'De spelers die het meest klaagden zijn vertrokken bij PSV. Ik noem geen namen'

'De spelers die het meest klaagden zijn vertrokken bij PSV. Ik noem geen namen'

Gepubliceerd: zondag 13 mei 2018 om 11:45zo 13-05-2018 om 11:45

Bij landskampioen PSV werd er dit seizoen aanzienlijk harder getraind dan vorig jaar. Dat vertelt verdediger Daniel Schwaab in geprek met ELF Voetbal Magazine. Zijn verklaring is opmerkelijk. 

"Sommige spelers die het meest klaagden zijn vertrokken, haha. Ik ga geen namen noemen, maar zo werkt het natuurlijk wel in een team. Als sommige spelers klagen, nemen anderen daaraan een voorbeeld. Zo wordt het steeds erger", legt Schwaab uit.

"Nu die spelers weg zijn luisteren talenten misschien meer naar mij. En als ik dan zeg dat vermoeidheid voor een groot deel tussen de oren zit, nemen ze dááraan een voorbeeld. Het is een kwestie van instelling en gewenning. Als spelers in de jeugd niet gewend zijn om hard te werken, is het natuurlijk lastig om dat bij het eerste ineens wel te doen. Bij gewenning gaat het toch makkelijker."

Of dat dan ook een cruciaal verschil is met het mislukte seizoen 2016/17? "Ja. Zonder twijfel. De bereidheid om te knokken kan je kampioen maken. Daarbij moet ik zeggen dat het teamgevoel, het eenheidsgevoel, voor mij het grootste verschil is met vorig seizoen. Daarmee maken wij het verschil."

Plaats een reactie

zondag 13 mei 2018 om 11:50
Over welke spelers zou hij het hebben?
Vind ik leuk
Topdrie +3334
zondag 13 mei 2018 om 11:57
NEC... Meer zeg ik niet ;)
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 11:52
Ja zo'n Locadia lijkt me idd een klaagmuur, maar goed dat ze die verkocht hebben, dat had Cocu goed gezien
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4512
zondag 13 mei 2018 om 11:56
Pick one.....Locadia, Propper, Maher, Willems, Moreno, Guardado, Pasveer, Siem de Jong, Zichenko...
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 11:58
Siem dan maar haha
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1019
zondag 13 mei 2018 om 12:21
Locadia omdat hij op links speelde. Willems omdat hij al langer weg wilde. Pasveer was de grootste zeikerd. Propper omdat die sommige wedstrijden werd gepasseerd. Van maher guardado en moreno kan ik me het haast niet voorstellen
Vind ik leuk
baboushka +1437
zondag 13 mei 2018 om 14:24
Pasveer weg was een goede zet voor het team.
Vind ik leuk
MojoRisin +13584
zondag 13 mei 2018 om 11:59
Was wel te merken, veel wedstrijden werden in de slotfase nog over de streep getrokken..
Vind ik leuk
Topdrie +3334
zondag 13 mei 2018 om 12:01
De grootste klager van allemaal is er nog. Maar die zal volgend seizoen wel verhuurd gaan worden
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 12:04
Als je geen namen wilt geven, zeg dan voortaan niks. Trouwens ook middelmaat in verdedigen dat hij speelt voor PSV verbaasd mij nog iedere dag!! Wie a zegt moet ook b zeggen.
Vind ik leuk
Cazzy +1900
zondag 13 mei 2018 om 13:20
Hij doet het erg goed hoor.
Vind ik leuk
Maan88 +5818
zondag 13 mei 2018 om 14:02
Beste verdediger in de eredivisie
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 14:11
Hahaha, jaja nog even. De ligt, van beek, zijn er al 2 die ik beter vind.
Vind ik leuk
Kuip +9136
zondag 13 mei 2018 om 12:11
Ik schrik hier wel van. Dat betekent dat er dus jarenlang maar wat is aangemodderd onder leiding van Cocu. Dat er dit jaar voor het eerst intensiever/zwaarder wordt getraind zegt alles over het Nederlands voetbal.
De conclusie dat er in Nederland niet goed wordt getraind is pas een jaar geleden getrokken. En dat terwijl we alle een aantal jaren internationaal niet meer meedoen. In Internationale wedstrijden laten we het fysiek ( maar ook technisch) enorm afweten. Ik hoop dat wedstrijden zoals afgelopen seizoen waarin PSV en Ajax tegen anonieme clubjes uit Kroatië en Noorwegen al in de voorrondes worden gewipt, een goede les zijn geweest.
Ik pleit hier op VP dan ook al tijden dat we buitenlandse trainers moeten halen. In het AD vandaag een artikel over het Italiaanse voetbal dat in de lift zit. Kwestie van capabele trainers. Met de Frank de Boertjes en van Bronckhorstjes blijft ons voetbal ver achter bij het buitenland.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12400
zondag 13 mei 2018 om 13:09
Jaren aangemodderd.......? Ze zijn drie keer Kampioen geworden !
Van Bronckhorst wint meteen de Beker, het eerste Kampioenschap in 18 jaar, en dan weer de Beker voor en met Feyenoord met een begroting en materiaal minder dan Ajax....!
Zijn gewoon hele goede Trainers met fantastische ervaringen als topspelers Internationaal.
Vind ik leuk
Kuip +9136
zondag 13 mei 2018 om 13:17
Beste rpaulp50, je hebt het over een kampioenschapje van de Mickey Mouse League.... de bijna zwakste competitie van Europa. En dan hoef je slechts een concurrent voor te blijven aangezien de rest voor spek en bonen mee doet.
Een beker win je al door een paar amateurclubs te verslaan. Dus waar hebben we het over.
Met een realistische blik naar Europees voetbal kijken zegt alles. Op dat niveau stellen we helemaal niets meer voor. En dan vallen onze ‘toptrainers’ dus volledig door de mand.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12400
zondag 13 mei 2018 om 19:45
Ik denk dat dat een totaal verkeerde gedachte is, de MM competitie etc.,
Je moet je realiseren dat men zelf ook met beperkt MM materiaal speelt, dus de prestatie is er niet minder om.
Integendeel, Gio liet Ajax achter zich met een veel lagere begroting.....( en materiaal )
De Beker heeft Feyenoord overtuigend gewonnen en AZ is geen amateur ploeg.
Tav de toptrainers; ik ben niet zo onder de indruk van toptrainers, toevallig hebben toptrainers ook altijd het hoogste budget....gek he ? en dan nog, Van Gaal bakte er ook niets van bij MU en Mourinho niet bij Chelsea en MU met "rot voetbal" ,maar koopt net zolang door om een toptrainer te worden bij MU.
Tenslotte nog een aardige lijstje waar Cocu aanwijsbaar beter scoort ivm toptrainers zoals Michels en Cruijff.

