Liverpool laat PSV juichen, Nederlands kwartet van Swansea degradeert

    Liverpool laat PSV juichen, Nederlands kwartet van Swansea degradeert

    zondag 13 mei 2018 om 17:52

    Liverpool heeft zich zondagmiddag verzekerd van Champions League-voetbal. The Reds wonnen in eigen huis simpel van Brighton en stelden daarmee een plek in de top-vier van de Premier League veilig. De zege van Liverpool betekent goed nieuws voor PSV. Voor Swansea City viel het doek. 

    Liverpool wist dat het aan een goed resultaat op Anfield genoeg had om Chelsea af te troeven de strijd om een Champions League-ticket. De formatie van manager Jürgen Klopp kwam geen moment in de problemen tegen Brighton, dat met Jürgen Locadia en Davy Pröpper in de basis begon.

    Mohamed Salah tekende in de eerste helft voor de openingstreffer. Voor de Egyptische ster was het z'n 32e competitiegoal van het seizoen - een nieuw record. Dejan Lovren (voor rust), Dominic Solanke en Andy Robertson (na rust) maakten er uiteindelijk 4-0 van.

    De winst van Liverpool is goed nieuws voor PSV. De kampioen van Nederland is nu verzekerd van de Champions League-playoffs. De winnaar van de Champions League, Liverpool óf Real Madrid, is nu namelijk via de competitie sowieso geplaatst voor het miljardenbal. PSV zou éigenlijk instromen in de derde voorronde, maar schuift nu een plekje op. Dat betekent ook dat PSV pas eind augustus voor de eerste keer in actie hoeft te komen, in plaats van enkele weken eerder. 

    De zege van Liverpool was niet voldoende om de derde plek te veroveren. Tottenham Hotspur troefde de concurrent af. Op Wembley speelde Spurs een werkelijk krankzinnige wedstrijd tegen Leicester City. Kort na rust kwam Leicester op een 3-1 voorsprong. Binnen een kwartier knokte Tottenham zich terug naar 4-3, dankzij onder meer twee treffers van Erik Lamela. Na de gelijkmaker van Jamie Vardy bezorgde Harry Kane de Londenaren de zege: 5-4. 

    Chelsea beleefde een dramatisch slot van de competitie. De nummer vijf móest op bezoek bij Newcastle United winnen om nog kans te maken op een plek in de top-vier. Op St. James' Park werd het echter een afgang: 3-0. Ayoze Pérez was de grote man met twee treffers.  

    Swansea gedegradeerd
    Voor Swansea City is na zeven jaar in de Premier League het doek gevallen. De nummer zeventien van de ranglijst had na de nederlaag tegen Southampton (0-1) van eerder deze week sowieso een wonder nodig om zich te handhaven. Thuis tegen het reeds gedegradeerde Stoke City lukte het niet om te winnen. Het werd 2-1 voor de gasten. 

    Bizar feitje: Leroy Fer is nu voor de derde keer in zijn carrière (!) gedegradeerd uit de Premier League. Eerder ging het voor de Nederlander mis met Queens Park Rangers en Norwich City. Met Erwin Mulder, Mike van der Hoorn en Luciano Narsingh staan bij de ploeg uit Wales nog drie andere Nederlanders onder contract.  

    Overige uitslagen
    Huddersfield Town - Arsenal 0-1 
    Southampton - Manchester City 0-1
    Manchester United - Watford 1-0
    West Ham United - Everton 3-1

    Plaats een reactie

    LuckyLuksch +11787
    zondag 13 mei 2018 om 17:56
    Goed voor het Nederlands voetbal
    Vind ik leuk
    stratumseind +165226
    zondag 13 mei 2018 om 17:56
    Het lijken wel de goed nieuws maanden ...wat een feest
    Vind ik leuk
    masterpsv +16210
    zondag 13 mei 2018 om 17:58
    Congratulations!
    Vind ik leuk
    Nuance +9051
    zondag 13 mei 2018 om 18:26
    Mooi voor PSV, top.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5741
    zondag 13 mei 2018 om 18:31
    Winnen hoort bij ons.
    Vind ik leuk
    Enden +4009
    zondag 13 mei 2018 om 19:58
    Goed voor het Nerderlands voetbal. Echter niet te vroeg, te hard juigen
    Vind ik leuk
    Cookee +10599
    maandag 14 mei 2018 om 17:28
    @stratum

    Mijn psychiater zegt dat ik niet tussen de regels mag lezen.
    Toch meen ik satire te proeven ... zit ik mis?
    Vind ik leuk
    stratumseind +165226
    maandag 14 mei 2018 om 19:15
    Die psych buiten kieperen en un lekker pilske erin en je ziet alles in het juiste perspectief...
    Vind ik leuk
    Cookee +10599
    maandag 14 mei 2018 om 19:29
    ... Wazig bedoel je? :)
    of ronddraaiend?
    Ga het zeker proberen dit kan de omslag zijn in mijn leven.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165226
    maandag 14 mei 2018 om 19:39
    Het word vanaf nu 1 groot feest geloof me
    Vind ik leuk
    Cookee +10599
    maandag 14 mei 2018 om 19:57
    Van een man zoals Stratum, die schreef ooit onder een tafel wakker te zijn geworden, is zijn advies een wijze raad, zo zei mijn grootvader die regelmatig onder tafels.... afijn dat voert te ver...
    Vind ik leuk
    bouncing +315
    zondag 13 mei 2018 om 17:57
    Man man man, wat was Tottenenham - Leicester een lekker potje zeg
    Vind ik leuk
    Topdrie +2665
    zondag 13 mei 2018 om 17:57
    Zonder Liverpool had PSV ook wel gejuicht vandaag. Topprestatie van Newcastle
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    zondag 13 mei 2018 om 18:25
    Klopt die drogen Tsjelsie af
    Vind ik leuk
    Topdrie +2665
    zondag 13 mei 2018 om 18:37
    *Chelski of CSKA Fulham
    Vind ik leuk
    100%PSV +3372
    zondag 13 mei 2018 om 17:58
    Naast de financiële bijdrage zorgt deze zekere plaatsing voor Europees voetbal ook voor veel meer rust in de voorbereiding.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6332
    zondag 13 mei 2018 om 17:58
    Dit zal Brands gerust stellen, iets meer tijd om aan het vernieuwende kampioenselftal te werken en natuurlijk om in de cl te gaan spelen.
    Vind ik leuk
    Nas Ba +120
    zondag 13 mei 2018 om 18:02
    Als hij blijft
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31494
    zondag 13 mei 2018 om 17:58
    Nou fer, op naar de 4de degradatie.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8922
    zondag 13 mei 2018 om 18:00
    Komt het steeds door Fer?
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13819
    zondag 13 mei 2018 om 18:53
    Na 4x kun je moeilijk beweren dat Fer er niets mee te maken heeft;)
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 20:42
    Dat is niet erg Fair van Fer,nu is een terugkeer in Oranje wel heel ver.
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4449
    zondag 13 mei 2018 om 18:02
    Solanke en Robertson met hun eerste goals voor Liverpool. Makkelijke middag verder. Geen blessures en goed voetbal. Helaas kon Leicester niet winnen maar top 4 is top 4. Dus ik ben blij. Nu op naar de finale!
    Vind ik leuk
    El Cazador +6072
    zondag 13 mei 2018 om 18:05
    Het houd maar niet op dat geluk voor die Eindhovenaren!!!
    Vind ik leuk
    PSVFU +4817
    zondag 13 mei 2018 om 18:12
    Wat heeft dat met geluk te maken?....
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    zondag 13 mei 2018 om 18:25
    Wat heeft dat met jaloezie te maken ?
    Vind ik leuk
    Counterattack +11303
    zondag 13 mei 2018 om 20:15
    Dit zijn gewoon de regels.
    Voor iedereen is het goed dat al onze voorronde-clubs zich voor de CL of de EL plaatsen. El cazador
    Vind ik leuk
    Starkoo +618
    maandag 14 mei 2018 om 00:18
    Niks geluk ze hebben zelf persoonlijk er voor gezorgd dat ze de voorronde moeten spelen, ook mogen ze Ajax dankbaar zijn dat ze de EL finale hadden gehaald, anders was PSV niet zeker van de EL!
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3581
    zondag 13 mei 2018 om 18:06
    Bij de titel van PSV juichen dat wij alle PSV fans deden!
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    zondag 13 mei 2018 om 18:24
    Pffff ik heb bier gehad maar niet zoveel dat ik hier een zin van kan maken
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5042
    zondag 13 mei 2018 om 18:07
    Mooi dat Swansea gedegradeerd is. Gun het die Haagse behangkoning van harte, ook al heeft ie zijn aandelen verkocht
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 18:14
    Wat een domme reactie , niks mis met Swansea.
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5042
    zondag 13 mei 2018 om 18:23
    Mag je vinden hoor, geen probleem! Jij vindt je vrouw ook een kanjer
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 18:31
    En dat is ze ook!
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 19:11
    DUTS
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5042
    zondag 13 mei 2018 om 19:16
    No duts, No glory
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 21:00
    Lul de behanger?
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5042
    zondag 13 mei 2018 om 21:05
    Penis papirus plackicum
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    zondag 13 mei 2018 om 18:23
    Bedankt Davy & Jurgen haha
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 21:01
    Blijven goeie gozers hè
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 18:25
    Goed nieuws voor het Nederlands voetbal. Laten we hopen dat PSV kan herhalen wat ze een paar jaar geleden hebben laten zien in de CL.

    Voor mijn club wordt het een moeilijk verhaal. 3 rondes overleven met onze grote vriend Ten Hag is een utopie helaas.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2665
    zondag 13 mei 2018 om 19:02
    Eindelijk een realist. Iedere Nederlandse club zou afhaken bij 3 rondes. Hopelijk kan Ajax wel de Europa League veiligstellen
    Vind ik leuk
    stratumseind +165226
    zondag 13 mei 2018 om 19:08
    3 rondes?
    Vind ik leuk
    Topdrie +2665
    zondag 13 mei 2018 om 19:46
    De eerste al verloren van Al Ahli :P
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 21:41
    3 voorrondes om de poulefase te halen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165226
    zondag 13 mei 2018 om 22:58
    serieus?ik dacht 2
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    zondag 13 mei 2018 om 23:34
    Nee Ajax moet er echt drie. Onbegonnen werk ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +165226
    zondag 13 mei 2018 om 23:35
    oke, dat kunnen ze dus op hun buik gaan schrijven inderdaad
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    zondag 13 mei 2018 om 23:36
    Meer miljoenen voor PSV. Ajax mag weer puntjes voor NL halen in de EL.
    Vind ik leuk
    Starkoo +618
    maandag 14 mei 2018 om 00:23
    Alleen de playoff fase is een probleem denk ik, met Benfica, Kiev of Basel, of 2 moeten stranden, dan zou Ajax elke ronde geplaatst zijn!
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    maandag 14 mei 2018 om 00:37
    Ajax en voorrondes is de laatste jaren niet echt een gelukkige combinatie...
    Vind ik leuk
    Starkoo +618
    maandag 14 mei 2018 om 00:21
    Dat krijg je als alleen Ajax en AZ wat presteerden in Europa!
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    maandag 14 mei 2018 om 00:41
    Ach kom, PSV staat maar een paar plaatsen onder Ajax. AZ veel verder op de lijst. PSV heeft het nog niet zo lang geleden prima gedaan in de CL. AZ verliest na dit jaar hun laatste goede jaar met punten en dan zijn die ook nergens meer.
    Vind ik leuk
    Starkoo +618
    maandag 14 mei 2018 om 00:20
    Poule fase CL ja en bij totale winst in de eerst 2 wedstrijden, is Ajax ook zeker van Europa League!
    Vind ik leuk
    Counterattack +11303
    zondag 13 mei 2018 om 20:11
    Hopelijk weer twee teams in CL, kan 0, 1 of 2 zijn.
    Voor nederlands voetbal veel belangrijker dan menigeen inschat.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91455
    zondag 13 mei 2018 om 18:36
    Dat is goed nieuws voor PSV.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3992
    zondag 13 mei 2018 om 20:34
    Viktoria Plzen!
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    zondag 13 mei 2018 om 23:37
    Wat is er met Viktoria Plzen?
    Vind ik leuk
    Het Brein +3992
    maandag 14 mei 2018 om 02:09
    Die gaan nu rechtstreeks naar de CL dankzij Liverpool..
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    maandag 14 mei 2018 om 09:15
    Dat klopt.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    zondag 13 mei 2018 om 18:49
    Zal je zien dat wij weer zwaar loten, bijvoorbeeld FC Frødelströdel uit Finland. Het zit wat geluk betreft de laatste tijd echt niet mee.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165226
    zondag 13 mei 2018 om 19:10
    klopt , het zal eens tijd worden dat we wat mazzel zouden krijgen
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 20:41
    Frødelströdel speel hoger dan Osijek....komend seizoen maar eens op eigen kracht iets winnen!
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    zondag 13 mei 2018 om 21:54
    Proberen we Al Ahli wel
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 21:56
    Egypte ligt in Afrika.......
    Vind ik leuk
    Maxidi +3711
    zondag 13 mei 2018 om 19:42
    Nog steeds 1 rondje teveel...
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    zondag 13 mei 2018 om 19:58
    Goed nieuws, hopen dat PSV wat punten kan pakken voor NL.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11303
    zondag 13 mei 2018 om 20:10
    Goed voor PSV, zoiezo Europees voetbal.
    Goed voor Nederland, meer kans op nederlands punten voor ranking.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 20:12
    Ach 1, 2 of 3 voorrondes maakt niet uit. PSV gaat het toch niet redden en dat is maar goed ook voor het Nederlandse voetbal.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11303
    zondag 13 mei 2018 om 20:17
    ?? fopneus wil weer eens stoken, terwijl alle fans de concurrent europees het beste gunnen, zoals het hoort.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 20:37
    Het is nog maar weinig ploegen gelukt om in 1 zomer voor zowel de voorronde van de EL als CL uitgeschakeld te worden. Ik ken zo’n clubje die dat voor elkaar kreeg. Moet jij eens raden welke clubje dit is, FopNEUS. Tip; deze club staat al 4 jaar lang droog met het winnen van een sportieve prijs.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 21:24
    Gaap, je valt in herhaling. Familie van hoe lang?
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 21:26
    Sommige mensen hier zijn erg gebaat bij veel herhaling.....
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 21:34
    Heb je geen spiegel thuis? Kijk daar eens in alvorens een reactie te plaatsen, scheelt een hoop onnodige tikwerk.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 20:20
    Top dat Swansea is gedegradeerd...!! Herinner mij nog heel goed die streek die ze met Michel Vorm hebben geleverd, laat dit de basis voor een definitief verblijf in de onderste regionen zijn. Ook lekker voor die Haagse knakker.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3992
    zondag 13 mei 2018 om 20:33
    Leroy Fer heeft unaniem de Degradatie troffee gewonnen! Proficiat :)
    Vind ik leuk
    BluRP +415
    zondag 13 mei 2018 om 20:38
    Goed voor mekaar!
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13673
    zondag 13 mei 2018 om 20:43
    Zo dat is lekker voor psv, wel mazzel zeg maar dat waren we wel gewend dit jaar.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 21:06
    Mazzel gehad? De anderen waren gewoon erg slecht man
    Vind ik leuk
    klick +795
    zondag 13 mei 2018 om 20:51
    Zijn toch play-off. Zou mooi zijn als ze er door komen maar voorzie problemen. Helaas hebben nl clubs daar niks te zoeken.
    Vind ik leuk
    De Haan +267
    zondag 13 mei 2018 om 21:06
    Mooi voor het nl voetbal. Als competitie moeten we weer mee gaan tellen. Ja zelfs als een directe concurrent hier van profiteert
    Vind ik leuk
    ajaxdev +465
    zondag 13 mei 2018 om 21:27
    Goed nieuws voor PSV en onze competitie. Nu ajax zich nog voor de CL of EL kwalificeren en we doen weer een beetje mee.
    Vind ik leuk
    Vato75 +2279
    zondag 13 mei 2018 om 21:44
    Dan ben je er nog niet
    Vind ik leuk
    Starkoo +618
    maandag 14 mei 2018 om 00:13
    En Ajax hoeft maar 2 wedstrijden te winnen dan ook minimaal EL!
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    maandag 14 mei 2018 om 00:42
    Het is maar waar je ambitie ligt.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 02:28
    Dit is nog eens heerlijk nieuws
    Vind ik leuk
    Axim +838
    maandag 14 mei 2018 om 05:41
    Mooi voor PSV , maar als je bedenkt hoe triest het met het voetbal in NL gesteld is dat je van 2 plaatsen CL naar 3e voorronde in principe gezakt bent....om je kapot te schamen!
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    maandag 14 mei 2018 om 11:28
    1 tip voor de clubs onderin de PL koop geen Fer want dan degradeer je ;)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Liverpool laat PSV juichen, Nederlands kwartet van Swansea degradeert