Labyad: 'Was geen smoesje. De interviewer had kunnen zien dat het een grapje was'

Labyad: 'Was geen smoesje. De interviewer had kunnen zien dat het een grapje was'

Gepubliceerd: woensdag 16 mei 2018 om 00:02wo 16-05-2018 om 00:02

Zakaria Labyad had veel moeite om niet zijn mond voorbij te praten over zijn transfer naar Ajax. Maandag werd bekend dat hij voor vier jaar heeft getekend in Amsterdam.

"Ik heb daar best veel moeite mee gehad", geeft Labyad toe tegen FOX Sports. "Ik had het liever eerder naar buiten willen brengen, maar ik had nog niet getekend. Ik tekende op de dag dat het naar buiten kwam. Dinsdagochtend had ik om 07.00 uur een keuring. Daarna moest ik trainen. Ik gaf bij het elftal (van FC Utrecht, red.) aan dat ik zou tekenen. Ik heb de transfer af kunnen sluiten en focus me nu op de play-offs."

De Telegraaf meldde dat Labyad vorige week dinsdag gekeurd werd in Amsterdam, maar dat werd door de speler stellig ontkend. Hij zei met een knipoog dat het 'een dubbelganger' geweest moet zijn. Voetbal International stelt dat Labyad 'smoesjes' moest verzinnen om geheim te houden dat hij naar Ajax zou gaan. "Dat waren geen smoesjes. Ik lachte daarna, dus degene die mij interviewde had wel kunnen zien dat het een grapje was."

Labyad herhaalt in gesprek met de NOS dat hij contact heeft gehad met PSV, dat hem ook wilde hebben. "Ik heb inderdaad contact gehad met PSV, maar ik heb aan het begin al duidelijk aangegeven dat ik maar naar een club wilde en dat was Ajax."

Ajax-trainer Erik ten Hag was dinsdagavond aanwezig in Arnhem bij het duel tussen Vitesse en FC Utrecht. Labyad: "Ik sprak Ten Hag toevallig gisteren. Hij wenste me veel succes. Hij kijkt met alle plezier naar ons. Iedereen is nog steeds lovend over hem hier. Hij kan altijd bij ons terecht."

Plaats een reactie

woensdag 16 mei 2018 om 00:08
Ja wat moet je nu geloven?
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
woensdag 16 mei 2018 om 00:10
Lekker belangrijk. Laat lekker gaan en gun die jongen zijn transfer.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 00:11
Maakt het wat uit?
Uiteindelijk gaat het erom dat die wedstrijden gewonnen worden en dat er doelpunten gemaakt worden.
Zolang dat gebeurt maakt de rest allemaal niet uit.
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
woensdag 16 mei 2018 om 00:09
Iedereen is nog steeds lovend over hem hier. Hij kan altijd bij ons terecht

Alweer een leugen van Labyad.
Vind ik leuk
mcmodd +25172
woensdag 16 mei 2018 om 07:26
Labyad gaat daar niet over, maar heeft wel gelijk. Voor FC Utrecht was zijn vertrek een heel grote teleurstelling, maar iedereen besefte dat de lwaliteiten van Ten Hag gestoeld zijn op voetbalgogme, een groot tactisch inzicht en een ijzersterk doorzettingsvermogen. Geen speler kan zeggen dat hij een minder goed contact had met Erik. Zijn spelers zijn zijn alles.
Vind ik leuk
Vapormax +1644
woensdag 16 mei 2018 om 00:12
Eens een rat altijd een rat, laagste van het laagste.
Kust volgend jaar logo van Frankfurt ofso, ratten!
Vind ik leuk
Vamos7 +7767
woensdag 16 mei 2018 om 00:13
Helaas blijven we last houden van de Ratten plaag in de zin van Labyrat!
Vind ik leuk
035 +6797
woensdag 16 mei 2018 om 01:13
Als "jullie" last houden van een rattenplaag moet het nest toch wel erg aantrekkelijk zijn Bien. Is dat Eindhoven??
Vind ik leuk
Vamos7 +7767
woensdag 16 mei 2018 om 01:23
grappig ben je niet! Volgende keer beter, misschien dat jou grappen dan wel aankomen.
Vind ik leuk
035 +6797
woensdag 16 mei 2018 om 02:17
Is ook niet grappig bedoeld Bien.
Vind ik leuk
spAro2018 +184
woensdag 16 mei 2018 om 11:11
Een nest met zoveel kammpioenschappen deze eeuw is inderdaad erg aantrekkelijk. Zou je ook eens moeten proberen.
Vind ik leuk
El Cazador +8114
woensdag 16 mei 2018 om 00:13
Dat hebben ze hem bij PSV aangeleerd, want daar doen ze dat allemaal!!!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 07:08
Leugenaar.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 00:19
Zo langzamerhand begin ik steeds meer te twijfelen aan het gezond verstand van de mensen die in het Ajax-bestuur zitten. Labyad contracteren, een moeilijke Marokkaanse speler die waarschijnlijk weer de sfeer gaat verpesten. Toegevoegde waarde 0,0. Een speler waarvan er 13 in een dozijn gaan. Leuk voor Utrecht, een subtopper in de Eredivisie, maar voor de top en Europees voetbal volstrekt onvoldoende. ik moet denken aan de flop Mike van der Hoorn die ook van Utrecht werd gehaald om idiote redenen.
Het Ajax bestuur zou beter Ten Hag kunnen ontslaan en Peter Bosz, plus Wim Jonk terughalen. Van de Sar moet ook oprotten en er moeten alleen spelers worden gehaald die we zelf niet hebben en van toegevoegde waarde zijn.
Het Ajax-bestuur zijn een stelletje amateurs die er niets van begrijpen, het gaat helemaal de verkeerde kant op met de club.
Vind ik leuk
Butsbal +14876
woensdag 16 mei 2018 om 07:24
Mooi
Vind ik leuk
mcmodd +25172
woensdag 16 mei 2018 om 07:33
En? Niet tevreden met je club? Je kunt je melden bij de Stichting Correlatie, daar helpen ze je er wel weer bovenop. Sterkte vriend, ik heb met je te doen René.
Vind ik leuk
fr1963 +3736
woensdag 16 mei 2018 om 07:33
Verkeerde kant? Velen zien dit juist als de goede kant....
Vind ik leuk
4everfcu +4254
woensdag 16 mei 2018 om 07:50
die flop mike vd hoorn speelde anders bij utrecht alles en speelt in england ook dus misschien lag het wel aan ajax dat het niet lukte met hem.
een labyad die de sfeer verpest haha kom eens met een voorbeeld dan.
een labyad die een moeilijke jongen is kom ook eens met een voorbeeld.
labyad een 13 in een dozijn voetballer noemen dan begrijp je het spelletje hoor!
Vind ik leuk
tikkietoe +5795
woensdag 16 mei 2018 om 00:20
Veel plezier met je hereniging met Ten Hag, maar wel even aanstaande zaterdag Utrecht nog even Europa in knallen a.u.b.
Vind ik leuk
mcmodd +25172
woensdag 16 mei 2018 om 07:34
Ja, wat was hij gisteren weer goed hè? Een afscheidscadeau zaterdag zal wederzijds een goed gevoel geven.
Vind ik leuk
Teamgeest +2100
woensdag 16 mei 2018 om 01:00
Oh leuk een Labybad bericht.
Vind ik leuk
utreg1971 +1834
woensdag 16 mei 2018 om 01:02
Het eerste wat die kleine zei:papa niet boos worden,mag ik een Ajax shirt met labyad,hahahahaha. Dacht het ff niet,houdt ie lekker zijn utreg shirt maar met labyad erop
Vind ik leuk
035 +6797
woensdag 16 mei 2018 om 01:19
Maar dan s;aapt hij toch met een leugen? :-))
Vind ik leuk
mcmodd +25172
woensdag 16 mei 2018 om 07:36
Later zal hij trots zijn op dat shirt utreg1971, hoop dat hij ooit nog in zo’n shirt mag stralen in de Galgenwaard.
Vind ik leuk
utreg1971 +1834
woensdag 16 mei 2018 om 14:36
Hoop het ook maar ben ook een realist. Speelt nu O8 bij uvv. Wat mij helaas niet gelukt is bij utreg. Zou een droom zijn als die kleine bij utreg mag ballen,zaterdag zit ie ook in het stadion tegen Vitesse
Vind ik leuk
mcmodd +25172
woensdag 16 mei 2018 om 16:12
Geef hem veel balspelletjes te doen, van hooghouden tot schaarbeweging. Lekker op een veldje extra laten spelen met een jochie met dezelfde ambities. Hoop dat dat dichtbij je huis kan, hoef je hem niet steeds te brengen of te halen.
Vind ik leuk
utreg1971 +1834
donderdag 17 mei 2018 om 11:08
Speelt vaak buiten op het veldje hier tegenover ons huis(L-rijn),elke dag foxsports kijkt ie,voetballen met iets oudere jongens en zodra mijn leverancier van de zaak er is wordt ie gek:ex speler utreg suvat karadag,is ie helemaal gek van en neemt qua wat ie moet doen alles aan van hem
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 01:34
Jammer dat hij voor 020 koos
Vind ik leuk
035 +6797
woensdag 16 mei 2018 om 03:16
Gaat hij in Amsterdam wonen dan?
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 03:34]
Vind ik leuk
spAro2018 +184
woensdag 16 mei 2018 om 11:14
Tja je moet wat hè
Vind ik leuk
RAYMANN77 +22
woensdag 16 mei 2018 om 01:40
Slaapverwekkend weer een uitspraak van labyad in het nieuws volgend uur weer eentje??
Vind ik leuk
Quareck +7286
woensdag 16 mei 2018 om 03:09
Nee het is even stil gebleven :) denk nou niet dat ik tot midden in de nacht zit te wachten op topics, maar ik zit een paar weekjes in Amerika ivm de Indy 500 :)
Vind ik leuk
035 +6797
woensdag 16 mei 2018 om 03:16
Top man
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 03:14
Goeie speler. Ben blij dat tie naar Ajax gaat
Vind ik leuk
Wurmpie +293
woensdag 16 mei 2018 om 04:47
Ook al is het niet mijn club maar mag je ook best trots op zijn veel s6 daar
Vind ik leuk
Chebaisit +1449
woensdag 16 mei 2018 om 04:53
Een psver die ajax kiest boven psv?mooi toch van die jongen dat hij als psver toch liever bij ajax voetbalde.
Vind ik leuk
spAro2018 +184
woensdag 16 mei 2018 om 11:16
Hij was ongewenst, en je zou nu onderhand wel beter moeten weten dat alles wat uit zijn rattensmoeltje komt met een korreltje zout genomen moet worden. Ben benieuwd of zijn familie nog steeds zo goed zijn zaken behartigd. #AllesvoorEuries
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 05:44
Een marokaan die een grap maakt ech niet die liegen alleen maar
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 07:14
Dat neem je terug
Vind ik leuk
spAro2018 +184
woensdag 16 mei 2018 om 11:17
Of misschien heeft hij die grap gestolen?
Vind ik leuk
Korm +38370
woensdag 16 mei 2018 om 06:25
Breaking news: ajax heeft mondeling akkoord met magallan, ajax start met onderhandeling boca juniors
Vind ik leuk
spAro2018 +184
woensdag 16 mei 2018 om 11:17
Breaking?
Vind ik leuk
Smithsonian +38123
woensdag 16 mei 2018 om 06:29
Van kluivert naar labyad.

What's next?
Vind ik leuk
spAro2018 +184
woensdag 16 mei 2018 om 11:17
Aissatti en Bakalli naar Ajax?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 06:40
Achterbakse neus.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 07:13
Gaat deze beperkte voetballer nu ook grappig proberen te doen?
Vind ik leuk
Butsbal +14876
woensdag 16 mei 2018 om 07:21
Jij moeite met liegen ? Je doet het nou alwéér !
Vind ik leuk
Hoolw Bas +32
woensdag 16 mei 2018 om 07:29
Jammer dat hij voor Ajax kiest ipv PSV,maar tussen hem en PSV lag het toch al niet zo goed.Ik gun hem het allerbeste en er zijn genoeg spelers in het verleden die het omgekeerde hebben gedaan.
Vind ik leuk
Retweet +624
woensdag 16 mei 2018 om 07:33
Hij kronkelt, konkelt en draait...past goed bij dat hypocriet clubje in Amsterdam...
Vind ik leuk
peinke +2225
woensdag 16 mei 2018 om 08:10
Foute aankoop van Ajax. Gaat daar als speler onderaan de hiërarchie beginnen en dat is niet het sterkste punt van deze ego, zoals zo vaak bij Nederlands-Marokkaanse spelers. Gaat zo'n ego'tje weg, nemen ze er weer direct een terug. We zullen zien!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws