'Spanjaard en Duitser topkandidaten voor opvolging Wenger bij Arsenal'

'Spanjaard en Duitser topkandidaten voor opvolging Wenger bij Arsenal'

maandag 14 mei 2018 om 19:30

Arsène Wenger vertrekt deze zomer bij Arsenal en er wordt volop gespeculeerd over zijn opvolging. Nu Massimiliano Allegri lijkt te zijn afgehaakt, zijn er nog twee topkandidaten overgebleven: Mikel Arteta en Julian Nagelsmann. Dit meldt Sky Sports

Allegri is bezig aan zijn vierde succesvolle jaar bij Juventus en heeft aangegeven die club niet te willen verlaten. Alleen bij een eventueel gedwongen ontslag zou hij openstaan voor Arsenal. Clublegendes Patrick Vieira en Thierry Henry werden tevens genoemd als nieuwe eindverantwoordelijke in het Emirates Stadium, maar ook zij zouden niet langer in beeld zijn.

Alleen Arteta en Nagelsmann zijn nog serieuze kandidaten. De 36-jarige Spanjaard speelde de laatste vijf jaar van zijn carrière bij Arsenal en werkt tegenwoordig als assistent van Josep Guardiola voor Manchester City. De dertigjarige Duitser staat sinds twee jaar aan het roer bij TSG Hoffenheim en zou openstaan voor een nieuwe uitdaging. Arsenal hoopt de nieuwe manager vóór de start van het WK, op 14 juni, te hebben gepresenteerd.

Poll

Wie moet Arsène Wenger opvolgen?

(1075 stemmen)

Plaats een reactie

Streaker +2621
maandag 14 mei 2018 om 19:34
Arteta? 1 april is al ver achter ons artikelschrijver.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:46
Nagelsmann wacht waarschijnlijk op Bayern.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 08:15
Nu Kovac is aangesteld, heb ik zo mijn twijfels. Mogelijk vinden ze Nagelsmann daar nog te jong om te dealen met de oude rotten. Vermoed dat hij over een jaar of vijf naar Bayern gaat. Ervaring bij een of twee internationale clubs maakt hem in dat perspectief alleen maar interessanter.
Vind ik leuk
Gu3rilla +15565
maandag 14 mei 2018 om 19:55
Rare opmerking. Arteta word veelvuldig genoemd als kandidaat
Vind ik leuk
Streaker +2621
maandag 14 mei 2018 om 20:07
Dat vind ik een raar argument om hem om die reden als hoofdtrainer te contracteren. Hij heeft een aantal jaar ervaring opgedaan als assistent bij jullie club, maar met die kennis zal hij echt niet het eerste van Arsenal mogen coachen. Daarnaast ligt hij ook niet fantastisch in groep (van wie er nog over zijn na seizoen 2015). Dus de media kunnen hem wel vaak noemen, voor mij is het een grote grap.
Vind ik leuk
Gu3rilla +15565
maandag 14 mei 2018 om 20:18
Ohh begrijp me niet verkeerd ik zou hem ook niet voor de groep zetten. Maar bedoel hij word veelvuldig genoemd dus er zit zeker iets van waarheid achter
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:06
Liever Viera en Henry natuurlijk. Over Arteta zijn wel de nodige verhalen geschreven, die nou niet bepaald positief zijn.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 21:17
Vind het ook nogal wat.... veel te onervaren.
Vind ik leuk
Aal +18386
maandag 14 mei 2018 om 19:34
Er loopt nog zo'n topper rond bij NEC!
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:46
Nagelsmann zou gewaagd zijn
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:51
Aal houd je bek is!
Vind ik leuk
Aal +18386
maandag 14 mei 2018 om 19:52
Lange tenen? Slecht geslapen zeker?
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:06
goed zelfs heerlijk dag gehad lekker in het zonnetje gezeten, met het vrouwtje.
Vind ik leuk
Bayern FC +2329
maandag 14 mei 2018 om 19:36
Nagelsmann vertrek niet :)
Vind ik leuk
Topdrie +1943
maandag 14 mei 2018 om 19:37
Arteta? Haal dan Wenger maar terug. Wanbeleid blijft aanhouden op deze manier
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:53
Ik hou het op Angela Merkel.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:54
Nagelsmann is jong, maar heeft het goed gedaan bij Hoffenheim.
Arsenal is a different kind of job. Voor van Gaal zou het geen eitje maar een koekie zijn.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:01
Wat is er met Luis Enrique gebeurd dan? Ik ben wel benieuwd hoe die het bij Arsenal zal doen!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16348
maandag 14 mei 2018 om 20:25
Transferpotje was niet vol genoeg was een paar weken terug te lezen hier..
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 07:53
Thanks, ik sla weleens een update over omdat er bijna iedere dag hetzelfde staat :)
Vind ik leuk
thierryer +1130
maandag 14 mei 2018 om 20:10
Joachim Low perfecte kandidaat.
Vind ik leuk
Teo Smith +19303
maandag 14 mei 2018 om 21:03
Arteta? Jemig. Haal wenger maar terug.
Vind ik leuk
Bizzy +14773
maandag 14 mei 2018 om 22:48
Leonardo Jardim of José Ángel Ziganda zouden ook goede kandidaten zijn. Met name de laatst genoemde.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 01:27
Tis armoei met de Nederlandse trainers die het goed doen in het buitenland.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 05:19
Ik mis de keuze optie ''wat kan mij het schelen"
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Spanjaard en Duitser topkandidaten voor opvolging Wenger bij Arsenal'