Sportief drama voor zusterclub van Ajax: puntenaftrek en degradatie

    Sportief drama voor zusterclub van Ajax: puntenaftrek en degradatie

    dinsdag 15 mei 2018 om 13:44

    Een sportief drama voor Ajax Cape Town, de Zuid-Afrikaanse zusterclub van Ajax. Cape Town blijkt dit jaar in competitieverband een aantal keer met een speler te hebben gespeeld die níet opgesteld had mogen worden. Drie uitslagen zijn omgezet naar een 3-0 nederlaag - met degradatie als gevolg. 

    Tendai Ndoro had niet mogen spelen tegen Platinum Stars, Polokwane City, Supersport United, zo is bepaald. In die duels pakte Ajax Cape Town juist meerdere punten in de strijd tegen degradatie. De voetbalbond heeft beslist dat de duels zijn omgezet naar reglementaire nederlagen. Gevolg: de club heeft nu 24 in plaats van 31 punten en eindigt daardoor onder de rode streep. 

    De Zuid-Afrikaanse voetbalbond maakt bovendien bekend dat Cape Town een forse boete heeft gekregen voor de misstanden. 

    Lees meer over:AjaxAjax Cape Town FC

    Plaats een reactie

    Blindsy +6475
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:46
    Goede reclame voor die geweldige club uit Abcoude-Noord..
    Vind ik leuk
    Alain2708 +8757
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:48
    En toch blijft Ajax de grootste club van Nederland, ondanks al het gezeik... ;-)
    Vind ik leuk
    mgtow +760
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:51
    Dankzij het gezeik worden we alleen maar groter.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +8757
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:52
    Precies, alleen beseffen alle haters dat niet.. :-D
    Vind ik leuk
    SimonSays +2862
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:10
    Jawel hoor.. Iedereen weet toch dat jullie leven van zeik, als een soort Patricia Paay :p
    Vind ik leuk
    Alain2708 +8757
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:13
    Hahahhaaa, goeie! :-)
    Vind ik leuk
    SimonSays +2862
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:20
    Patricia Paajax!



    Kon het niet laten..
    Vind ik leuk
    Alain2708 +8757
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:20
    No problem! :-)
    Vind ik leuk
    isnake +1930
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:39
    Met dit soort opmerkingen klinken jullie net zo zielig als die "haters".
    Vind ik leuk
    Alain2708 +8757
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:54
    Want?
    Het is gewoon een gegeven dat al dat Ajax gehaat ons alleen maar sterker maakt.

    Ik zeik nooit op andere clubs en geniet ervan als personen wel altijd iets over Ajax te zeiken hebben, en weet je waarom? Omdat die personen dan blijkbaar elke dag met Ajax in hun hoofd zitten.. :-)
    Vind ik leuk
    isnake +1930
    dinsdag 15 mei 2018 om 23:38
    Onzin.
    Het ge-abti gedoe heeft alleen maar negatieve uitwerking. Daar wordt niemand sterker van. En het reageren er op is.caak bijna van eenzelfde niveau. Meer om verder uit te lokken dan daadwerkelijk iets te bereiken .
    Vind ik leuk
    Alain2708 +8757
    woensdag 16 mei 2018 om 08:04
    Dat is jouw mening en dat is prima, ik voel het anders..
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:25
    Groter qua ego? Nóg groter? Is toch nauwelijks mogelijk? In ieder geval niet groter qua prestaties.
    Vind ik leuk
    jakeisback +4214
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:19
    Dat heb je dus mis. Pak je volgend jaar de titel dan pak je gewoon 5 landstitels in 9 seizoenen. Daarbuiten heb je vorig jaar nog een Europese finale gespeeld iets waar de boertjes uit Eindhoven al ruim 30 jaar op wachten. Dus nee al die zogenaamde dag journalisten kunnen schrijven wat ze willen. Als Ajax nu deze zomer laten zien dat ze echt willen investeren dan pak je met twee vingers in je neus de titel volgend jaar.

    Het allergrootste verschil is dat als Psv 3e word er geen haan naar kraait. Word Ajax 2e dan is alles en iedereen in paniek in Nederland. Psv wil zo ontzettend graag gezien worden als de topclub van Nederland dat het gewoon zielig begint te worden. Ze verzinnen werkelijk waar alles in Eindhoven. Ineens mogen we niet meer verder kijken dan de jaren 70 want dan loopt Psv welgeteld 1 titel voor op Ajax. Er wordt altijd gewezen naar Amsterdam en Ajax vanuit Eindhoven. Nooit naar zich zelf kijken.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    michelhx +2786
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:49
    Jij bewijst nu juist het tegendeel.
    Vind ik leuk
    SimonSays +2862
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:29
    Jake is altijd alleen maar bezig met PSV. Typische calimero.
    Vind ik leuk
    jakeisback +4214
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:33
    Nee hoor heerlijk om feiten weer te leggen
    Vind ik leuk
    buddha +7387
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:40
    het is een feit dan een olifant meer schijt dan een geit.
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:36
    Volgens mij hangt de invulling van dit verhaal sterk af voor welke club je bent.
    Ik hoor nl nooit een PSVer praten over hun aantal titels, of het aantal sterretjes op het shirt. Dat hoor ik hier vooral van Ajacieden.
    Sterker, er is zelfs zo'n lulpraatje dat je als PSVer alleen maar naar de titels van deze eeuw mag kijken want dan zou PSV nr 1 zijn. Het lullige wil, ik hoor dit ook alleen maar uit de mond van Ajacieden.
    Ben toen eens in de resultaten gedoken en mogen vaststellen dat PSV en Ajax qua titels sinds 1970 zo'n beetje gelijk staan.
    Nog zo'n lulpraatje ontkrachten? Vorig jaar hoorde ik Ajacieden zeggen dat n titel toch niks voorstelt, alleen Europacups tellen.
    En dit jaar de hoorde ik vooral dat men de beker echt niet zou willen winnen, en dat men liever 2e wordt met mooi voetbal (niet echt gezien trouwens) ipv met schijtbakkenvoetbal 1e.

    En zo lult een Ajacied zich altijd en overal weer uit, en kan men nog steeds zonder te blozen in sneue kreten als 'WZAWZbladiebla' eindigen.
    En jij gooit er weer een nieuwe tegen aan: nl dat wanneer Ajax 2e wordt, alles en iedereen in paniek is. Nou, ik niet hoor. En net mij alle niet Ajacieden. Enne, niet schrikken.... Maar dat is een hele grote méérderheid!
    Diegene die zich er druk om maken, is Ajax zélf. En daarna natuurlijk de aanhangers. Want ja, gewoon 2e worden en dan zeggen 'best goed' is er niet bij.
    Dan moet ik weer horen dat een 2e plaats Ajax onwaardig is, roept een corifee dat iemand die Ajax punten afsnoept moet degraderen (meteen gedaan natuurlijk ;-). ) Daarna weer de prietpraat van de aanhangers (zie voor de bekende teksten het begin van mijn betoog), en het verhaal is rond .

    Maar de dag dat die arrogante praatjes stoppen, de dag dat de leiding stopt met rollebollen over straat, d dag dat iemand namens Ajax gewoon eens zegt dat Resultaten uit het verleden, geen garantie bieden in de toekomst, Etc etc?
    Zal het de rest van voetbalminnend Nederland echt worst zijn of Ajax n prijs pakt. Sterker, als die gespeelde arrogantie volledig verdwijnt, gaan mensen het Ajax misschien nog wel eens gúnnen ook, een prijs.
    Onder Frank de Boer was ik al bijna zo ver!!

    Aan de andere kant, met een gevulde bankrekening, en éindelijk weer een florerende jeugdopleiding, heeft Ajax álles in huis om het Bayern van NL te worden.
    Gelukkig hebben Ajax-bestuurders er absoluut het talent niet voor. Dus schrijf alvast maar op: volgens jaar wordt Ajax wéér 2e.

