Liverpool laat PSV juichen, Nederlands kwartet van Swansea degradeert

Liverpool laat PSV juichen, Nederlands kwartet van Swansea degradeert

Gepubliceerd: zondag 13 mei 2018 om 17:52zo 13-05-2018 om 17:52

Liverpool heeft zich zondagmiddag verzekerd van Champions League-voetbal. The Reds wonnen in eigen huis simpel van Brighton en stelden daarmee een plek in de top-vier van de Premier League veilig. De zege van Liverpool betekent goed nieuws voor PSV. Voor Swansea City viel het doek. 

Liverpool wist dat het aan een goed resultaat op Anfield genoeg had om Chelsea af te troeven de strijd om een Champions League-ticket. De formatie van manager Jürgen Klopp kwam geen moment in de problemen tegen Brighton, dat met Jürgen Locadia en Davy Pröpper in de basis begon.

Mohamed Salah tekende in de eerste helft voor de openingstreffer. Voor de Egyptische ster was het z'n 32e competitiegoal van het seizoen - een nieuw record. Dejan Lovren (voor rust), Dominic Solanke en Andy Robertson (na rust) maakten er uiteindelijk 4-0 van.

De winst van Liverpool is goed nieuws voor PSV. De kampioen van Nederland is nu verzekerd van de Champions League-playoffs. De winnaar van de Champions League, Liverpool óf Real Madrid, is nu namelijk via de competitie sowieso geplaatst voor het miljardenbal. PSV zou éigenlijk instromen in de derde voorronde, maar schuift nu een plekje op. Dat betekent ook dat PSV pas eind augustus voor de eerste keer in actie hoeft te komen, in plaats van enkele weken eerder. 

De zege van Liverpool was niet voldoende om de derde plek te veroveren. Tottenham Hotspur troefde de concurrent af. Op Wembley speelde Spurs een werkelijk krankzinnige wedstrijd tegen Leicester City. Kort na rust kwam Leicester op een 3-1 voorsprong. Binnen een kwartier knokte Tottenham zich terug naar 4-3, dankzij onder meer twee treffers van Erik Lamela. Na de gelijkmaker van Jamie Vardy bezorgde Harry Kane de Londenaren de zege: 5-4. 

Chelsea beleefde een dramatisch slot van de competitie. De nummer vijf móest op bezoek bij Newcastle United winnen om nog kans te maken op een plek in de top-vier. Op St. James' Park werd het echter een afgang: 3-0. Ayoze Pérez was de grote man met twee treffers.  

Swansea gedegradeerd
Voor Swansea City is na zeven jaar in de Premier League het doek gevallen. De nummer zeventien van de ranglijst had na de nederlaag tegen Southampton (0-1) van eerder deze week sowieso een wonder nodig om zich te handhaven. Thuis tegen het reeds gedegradeerde Stoke City lukte het niet om te winnen. Het werd 2-1 voor de gasten. 

Bizar feitje: Leroy Fer is nu voor de derde keer in zijn carrière (!) gedegradeerd uit de Premier League. Eerder ging het voor de Nederlander mis met Queens Park Rangers en Norwich City. Met Erwin Mulder, Mike van der Hoorn en Luciano Narsingh staan bij de ploeg uit Wales nog drie andere Nederlanders onder contract.  

Overige uitslagen
Huddersfield Town - Arsenal 0-1 
Southampton - Manchester City 0-1
Manchester United - Watford 1-0
West Ham United - Everton 3-1

Plaats een reactie

LuckyLuksch +12048
zondag 13 mei 2018 om 17:56
Goed voor het Nederlands voetbal
Vind ik leuk
stratumseind +187383
zondag 13 mei 2018 om 17:56
Het lijken wel de goed nieuws maanden ...wat een feest
Vind ik leuk
Nuance +10052
zondag 13 mei 2018 om 18:26
Mooi voor PSV, top.
Vind ik leuk
Leeuw +6226
zondag 13 mei 2018 om 18:31
Winnen hoort bij ons.
Vind ik leuk
Enden +4432
zondag 13 mei 2018 om 19:58
Goed voor het Nerderlands voetbal. Echter niet te vroeg, te hard juigen
Vind ik leuk
Cookee +11836
maandag 14 mei 2018 om 17:28
@stratum

