Kuyt over 'te zware' Feyenoord-teamgenoot: 'Zei hij: ik ben een emotionele eter'

    Kuyt over 'te zware' Feyenoord-teamgenoot: 'Zei hij: ik ben een emotionele eter'

    Gepubliceerd: zaterdag 12 mei 2018 om 09:15za 12-05-2018 om 09:15

    Dirk Kuyt liet zich begin 2016 tijdens de sportieve crisis van Feyenoord niet onbetuigd. De aanvaller nam de selectie apart voor een groepsgesprek, schrijft hij in zijn boek Het Geloof in Succes, geciteerd door De Telegraaf.

    'Ik heb toen als eerste mijn eigen verhaal verteld. Wat deze waardeloze situatie met me deed, dat ik er 's nachts wakker van lag, dat ik geëmotioneerd was, maar ook dat ik me soms stoorde aan bepaalde mensen. Ik heb mijn hele gevoel op tafel gelegd.' Kuyt ging vervolgens alle spelers langs. 'Natuurlijk wist ik wat bepaalde spelers irriteerde en wie zich aan wie ergerde. Dan liet ik een speler eerst praten, maar zodra ik dacht dat hij nog niet alles had verteld, lokte ik 'm uit de tent.'

    Volgens Kuyt leverde dat 'fantastische gesprekken' op. 'We hebben de hele avond gezeten en het ging eigenlijk alle kanten op. Soms emotioneel, soms moesten we vreselijk lachen. Zoals bij opmerkingen van Elia, die van nature al een grappig persoon is. Of met Achahbar. Ik zei: 'Anass, je bent misschien wel de meest talentvolle speler, maar kijk eens in de spiegel. Ben jij nou een topsporter? Je bent veel te zwaar!'. Zei hij: 'Ik ben gewoon een emotionele eter. Als ik me niet lekker voel, dan ga ik eten'. Wij met z'n allen: 'Nou, dan voel je je zeker al een tijdje niet lekker!'.

    'Maar er waren ook jongens die met tranen in de ogen hun verhaal vertelden', vervolgt Kuyt. 'Heel emotioneel, maar zo leerden we wel van elkaar. Wat iemand dwarszat, hoe de groep naar een bepaalde speler keek, wat ze van iemand verwachtten', aldus de ex-international. 'Zo vertoonde Michiel Kramer bepaald gedrag; ik wilde weten hoe hij dat zelf zag en hoe hij zich daaronder voelde.'

    'Als je hem ziet, zoals met dat broodje kroket, dan vinden de mensen hem een eikel', aldus Kuyt. 'Terwijl Michiel juist een gevoelige jongen is die veel aandacht nodig heeft. Hij heeft een bepaalde uitstraling waardoor je denkt dat het hem geen moer interesseert, terwijl het juist andersom is. We hebben die avond geleerd dat Michiel soms een hand op zijn schouder en wat aandacht nodig heeft.'

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Plaats een reactie

    Luiehond +2060
    zaterdag 12 mei 2018 om 09:27
    Broodje kroket is beter voor je dan een broodje kaas!
    Vind ik leuk
    The Iceman +11444
    zaterdag 12 mei 2018 om 09:32
    Minder calorieën ja, wil niet zeggen dat het beter voor je is.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26497
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:07
    Ik zou nooit een hand op Kramer zijn schouder leggen. Hij trapt zo je gezicht in tweeën.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11444
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:46
    Zolang je die hand op zijn schouder houdt kan hij je niet in je gezicht schoppen, tenzij Kramer ineens een ziek slangenmens blijkt te zijn ;-)
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31513
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:30
    Beetje bang aangelegd jij....
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3322
    zaterdag 12 mei 2018 om 17:29
    Hahaha
    Vind ik leuk
    4everfcu +3514
    zaterdag 12 mei 2018 om 19:14
    heb je dat helemaal zelf verzonnen?
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 21:39
    Je ken niet eens bij zn schouder lol
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33876
    zaterdag 12 mei 2018 om 09:27
    Pater kuyt haha.

    Dank voor de bewezen diensten.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23860
    zaterdag 12 mei 2018 om 09:47
    Wat een boeiend nostalgisch verhaal zeg, zijn verhalen zijn net zo humorloos als ie eruit ziet
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10138
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:19
    Fritz korbach is dood met jouw domme opmerking doe je die vent geen eer aan.
    Die vent had meer hersens dan jij met een lege notendop.
    Ten 2de hij ziet er nu beter uit dan jij.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 11:40]
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23860
    zaterdag 12 mei 2018 om 13:18
    En toch voel je de drang om op me te reageren, dat zegt genoeg over jouw hersencapaciteit
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10138
    zaterdag 12 mei 2018 om 16:12
    Omdat een lijk nu verstandiger over komt dan jij mijn advies pas je zelf aan .
    Ten 2de ze moeten in het TBS kliniek je mobieltje maar eens af nemen je doet er toch niks nuttig mee.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 16:16]
    Vind ik leuk
    Luiehond +2060
    zaterdag 12 mei 2018 om 09:28
    Zeggen ze.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    zaterdag 12 mei 2018 om 09:32
    Sommige mensen verdienen ook veel aandacht. Krijgen ze genoeg in een TBS kliniek...
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7060
    zaterdag 12 mei 2018 om 09:32
    Hahahaha aldus Dirk de dorpspastoor. Tenenkrommend om te lezen dit.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 09:32
    Psycholoog kuijt
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 09:34
    Dacht dat die gestopt was, maar er gaat geen dag voorbij of hij moet in het nieuws komen, aandachtsgeil bah!
    Vind ik leuk
    Nuance +9450
    zaterdag 12 mei 2018 om 09:35
    Ik vind het niet zo best voor Gio dit verhaal. Normaal zou een trainer dit moeten doen. Het sterkt mij in de opvatting dat Gio niet zo heel veel met de prijzen te maken heeft. Het zijn de spelers die bepalen bij Feyenoord en zeker niet de trainer(s).
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3899
    zaterdag 12 mei 2018 om 09:40
    Of voor de actieve spelers die er nog in genoemd worden. Maar ja, dit is in Engeland heel gebruikelijk he?
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10138
    zaterdag 12 mei 2018 om 09:47
    Zeer mee eens ja ik vond het nu ik dit lees zeer beschamend ook legt de vinger op de zere plek.
    Tis beter ook dat Feyenoord kuyt heeft weten te behouden voor de club.
    ik zie hem binnen paar jaar het stokje over nemen van Gio ik zie met kuyt meer een echte trainer en leiders roll in geschiet .
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:17
    We komen maar niet van die man af.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 09:59
    Dat ben ik niet met je eens. Een goede trainer heeft met zijn aanvoerder een verlengstuk op het veld en in de kleedkamer. Kuijt was toen aanvoerder. Een goede aanvoerder kijkt met de trainer mee en is 1 van de jongens van de groep zelf, dus ik snap dit zeker en de trainer Gio of een ander heeft daarin soms een sturende hand
    Vind ik leuk
    meinema +1345
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:19
    Bullshit! Er is onderzoek naar gedaan. Gesprekken over hoe spelers zich voelen en hoe ze tegen bepaalde zaken aankijken komt er meer uit wanneer ze met de spelersgroep zijn dan wanneer de technische staf er bij is. Er zijn al genoeg gesprekken waar een trainer bij zit. De aanvoerder pakt dit op en speelt dit door naar Gio. Gio heeft van zijn zwakke punt misschien wel gebruik van gemaakt door er uit te stappen en iemand anders dit te laten doen die er sterker in is om zo de info te krijgen die ze nodig hebben. Zo heeft ie het omgezet in een sterk punt. Dit gesprek is echt wel begonnen in overleg met Kuyt en Gio
    Vind ik leuk
    Nuance +9450
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:00
    Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar kijk eens naar dit seizoen. De competitie is uitgelopen op een fiasco. Pas de laatste wedstrijden loopt het goed met de beker als gevolg. Als de spelers bepalen dat ze gaan lopen, dat ze gaan bikkelen, wordt er gewonnen. Als Gio het wil, zijn ze niet vooruit te branden. Thuis (en uit) verliezen van NAC, VVV, gelijk tegen PEC. Gio is niet de juiste trainer om dit team mentaal te prepareren. Ben ook blij dat Wouters weg is. Straalde ook helemaal niks uit.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 11:00]
    Vind ik leuk
    meinema +1345
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:23
    Ik zeg absoluut niet dat Gio de geschikte is op dit moment. Maar vergeet ook dit niet. 4 nieuwe verdedigers, jorgenson die met pijntjes liep het hele seizoen. Nieuwe buitenspeler. En nieuwe aankopen die op de bank zaten. Dat heeft tijd nodig.
    Vind ik leuk
    Nuance +9450
    zondag 13 mei 2018 om 18:32
    Dat is waar. En vlak Elia niet uit. Die jongen miste we heel erg dit seizoen. Vooral wat betreft plezier en overal schijt aan hebben. Ik vind Boetius zoveel minder. Met City uit en Boetius in de spits als een triest dieptepunt. Boetius springend met een Engelse stopper in een luchtduel; tenenkrommend slecht Jean-Paultje. Maar goed volgend seizoen hoop ik op Larsson, Amrabatje, Ajoub, St Juste, Bijlow en hopen dat Berghuis blijft.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 18:59
    Lekker makkelijk om de trainer weer af te vallen. Maar goed, ik vind het juist van klasse getuigen dat deze gasten bij elkaar zijn gaan zitten en hun verhaal hebben gedaan. Daarom is het ook zo belangrijk om routiniers in de groep te hebben, die in dit soort situaties het voortouw nemen omdat ze het allemaal al een keer hebben gezien en meegemaakt.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    zaterdag 12 mei 2018 om 09:37
    Dirk de psycholoog.
    Vind ik leuk
    buddha +9052
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:22
    doe dan. de psv hater van psv.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 09:45
    Meneer moet eens vertellen over dat broodje kroket die hij niet wilde betalen bij quick boys omdat hij 'de' dirk kuyt is... heel veel mensen vergissen zich in dirk..
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7060
    zaterdag 12 mei 2018 om 09:54
    Dirk weet heel goed hoe hij zieltjes moet winnen. Zegt altijd precies wat de mensen willen horen en die trappen er met open ogen in. Dirk Kuyt is een grote schijnheiligerd en mensen om hem heen weten dat maar al te goed.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:06
    Precies, heel handig de spits eruit werken zodat hij op zijn plekkie kan spelen! Goed voorbeeld naar de groep toe als assistent. En maar naar de buitenwereld laten blijken dat het zijn keuze was om te stoppen maar in werkelijkheid heeft hij het bestuur voor het blok gezet met de stelling of gio eruit of ik eruit.. gelukkig is het bestuur van feyenoord niet zo stom geweest! Oftewel hij kon niet anders dan stoppen want feyenoord wou hem niet meer....
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zaterdag 12 mei 2018 om 16:07
    Jij bent niet echt op de hoogte. Dirk speelt niet meer en met de spits is alles uitgesproken. Wat voor woord ben jij hier aan het verkondigen. Van de Story of RTL Boulevard?
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 19:37
    Hahahah je moest eens weten vriend, dirk speelde alles nadat de spits weg was.. blijkbaar weet jij echt niks van wat er bij quick boys aan de hand is.. als je een beetje op de hoogte was praat je wel anders, maar makkelijk praten vanaf een afstandje....
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:17
    Hij is al lang weer uit de spits man en alles is uitgepraat. Jij bent hier alleen uit om hem zwart te maken.

    https://www.omroepwest.nl/nieuws/3628409/Yordi-Teijsse-met-een-hattrick-belangrijk-voor-winnend-Quick-Boys


    Hij speelt gewoon weer zijn wedstrijdjes die Thijsse man. Dirk heeft een wedstrijd meegedaan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:22
    Zelfs toen thijse weer terug was speelde dirk man, ga je huiswerk doen!! Snap wel dat je kan reageren trouwens, je cluppie is bezig toch?! Nog 5x scoren in 10 min?? Echte supporter thuis voor de buis... maar dirk 1 wedstrijd meegedaan?? Ik zou maar eens eerst checken voordat je reageerd, hij heeft er min 5 meegedaan, en ik probeer hem niet zwart te maken maar ik kom met de waarheid, maar jij bent zo'n kuddedier die alles gelooft wat dirk zegt...
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:26
    Thuis voor de buis? Man ik woon niet eens in Nederland. Ga lekker fietsen stelen mafketel!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 19:39
    Ik zou mij niet onderschatten wat betreft info, maar blijf jij maar in zn praatjes geloven, net zo'n kuddedier als de rest! Als je een beetje dicht bij het vuur zit dan zou je niet zo'n reactie geven.. makkelijk scoren zo
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:18
    Joh wie ben jij dan wel niet. Wie zegt dat ik als een kuddedier achter jouw mening moet gaan staan.Over kuddedieren gesproken dus, ik ben er geen een anders had ik achter jou aangegaan. Moeilijk he als men er tegenin gaat. Hahaha, aandachtstrekker! Ik ken genoeg mensen uit Katwijk.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 20:19]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:21
    Ik heb jaren lang voor ouwehand gestuct en heb nog veel contact. Daarvoor werkte ik voor de familie van klaveren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:26
    Lekker blijven stucen, misschien kan je dirk zn mond dicht stucen, dan kan je niet meer blind achter hem aan lopen! En wie ik ben? Misschien sta ik wel heel dichtbij selectie quick boys, dichterbij de bron dan jij hopje
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:27
    Hater ben jij en je doet aan grootspraak!

    Fijne en hatelijke avond!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:33
    Ja vanuit het buitenland weet jij precies wat er gaande is bij quick boys, kom maar met de waarheid hopje, dan praten we verder! Gelukkig woon je dichtbij zodat je precies weet hoe het zit en dat je in het verleden hebt gestuct was toen kuyt nog niet eens terug was krant hahah, je doet je naam eer aan, grote praat maar verder weinig, net als die club van je.. heel hopjes stad uit zn dak na een rondje play offs hahah

    Lekker genieten in het buitenland en kom nooit meer terug hopje
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:31
    Wellicht ook te maken met die 100.000 euro per seizoen die Kuyt aan Quick Boys sponsort
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:47
    Kuyt sponsort helemaal niks, sterker nog, hij krijgt er geld voor en niet zo'n beetje ook!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:56
    Wellicht zit jij dichter op het vuur. Maar dit begreep ik een keer uit een verhaal van eem jeugdtrainer bij Quick Boys.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:20
    Nee dat klopt idd niet, maar had gekunt, je hoort het wek vaker maar in dit geval niet aan de orde
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2502
    zaterdag 12 mei 2018 om 09:46
    Dat Kramer graag aandacht krijgt, dat kan zelfs een olifant in Kenia nog ruiken..
    Vind ik leuk
    peinke +2117
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:02
    Dan zal die Achabar na zo'n seizoen bij NEC na de zomerstop wel weer terugkomen als een balletje! Zaak voor PEC om dit cultfiguur zo snel mogelijk te verkwanselen. Alles is meegenomen, de rest gewoon afschrijven.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1562
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:32
    Kuit als psycholoog , hij kan beter op de markt gaan staan en vis verkopen
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3322
    zaterdag 12 mei 2018 om 17:37
    Gerookte bokking
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11844
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:36
    De dorpspastoor heeft gesproken.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:47
    Jammer dat het overgrote deel van de reacties zuur zijn. Dirk heeft een geweldige persoonlijkheid en hij hielp die jongens met zijn ervaring. Ik zou zelf niet anders hebben gedaan en ben denk ook zo van nature alleen heb ik zijn ervaringen niet. Maar ik ben wel van mensen aanspreken als ik iemand ermee kan helpen. Aan de reacties te zien weerspiegelt dat de samenleving in Nederland. Zo staat het ervoor. Mensen die mensen helpen worden te kijk gezet. Best triest!

    ''De Nederlander is ziek"
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 10:48]
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 19:07
    De echte Nederlander is nog steeds in het bezit van zijn of haar gezonde normen en waarden. We zijn zo ver afgegleden dankzij die ''alles moet kunnen''cultuur hier in Nederland.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zaterdag 12 mei 2018 om 19:11
    Media heeft een vinger in de pap. Men is gehersenspoeld.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:05
    Is er nog nieuws over kluivert?
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:10
    Ik ben ook een emotionele eter, als ik boos ben eet ik, en als ik vrolijk ben ook ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:13
    Lekker hoor......natrappen.
    Kuyt heeft m.i. veel betekend voor Feijenoord.
    Vind ik leuk
    Cookee +11239
    zaterdag 12 mei 2018 om 12:26
    Ik vind die truc van Kuyt doodeng, je kunt een Hollander niet je zwakke plek laten zien, die gaat je afzeiken, dit maakt duidelijk dat Kuyt nog niet klaar is voor een manageriele functie.
    Vind ik leuk
    Wazzupp +639
    zaterdag 12 mei 2018 om 12:48
    Nou geweldig
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2998
    zaterdag 12 mei 2018 om 13:23
    Lekker bezig Dirk Kuyt, kleedkamer geheimen naar buiten brengen en dan ook nog van actieve spelers. Enge vent die Dirk. Ik schat in dat meneer morgenvroeg op de eerste rang zit van de plaatselijke kerk.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws