'De spelers die het meest klaagden zijn vertrokken bij PSV. Ik noem geen namen'

    'De spelers die het meest klaagden zijn vertrokken bij PSV. Ik noem geen namen'

    zondag 13 mei 2018 om 11:45

    Bij landskampioen PSV werd er dit seizoen aanzienlijk harder getraind dan vorig jaar. Dat vertelt verdediger Daniel Schwaab in geprek met ELF Voetbal Magazine. Zijn verklaring is opmerkelijk. 

    "Sommige spelers die het meest klaagden zijn vertrokken, haha. Ik ga geen namen noemen, maar zo werkt het natuurlijk wel in een team. Als sommige spelers klagen, nemen anderen daaraan een voorbeeld. Zo wordt het steeds erger", legt Schwaab uit.

    "Nu die spelers weg zijn luisteren talenten misschien meer naar mij. En als ik dan zeg dat vermoeidheid voor een groot deel tussen de oren zit, nemen ze dááraan een voorbeeld. Het is een kwestie van instelling en gewenning. Als spelers in de jeugd niet gewend zijn om hard te werken, is het natuurlijk lastig om dat bij het eerste ineens wel te doen. Bij gewenning gaat het toch makkelijker."

    Of dat dan ook een cruciaal verschil is met het mislukte seizoen 2016/17? "Ja. Zonder twijfel. De bereidheid om te knokken kan je kampioen maken. Daarbij moet ik zeggen dat het teamgevoel, het eenheidsgevoel, voor mij het grootste verschil is met vorig seizoen. Daarmee maken wij het verschil."

    Plaats een reactie

    zondag 13 mei 2018 om 11:50
    Over welke spelers zou hij het hebben?
    Vind ik leuk
    PRICE +25835
    zondag 13 mei 2018 om 11:51
    Locadia misschien?
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 11:52
    Willems
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 11:59
    Klinkt idd wel logisch. Meen me te herinneren dat ik wel eens interviews van Willems gelezen of gekeken heb waarin hij zelf ook aangaf zich makkelijker op te laden voor de grote wedstrijden dan voor de kleintjes. Klinkt wel als een onderdeel van het mentaliteitsprobleem waar Schwaab het over heeft.
    Vind ik leuk
    :O +1822
    zondag 13 mei 2018 om 12:08
    Guardado Moreno
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 13:30
    Die was toch zo lekker slank...Op het laatst leek dat wel een veredelde olifant haha
    Vind ik leuk
    forzabv +247
    zondag 13 mei 2018 om 11:52
    Locadia was er de eerste seizoenshelft nog bij.. Ik denk eerder aan Jetro Willems :)
    Vind ik leuk
    PRICE +25835
    zondag 13 mei 2018 om 11:54
    Klopt,forzabv
    Vind ik leuk
    Butsbal +13452
    zondag 13 mei 2018 om 12:49
    Locadia kwam iets later want die kon zich niet motiveren. Denk daarom eerder Locadia én Willems
    Vind ik leuk
    Topdrie +2292
    zondag 13 mei 2018 om 11:57
    NEC... Meer zeg ik niet ;)
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +663
    zondag 13 mei 2018 om 16:10
    Romario?
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 11:52
    Ja zo'n Locadia lijkt me idd een klaagmuur, maar goed dat ze die verkocht hebben, dat had Cocu goed gezien
    Vind ik leuk
    Purist01 +498
    zondag 13 mei 2018 om 11:55
    Maher. Lui varken.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 13:19
    Haha net als of hij mee deed
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2222
    zondag 13 mei 2018 om 11:56
    Pick one.....Locadia, Propper, Maher, Willems, Moreno, Guardado, Pasveer, Siem de Jong, Zichenko...
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 11:58
    Siem dan maar haha
    Vind ik leuk
    Eendracht +13915
    zondag 13 mei 2018 om 11:58
    Willems, Pasveer, Zinchencko
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +917
    zondag 13 mei 2018 om 18:57
    Pasveer ook zeker die heb ik een keer op een training gezien alleen maar zeiken tegen de staf toen Chris van der weerden voor een overtreding had gefloten op de training. Hij heeft serieus heel de training alleen maar lopen zeiken en janken.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 12:21
    Locadia omdat hij op links speelde. Willems omdat hij al langer weg wilde. Pasveer was de grootste zeikerd. Propper omdat die sommige wedstrijden werd gepasseerd. Van maher guardado en moreno kan ik me het haast niet voorstellen
    Vind ik leuk
    baboushka +1174
    zondag 13 mei 2018 om 14:24
    Pasveer weg was een goede zet voor het team.
    Vind ik leuk
    Purist01 +498
    zondag 13 mei 2018 om 17:54
    Onbegrijpelijk dat Pasveer ooit gehaald is. Alweer een giga beroerde aankoop van het duo Brands-Gerbrands.
    Vind ik leuk
    MN223 +760
    zondag 13 mei 2018 om 22:56
    Gerbrands begon in juli 2014. Pasveer had zijn contract toen al getekend, en was bovendien transfervrij.

    Kun je wel een purist zijn, maar qua feitenkennis niet bepaald.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11433
    zondag 13 mei 2018 om 11:59
    Was wel te merken, veel wedstrijden werden in de slotfase nog over de streep getrokken..
    Vind ik leuk
    Topdrie +2292
    zondag 13 mei 2018 om 12:01
    De grootste klager van allemaal is er nog. Maar die zal volgend seizoen wel verhuurd gaan worden
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 12:04
    Als je geen namen wilt geven, zeg dan voortaan niks. Trouwens ook middelmaat in verdedigen dat hij speelt voor PSV verbaasd mij nog iedere dag!! Wie a zegt moet ook b zeggen.
    Vind ik leuk
    Cazzy +1415
    zondag 13 mei 2018 om 13:20
    Hij doet het erg goed hoor.
    Vind ik leuk
    Maan88 +2906
    zondag 13 mei 2018 om 14:02
    Beste verdediger in de eredivisie
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 14:11
    Hahaha, jaja nog even. De ligt, van beek, zijn er al 2 die ik beter vind.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 12:05
    Verschil? Jullie zijn met geluk kampioen geworden.... Feyenoord had met een betere start ook mee kunnen doen. Ajax heeft laten liggen. PSV heeft meer geluk gehad
    Vind ik leuk
    Dorzon +4177
    zondag 13 mei 2018 om 12:13
    Als ajax minder punten verspeeld had waren ze kampioen geworden. Feyenoord ook trouwens. Als sparta meer punten had gehaald waren ze ook kampioen geworden. En als mijn tante een lul had gehad was het mijn oom.

    Degene die na 34 wedstrijden boven aan staat is altijd de terechte kampioen. Hou toch op met geluk
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1210
    zondag 13 mei 2018 om 12:21
    Schwaab zegt het al: mentaliteit. Kluivert vindt zichzelf al beter dan Messi. Ziyech heeft motivatiegebrek doordat zijn eigen pu kiek hem uitfluit. De Ligt krijgt teveel druk op hem. Daarop heeft Ajax het laten liggen. De rest was er voor opvulling deze competitie.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 13:20
    Waar haal je die onzin van kluivert vandaan?

    Ajax heeft punten bij de kleintjes laten vallen meer niet.
    Vind ik leuk
    Maan88 +2906
    zondag 13 mei 2018 om 14:04
    Onzin? Kluivert zegt zelf dat ie een speler van 170 miljoen gaat worden enzo hoor dus is geen onzin. Hij vind zichzelf al de nieuwe Ronaldo maar heeft maar 4 goeie wedstrijden gespeeld dit seizoen
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 14:19
    Hahaha hij zei dus niet dat hij net zo goed als Messi is... en wat is er mis met dromen? Dat die van jouw niet zijn uitgekomen wil niet zeggen dat die van een ander ook niet uitkomen. Je moet ook echt ophouden met dingen verzinnen en zeggen dat hij dat vindt. Die shit is echt eng triest.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8228
    zondag 13 mei 2018 om 14:53
    Je tante heeft toch een lul? Je oom! :)
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 12:31
    Hou nou toch op met dat gezever. Als, als,als.
    PSV gewoon terechte kampioen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147753
    zondag 13 mei 2018 om 13:40
    Hahaha met geluk........ Tuurlijk keesje het was deze keer maar een maand voor het eind van de competitie....
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 13:46
    Ja idd... Voetbal was sprankelend.... Wonnen alle wedstrijden met overmacht... Hadden geen geluk met de scheidsrechters... Idd terecht kampioen... Feyenoord was vorig jaar een terechte kampioen....

    Als PSV komend seizoen zo ook voetbal in CL verkloten ze de punten voor directe plaatsing voor CL.

    PSV is kampioen... Meeste x gewonnen..

    Maar met geluk...

    Jaren 90 was het Lucky Ajax... Nu Lucky psv
    Vind ik leuk
    base +2034
    zondag 13 mei 2018 om 13:57
    Dan mag jij mij toch eens uitleggen waarom Psv eerder kampioen was dan feyenoord vorig jaar en dat wel verdiend was volgens jou?
    Vind ik leuk
    Maan88 +2906
    zondag 13 mei 2018 om 14:06
    ajax moet zich maar eerst is zien te kwalificeren anders verprutsen zij het weer voor het NL voetbal. Maar jij blinde zal nog wel weer teren op 1 goed Europees seizoen; dat jullie dit jaar ook uitgeschakeld waren voordat het begon wil je natuurlijk niet herinneren. PSV is een maand voor afloop van het seizoen al kampioen, dat is geen geluk maar gewoon afgedwongen. Net als vorig seizoen Feyenoord de terechte kampioen was. Ook geen geluk, gewoon puur een teamprestatie en weten wat je sterke maar ook je zwakke punten zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 14:20
    Dacht dat Ajax vorig jaar aardig had gepresteerd in EL
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 15:02
    Toen was geluk nog heel gewoon😂
    Vind ik leuk
    Maan88 +2906
    zondag 13 mei 2018 om 14:03
    Geluk? Een loterij winnen is geluk. Dit is gewoon een geweldige teamprestatie geweest, keer op keer.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 14:09
    Ja geluk.. met hulp..
    Nee een loterij winnen is puur mazzel.
    Was voor PSV geen team presentatie... Gewoon geluk en hulp. ...
    En wees gewoon eerlijk en realistisch.....
    Beste voetbal hadden AZ... Ajax en Heracles....
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 14:43
    Wat bedoel je met hulp, Kees Pyromaan Kist? PSV is de terechte kampioen van dit seizoen zoals Feyenoord dat vorig jaar was. Ajax was ondermaats en droop met de staart tussen de benen af in de Hel van Eindhoven afgelopen 15 april.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8228
    zondag 13 mei 2018 om 14:57
    Ze zijn wel geholpen. Ajax was zo slecht dat ze met 3-0 klop kregen.

    Ze zijn dus door overmars en van de sar zwaar geholpen.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 17:12
    Dev3-0 in Amsterdam vergeten?
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 17:25
    Het eindresultaat dat telt en niet de afzonderlijke wedstrijden of wie volgens jullie het mooiste voetbal speelt. En hoe jij mij noemt, mag jezelf weten. Wellicht ken je de geschiedenis niet helemaal van Kees Kist.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 17:11
    Noem me geen pyromaan
    .. ik noem jouw oog geen spleetoog ofwel?
    Vind ik leuk
    Setovitch +1462
    maandag 14 mei 2018 om 02:39
    Noem me geen pyromaan... voordat ik je huis in de fik steek 😂
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 15:06
    Geluk heb je nodig. Had ajax ook in de europa league. Neemt niet weg dat het nivo droevig is. En dan kunnen die clubs mooi voetballen maar hier is er tenminste beleid. Als je nu de afgelopen decennia het vaakst kampioen word geeft dat stabiliteit aan. Over een paar maanden zien we wel weer wat het nieuwe seizoen gaat brengen.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 17:04
    Zo mooi dit... iedereen verdedigd dit....
    Ga je gang... Het zijn feiten.. was voor Ajax PSV en Feyenoord een kut seizoen... Waarvan Ajax wel beste voetbal had... Ik geef ook toe dat AZ en Heracles goed voetbal speelden..



