'Krediet Lijnders nú al volledig op; invloedrijke investeerders zijn er klaar mee'

'Krediet Lijnders nú al volledig op; invloedrijke investeerders zijn er klaar mee'

zaterdag 12 mei 2018 om 15:12

Alleen een klein wonder lijkt er voor te kunnen zorgen dat Pepijn Lijnders zijn baan als trainer van NEC behoudt. Wanneer de Jupiler League-ploeg de finale van de play-offs níet weet te bereiken, is het zeer waarschijnlijk einde verhaal voor de oefenmeester. 

Op Hemelvaartsdag ging NEC op bezoek bij FC Emmen met 4-0 onderuit. Dit weekend staat de return op het programma in het Goffertstadion. Omroep Gelderland weet het zeker: als NEC er tijdens de return in de halve finale niet in slaagt om de enorme achterstand om te buigen, dan valt het doek voor Lijnders. 

In januari werd de jonge trainer aangesteld als vervanger van Adrie Bogers. Nú al lijkt zijn krediet volledig op. Invloedrijke investeerders zijn het vertrouwen kwijt in de voormalig assistent van Liverpool-manager Jürgen Klopp, meldt Omroep Gelderland, en ook binnen de club zelf is er veel onvrede over zijn functioneren.

Fans klagen al langere tijd steen en been over de coach; Lijnders komt over als 'warrig' en zijn optredens in de media doen hem volgens velen ook geen goed. Donderdag ging een video van Lijnders nog viraal. 

Sinds de aanstelling van Lijnders verloor de titelkandidaat de ene na de andere uitwedstrijd. Fortuna Sittard troefde NEC afgelopen maand af in de strijd om directe promotie naar de Eredivisie. 

Poll

Gaat NEC het nog flikken tegen Emmen?

(1756 stemmen)

Plaats een reactie

Hattrick +9404
zaterdag 12 mei 2018 om 15:17
Ze hadden beter Bogers kunnen laten zitten...
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 15:21
Dat was niet veel. Maar stond wel bovenaan. Idd,!
Vind ik leuk
Hattrick +9404
zaterdag 12 mei 2018 om 15:23
Daarom, en het is niet echt beter geworden sindsdien.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 15:26
Bij jullie ook in mindere mate. maar ook zo rare trainerswisel. Waar niemand wat van snapte.
Vind ik leuk
Hattrick +9404
zaterdag 12 mei 2018 om 15:31
Klopt. Als ze Keizer gewoon hadden laten zitten denk ik dat we gewoon kampioen waren geworden maar goed, dat is achteraf...
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
zaterdag 12 mei 2018 om 15:57
En een nogal hoopvolle gedachte
Vind ik leuk
Aal +18288
zaterdag 12 mei 2018 om 16:12
Ik heb nog zelden zo genoten als dit seizoen van NEC!
GTSTx factor 50 hahahaha!
Vind ik leuk
robertus +1339
zaterdag 12 mei 2018 om 20:01
Wat dacht je? Ik zet, zoals altijd, mijn bericht daar neer waar het niet relevant is maar wel zo hoog mogelijk komt. Treurig!!
Vind ik leuk
Hattrick +9404
zaterdag 12 mei 2018 om 16:13
Hoopvol niet, want het is al gebeurd :p
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
zaterdag 12 mei 2018 om 16:17
Goed punt :p
Optimistisch dan? :p
Vind ik leuk
Hattrick +9404
zaterdag 12 mei 2018 om 16:21
Zelfs dat niet, want het is al gebeurd :p eerder een beetje neerslachtig, van wat als... haha geintje.

Al denk ik wel dat het véél spannender was geweest.
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
zaterdag 12 mei 2018 om 17:31
Haha oke dan is er geen woord voor :p

Ja, dat heb ik meer mensen horen zeggen. Maar ik heb daar eigenlijk nooit in geloofd. Iedereen had het over stijgende lijnen, maar behalve die wedstrijd tegen PSV was het gewoon ruk.
Vind ik leuk
Hattrick +9404
zaterdag 12 mei 2018 om 17:50
Nou ja, laat ik het zo zeggen : het voetbal was over het algemeen beter dan onder Ten Hag.

Er zat progressie in en toen kwam er een nieuwe trainer die alles net weer wat anders doet. Spelers moeten daar weer aan wennen en dat kost tijd.

Vandaar dat ik denk dat het spannender was geweest als Keizer was gebleven. Maar aan jouw naam te zien was jij sowieso al geen fan haha :)
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
zaterdag 12 mei 2018 om 18:13
Het was wel aanvallender. Het stoorde mij vooral dat het achterin elke week open huis was.