Mijn psychiater zegt dat ik niet tussen de regels mag lezen.
Toch meen ik satire te proeven ... zit ik mis?
Vind ik leuk
stratumseind +187383
maandag 14 mei 2018 om 19:15
Die psych buiten kieperen en un lekker pilske erin en je ziet alles in het juiste perspectief...
Vind ik leuk
Cookee +11836
maandag 14 mei 2018 om 19:29
... Wazig bedoel je? :)
of ronddraaiend?
Ga het zeker proberen dit kan de omslag zijn in mijn leven.
Vind ik leuk
stratumseind +187383
maandag 14 mei 2018 om 19:39
Het word vanaf nu 1 groot feest geloof me
Vind ik leuk
Cookee +11836
maandag 14 mei 2018 om 19:57
Van een man zoals Stratum, die schreef ooit onder een tafel wakker te zijn geworden, is zijn advies een wijze raad, zo zei mijn grootvader die regelmatig onder tafels.... afijn dat voert te ver...
Vind ik leuk
bouncing +306
zondag 13 mei 2018 om 17:57
Man man man, wat was Tottenenham - Leicester een lekker potje zeg
Vind ik leuk
Topdrie +3334
zondag 13 mei 2018 om 17:57
Zonder Liverpool had PSV ook wel gejuicht vandaag. Topprestatie van Newcastle
Vind ik leuk
Butsbal +14876
zondag 13 mei 2018 om 18:25
Klopt die drogen Tsjelsie af
Vind ik leuk
Topdrie +3334
zondag 13 mei 2018 om 18:37
*Chelski of CSKA Fulham
Vind ik leuk
100%PSV +3279
zondag 13 mei 2018 om 17:58
Naast de financiële bijdrage zorgt deze zekere plaatsing voor Europees voetbal ook voor veel meer rust in de voorbereiding.
Vind ik leuk
MeAgain +6856
zondag 13 mei 2018 om 17:58
Dit zal Brands gerust stellen, iets meer tijd om aan het vernieuwende kampioenselftal te werken en natuurlijk om in de cl te gaan spelen.
Vind ik leuk
Nas Ba +118
zondag 13 mei 2018 om 18:02
Als hij blijft
Vind ik leuk
Smithsonian +38255
zondag 13 mei 2018 om 17:58
Nou fer, op naar de 4de degradatie.
Vind ik leuk
Kopstootje +9639
zondag 13 mei 2018 om 18:00
Komt het steeds door Fer?
Vind ik leuk
JCJWZ +14301
zondag 13 mei 2018 om 18:53
Na 4x kun je moeilijk beweren dat Fer er niets mee te maken heeft;)
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 20:42
Dat is niet erg Fair van Fer,nu is een terugkeer in Oranje wel heel ver.
Vind ik leuk
HveenLFC +4383
zondag 13 mei 2018 om 18:02
Solanke en Robertson met hun eerste goals voor Liverpool. Makkelijke middag verder. Geen blessures en goed voetbal. Helaas kon Leicester niet winnen maar top 4 is top 4. Dus ik ben blij. Nu op naar de finale!
Vind ik leuk
El Cazador +8132
zondag 13 mei 2018 om 18:05
Het houd maar niet op dat geluk voor die Eindhovenaren!!!
Vind ik leuk
Counterattack +11282
zondag 13 mei 2018 om 20:15
Dit zijn gewoon de regels.
Voor iedereen is het goed dat al onze voorronde-clubs zich voor de CL of de EL plaatsen. El cazador
Vind ik leuk
Starkoo +616
maandag 14 mei 2018 om 00:18
Niks geluk ze hebben zelf persoonlijk er voor gezorgd dat ze de voorronde moeten spelen, ook mogen ze Ajax dankbaar zijn dat ze de EL finale hadden gehaald, anders was PSV niet zeker van de EL!
Vind ik leuk
Vamos7 +7802
zondag 13 mei 2018 om 18:06
Bij de titel van PSV juichen dat wij alle PSV fans deden!
Vind ik leuk
Butsbal +14876
zondag 13 mei 2018 om 18:24
Pffff ik heb bier gehad maar niet zoveel dat ik hier een zin van kan maken
Vind ik leuk
FC Treurwilg +6670
zondag 13 mei 2018 om 18:07
Mooi dat Swansea gedegradeerd is. Gun het die Haagse behangkoning van harte, ook al heeft ie zijn aandelen verkocht
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:14
Wat een domme reactie , niks mis met Swansea.
Vind ik leuk
FC Treurwilg +6670
zondag 13 mei 2018 om 18:23
Mag je vinden hoor, geen probleem! Jij vindt je vrouw ook een kanjer
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:31
En dat is ze ook!
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 19:11
DUTS
Vind ik leuk
FC Treurwilg +6670
zondag 13 mei 2018 om 19:16
No duts, No glory
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 21:00
Lul de behanger?
Vind ik leuk
FC Treurwilg +6670
zondag 13 mei 2018 om 21:05
Penis papirus plackicum
Vind ik leuk
Butsbal +14876
zondag 13 mei 2018 om 18:23
Bedankt Davy & Jurgen haha
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 21:01
Blijven goeie gozers hè
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:25
Goed nieuws voor het Nederlands voetbal. Laten we hopen dat PSV kan herhalen wat ze een paar jaar geleden hebben laten zien in de CL.

Voor mijn club wordt het een moeilijk verhaal. 3 rondes overleven met onze grote vriend Ten Hag is een utopie helaas.
Vind ik leuk
Topdrie +3334
zondag 13 mei 2018 om 19:02
Eindelijk een realist. Iedere Nederlandse club zou afhaken bij 3 rondes. Hopelijk kan Ajax wel de Europa League veiligstellen
Vind ik leuk
stratumseind +187383
zondag 13 mei 2018 om 19:08
3 rondes?
Vind ik leuk
Topdrie +3334
zondag 13 mei 2018 om 19:46
De eerste al verloren van Al Ahli :P
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 21:41
3 voorrondes om de poulefase te halen.
Vind ik leuk
stratumseind +187383
zondag 13 mei 2018 om 22:58
serieus?ik dacht 2
Vind ik leuk
Nistel +3583
zondag 13 mei 2018 om 23:34
Nee Ajax moet er echt drie. Onbegonnen werk ;)
Vind ik leuk
stratumseind +187383
zondag 13 mei 2018 om 23:35
oke, dat kunnen ze dus op hun buik gaan schrijven inderdaad
Vind ik leuk
Nistel +3583
zondag 13 mei 2018 om 23:36
Meer miljoenen voor PSV. Ajax mag weer puntjes voor NL halen in de EL.
Vind ik leuk
Starkoo +616
maandag 14 mei 2018 om 00:23
Alleen de playoff fase is een probleem denk ik, met Benfica, Kiev of Basel, of 2 moeten stranden, dan zou Ajax elke ronde geplaatst zijn!
Vind ik leuk
Nistel +3583
maandag 14 mei 2018 om 00:37
Ajax en voorrondes is de laatste jaren niet echt een gelukkige combinatie...
Vind ik leuk
Starkoo +616
maandag 14 mei 2018 om 00:21
Dat krijg je als alleen Ajax en AZ wat presteerden in Europa!
Vind ik leuk
Nistel +3583
maandag 14 mei 2018 om 00:41
Ach kom, PSV staat maar een paar plaatsen onder Ajax. AZ veel verder op de lijst. PSV heeft het nog niet zo lang geleden prima gedaan in de CL. AZ verliest na dit jaar hun laatste goede jaar met punten en dan zijn die ook nergens meer.
Vind ik leuk
Starkoo +616
maandag 14 mei 2018 om 00:20
Poule fase CL ja en bij totale winst in de eerst 2 wedstrijden, is Ajax ook zeker van Europa League!
Vind ik leuk
Counterattack +11282
zondag 13 mei 2018 om 20:11
Hopelijk weer twee teams in CL, kan 0, 1 of 2 zijn.
Voor nederlands voetbal veel belangrijker dan menigeen inschat.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93924
zondag 13 mei 2018 om 18:36
Dat is goed nieuws voor PSV.
Vind ik leuk
Het Brein +4576
zondag 13 mei 2018 om 20:34
Viktoria Plzen!
Vind ik leuk
Nistel +3583
zondag 13 mei 2018 om 23:37
Wat is er met Viktoria Plzen?
Vind ik leuk
Het Brein +4576
maandag 14 mei 2018 om 02:09
Die gaan nu rechtstreeks naar de CL dankzij Liverpool..
Vind ik leuk
Nistel +3583
maandag 14 mei 2018 om 09:15
Dat klopt.
Vind ik leuk
Butsbal +14876
zondag 13 mei 2018 om 18:49
Zal je zien dat wij weer zwaar loten, bijvoorbeeld FC Frødelströdel uit Finland. Het zit wat geluk betreft de laatste tijd echt niet mee.
Vind ik leuk
stratumseind +187383
zondag 13 mei 2018 om 19:10
klopt , het zal eens tijd worden dat we wat mazzel zouden krijgen
Vind ik leuk
De Liefhebber +10477
zondag 13 mei 2018 om 20:41
Frødelströdel speel hoger dan Osijek....komend seizoen maar eens op eigen kracht iets winnen!
Vind ik leuk
Butsbal +14876
zondag 13 mei 2018 om 21:54
Proberen we Al Ahli wel
Vind ik leuk
De Liefhebber +10477
zondag 13 mei 2018 om 21:56
Egypte ligt in Afrika.......
Vind ik leuk
Maxidi +3806
zondag 13 mei 2018 om 19:42
Nog steeds 1 rondje teveel...
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
zondag 13 mei 2018 om 19:58
Goed nieuws, hopen dat PSV wat punten kan pakken voor NL.
