waren. Beetje zure reactie, niet verwacht van jou.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +76479
    donderdag 10 mei 2018 om 21:03
    Klopt wat je zegt, weet je dat ik daar heb overheen gelezen.
    Ach, ik ben net een mens. Ik kom niet van een of andere planeet hier duizenden lichtjaren vandaan.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +4523
    donderdag 10 mei 2018 om 20:32
    Ook een vreemde actie van Spierings, om die bal een peer die kant op te geven.
    Vind ik leuk
    tremere +245
    donderdag 10 mei 2018 om 20:49
    Uit de titel lijkt het net of hij de keeper de schuld geeft. In het interview met fox komt trouwens wel een stuk duidelijker over dat hij de keeper zelf niet de schuld geeft.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    haarlemx +269
    donderdag 10 mei 2018 om 21:00
    Sparta moet hem intern voor 3 wedstrijden schorsen die piemel.
    Vind ik leuk
    Butsbal +10744
    donderdag 10 mei 2018 om 21:57
    Ken jij een keeper met zijn borst boven zijn wenkbrauwen dan Spierings ?
    Vind ik leuk
    Maan88 +2171
    donderdag 10 mei 2018 om 23:21
    Waardeloos wat kortsmit hier doet. Absoluut zijn fout. Hij kan die bal gewoon wegstompen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 01:03
    Sparta- schlemiel? Journalist-debiel?
    Als je de speler bij naam noemt met deze benaming dan moet je je eigen naam ook bij je frutselblogje zetten... zo sneu dit.
    Vind ik leuk
    Hupfean +2104
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:16
    Lol. Tuurlijk die neem je op je borst aan hahaha.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Gefrustreerde' Spierings: "Een beetje keeper neemt hem op z'n borst aan, toch?"