Ik ben het er wel mee eens dat het beter liep dan in het begin, maar het begin was zo ontzettend slecht dat beter de enige mogelijkheid was. Ik vond het spel nog steeds niet om aan te zien en heb niet een keer relaxed zitten kijken zonder bang te zijn voor puntverlies :p

En doordat er vrijwel geen progressie was qua verdediging (deels doordat Frenkie achterin kwam die wel controle toevoegt, maar ook gemiddeld een tegengoal per wedstrijd kostte) denk ik dat je ook na de winter gewoon om de zoveel weken een keer verliest omdat je teveel weggeeft. En dan word je sowieso geen kampioen.

Nee klopt :p
Het leek me een slechte keuze en ik vond dat hij mijn gelijk aardig bewees :p
Vind ik leuk
FSCeara +7281
zaterdag 12 mei 2018 om 18:55
Toen Keizer er zat schreeuwde heel amsterdam dat hij weg moest.
Vind ik leuk
Hattrick +9404
zaterdag 12 mei 2018 om 19:02
Ik en meerdere met mij niet.... Aan het begin van het seizoen schreeuwde half Eindhoven om het vertrek van Cocu..
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 19:04]
Vind ik leuk
FSCeara +7281
zaterdag 12 mei 2018 om 19:43
Ik was ook geen fan van Keizer.ben geen Ajacied maar vind dat er bij Ajax iemand voor de groep hoort te staan met internationale allure.zo lang het voor B trainers blijft gaan en aanmodderen doe je de fans te kort.
Vind ik leuk
DrDeef +1052
zaterdag 12 mei 2018 om 17:00
Daarom, de uitdrukking neger change a winning team bestaat niet voor niks. Een oliedomme actie waar ze nu de vruchten van plukken.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 19:10
Of Faber....
Vind ik leuk
remakil +4140
zaterdag 12 mei 2018 om 15:17
Goede zet van Wilco van Schaijk en Remco Oversier... goed beleid! Geld is geen probleem bij NEC, dus een afkoopsom is zo gefikst...

Sukkels...
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 15:20
Oprotten met die kneus!
Nec moet gaan voor gertjan of Mario.
Vind ik leuk
GZS +58
zaterdag 12 mei 2018 om 15:33
zelfs Eric Meyers weet er nog wat uit te krijgen....
Maar zeg nu zelf, aangetrokken spelers zijn stuk voor stuk, met een Dijkstra uit Sparta2 als aanvoerder... dras.
hoe diep kan je zinken, 2 Afrikaanse roots-spelers hebben het leuk gedaan, wie halen ze binnen? Langil!
zit er nog wat scouting daar? ongelofelijk, dieper kan je niet zinken.
Een v.Schayk als directeur, die zowat alles wat v.Seumeren er heeft ingestoken bij Utrecht er doorheen gedraaid, v.Schayk is weg, en Utrecht draait als een tierelier.
Verlang weer naar Looyen, ondanks zijn miskleunen, we vragen niet veel, gewoon lekker meehobbelen in de eredivisie, waar NEC hoort, met echt gras.....
Geen externe buitenlandse eigenaar, eigen boontjes doppen, met behulp van echte clubmensen, gewoon NEC, niks meer niks minder...
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 15:37
Zo was het 10 jaar geleden kerel
Nu is het kaarsje uit came over!
De club is naar de klote en ik heb er ook geen. Vetrouwen meer in.
Vind ik leuk
HansVites +4098
zaterdag 12 mei 2018 om 16:05
In het Gelredome is nog wel een plekje voor je.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:08
Hwahaha grapjas ;-)
Vind ik leuk
robertus +1339
zaterdag 12 mei 2018 om 16:12
Wel meer dan één.
Vind ik leuk
HansVites +4098
zaterdag 12 mei 2018 om 16:21
Klopt die 9.650 kunnen er nog bijna allemaal bij in
Vind ik leuk
GZS +58
zaterdag 12 mei 2018 om 16:21
voor het uitkiezen, welk blauw stoeltje wilt U?
oh, sorry kan niet, huize Arnhemia heeft deze rij gesponsord gekregen door Alexander T.
Vind ik leuk
GZS +58
zaterdag 12 mei 2018 om 16:18
Dit komt wel weer goed, eigenlijk ben ik blij dat je niet promoveert
met dit riedeltje onvermogen van bestuur tot 80% aan spelers.
gewoon van onder af aan opbouwen, en als de geldschieters een grote vinger in de pap hadden bij het aanstellen van bestuur, trainer en spelers, dan heeft NEC een poot om op te staan naar de investeerders toe, want de club wordt al 3 jaar lang naar de ondergrond geleid.
Alles wordt binnengehaald, ik heb na Jahanbaksh niks meer gezien wat er toe doet, al had de speler maar 50% van zijn klasse....
De opvreters zitten nu op het pluche, goedkoop-duurkoop, zoveel mogelijk kwantiteit, Leen, kom er maar in, jij hebt veel meer achtergrond dan de hele kliek bij elkaar.
Vind ik leuk
Jur74 +6038
zaterdag 12 mei 2018 om 16:02
Mario heeft het fantastisch gedaan bij jullie, zou een goede zijn voor jullie.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:03
Klopt idd maar zie verbeek ook graag komen.!
Vind ik leuk
Jur74 +6038
zaterdag 12 mei 2018 om 16:44
Dat is wel een eigengereide trainer , gaat dat goed bij nec?
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:47
Liever dat dan zo 1 laptop trainer ;-)
Vind ik leuk
Jur74 +6038
zaterdag 12 mei 2018 om 16:51
Dat is ook zo, twee maten van mij zijn nec supporter ( de 1 fanatieker dan de ander ) , maar de fanatieke is helemaal klaar mee met die vent.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 16:51]
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:53
Oké ik ben er ook helemaal klaar mee en ik maak me eigen niet niet meer druk morgen lekker trasje pakken van het zontje genieten. :p
Vind ik leuk
Jur74 +6038
zaterdag 12 mei 2018 om 16:54
Doe je goed, geniet ervan.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:54
Dankje kerel sucses met az
Vind ik leuk
Jur74 +6038
zaterdag 12 mei 2018 om 17:09
Thx, jij uiteraard met nec.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 15:21
Ik zie wat parallellen met meneer Ten Hag....ook zo onbegrijpelijk in interviews..
Vind ik leuk
GZS +58
zaterdag 12 mei 2018 om 15:21
Hé, hij of zij heeft/hebben nog niet gereageerd, kom er maar in Arnepse trol.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 15:22
Die zien we nooit meer terug!!!
Vind ik leuk
VitOost +170
zaterdag 12 mei 2018 om 15:23
Was ook een rare actie, die trainerswissel.
Ging toch goed ?
NEC is geen schim meer van voor de winterstop. Jammer
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 15:24
Tactische nul.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 15:27
Misschien iets voor RKC mogen jullie oversier ook weer terug ;-)
Vind ik leuk
Xanadu +83
zaterdag 12 mei 2018 om 15:31
Jammer, ik gun de rest van de jupiler league die Pepijntje als trainer van NEC wel
Vind ik leuk
Busk +1195
zaterdag 12 mei 2018 om 15:37
NEC heeft het nu 2x geprobeerd met een jonge onervaren trainer.
Eerst Hyballla, die volgens mij erg fanatiek was,maar de tweede competitiehelft in zwaar weer kwam.
Nu deze Lijnders,een jong ventje,die het als een computerspelletje ziet.
Het werkt niet.

Om een roerige volksclub met een kritische achterban terug te brengen in de eredivisie, heb je in mijn ogen een ervaren rot nodig.

Ik denk dat het publiek in Nijmegen geen ingestudeerd voetbal met hoogstandjes verwacht.
Alleen resultaten. Maakt niet uit hoe.

Maar eerlijk gezegd: NEC was/is onder Lijnders slap.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 15:50
Je slaat de spijker op zijn Kop!
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 15:56
Nu al? NU PAS?!?!
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:04
"nu al"


Hij heeft die club in een half jaar verkloot.
Wonder als die mag blijven.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:05
Goed of slecht is mij om het even maar het getuigd van visie bij de club. Je verdiept je toch in een trainer en dan maak je keuze voor de langere termijn zeker als hij halverwege komt!!
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:16
Lijnders ontslaan is begrijpelijk, maar korte termijn beleid. Dat ALLEEN lost niets op. Het totale beleid moet op de schop en het zou de bepalers sieren als ze zelf opstappen omdat ze geen beleid kunnen maken en om club niet met afkoopsommen op te zadelen. Maar in de prakrijk kijken deze machthebbers vaak zelden in de spiegel.
Vind ik leuk
Teo Smith +19206
zaterdag 12 mei 2018 om 16:31
Had nooit aangesteld moeten worden.

Lamzak &wanbeleid = nog 1 jaar jupiler league.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 17:59
4-0 is zeker mogelijk in deze Competitie dus waarom niet?
Vind ik leuk
Demi +169
zaterdag 12 mei 2018 om 19:09
Pep doet het niet best...maar de spelers van nec willen ook niet!!! Wat een drama ploeg!!
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 19:30
Jammer gun zo’n nietszeggende kutclub wel zo’n kut trainer....
Hoop echt dat ze nog jaren in de juup blijven hangen.
In de regio maar plek voor 1 club en dat is Vitesse!!!!
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:01
Jij moet eens weten wat ze hier in nijmegen jullie gunnen.....ik durf het niet eens te noemen hier op dit forum....
Vind ik leuk
FSCeara +7281
zaterdag 12 mei 2018 om 19:43
Lijnders nogmaal bedankt voor de promotie.zonder jou was dat een stuk moeilijker geweest.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 19:44
Degene(n) die verantwoordelijk zijn voor het tussentijds binnenhalen van deze winnaar moeten per direct buiten genaaid worden
Vind ik leuk