    Nivo schrijven we als niveau
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 17:09
    Je mag over decennia praten.... Zit tussen Ajax en PSV niet veel verschil.... Praat ik over aantal decennia.... Dan kom ik op dubbele....

    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 17:39
    Ik Respecteer je opmerking..ben niet eens met beleid en Vaakste kampioen geworden dit decennium.... de boer s ok 4 x op rij kampioen geworden..

    Ik roep ook niet dat ze de best waren

    Je moet toegeven dat PSV veel geluk had dit jaar.... Ajax AZ en Heracles beter voetbalden
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 17:57
    Ik bedoel daarmee het beleid van de afgelopen jaren. Ook daar zijn fouten gemaakt financieel gezien. Zeker door van Raaij. Die hier nu nog op handen word gedragen. En ja az speelt goed voetbal maar kunnen dat niet in de topwedstrijden. Verder zeg ik ook dat psv veel wedstrijden speelde die het aanzien niet waard waren. Heracles te weinig gevolgd om mening over te hebben.

    Het ging mij niet over wie meer titels haalde. Want dan loopt psv er nog nationaal 7 of 8 achter. Bedoelde structuur dat is voor ajax denk ik moeilijker vanwege dat beurs gedoe. Al met al is het maar weer de vraag wat we volgend seizoen te zien krijgen.
    Vind ik leuk
    reggie +1510
    maandag 14 mei 2018 om 11:45
    Beste voetbal had PSV, anders win je niet zoveel wedstrijden om glansrijk kampioen te worden.
    Vind ik leuk
    Kuip +6364
    zondag 13 mei 2018 om 12:11
    Ik schrik hier wel van. Dat betekent dat er dus jarenlang maar wat is aangemodderd onder leiding van Cocu. Dat er dit jaar voor het eerst intensiever/zwaarder wordt getraind zegt alles over het Nederlands voetbal.
    De conclusie dat er in Nederland niet goed wordt getraind is pas een jaar geleden getrokken. En dat terwijl we alle een aantal jaren internationaal niet meer meedoen. In Internationale wedstrijden laten we het fysiek ( maar ook technisch) enorm afweten. Ik hoop dat wedstrijden zoals afgelopen seizoen waarin PSV en Ajax tegen anonieme clubjes uit Kroatië en Noorwegen al in de voorrondes worden gewipt, een goede les zijn geweest.
    Ik pleit hier op VP dan ook al tijden dat we buitenlandse trainers moeten halen. In het AD vandaag een artikel over het Italiaanse voetbal dat in de lift zit. Kwestie van capabele trainers. Met de Frank de Boertjes en van Bronckhorstjes blijft ons voetbal ver achter bij het buitenland.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8333
    zondag 13 mei 2018 om 13:09
    Jaren aangemodderd.......? Ze zijn drie keer Kampioen geworden !
    Van Bronckhorst wint meteen de Beker, het eerste Kampioenschap in 18 jaar, en dan weer de Beker voor en met Feyenoord met een begroting en materiaal minder dan Ajax....!
    Zijn gewoon hele goede Trainers met fantastische ervaringen als topspelers Internationaal.
    Vind ik leuk
    Kuip +6364
    zondag 13 mei 2018 om 13:17
    Beste rpaulp50, je hebt het over een kampioenschapje van de Mickey Mouse League.... de bijna zwakste competitie van Europa. En dan hoef je slechts een concurrent voor te blijven aangezien de rest voor spek en bonen mee doet.
    Een beker win je al door een paar amateurclubs te verslaan. Dus waar hebben we het over.
    Met een realistische blik naar Europees voetbal kijken zegt alles. Op dat niveau stellen we helemaal niets meer voor. En dan vallen onze ‘toptrainers’ dus volledig door de mand.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8333
    zondag 13 mei 2018 om 19:45
    Ik denk dat dat een totaal verkeerde gedachte is, de MM competitie etc.,
    Je moet je realiseren dat men zelf ook met beperkt MM materiaal speelt, dus de prestatie is er niet minder om.
    Integendeel, Gio liet Ajax achter zich met een veel lagere begroting.....( en materiaal )
    De Beker heeft Feyenoord overtuigend gewonnen en AZ is geen amateur ploeg.
    Tav de toptrainers; ik ben niet zo onder de indruk van toptrainers, toevallig hebben toptrainers ook altijd het hoogste budget....gek he ? en dan nog, Van Gaal bakte er ook niets van bij MU en Mourinho niet bij Chelsea en MU met "rot voetbal" ,maar koopt net zolang door om een toptrainer te worden bij MU.
    Tenslotte nog een aardige lijstje waar Cocu aanwijsbaar beter scoort ivm toptrainers zoals Michels en Cruijff.

    Vind ik leuk
    Kuip +6364
    zondag 13 mei 2018 om 20:44
    De meeste buitenlandse competities hebben gewoon vijf, zes, zeven echte topclubs die een waanzinnig niveau gehaald wordt. In Engeland word je wekelijks echt getest. Ajax en PSV hebben slechts elkaar als concurrent. Dan heb je nog Feyenoord en AZ die redelijk meedoen maar de rest stelt toch helemaal niks voor. Het is toch logisch dat Ajax of PSV kampioen worden. Zet m’n schoonmoeder voor Ajax of PSV neer en ze wordt ook kampioen.
    Zo ‘n Guardiola heeft fantastisch materiaal maar zet toch iedere keer weer een fantastisch herkenbaar elftal neer. Ben er van overtuigd dat Guardiola ook in staat is van Ajax een Europese topclub te maken, zoals van Gaal toch ook vaak in staat was onvoorstelbare gedachte doelen te halen. Zoals met Ajax de CL, kampioen met AZ!, 3e met het Nederlands elftal. Dat hadden andere trainers niet voor elkaar gekregen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8333
    zondag 13 mei 2018 om 21:36
    Guardiola en Mourinho hebben gewoon de grootste bedragen te besteden en zijn dus "de beste"......
    Het gaat allemaal om de juiste spelers aan te kopen en Trainers zijn secundair, Verstappen wint ook niets in een Volkswagen.......
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8333
    zondag 13 mei 2018 om 19:51
    Minimaal 75 duels

    Bij het samenstellen van de top 10 van eredivisietrainers met het hoogste winstpercentage, is de ondergrens gelegd bij 75 duels op de bank. Zo tellen alle trainers (in totaal 160) mee die minimaal twee aaneengesloten seizoenen in de eredivisie werkten. De vier competitieduels waarin Phillip Cocu het hoofdtrainerschap van PSV tijdelijk neerlegde, omdat hij herstelde van een tumoroperatie, zijn niet meegeteld. Dat Louis van Gaal 'pas' op plek 7 is te vinden, komt omdat hij met AZ een keer 11de werd in de eredivisie.

