Slechts zeven speelminuten voor PSV: 'Als ik eerlijk ben had ik op meer gehoopt'

Slechts zeven speelminuten voor PSV: 'Als ik eerlijk ben had ik op meer gehoopt'

maandag 14 mei 2018 om 17:47

Dante Rigo vindt het jammer dat hij dit seizoen niet meer kansen heeft gehad in het eerste elftal van PSV. De negentienjarige Belg kwam slechts zeven minuten in actie in de Eredivisie.

"Als ik eerlijk ben, had ik dit seizoen gehoopt op meer minuten in het eerste elftal", zegt Rigo tegen Voetbalnieuws.be. "Bij een club als PSV heerst veel concurrentie en we hebben, door weinig blessures en schorsingen, heel veel in dezelfde samenstelling kunnen spelen. Na het behalen van de titel hebben enkele jonge talenten veel minuten mogen maken, voor mij was dat niet weggelegd."

"Dat is jammer, maar aan de andere kant een logisch gevolg van spelen in de top. Er zijn veel goede spelers voor tien posities in het veld", vertelt de middenvelder, die een contract tot medio 2019 heeft, met de optie voor nog een seizoen. Met een uitleenbeurt, bijvoorbeeld in zijn vaderland, is hij nog niet echt bezig. "Een uitleenbeurt? Daar is nog niet echt duidelijkheid over."

"Ik zou nog altijd het liefst met PSV in de Eredivisie spelen, dat heb ik altijd gezegd en dat is nog altijd mijn doel", aldus Rigo. "Ik zit hier al meer dan tien jaar en ik ben zo toch een beetje een 'kind van de club'. Alles is zo gewoon geworden, en het zou toch heel lastig zijn om dat achter te laten."

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Gaat Rigo slagen bij PSV?

(1215 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 14 mei 2018 om 17:54
misschien een jaar laten rijpen bij bijvoorbeeld Willem II
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:58
Komend seizoen of verhuren of bij 1e elftal
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:41
Kenneth: Hij zit al officieel bij het eerste. Omdat hij speel minuten moet krijgen speelde hij zo en dan mee in het 2e. Hij kan niet verpieteren op de bank dus zal goed voor hem en Lammers zijn ergens anders speel minuten te maken.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:47
Meerdere uitlenen,is niet verkeerd,Lammers absoluut niet nog een jaar bij jong.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:57
Huh? Nee joh hij moet juist naar een Eredivie club om daar ervaring op te doen. In de Juup scoort hij er op los liever een Utrecht, Heerenveen, dat zou hij zeker aan kunnen.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:59
Mario,ik geef toch aan Lammers eventueel verhuren en NIET meer in de jupiler league.
Clubs die jij aangeeft mistaad Lammers niet :-)
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:02
Sorry pik las er overeen
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:05
Altijd goed
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:59
Lekker 1 seizoen uitlenen!
Vind ik leuk
Romario9 +8443
maandag 14 mei 2018 om 18:23
Anderzijds... als Ginkel en Pereiro vertrekken biedt dat misschien wel kansen voor Rigo.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:27
Nee hij moet nog stappen maken, Perreiro zal Pizarro voor terug komen denk ik, en v.Ginkel zal Guterrez terugkomen
Vind ik leuk
Bullet +2189
maandag 14 mei 2018 om 18:34
Pizzaro, die kwam toch zeker??? Of heb je zo snel van mij geleerd?
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:48
Dat van Pizzaro nog nergens gelezen,Bullet
Vind ik leuk
Bullet +2189
maandag 14 mei 2018 om 18:55
Haha, dat zei ik nou precies tegen Mario gisteren. Vandaar mijn opmerking
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:58
Dat is waar maar geloof mij dat een van die 2 Mexicanen komen. Zou mooier zijn alle 2
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:09
Hmmm zou je met mij uit eten wilen gaan please :-)
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:19
Misschien dat PSV hun spelers voortaan bij Ajax kan laten rijpen, dan zitten ze in ieder geval al op het niveau van de nummer 2
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:56
Die komt er wel
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:24
Ja hoor. Een beetje meer fysieke inhoud is welkom. Qua schot, passing en overzicht is dit een zeer groot talent. Helaas voor hem is CVM niet de makkelijkste positie om snel veel minuten te maken.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:17
Klopt, hele goede vrije trap ook. Ik denk dat je hem om zijn aanvallende kwaliteiten ook beter op cam kan zetten, maargoed dat is aan Cocu om dat te beslissen
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:57
Warme club
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:59
Hot zelfs :-) snapje
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 21:31
Lauw, mooier kan ik t niet maken.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:58
Nee hij gaat niet slagen want hij is een te positieve speler voor een negatief spelend team dat bijna constant voor eigen goal staat met af en toe counter voetbal wat het bewijs is van de vele net overwinningen waarmee we kunnen stellen dat dit de slechtste kampioen was in de historie wat druipt van armoede in voetbalkunst.

Zoals mijn naam zegt komt er geen reactie van mijn zijde. ;-)
Vind ik leuk
Senn +5017
maandag 14 mei 2018 om 18:13
Dan reageer je toch even met je ander account!
Vind ik leuk
040-077 +774
maandag 14 mei 2018 om 18:14
Wauw wat volwassen.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:48
Wordt er nog één wakker. Zet eens een ander bandje op zielepiet.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:15
Praat jij voor jezelf koekkerbakker
Vind ik leuk
035 +2701
maandag 14 mei 2018 om 20:31
Wat is een koekkerbakker?
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:51
Die bakt koekjes maat
Vind ik leuk
Thilo +1277
maandag 14 mei 2018 om 18:05
Niks nieuws
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:07
Gewoon geduld en keihard werken.
Iedereen heeft in de laatste drie potjes voetbal gezien hoever de jeugd is op dit moment.
Het is nog net niet goed genoeg.
En bij psv is net niet gewoon bankzitten.
Dan moet je het maar laten zien wanneer je de kans krijgt.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 18:07]
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:08
Komend jaar mooi een jaartje bij Gertje voetballen en ervaring opdoen !
Vind ik leuk
Teo Smith +19303
maandag 14 mei 2018 om 18:11
Laat het nieuws van van persie maar eens komen.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:23
Ik "ken" Rigo als buitenstaande psv-fan en vind persoonlijk dat hij
(véél) te weinig kansen in het eerste heeft gekregen. Jammer, want ik ben van mening dat hij zo ongeveer hetzelfde "extra" zou kunnen brengen als o.a. Romario en Ronaldo, áls … je hem maar eens de kans geeft om in het eerste elftal "te aarden". Dus … gewoon een aantal wedstrijden opstellen(basis/reserve) én hem daarbij wat krediet even omdat hij wellicht niet écht overloopt van zelfvertrouwen. Wat extra credits zal hem goed doen, en een Rigo in topvorm is een geweldige aanwinst voor het Nederlands voetbal!!!


En zo heeft PSV er wel meerderen van, maar ja helaas … breken er maar té weinig van dit soort getalenteerde spelers door omdat … er zowat "standaard" éérst gescout wordt naar "buitenclubse" spelers(met naam!?!) voordat men klaarblijkelijk de sprong/gok waagt om de eigen talenten, om het woord "supertalenten" maar niet te gebruiken een échte kans te geven door hen(herhaaldelijk) (durven)op te(blijven) stellen.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:26
Rigo is een groot talent. Maar is nog niet stabiel genoeg om nagenoeg foutloze wedstrijden op CVM te spelen. Dat gaat je punten en wellicht een titel kosten. Dat ga je niet op het spel zetten natuurlijk.
Vind ik leuk
Cookee +8567
maandag 14 mei 2018 om 18:24
Aan alle ouders van talentvolle Nederlandse voetballers,
laten we even met ons 5-en bijelkaar komen staan.
Kies niet voor die topclubs, want bij een iets kleinere club kan je veel sneller minuten maken... denk je nou dat als PSV er een vent van 15 miljoen op de bank heeft zitten dat jouw zoon dan aan spelen toekomt?
Frenkie de Jong had nu al bij Willem II een routinier kunnen zijn en nu komt hij nog steeds nog maar net kijken.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 18:25]
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:39
Talent, potentieel toekomstige rode duivel.
Vind ik leuk
stratumseind +128580
maandag 14 mei 2018 om 19:13
We hebben zoveul goei
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:27
Dan moet je dus nog harder trainen en nog meer de beste willen zijn!
Vind ik leuk
flipper +1201
maandag 14 mei 2018 om 19:29
Wat breekt wel door bij psv? Ga gauw naar een ander cluppie. FORTUNA bv.
Vind ik leuk
myrthewit +1393
maandag 14 mei 2018 om 19:36
Komt te kort voor PSV.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:08
Laat Aad de mos het maar niet horen
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:08
Het is psv dante geen ajax
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 23:34
Ik vind ook dat deze jongen veel meer speeltijd moet krijgen. Zou doodzonde zijn als jij niet doorbreekt omdat hij simpelweg de kans niet krijgt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Slechts zeven speelminuten voor PSV: 'Als ik eerlijk ben had ik op meer gehoopt'