    Nuchterheid, géén overdreven arrogantie, en dus zéker geen blêrende glory hunters (want die zijn t allerergst), als dat nog eens gebeurt zal werkelijk niemand zaniken als Ajax wat wint. En kun je gewoon 2e worden zonder leedvermaak, als men zowel binnen de club, als onder de aanhang eens normaal gaan doen.
    Maar ik denk niet dat we dit ooit nog eens gaan meemaken.
    De snavel die ooit nog eens het lef heeft om mij in mijn gezicht te zeggen: 'nee ik hou van voetbal, en dús hou ik van Ajax'? Sla ik echt vól op zijn zelfingenomen typhusmuil. Gauw?!!

    Dit is mijn uitspraak, en zo zit het.
    Vind ik leuk
    buddha +7387
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:41
    goed verhaal lekker kort ook. ;0
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    dinsdag 15 mei 2018 om 19:42
    Moet dat dan? Heb mij nog ingehouden ;-)
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +1164
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:02
    Dat dit jouw uitspraak is, okay. Is het doen alsof jij alle kennis in pacht hebt niet juist dat wat je bij anderen aangeeft te verafschuwen? (Of is dat alleen als het je uitkomt en dan met name richting Ajacieden..)
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:05
    Dat laatste is uiteraard n vette knipoog. Maar het verhaal is wel op mijn ervaring gebaseerd. Dat is alles behalve de wijsheid in pacht denken te hebben, dat is gewoon putten uit mijn ervaringen, zowel hier op VP als in mijn privé-omgeving.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +1164
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:15
    Er zijn zat Ajacieden die normaal kunnen doen hoor. En als ik jouw stukje zo lees zie ik dat er totaal niet in terug. En zeggen dat iets zo zit ipv zo zie ik het, is wel degelijk dat doen waar je zelf van zegt dat je er bij een ander niet van gediend bent. (Zo zie ik het ;-)
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    woensdag 16 mei 2018 om 12:36
    Dan is dat jouw uitspraak, en zal ik het ermee moeten doen ;-)
    Maar terecht hoor dat je hier even bij stil staat, tuurlijk zijn er genoeg. Maar, het zit wel in het DNA bij de gemiddelde sympathisant (laat ik dan 'fan' maar even buiten beschouwing) om standaard neerbuigend te doen over de andere clubs, hun historie, hun prestaties. Ik vind dat altijd erg eng. Ik doe zoiets eigenlijk nooit.
    En als fan van de eeuwige nr 3, kan ik ook best wat clubs belachelijk maken. Maar als je voor het eerst in 18 ir weer eens een kampioenschap wint? Moet je niet 'Niks in Amsterdam' zingen. Want dan richt je je wél tot de meest succesvolle club van NL. Al een eeuw lang, elke 3 jaar een titel. Kortom, de kans dat Ajax snel weer een titel pakt, is heel wat groter dan dat Feyenoord dat weer gaat doen. En maar 'Niks in Amsterdam' zingen. Dom.
    En, da's ook mijn uitspraak, en zo zit het volgens mij óók ;-)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +1164
    woensdag 16 mei 2018 om 13:25
    Hier kan ik me al een stuk meer in vinden. Ook deze Ajacied laat zich wel eens verleiden, maar dan wel als tegenreactie en niet om zomaar een club af te zeiken.
    Vind ik leuk
    knapzak +1441
    dinsdag 15 mei 2018 om 19:09
    houd jij gewoon je mond dicht praatjesmaker
    jij hebt heel veel praatjes hier op vp , maar als ik in jouw stad ben kom jij niet opdagen poepbroek
    en dan als smoesje verzinnen dat ik ergens anders stond als wat ik zei
    jij bent een schijterd en een lafaard want zelfs met 3 vriendjes durf je schijnbaar niet tegen mij alleen
    en dan durf jij hier over zielig te praten
    jij bent zielig , vanachter je computertje op je zolderkamertje durf jij alles
    in het echte leven ben jij gewoon een typische jankerd
    Vind ik leuk
    jakeisback +4214
    woensdag 16 mei 2018 om 07:41
    Wat durf jij zeg. Geen oude hooligan gezien op de dam. Je zwetst ouwe met je PSV tatoeage. Wij spreken af bij de Bijenkorf sta jij zogenaamd ineens aan de achterkant. Nepper durft zelf nier
    Vind ik leuk
    knapzak +1441
    woensdag 16 mei 2018 om 08:02
    ik stond heel de tijd aan de zijkant vieze kut amsterdammer , en daar had jij gewoon heen kunnen lopen met je 3 vriendjes na mijn bericht hier op vp
    of ik nou bij de hoofd inging of zij ingang sta maakt geen fuck uit ofwel vieze schijt amsterdammer
    dat is 10 meter lopen , maar jij en je 3 vriendjes durfden gewoon niet
    jij hebt hier allemaal grote praatjes maar je bent gewoon een dikke vieze lafaard
    volgens mij kom jij helemaal niet uit amsterdam
    anders had jij geweten dat de ingang aan het damrak van de bijenkorf gewoon aan de zijkant van het gebouw was , dus wat praat jij nou over achterkant
    vieze praatjesmaker , jij bent nog nooit in amsterdam geweest volgens mij