    1. Cocu 73,2% (153 duels, 112 keer winst)

    2. Hiddink 72,8% (250 duels, 182 keer winst)

    3. Johan Cruijff 72,1 (86 duels, 62 keer winst)

    4. Rinus Michels 72% (243 duels, 175 keer winst)

    5. Eric Gerets 70,6% (102 duels, 72 keer winst)

    6. Frank de Boer 66,3% (187 duels, 124 keer winst)

    7. Louis van Gaal 64,7% (334 duels, 216 keer winst)

    8. Giovanni van Bronckhorst 63% (81 duels, 51 keer winst)

    9. Ronald Koeman 62,5% (336 duels, 210 keer winst)

    10. Hans Kraay sr 61,8% (102 duels, 63 keer winst)
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8333
    zondag 13 mei 2018 om 19:55
    Ps: je ziet dus dat Cruijff, Hiddink en Michels als "toptrainers" het minder deden dan Cocu nu, maar wel met veel beter materiaal......
    Vind ik leuk
    Kuip +6364
    zondag 13 mei 2018 om 20:30
    Indertijd was de gehele eredivisie van een veel hoger niveau.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8333
    zondag 13 mei 2018 om 21:40
    En je ziet dat Hiddink, Cruijff en Michels lager scoorde, je had het over aanmodderen van jaren door Cocu bij PSV, daar reageerde ik op; want dat is aantoonbaar onzin.
    Vind ik leuk
    Kuip +6364
    maandag 14 mei 2018 om 07:10
    De drie die jij noemt reikten in Europees verband altijd tot minimaal de kwartfinales voordat ze werden uitgeschakeld. Cocu wist dit seizoen niet eens Europees voetbal te halen. Dat was voor het eerst in de geschiedenis.
    En ver komen Europees voetbal is het uiteindelijke doel.
    [Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 07:10]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8333
    maandag 14 mei 2018 om 07:22
    Jij had het over aanmodderen, Het komt er op neer dat Cocu 3 kampioen wordt en alle Nederlandse trainers achter zich laat incl, Hiddink, Michels, Cruijff etc.,
    Aanmodderen is dus niet op z/n plaats en dat is aldus aantoonbaar.
    Vind ik leuk
    100%PSV +2716
    zondag 13 mei 2018 om 12:12
    Deze uitspraak van Schwaab is van enige tijd geleden. Frapant dat VP nu met dit bericht komt, want het voegt totaal niets toe.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +6516
    zondag 13 mei 2018 om 12:17
    Romario
    Vind ik leuk
    Mari +6582
    zondag 13 mei 2018 om 12:35
    Klopt wel. Weinig individuele klasse.
    Vind ik leuk
    danny9874 +901
    zondag 13 mei 2018 om 12:59
    Wie is Daniel Schwaab in de lieve vrede....
    Vind ik leuk
    Bizzy +18665
    zondag 13 mei 2018 om 13:06
    Onze nestor bij Psv.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147753
    zondag 13 mei 2018 om 13:42
    Een duitser met een kampioensschaal?
    Vind ik leuk
    danny9874 +901
    zondag 13 mei 2018 om 14:15
    Godverdomme, was het net vergeten... Rakelt hij het weer op..:)
    Vind ik leuk
    stratumseind +147753
    zondag 13 mei 2018 om 14:50
    Geen nood daar ben ik hier voor.....
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8446
    zondag 13 mei 2018 om 13:05
    Schwaabie is THA BOMB !
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 13:09
    Klagen is inherent aan PSV, altijd zo geweest. Daarom heeft de club buiten een straal van 30 km van Eindhoven ook geen fans, de lokale boertjes moeten door de sociale druk de club trouw blijven. De echte voetbalfans uit de regio zitten echter bij FC Eindhoven, de rest is fake.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 mei 2018 om 13:10]
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    zondag 13 mei 2018 om 13:28
    Wat is dit nou voor kansloze reactie?
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 14:41
    Vandaar dat er bij FC Eindhoven altijd meer toeschouwers aanwezig zijn dan bij PSV. Of zijn het daar ook veelal meelopers die nooit een wedstrijd bezoeken zoals bij jouw favoriete clubje FopNeusje.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 20:13
    Gaap
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 22:29
    Moeten we nu happen? Haha.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147753
    zondag 13 mei 2018 om 13:27
    Deutsche kampfgeist bij ons psv . Gelukkig is bommeltje er in de jeugd ook al mee bezig.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2292
    zondag 13 mei 2018 om 14:27
    Jammer dat Lammers niet onder zijn leiding is opgeleid. Zou een hoop schelen haha
    Vind ik leuk
    doc +0
    zondag 13 mei 2018 om 14:07
    Ben het volkomen met hem eens.
    Als je denkt dat je goed bent laat dat zien in het veld, maar het mentaliteitsprobleem bij vele spelers is klagen als je veel moet trainen, klagen als je een keer niet opgesteld wordt , terwijl je genoeg verdiend . Je bent het aan de supporters en de club verplicht.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +444
    zondag 13 mei 2018 om 21:38
    Propper.....
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 04:30
    Het is het beste voor iedereen dat Sjakie de pijp aan maarten gaat geven.Voegt totaal niks meer toe aan deze samenleving ouwe zielige seniele bedplasser dat het is!!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'De spelers die het meest klaagden zijn vertrokken bij PSV. Ik noem geen namen'