Vind ik leuk
Kuip +9136
zondag 13 mei 2018 om 20:44
De meeste buitenlandse competities hebben gewoon vijf, zes, zeven echte topclubs die een waanzinnig niveau gehaald wordt. In Engeland word je wekelijks echt getest. Ajax en PSV hebben slechts elkaar als concurrent. Dan heb je nog Feyenoord en AZ die redelijk meedoen maar de rest stelt toch helemaal niks voor. Het is toch logisch dat Ajax of PSV kampioen worden. Zet m’n schoonmoeder voor Ajax of PSV neer en ze wordt ook kampioen.
Zo ‘n Guardiola heeft fantastisch materiaal maar zet toch iedere keer weer een fantastisch herkenbaar elftal neer. Ben er van overtuigd dat Guardiola ook in staat is van Ajax een Europese topclub te maken, zoals van Gaal toch ook vaak in staat was onvoorstelbare gedachte doelen te halen. Zoals met Ajax de CL, kampioen met AZ!, 3e met het Nederlands elftal. Dat hadden andere trainers niet voor elkaar gekregen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12400
zondag 13 mei 2018 om 21:36
Guardiola en Mourinho hebben gewoon de grootste bedragen te besteden en zijn dus "de beste"......
Het gaat allemaal om de juiste spelers aan te kopen en Trainers zijn secundair, Verstappen wint ook niets in een Volkswagen.......
Vind ik leuk
rpaulp50 +12400
zondag 13 mei 2018 om 19:51
Minimaal 75 duels

Bij het samenstellen van de top 10 van eredivisietrainers met het hoogste winstpercentage, is de ondergrens gelegd bij 75 duels op de bank. Zo tellen alle trainers (in totaal 160) mee die minimaal twee aaneengesloten seizoenen in de eredivisie werkten. De vier competitieduels waarin Phillip Cocu het hoofdtrainerschap van PSV tijdelijk neerlegde, omdat hij herstelde van een tumoroperatie, zijn niet meegeteld. Dat Louis van Gaal 'pas' op plek 7 is te vinden, komt omdat hij met AZ een keer 11de werd in de eredivisie.

