Sportief drama voor zusterclub van Ajax: puntenaftrek en degradatie

    Sportief drama voor zusterclub van Ajax: puntenaftrek en degradatie

    dinsdag 15 mei 2018 om 13:44

    Een sportief drama voor Ajax Cape Town, de Zuid-Afrikaanse zusterclub van Ajax. Cape Town blijkt dit jaar in competitieverband een aantal keer met een speler te hebben gespeeld die níet opgesteld had mogen worden. Drie uitslagen zijn omgezet naar een 3-0 nederlaag - met degradatie als gevolg. 

    Tendai Ndoro had niet mogen spelen tegen Platinum Stars, Polokwane City, Supersport United, zo is bepaald. In die duels pakte Ajax Cape Town juist meerdere punten in de strijd tegen degradatie. De voetbalbond heeft beslist dat de duels zijn omgezet naar reglementaire nederlagen. Gevolg: de club heeft nu 24 in plaats van 31 punten en eindigt daardoor onder de rode streep. 

    De Zuid-Afrikaanse voetbalbond maakt bovendien bekend dat Cape Town een forse boete heeft gekregen voor de misstanden. 

    Lees meer over:AjaxAjax Cape Town FC

    Plaats een reactie

    Blindsy +9587
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:46
    Goede reclame voor die geweldige club uit Abcoude-Noord..
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12885
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:48
    En toch blijft Ajax de grootste club van Nederland, ondanks al het gezeik... ;-)
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:57
    Grootste als in Meest Succesvolle? Of Meeste Fans? Of evt. Meeste Social Media aanhangers?
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12885
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:50
    Ik denk alle drie.. :-)
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:40
    1 En 3 wel. Die cijfers zijn op te vragen. Nr 2 misschien nog mét, maar Feyenoord wordt met het jaar groter qua aanhang.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2814
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:33
    Topografie miskleun..
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:08
    Moet je ze dan maar eens in Utrecht uitleggen. Want daar wordt deze term gebruikt, aldus een kerel van hun harde kern die ik redelijk goed ken. Maar allez...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 19:50]
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2814
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:32
    Als ik iemand anders zo´n miskleun zie maken zal ik hem/haar ook betichten van een miskleun. Nu zie ik het jou doen.. Dus krijg jij die reactie. Oh en FC Utrecht supporters zijn sinds 2002 al niet meer serieus te nemen. Vanaf 2002 net zo verblind door haat als dat die grensrechter blind was.. Wamberto stond immers meters, meters buitenspel.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    dinsdag 15 mei 2018 om 19:48
    Maar dat mag hoor . Maarre . je weet dat Amsterdam pal bóven Abcoude ligt? En dat Abcoude-Noord als flauwe (want dat is niet moeilijk toe te geven) benaming voor Amsterdam topografisch gezien gewoon juist is?
    Ja, het Wamberto-drama, dat heb ik inderdaad vaak moeten horen. Maar of je dan ineens niet meer serieus te nemen bent?
    Het was een prachtkans op de beker, en voetballend ook terecht. Als je dan zoooo weinig wint, is dat wel n dingetje, dat Wamberto de winnende goal maakte, terwijl hij inderdaad méters buitenspel stond.
    Alleen, daar moet je wel n keer overheen zijn..

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 19:59]
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2814
    dinsdag 15 mei 2018 om 19:55
    Gok dat juist die hoeveelheid aan meters buitenspel de reden is dat ze er nu nog boos om kunnen worden. De beslissing om die goal goed te keuren was ook wel gelijk een van de meest bizarre beslissingen die ik ooit gezien heb.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:01
    Wordt alleen moe van allerlei complottheorieën die er bij zijn gehaald. Was gewoon n scheidsrechterlijke dwaling, helaas.
    Met Ajax als gelukkige. Deal with it.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2814
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:08
    Gok dat iemand die uit de Bijlmer komt daar wel enigszins bekend is, ja! Voetbalt Feyenoord dan in Spijkenisse noord? Ze zijn niet serieus te nemen als ze daar nu nog mee zitten constant roepen 110% anti Ajax te zijn. Een fenomeen waar je dan ook wel bekend mee moet zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:06
    Vies havenslaafje, ga is schepen schrobben
    Vind ik leuk
    Nouwske +2049
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:29
    Sneue havenslaaf uit Dordrecht noord
    Vind ik leuk
    Sanuk +2926
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:46
    Klinkt bekend.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11357
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:46
    Lijkt wel een structureel probleem, eerst jong ajax en nu ajax cape town ook al.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12885
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:49
    Elke aandacht, positief of negatief, maakt Ajax alleen maar groter... ;-)
    Vind ik leuk
    John040 +1926
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:44
    Ja qua bluf groter qua prestaties (prijzen en rendement) veeel minder is met respekt Utrecht niveau zonder daar Utrecht te willen beledigen.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12885
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:48
    Qua prijzen en rendement veel minder?
    Check de prijzenkast en bankrekening even zou ik zeggen...
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2814
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:31
    Goh vertel, wie heeft er meer als 33 titels dan? Utrecht is trouwens echt wel beter als Cape Town hoor.
    Vind ik leuk
    jochempje +2372
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:54
    En daarvoor PSV ook al, waar gaat het heen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:57
    Maar jong Heerenveen uit blijft lastig ...
    Vind ik leuk
    Donnygo +2576
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:47
    Komen ze dan ook wel een beetje laat achter dat hij niet mocht spelen
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:47
    Hebben ze afgekeken van Jong Ajax met Bijleveld. Alleen hier zijn de gevolgen wat groter.
    Vind ik leuk
    jochempje +2372
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:55
    Ajax had het weer afgekeken van PSV.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5686
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:12
    Zoals gebruikelijk.
    Vind ik leuk
    jochempje +2372
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:23
    Meestal is het andersom, vandaar ook de kampioenschappen van PSV de laatste jaren.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5686
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:26
    Vandaar dat wij met een overdaad aan punten kampioen worden. Afgekeken van De Boer zeker? :)
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12885
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:47
    Zullen ze wel verdiend hebben..
    Vind ik leuk
    Bjvideler +819
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:47
    Banden gelijk verbreken
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3777
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:47
    Is die club nog geralatteerd aan Ajax Amsterdam, anders dan de naam? Ik dacht het samenwerkingsverband was gestopt?
    Vind ik leuk
    3Bier +6924
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:50
    Nee hoor. Ajax stuurt wat trainers die kant op. En af en toe lopen er wat jeugdspelers stage bij Ajax. Vaak komen er ook jeugdploegen deze kant op voor verschillende toernooien. Of Ajax ze nog financieel ondersteunt weet ik niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:55
    Ajax heeft een meerderheid van de aandelen van Ajax CT en is daarmee in feite eigenaar.
    Vind ik leuk
    3Bier +6924
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:49
    De gifbeker moet ook helemaal leeg dit seizoen.
    Vind ik leuk
    redknap +1013
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:57
    Ajax, Ajax jullie lijken wel op FC Twente. Lach'n of nit tan.
    Vind ik leuk
    Deck010 +3682
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:57
    "Ik hoop dat Platinum Stars, Polokwane City en Supersport United allemaal degraderen" aldus Sjaak.........
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:09
    Hahahah, goeie (geen sarcasme)
    Vind ik leuk
    El Cazador +5401
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:59
    gut-o-gut alle onder de rivieren azijnzeikers kunnen weer volop zeiken. zelf kennen zij het fenomeen zuster club niet, want dat kenne ze nie betalen
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:21
    Fc Twente heeft wel een zusterclub, vaak (record) kampioen geweest.
    Vind ik leuk
    Wien1978 +340
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:33
    Waarom mocht deze jongen niet voetballen dan?
    Vind ik leuk
    Bavaria +7
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:34
    Allebei een pot nat
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 14:35]
    Vind ik leuk
    Cookee +9643
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:41
    Dat zou ons Ajax nooit doen.... met spelers die niet mogen spelen.
    Oeps...
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:45
    Ajax bevindt zich op glad ijs met deze satellietclub
    Vind ik leuk
    reggie +1510
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:01
    Ja, de appel valt niet ver van de boom!
    Vind ik leuk
    Mokes +115
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:21
    Ze dachten dat het een eerstejaars A-junior was, maar later bleek hij 33 jaar te zijn
    Vind ik leuk
    John040 +1926
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:41
    Jaaa zuster club met Ajax trainers en begeleiders, dus die leveren ook daar een wan prestatie. Ze zijn daar al zo lang bezig jeugbeleid op te zetten en dat mislukt gewoon iedere keer.Ajax heeft niks extra's alleen de papagaaien pers meer niet bluf kan je niet over brengen maar prestatie wel en dat ontbreekt
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2814
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:26
    Jouw begeleiders doen het niet veel beter.. Je bent gewoon wéér ontsnapt.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1251
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:22
    Gelijk naar Amsterdam halen deze speler! Zorgt in elk geval voor de winst
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Sportief drama voor zusterclub van Ajax: puntenaftrek en degradatie