Afzien in Arnhem: Ik slaap niet écht. Ik word vijf keer per nacht wakker

Afzien in Arnhem: "Ik slaap niet écht. Ik word vijf keer per nacht wakker"

maandag 14 mei 2018 om 09:05

Hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het wordt en langer het duurt om na een wedstrijd fysiek én mentaal te herstellen. Dat vertelt Vitesse-captain Guram Kashia in gesprek met De Telegraaf. 

"Na de wedstrijd, zeker ’s nachts, is het heel moeilijk om te slapen. Hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het wordt. Ik slaap niet écht. Ik word vijf keer per nacht wakker. Je benen zijn dan zo moe, dat je wakker wordt van de pijn", aldus Kashia (30), die zich zaterdag met Vitesse voor de finale van de play-offs voor Europees voetbal plaatste. 

"Herstellen duurt vijf tot zes uur per dag, waarin je puur moet liggen of een behandeling moet nemen. Men weet meestal niet wat er naast het veld allemaal gebeurt. Als je professional bent, dan moet je ook zo professioneel zijn om élke wedstrijd te kunnen spelen. Daar zitten zoveel uren in."

Plaats een reactie

maandag 14 mei 2018 om 09:12
Lekker belangerijk!
Vind ik leuk
GaoYao +5039
maandag 14 mei 2018 om 09:16
Wel een feit wat hij zegt!

Prachtige voetballer. Geen grootheid maar wel een goede prof..
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 09:25
Lekker een functie geven bij Vitesse.
Superprof, altijd aardig en neemt de tijd voor supporters.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 09:53
Zal misschien wel eens gaan verkassen bij Vitesse
Vind ik leuk
13 +9616
maandag 14 mei 2018 om 10:14
Wat achtergrondinformatie is wat mij betreft welkom. Ik wist in elk geval niet dat profvoetbal op je 30e al zo’n hoge tol eist.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 10:22
Bij de één zegt het lichaam stop op 30e.
En bij de ander op zijn 38e.
Je weet nooit hoe een lichaam reageerd.
Vind ik leuk
VA1 +1000
maandag 14 mei 2018 om 13:22
Toch kun je hem dagelijks zien hardlopen door het centrum van de stad. Waarom zou hij dat doen, of is het verhaal iets anders dan hij werkelijk heeft gezegd..?
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 09:18
Oh Kashia jongen toch. Wat heb jij een zwaar leven. Ik wens u heel veel sterkte en hoop dat Utrecht gehakt maakt van wespen.
Vind ik leuk
13 +9616
maandag 14 mei 2018 om 10:18
Niks mis mee om te vertellen wat zijn werk met zich meebrengt. Maar ja, jij lijkt bij alles wat niet over Ajax gaat wat denigrerends te willen posten. Ik ben geen Vitessenaar, maar kan gewoon respect opbrengen voor een sympathieke prof.
Vind ik leuk
HansVites +4100
maandag 14 mei 2018 om 11:58
Blijven hopen net als dat je hoopt dat Ajax ooit weer eens kampioen wordt na al die jaren.
Vind ik leuk
VA1 +1000
maandag 14 mei 2018 om 13:13
Aldus een moslim met een jodenhoed...
Vind ik leuk
Vak-DD +10716
maandag 14 mei 2018 om 15:14
Als het maar geen varkensgehakt is voor jou.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 09:19
Dat is wel waar voor Nederlandse begrippen! Maar er is toch wel ander nieuws?
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 09:21
Man die gasten in de top spelen op een 10 keer zo hoog niveau en trainen veel harder. Ik dacht dat ze daar in de regio wat mannelijker waren of hij speelt al te lang in Nederland. Hij vertoont Nederlands gedrag, klagen.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 09:21]
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 09:23
Dus dat ...
Vind ik leuk
VA1 +1000
maandag 14 mei 2018 om 13:17
Nederland is juist het land waar clubs de spelers overdreven hard laten trainen. Neem eens een kijkje in de Europese top.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:19
Daar ben ik niet mee eens. Bij grote clubs trainen ze twee keer per dag en zitten ook nog in de gym. Oudere spelers daarin tegen krijgen iets meer rust. Tenzij de echte beesten zoals een Ronaldo of Ibra.
Vind ik leuk
VA1 +1000
maandag 14 mei 2018 om 13:26
Er zijn ook verschillen in manieren van trainen. Zoals Andy van der Meyden aangaf 2x per dag iets van 45 min te moeten trainen, beetje balletje hooghouden etc en vrijwillig naar de gym. Die Engelsen doen dat uit zichzelf wel overigens.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:30
Na 45 minuten ben je net warm VA1.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:58
Je hebt geen idee hoeveel deze jongen traint, naast zijn trainingen bij vitesse is hij elke dag in de sportschool of aan het hardlopen door de stad. Deze jongen traint net zo hard als de top ookal heeft die minder talent hij werkt net zo hard! Dit is ook een van de redenen waarom kashia zo geliefd is in Arnhen.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 22:10
Dus misschien teveel. Je hoeft je ook niet aangevallen te voelen. Het is geen aanval op jullie speler. Absoluut niet maar ik ben ook een sporter in hart en nieren. Ik vind het een goeie speler en ben fan van zijn persoonlijkheid.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 22:39
Was ook niet zo bedoelt hoor ;).
Maar ik denk dat er maar weinig spelers zijn die zo hard werken en dat mag benoemt worden.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 22:43
Zeker weten man, het is een beest die Kashia. Geweldig persoon en met recht Mister Vitesse.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 09:22
Je kan er beter mee stoppen KaShia, gewoon ww pakken 70% laatst verdiende loon en bankhangen .
Vind ik leuk
mcmodd +18770
maandag 14 mei 2018 om 09:23
Zo, dus Kashia moeten we morgenavond eens goed laten lopen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen, Vitesse laat het meestal wel zien als ze moeten. Gelukkig hebben wij de laatste wedstrijd thuis, dat kan wel een stuk schelen en dat zag je tegen SC Heerenveen ook terug.
Vind ik leuk
Gustavo +2596
maandag 14 mei 2018 om 09:26
Gelukkig is Kashia bereidt om die helse pijnen één keer per week te doorstaan. Want zoveel wedstrijden speelt hij maar liefst iedere week....
Vind ik leuk
Eddy T67 +1035
maandag 14 mei 2018 om 09:37
Hij heeft anders heel veel dubbele weken gehad. Naast de Europa Legeau ook nog international van Georgië.
Bovendien hoor ik hem niet klagen maar alleen wat kenbaar maken. Hij investeert veel tijd in zichzelf om steeds speel klaar te zijn. Op en top prof
Vind ik leuk
Gustavo +2596
maandag 14 mei 2018 om 09:42
Aardige snuiter verder maar ik vind dat hij piept.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 09:37
De de geestelijk druk komt op lichamelijke druk dat maakt het zo zwaar, het is niet simpel tegen een balletje trappen die tijden zijn voorbij
Vind ik leuk
Dicky +14830
maandag 14 mei 2018 om 09:51
Misschien een ideetje dat Kashia de komende zomer een paar weken bij een stratenmaker meewerkt. Dit vind ik altijd zon gepiep om niets.
Vind ik leuk
VA1 +1000
maandag 14 mei 2018 om 13:28
Ik heb het vermoeden dat dit uit een interview is toen Fraser nog trainer was en drill meester Seegers dus ook nog actief was...
Vind ik leuk
Vak-DD +10716
maandag 14 mei 2018 om 15:17
Hij heeft in de zomer wel eens een week korter vakantie genomen om weer te trainen bij Vitesse.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 09:59
Ach manneke toch wat hebben jullie het toch zwaar.
Vind ik leuk
La Luz +45
maandag 14 mei 2018 om 09:59
Echt een super zwaar leven en hij is al maar liefst 30 jaar hé, onderschat dat niet.....
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 10:17
Op je 30ste al?
En dan op niveau eredivisie?

En hij wilt naar het buitenland?

Hou maar op dan
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 10:30
Aan zijn instelling en mentaliteit heeft het nooit gelegen. Wat een voorbeeld prof!

Ik had hem graag gezien bij PSV, mits hij iets meer talent had.
Vind ik leuk
Hendry +254
maandag 14 mei 2018 om 11:22
Kashia heeft wel eerder aangegeven dat hij weg wilde maar is er nog steeds. voor mij mag hij wel een klapper maken hij heeft genoeg salaris ingeleverd!
Vind ik leuk
HansVites +4100
maandag 14 mei 2018 om 12:01
Hele leuke en aardige gast die Kashia misschien niet de allerbeste maar voor Vitesse onmisbaar.
Vind ik leuk
Teo Smith +19233
maandag 14 mei 2018 om 13:03
Arme jochies...

Jullie krijgen er ook dik voor betaald ;).
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Afzien in Arnhem: "Ik slaap niet écht. Ik word vijf keer per nacht wakker"