Update: Bournemouth en FC Augsburg melden zich voor Nederlandse keeper

Update: Bournemouth en FC Augsburg melden zich voor Nederlandse keeper

Gepubliceerd: woensdag 16 mei 2018 om 13:12wo 16-05-2018 om 13:12

SC Telstar raakt deze zomer een aantal steunpilaren kwijt. Onder meer doelman Rody de Boer staat in de belangstelling van verschillende clubs en Telstar gaat er vanuit dat hij vertrekt. 

"De kans is wel groot dat Rody de Boer vertrekt. Er zijn twee clubs die zich gemeld hebben, maar die zijn nog niet concreet geworden met geld", zegt technisch manager Piet Buter tegen NH Nieuws

Het is nog onduidelijk of Telstar komend seizoen kan beschikken over uitblinkers Melvin Platje en Mohamed Hamdaoui. "Platje twijfelt. Hij heeft het wel naar zijn zin bij Telstar. Met Hamdaoui moeten wij nog in gesprek gaan", aldus Buter. 

Andrija Novakovich, afgelopen seizoen van onschatbare waarde voor de club uit Velsen, vertrekt sowieso. Hij werd gehuurd van Reading en keert dus terug naar Engeland. 

Telstar eindigde op een knappe zesde plek in de Jupiler League maar wist promotie naar de Eredivisie niet te realiseren. In een bloedstollend gevecht trok uiteindelijk De Graafschap aan het langste eind in de halve finale van de play-offs. 

Update 16/5 13.12 uur: Bournemouth en FC Augsburg zijn volgens het Algemeen Dagblad de twee ploegen die belangstelling hebben voor De Boer. Beide clubs hebben zich inmiddels in Velsen-Zuid gemeld. 

Plaats een reactie

Donnygo +3438
dinsdag 15 mei 2018 om 18:38
Ja 1 goed seizoen en spelers zijn weg op elk niveau
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 18:39
dan hebben ze geen Telstars meer
Vind ik leuk
Midden-Noord +93809
dinsdag 15 mei 2018 om 18:41
Vind het toch wel jammer dat wij Rody de Boer hebben laten gaan. Al zie ik in Indy ook veel potentie.
Vind ik leuk
NorthSide +1189
dinsdag 15 mei 2018 om 18:58
Wilde per se 1e keeper worden en Den Haag had hem nog een 3 jarig contract aangeboden.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93809
dinsdag 15 mei 2018 om 18:59
Best jammer man. Heeft zat talent.
Vind ik leuk
NorthSide +1189
dinsdag 15 mei 2018 om 19:02
Den Haag leidt altijd goede keepers op. Er zit weer genoeg keeperstalenten aan te komen.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 20:29
Zit die zoon van vd sar nog bij jullie? Hoe doet ie het eigenlijk?
Vind ik leuk
NorthSide +1189
dinsdag 15 mei 2018 om 23:11
Ja die zit er nog steeds en keept bij de beloften en hij doet het goed.
Vind ik leuk
NorthSide +1189
dinsdag 15 mei 2018 om 19:04
En Den Haag houdt er ook nog wat opledingskosten aan over.
Vind ik leuk
FCG1971 +4068
dinsdag 15 mei 2018 om 18:45
Benieuwd hoe goed de organisatie van Telstar is. Kunnen ze dit vertrek opvangen of is dit jaar een uitschieter geweest en moeten ze weer van voor af aan beginnen.
Vind ik leuk
Shelbourne +5425
dinsdag 15 mei 2018 om 18:46
Jammer dat Telstar gelijk wordt leeg geroofd. Zo’n de Boer zou beter wekelijks keepen bij Telstar dan op de bank in de Eredivisie. Maar ja, dat is er lot van een kleine club. Misschien kunnen ze met al het geld dat ze nu incasseren het stadion(netje) uitbreiden
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 18:47
Herr Otto Flick, de hele dag bezig met Ajax. En dat terwijl je voor je een andere club bent. Moet je niet werken ofzo?
Vind ik leuk
Lebeast*AZ* +1558
dinsdag 15 mei 2018 om 19:02
Mohamed Hamdaoui, kom maar een paar vrije trappies binnen schieten bij AZ. Lekker in de buurt ook :)
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4515
dinsdag 15 mei 2018 om 20:53
Volgens het AD staat De Boer in de belangstelling van Bournemouth en Augsburg
Vind ik leuk
Het Brein +4569