1. Cocu 73,2% (153 duels, 112 keer winst)

2. Hiddink 72,8% (250 duels, 182 keer winst)

3. Johan Cruijff 72,1 (86 duels, 62 keer winst)

4. Rinus Michels 72% (243 duels, 175 keer winst)

5. Eric Gerets 70,6% (102 duels, 72 keer winst)

6. Frank de Boer 66,3% (187 duels, 124 keer winst)

7. Louis van Gaal 64,7% (334 duels, 216 keer winst)

8. Giovanni van Bronckhorst 63% (81 duels, 51 keer winst)

9. Ronald Koeman 62,5% (336 duels, 210 keer winst)

10. Hans Kraay sr 61,8% (102 duels, 63 keer winst)
Vind ik leuk
rpaulp50 +12400
zondag 13 mei 2018 om 19:55
Ps: je ziet dus dat Cruijff, Hiddink en Michels als "toptrainers" het minder deden dan Cocu nu, maar wel met veel beter materiaal......
Vind ik leuk
Kuip +9136
zondag 13 mei 2018 om 20:30
Indertijd was de gehele eredivisie van een veel hoger niveau.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12400
zondag 13 mei 2018 om 21:40
En je ziet dat Hiddink, Cruijff en Michels lager scoorde, je had het over aanmodderen van jaren door Cocu bij PSV, daar reageerde ik op; want dat is aantoonbaar onzin.
Vind ik leuk
Kuip +9136
maandag 14 mei 2018 om 07:10
De drie die jij noemt reikten in Europees verband altijd tot minimaal de kwartfinales voordat ze werden uitgeschakeld. Cocu wist dit seizoen niet eens Europees voetbal te halen. Dat was voor het eerst in de geschiedenis.
En ver komen Europees voetbal is het uiteindelijke doel.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 07:10]
Vind ik leuk
rpaulp50 +12400
maandag 14 mei 2018 om 07:22
Jij had het over aanmodderen, Het komt er op neer dat Cocu 3 kampioen wordt en alle Nederlandse trainers achter zich laat incl, Hiddink, Michels, Cruijff etc.,
Aanmodderen is dus niet op z/n plaats en dat is aldus aantoonbaar.
Vind ik leuk
100%PSV +3279
zondag 13 mei 2018 om 12:12
Deze uitspraak van Schwaab is van enige tijd geleden. Frapant dat VP nu met dit bericht komt, want het voegt totaal niets toe.
Vind ik leuk
Kopstootje +9640
zondag 13 mei 2018 om 12:17
Romario
Vind ik leuk
Mari +10801
zondag 13 mei 2018 om 12:35
Klopt wel. Weinig individuele klasse.
Vind ik leuk
Napolitanos +9752
zondag 13 mei 2018 om 13:05
Schwaabie is THA BOMB !
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 13:09
Klagen is inherent aan PSV, altijd zo geweest. Daarom heeft de club buiten een straal van 30 km van Eindhoven ook geen fans, de lokale boertjes moeten door de sociale druk de club trouw blijven. De echte voetbalfans uit de regio zitten echter bij FC Eindhoven, de rest is fake.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 mei 2018 om 13:10]
Vind ik leuk
Rodajc +17406
zondag 13 mei 2018 om 13:28
Wat is dit nou voor kansloze reactie?
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 14:41
Vandaar dat er bij FC Eindhoven altijd meer toeschouwers aanwezig zijn dan bij PSV. Of zijn het daar ook veelal meelopers die nooit een wedstrijd bezoeken zoals bij jouw favoriete clubje FopNeusje.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 20:13
Gaap
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 22:29
Moeten we nu happen? Haha.
Vind ik leuk
stratumseind +187304
zondag 13 mei 2018 om 13:27
Deutsche kampfgeist bij ons psv . Gelukkig is bommeltje er in de jeugd ook al mee bezig.
Vind ik leuk
Topdrie +3334
zondag 13 mei 2018 om 14:27
Jammer dat Lammers niet onder zijn leiding is opgeleid. Zou een hoop schelen haha
Vind ik leuk
doc +0
zondag 13 mei 2018 om 14:07
Ben het volkomen met hem eens.
Als je denkt dat je goed bent laat dat zien in het veld, maar het mentaliteitsprobleem bij vele spelers is klagen als je veel moet trainen, klagen als je een keer niet opgesteld wordt , terwijl je genoeg verdiend . Je bent het aan de supporters en de club verplicht.
Vind ik leuk
Lulookmee +1399
zondag 13 mei 2018 om 21:38
Propper.....
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 04:30
Het is het beste voor iedereen dat Sjakie de pijp aan maarten gaat geven.Voegt totaal niks meer toe aan deze samenleving ouwe zielige seniele bedplasser dat het is!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws