Afzien in Arnhem: Ik slaap niet écht. Ik word vijf keer per nacht wakker

    Afzien in Arnhem: "Ik slaap niet écht. Ik word vijf keer per nacht wakker"

    maandag 14 mei 2018 om 09:05

    Hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het wordt en langer het duurt om na een wedstrijd fysiek én mentaal te herstellen. Dat vertelt Vitesse-captain Guram Kashia in gesprek met De Telegraaf. 

    "Na de wedstrijd, zeker ’s nachts, is het heel moeilijk om te slapen. Hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het wordt. Ik slaap niet écht. Ik word vijf keer per nacht wakker. Je benen zijn dan zo moe, dat je wakker wordt van de pijn", aldus Kashia (30), die zich zaterdag met Vitesse voor de finale van de play-offs voor Europees voetbal plaatste. 

    "Herstellen duurt vijf tot zes uur per dag, waarin je puur moet liggen of een behandeling moet nemen. Men weet meestal niet wat er naast het veld allemaal gebeurt. Als je professional bent, dan moet je ook zo professioneel zijn om élke wedstrijd te kunnen spelen. Daar zitten zoveel uren in."

    Plaats een reactie

    maandag 14 mei 2018 om 09:12
    Lekker belangerijk!
    Vind ik leuk
    GaoYao +5190
    maandag 14 mei 2018 om 09:16
    Wel een feit wat hij zegt!

    Prachtige voetballer. Geen grootheid maar wel een goede prof..
    Vind ik leuk
    13 +13114
    maandag 14 mei 2018 om 10:14
    Wat achtergrondinformatie is wat mij betreft welkom. Ik wist in elk geval niet dat profvoetbal op je 30e al zo’n hoge tol eist.
    Vind ik leuk
    VA1 +1680
    maandag 14 mei 2018 om 13:22
    Toch kun je hem dagelijks zien hardlopen door het centrum van de stad. Waarom zou hij dat doen, of is het verhaal iets anders dan hij werkelijk heeft gezegd..?
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 09:19
    Dat is wel waar voor Nederlandse begrippen! Maar er is toch wel ander nieuws?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91513
    maandag 14 mei 2018 om 09:21
    Man die gasten in de top spelen op een 10 keer zo hoog niveau en trainen veel harder. Ik dacht dat ze daar in de regio wat mannelijker waren of hij speelt al te lang in Nederland. Hij vertoont Nederlands gedrag, klagen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 09:21]
    Vind ik leuk
    VA1 +1680
    maandag 14 mei 2018 om 13:17
    Nederland is juist het land waar clubs de spelers overdreven hard laten trainen. Neem eens een kijkje in de Europese top.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91513
    maandag 14 mei 2018 om 13:19
    Daar ben ik niet mee eens. Bij grote clubs trainen ze twee keer per dag en zitten ook nog in de gym. Oudere spelers daarin tegen krijgen iets meer rust. Tenzij de echte beesten zoals een Ronaldo of Ibra.
    Vind ik leuk
    VA1 +1680
    maandag 14 mei 2018 om 13:26
    Er zijn ook verschillen in manieren van trainen. Zoals Andy van der Meyden aangaf 2x per dag iets van 45 min te moeten trainen, beetje balletje hooghouden etc en vrijwillig naar de gym. Die Engelsen doen dat uit zichzelf wel overigens.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91513
    maandag 14 mei 2018 om 13:30
    Na 45 minuten ben je net warm VA1.
    Vind ik leuk
    ArnhemZuid +298
    maandag 14 mei 2018 om 20:58
    Je hebt geen idee hoeveel deze jongen traint, naast zijn trainingen bij vitesse is hij elke dag in de sportschool of aan het hardlopen door de stad. Deze jongen traint net zo hard als de top ookal heeft die minder talent hij werkt net zo hard! Dit is ook een van de redenen waarom kashia zo geliefd is in Arnhen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91513
    maandag 14 mei 2018 om 22:10
    Dus misschien teveel. Je hoeft je ook niet aangevallen te voelen. Het is geen aanval op jullie speler. Absoluut niet maar ik ben ook een sporter in hart en nieren. Ik vind het een goeie speler en ben fan van zijn persoonlijkheid.
    Vind ik leuk
    ArnhemZuid +298
    maandag 14 mei 2018 om 22:39
    Was ook niet zo bedoelt hoor ;).
    Maar ik denk dat er maar weinig spelers zijn die zo hard werken en dat mag benoemt worden.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91513
    maandag 14 mei 2018 om 22:43
    Zeker weten man, het is een beest die Kashia. Geweldig persoon en met recht Mister Vitesse.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    maandag 14 mei 2018 om 09:23
    Zo, dus Kashia moeten we morgenavond eens goed laten lopen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen, Vitesse laat het meestal wel zien als ze moeten. Gelukkig hebben wij de laatste wedstrijd thuis, dat kan wel een stuk schelen en dat zag je tegen SC Heerenveen ook terug.
    Vind ik leuk
    Breda-mike +433
    maandag 14 mei 2018 om 09:59
    Ach manneke toch wat hebben jullie het toch zwaar.
    Vind ik leuk
    La Luz +589
    maandag 14 mei 2018 om 09:59
    Echt een super zwaar leven en hij is al maar liefst 30 jaar hé, onderschat dat niet.....
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    maandag 14 mei 2018 om 10:17
    Op je 30ste al?
    En dan op niveau eredivisie?

    En hij wilt naar het buitenland?

    Hou maar op dan
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 10:30
    Aan zijn instelling en mentaliteit heeft het nooit gelegen. Wat een voorbeeld prof!

    Ik had hem graag gezien bij PSV, mits hij iets meer talent had.
    Vind ik leuk
    HansVites +4797
    maandag 14 mei 2018 om 12:01
    Hele leuke en aardige gast die Kashia misschien niet de allerbeste maar voor Vitesse onmisbaar.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31498
    maandag 14 mei 2018 om 13:03
    Arme jochies...

    Jullie krijgen er ook dik voor betaald ;).
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Afzien in Arnhem: "Ik slaap niet écht. Ik word vijf keer per nacht wakker"