    je doet hier maar alsof , jij bent gewoon een stomme boer uit friesland , die hier net doet alsof ie een amsterdammer is
    Vind ik leuk
    jakeisback +4214
    woensdag 16 mei 2018 om 11:34
    Gast je lult echt zwaar uit je nek. Ik stond gewoon bij de hoofdingang en geen oude hooligan gezien met een Psv tatoege in een groene trui. Ik geloof er geen zak van dat jij überhaupt Woensel durft te verlaten voor een dag.
    Vind ik leuk
    knapzak +1441
    woensdag 16 mei 2018 om 14:49
    oude hooligan maak jij ervan soplul
    ik heb duidelijk gezegd in mijn reactie dat ik bij de zij ingang stond
    en ik had een groene jas aan staat er , dus dat jij hier nou achteraf alles gaat verdraaien betekent dat je een zwakkeling en een lafaard bent
    en voor kwiebussen als jij , die net doen alsof ze uit amsterdam komen , maar er nog nooit zijn geweest in hun leven , zijn zelfs mijn vriendin en dochtertje niet bang
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    jakeisback +4214
    woensdag 16 mei 2018 om 15:07
    Sterk verhaal, maar ja we weten allebei dat jij er niet stond. Ik heb daar bijna 30 minuten gestaan 3 peuken verder nog geen Psv hooligan met een nek tatoeage in een groene trui gezien. 10 voor 11 tot en met 10 voor half 12. Daarna dacht ik die held is natuurlijk niet eens in Amsterdam.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    knapzak +1441
    woensdag 16 mei 2018 om 18:28
    ja jouw verhaal is hier het sterke verhaal amsterdamse pannekoek
    nadat ik jou precies had verteld bij welke ingang ik stond , kwam er in 1 keer geen enkele reactie meer van jake de lafbek
    en weer verdraai jij iets amsterdamse schijterd
    ik heb het logo van psv op mijn keel staan , ik heb het nergens over mijn nek gehad
    jij bent gewoon een zolderkamer nerd , die in heel zijn leven nog nooit in amsterdam is geweest , en hier allemaal kut smoesjes aan het verzinnen is
    jij praat allemaal over achter uitgang bijenkorf , elke amsterdammer weet dat de bijenkorf op de dam geen achteruitgang heeft praatjeslip
    ook zei je dat ik in 1 keer op het station stond , ook dat heb ik nergens gezegt frettegezichtje
    ik stond bij de uitgang van de bijenkorf in de straat naar het station
    als jij daar was geweest , en een echte amsterdammer was , dan had jij geweten dat ik bij de ingang damrak stond
    maar aangezien jij een wannabee amsterdammer bent , die nooit in amsterdam is geweest heb je daarna gewoon niet meer gereageerd
    elke keer zal ik mensen hier op vp er aan helpen herinneren wat voor schijtbak jij bent
    jij bent een schande voor ajax supporters met je grote laffe bek , jij bent echt helemaal niks , als ik jouw vader was zou ik mezelf kapot schamen , een grote bek hier op internet maar in het echt gewoon een strontvlieg
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 19:42
    Jakelsback?! Wat heb jij hier ZOVEEL gelijk! Zou mn tekst kunnen zijn! Hulde!
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:57
    Grootste als in Meest Succesvolle? Of Meeste Fans? Of evt. Meeste Social Media aanhangers?
    Vind ik leuk
    Alain2708 +8757
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:50
    Ik denk alle drie.. :-)
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:40
    1 En 3 wel. Die cijfers zijn op te vragen. Nr 2 misschien nog mét, maar Feyenoord wordt met het jaar groter qua aanhang.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +1164
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:33
    Topografie miskleun..
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:08
    Moet je ze dan maar eens in Utrecht uitleggen. Want daar wordt deze term gebruikt, aldus een kerel van hun harde kern die ik redelijk goed ken. Maar allez...
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +1164
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:32
    Als ik iemand anders zo´n miskleun zie maken zal ik hem/haar ook betichten van een miskleun. Nu zie ik het jou doen.. Dus krijg jij die reactie. Oh en FC Utrecht supporters zijn sinds 2002 al niet meer serieus te nemen. Vanaf 2002 net zo verblind door haat als dat die grensrechter blind was.. Wamberto stond immers meters, meters buitenspel.
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    dinsdag 15 mei 2018 om 19:48
    Maar dat mag hoor . Maarre . je weet dat Amsterdam pal bóven Abcoude ligt? En dat Abcoude-Noord als flauwe (want dat is niet moeilijk toe te geven) benaming voor Amsterdam topografisch gezien gewoon juist is?
    Ja, het Wamberto-drama, dat heb ik inderdaad vaak moeten horen. Maar of je dan ineens niet meer serieus te nemen bent?
    Het was een prachtkans op de beker, en voetballend ook terecht. Als je dan zoooo weinig wint, is dat wel n dingetje, dat Wamberto de winnende goal maakte, terwijl hij inderdaad méters buitenspel stond.
    Alleen, daar moet je wel n keer overheen zijn..

    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +1164
    dinsdag 15 mei 2018 om 19:55
    Gok dat juist die hoeveelheid aan meters buitenspel de reden is dat ze er nu nog boos om kunnen worden. De beslissing om die goal goed te keuren was ook wel gelijk een van de meest bizarre beslissingen die ik ooit gezien heb.
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:01
    Wordt alleen moe van allerlei complottheorieën die er bij zijn gehaald. Was gewoon n scheidsrechterlijke dwaling, helaas.
    Met Ajax als gelukkige. Deal with it.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +1164
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:08
    Gok dat iemand die uit de Bijlmer komt daar wel enigszins bekend is, ja! Voetbalt Feyenoord dan in Spijkenisse noord? Ze zijn niet serieus te nemen als ze daar nu nog mee zitten constant roepen 110% anti Ajax te zijn. Een fenomeen waar je dan ook wel bekend mee moet zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:06
    Vies havenslaafje, ga is schepen schrobben
    Vind ik leuk
    Nouwske +1666
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:29
    Sneue havenslaaf uit Dordrecht noord
    Vind ik leuk
    Sanuk +1736
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:46
    Klinkt bekend.
    Vind ik leuk
    mgtow +760
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:51
    Vertel
    Vind ik leuk
    Sanuk +1736
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:53
    Zou jij toch moeten weten, internet supporter.
    Vind ik leuk
    mgtow +760
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:12
    Niveautje.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9399
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:46
    Lijkt wel een structureel probleem, eerst jong ajax en nu ajax cape town ook al.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +8757
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:49
    Elke aandacht, positief of negatief, maakt Ajax alleen maar groter... ;-)
    Vind ik leuk
    John040 +934
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:44
    Ja qua bluf groter qua prestaties (prijzen en rendement) veeel minder is met respekt Utrecht niveau zonder daar Utrecht te willen beledigen.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +8757
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:48
    Qua prijzen en rendement veel minder?
    Check de prijzenkast en bankrekening even zou ik zeggen...
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +1164
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:31
    Goh vertel, wie heeft er meer als 33 titels dan? Utrecht is trouwens echt wel beter als Cape Town hoor.
    Vind ik leuk
    mgtow +760
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:51
    Ongeïnformeerd gelul. Bij Ajax was het een fout van de knvb
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9399
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:51
    Ajax wist donders goed dat Bijleveld niet mocht spelen, daar doet een foutje van de knvb niks aan af.
    Vind ik leuk
    2cents +45928
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:55
    Alleen had niet opstellen die schorsing niet opgeheven. Weet je nog?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9399
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:57
    En hem wel laten spelen resulteert normaliter in een regelementaire 3-0 overwinning voor de tegenstander, dus de knvb is zeer coulant geweest.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +2719
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:03
    Niet lullig bedoelt, maar tegenwoordig kan dit toch ook vooraf bekeken worden?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +1164
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:35
    De KNVB heeft HUN fout gecorrigeerd. (Niets meer, niets minder)
    Vind ik leuk
    2cents +45928
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:45
    Niet wanneer de KNVB zelf schuldig is aan de fout.

    Waarom moet dit nu helemaal opnieuw?
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:42
    Toch gewoon kampioen geworden......
    Vind ik leuk
    #Keizerout +17331
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:02
    En waarom stelden ze hem dan op?
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:29
    Omdqt ze niet wisten dat hij niet mocht spelen? 1 IQ
    Vind ik leuk
    #Keizerout +17331
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:34
    Leg jij het uit aan Ruud Wubbers?
    Vind ik leuk
    Degraaf +13991
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:31
    Omdat daar toestemming van de KNVB is gegeven.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +17331
    dinsdag 15 mei 2018 om 19:28
    Ja, maar Ruud Wubbers claimt dat Ajax heel goed wist dat hij niet mee mocht doen. Dus ik ben heel nieuwsgierig wat het motief zou zijn.
    Vind ik leuk
    jochempje +1895
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:54
    En daarvoor PSV ook al, waar gaat het heen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:57
    Maar jong Heerenveen uit blijft lastig ...
    Vind ik leuk
    Donnygo +931
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:47
    Komen ze dan ook wel een beetje laat achter dat hij niet mocht spelen
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:47
    Hebben ze afgekeken van Jong Ajax met Bijleveld. Alleen hier zijn de gevolgen wat groter.
    Vind ik leuk
    mgtow +760
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:50
    Behalve dan dat het niet de schuld van Ajax was. KNVB had een fout gemaakt.
    Vind ik leuk
    jochempje +1895
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:55
    Ajax had het weer afgekeken van PSV.
    Vind ik leuk
    SimonSays +2862
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:12
    Zoals gebruikelijk.
    Vind ik leuk
    jochempje +1895
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:23
    Meestal is het andersom, vandaar ook de kampioenschappen van PSV de laatste jaren.
    Vind ik leuk
    SimonSays +2862
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:26
    Vandaar dat wij met een overdaad aan punten kampioen worden. Afgekeken van De Boer zeker? :)
    Vind ik leuk
    Alain2708 +8757
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:47
    Zullen ze wel verdiend hebben..
    Vind ik leuk
    Bjvideler +802
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:47
    Banden gelijk verbreken
    Vind ik leuk
    Shelbourne +2807
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:47
    Is die club nog geralatteerd aan Ajax Amsterdam, anders dan de naam? Ik dacht het samenwerkingsverband was gestopt?
    Vind ik leuk
    3Bier +5074
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:50
    Nee hoor. Ajax stuurt wat trainers die kant op. En af en toe lopen er wat jeugdspelers stage bij Ajax. Vaak komen er ook jeugdploegen deze kant op voor verschillende toernooien. Of Ajax ze nog financieel ondersteunt weet ik niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:55
    Ajax heeft een meerderheid van de aandelen van Ajax CT en is daarmee in feite eigenaar.
    Vind ik leuk
    3Bier +5074
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:49
    De gifbeker moet ook helemaal leeg dit seizoen.
    Vind ik leuk
    mgtow +760
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:49
    We hebben sowieso niet bijster veel aan ze gehad. Handen ervan af en succes ermee.
    Vind ik leuk
    The Iceman +3273
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:51
    Na Pienaar was het niet veel nee, hoewel Enoh en Serero het wel prima hebben gedaan.
    Vind ik leuk
    mgtow +760
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:53
    Ja. Niet echt super dus. Het is meer een soort ontwikkelingssamenwerking geworden.
    Vind ik leuk
    The Iceman +3273
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:55
    Zeker. En dan zijn ze ook nog vergeten om John Obi Mikel naar Amsterdam te halen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +17331
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:03
    Toch heeft Ajax Cape Town best veel stappen gezet.
    Ze leiden veruit de meeste internationals op in Zuid Afrika.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2400
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:19
    Zullen die andere clubs wel betere internationals hebben opgeleid als Ajax CT gedegradeerd is.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +17331
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:23
    Nee, ze worden weggekocht. Ze hebben een goede opleiding en weinig geld.
    Vind ik leuk
    RedNas +2482
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:09
    Deze samenwerking heeft meer opgeleverd dan de samenwerkingen met Cruzeiro, Beijing Guoan en Barcelona, ondanks dat de potentie op voorhand minder is/was.
    Vind ik leuk
    redknap +937
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:57
    Ajax, Ajax jullie lijken wel op FC Twente. Lach'n of nit tan.
    Vind ik leuk
    Deck010 +541
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:57
    "Ik hoop dat Platinum Stars, Polokwane City en Supersport United allemaal degraderen" aldus Sjaak.........
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:09
    Hahahah, goeie (geen sarcasme)
    Vind ik leuk
    El Cazador +4210
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:59
    gut-o-gut alle onder de rivieren azijnzeikers kunnen weer volop zeiken. zelf kennen zij het fenomeen zuster club niet, want dat kenne ze nie betalen
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2400
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:21
    Fc Twente heeft wel een zusterclub, vaak (record) kampioen geweest.
    Vind ik leuk
    Wien1978 +342
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:33
    Waarom mocht deze jongen niet voetballen dan?
    Vind ik leuk
    Bavaria +8
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:34
    Allebei een pot nat
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:41
    Dat zou ons Ajax nooit doen.... met spelers die niet mogen spelen.
    Oeps...
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:45
    Ajax bevindt zich op glad ijs met deze satellietclub
    Vind ik leuk
    reggie +1290
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:01
    Ja, de appel valt niet ver van de boom!
    Vind ik leuk
    Mokes +107
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:21
    Ze dachten dat het een eerstejaars A-junior was, maar later bleek hij 33 jaar te zijn
    Vind ik leuk
    John040 +934
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:41
    Jaaa zuster club met Ajax trainers en begeleiders, dus die leveren ook daar een wan prestatie. Ze zijn daar al zo lang bezig jeugbeleid op te zetten en dat mislukt gewoon iedere keer.Ajax heeft niks extra's alleen de papagaaien pers meer niet bluf kan je niet over brengen maar prestatie wel en dat ontbreekt
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +1164
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:26
    Jouw begeleiders doen het niet veel beter.. Je bent gewoon wéér ontsnapt.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1120
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:22
    Gelijk naar Amsterdam halen deze speler! Zorgt in elk geval voor de winst
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Sportief drama voor zusterclub van Ajax: puntenaftrek en degradatie