Nieuws vanuit Uruguay: negentienjarige middenvelder gaat meetrainen in Groningen

    Nieuws vanuit Uruguay: negentienjarige middenvelder gaat meetrainen in Groningen

    donderdag 10 mei 2018 om 23:29

    FC Groningen lijkt binnenkort exotisch bezoek te ogen verwelkomen. Volgens berichten uit Uruguay staat de negentienjarige middenvelder Alejandro Della Nave op het punt om een tweewekelijkse trainingsstage af te werken bij de nummer twaalf van de Eredivisie.

    Zijn huidige werkgever, Club Atlético Torque, meldt het nieuws via de officiële kanalen. Volgens de club is Della Nave inmiddels al op het vliegtuig gestapt. Wanneer de middenvelder precies zal arriveren in Groningen, wordt niet vermeld. Della Nave staat pas sinds februari onder contract bij zijn huidige club. Daarvoor verdedigde hij de kleuren van Centro Atlético Fénix, dat net als Club Atlético Torque afkomstig is uit Montevideo.

    Wanneer Della Nave weet te overtuigen tijdens zijn stage, kan hij alweer de zesde Uruguayaan in Groningse dienst worden. Luis Suárez en Bruno Silva wisten in de Euroborg uit te groeien tot publiekslieveling. Mario Rodríguez, David Teixeira en Matías Jones hadden minder succes tijdens hun periode in het groen-wit.

    Plaats een reactie

    Lucatonio +1444
    donderdag 10 mei 2018 om 23:34
    Meestal heeft Groningen hier wel kijk op. Al werden deze talenten door Veltmate gehaald
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26291
    donderdag 10 mei 2018 om 23:36
    Alleen is Veldmate nu in dienst van Ajax..
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    vrijdag 11 mei 2018 om 01:01
    Alleen Ajax heeft die nog niet echt aan talenten geholpen tenminste niet veel
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23429
    donderdag 10 mei 2018 om 23:46
    Bijt ie ook ?
    Vind ik leuk
    Lucatonio +1444
    donderdag 10 mei 2018 om 23:48
    Ik heb inderdaad gehoord dat het een bijtertje is ja ;)
    Vind ik leuk
    reggie +1637
    vrijdag 11 mei 2018 om 09:14
    Hij moet dus worden aangelijnd ;-)
    Vind ik leuk
    Blindsy +11210
    vrijdag 11 mei 2018 om 07:31
    En hij ken lekker schave, die Della Nave..
    Vind ik leuk
    komoanFC +2065
    vrijdag 11 mei 2018 om 00:49
    Gehaald door Veldmate, maar ontdekt door scout Grads Fuhler.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 mei 2018 om 00:49]
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 23:36
    Doan binnen gehaald nu deze gast ik vind de scouting best goed bij Grun
    [Reactie gewijzigd op donderdag 10 mei 2018 om 23:36]
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 23:38
    Scouting is altijd heel degelijk geweest. Laatste jaren ook, met Tibbling en Sorloth, bijvoorbeeld. Soms komt het er door omstandigheden gewoon niet helemaal uit.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 10 mei 2018 om 23:45]
    Vind ik leuk
    Lucatonio +1444
    donderdag 10 mei 2018 om 23:40
    Tibbling pakte vandaag nog de beker met brondby.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 23:41
    Vind het gewoon dat via scouting ook goeie binnen kunnen krijgen. Vind ik bij alle clubs wel mooi als.ze slagen.
    Vind ik leuk
    THIJS FC +57
    donderdag 10 mei 2018 om 23:40
    Kopen die handel!
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 23:41
    Oude foto van het stadion. Verder kan Groningen nog al eens verassen met een exotische speler. Ik doan over 5 jaar ook bij de Europese top spelen dus dit zou wel eens kunnen lukken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 00:17
    platte kar het schijnt dat zijn bijnaam.... el krokodillo... is en iets tegen Ajacieden heeft, dus dat kan nog wat worden dan.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14337
    vrijdag 11 mei 2018 om 00:50
    Prachtige naam heeft ie iig mee.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5506
    vrijdag 11 mei 2018 om 01:02
    Dan kunnen ze in de hoofdstad weer talent kopen.
    Vind ik leuk
    Maxidi +3711
    vrijdag 11 mei 2018 om 06:36
    Suarez ooooho
    Vind ik leuk
    Hans Worst +793
    vrijdag 11 mei 2018 om 07:19
    Mario Rodriguez was niet in Uruguay gescout, maar uit de Duitse regionalliga. De linksback is volgens mij na 1seizoen weer vertrokken naar Duitsland, kickers Emden dacht ik.
    Vind ik leuk
    Toppert +1610
    vrijdag 11 mei 2018 om 08:54
    Dan weet je iig meer dan ik, want ik had überhaupt nog nooit van deze gast gehoord.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +793
    vrijdag 11 mei 2018 om 09:10
    Dat is in de tijd dat Bombarda nog topscorer was bij Groningen.
    Vind ik leuk
    HanV +4270
    vrijdag 11 mei 2018 om 09:18
    Ik krijg hier een Hebling-gevoel bij, een jonge Zuid-Amerikaanse speler die opeens bij een andere club zit, maar waar hij nooit gespeeld heeft, vermoedelijk net overgekomen van een andere club waar hij pas 1 wedstrijd bij de senioren heeft gespeeld. Ongetwijfeld toen al een talent, daar bij zijn oude club Fenix.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nieuws vanuit Uruguay: negentienjarige middenvelder gaat meetrainen in Groningen