Vind ik leuk
Counterattack +11282
zondag 13 mei 2018 om 20:10
Goed voor PSV, zoiezo Europees voetbal.
Goed voor Nederland, meer kans op nederlands punten voor ranking.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 20:12
Ach 1, 2 of 3 voorrondes maakt niet uit. PSV gaat het toch niet redden en dat is maar goed ook voor het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
Counterattack +11282
zondag 13 mei 2018 om 20:17
?? fopneus wil weer eens stoken, terwijl alle fans de concurrent europees het beste gunnen, zoals het hoort.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 20:37
Het is nog maar weinig ploegen gelukt om in 1 zomer voor zowel de voorronde van de EL als CL uitgeschakeld te worden. Ik ken zo’n clubje die dat voor elkaar kreeg. Moet jij eens raden welke clubje dit is, FopNEUS. Tip; deze club staat al 4 jaar lang droog met het winnen van een sportieve prijs.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 21:24
Gaap, je valt in herhaling. Familie van hoe lang?
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 21:26
Sommige mensen hier zijn erg gebaat bij veel herhaling.....
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 21:34
Heb je geen spiegel thuis? Kijk daar eens in alvorens een reactie te plaatsen, scheelt een hoop onnodige tikwerk.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 20:20
Top dat Swansea is gedegradeerd...!! Herinner mij nog heel goed die streek die ze met Michel Vorm hebben geleverd, laat dit de basis voor een definitief verblijf in de onderste regionen zijn. Ook lekker voor die Haagse knakker.
Vind ik leuk
Het Brein +4576
zondag 13 mei 2018 om 20:33
Leroy Fer heeft unaniem de Degradatie troffee gewonnen! Proficiat :)
Vind ik leuk
BluRP +427
zondag 13 mei 2018 om 20:38
Goed voor mekaar!
Vind ik leuk
Pietje2015 +15746
zondag 13 mei 2018 om 20:43
Zo dat is lekker voor psv, wel mazzel zeg maar dat waren we wel gewend dit jaar.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 21:06
Mazzel gehad? De anderen waren gewoon erg slecht man
Vind ik leuk
klick +1081
zondag 13 mei 2018 om 20:51
Zijn toch play-off. Zou mooi zijn als ze er door komen maar voorzie problemen. Helaas hebben nl clubs daar niks te zoeken.
Vind ik leuk
De Haan +397
zondag 13 mei 2018 om 21:06
Mooi voor het nl voetbal. Als competitie moeten we weer mee gaan tellen. Ja zelfs als een directe concurrent hier van profiteert
Vind ik leuk
ajaxdev +551
zondag 13 mei 2018 om 21:27
Goed nieuws voor PSV en onze competitie. Nu ajax zich nog voor de CL of EL kwalificeren en we doen weer een beetje mee.
Vind ik leuk
Vato75 +2218
zondag 13 mei 2018 om 21:44
Dan ben je er nog niet
Vind ik leuk
Starkoo +616
maandag 14 mei 2018 om 00:13
En Ajax hoeft maar 2 wedstrijden te winnen dan ook minimaal EL!
Vind ik leuk
Nistel +3583
maandag 14 mei 2018 om 00:42
Het is maar waar je ambitie ligt.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 02:28
Dit is nog eens heerlijk nieuws
Vind ik leuk
Axim +871
maandag 14 mei 2018 om 05:41
Mooi voor PSV , maar als je bedenkt hoe triest het met het voetbal in NL gesteld is dat je van 2 plaatsen CL naar 3e voorronde in principe gezakt bent....om je kapot te schamen!
Vind ik leuk
Donnygo +3437
maandag 14 mei 2018 om 11:28
1 tip voor de clubs onderin de PL koop geen Fer want dan degradeer je ;)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws