'Nieuwe Lukaku' van Ajax: 'Over twee jaar hoop ik in het eerste te spelen'

'Nieuwe Lukaku' van Ajax: 'Over twee jaar hoop ik in het eerste te spelen'

Gepubliceerd: woensdag 16 mei 2018 om 08:53wo 16-05-2018 om 08:53

Brian Brobbey heeft een duidelijk doel. Over twee jaar hoopt de zestienjarige jeugdinternational in het eerste elftal van Ajax te spelen. Dit seizoen schittert Brobbey bij Ajax O17 én Oranje O17. 

De tiener wordt vanwege zijn fysiek regelmatig vergeleken met Romelu Lukaku. "Ja dat hoor ik vaker. Ik ben gewoon de nieuwe Brian Brobbey, niet de nieuwe Lukaku", reageert hij in gesprek met ELF Voetbal"Ik kijk wel naar hem. Naar hoe hij ballen vasthoudt vooral, want daarin is Lukaku heel goed."

"Het liefst kijk ik naar Klaas-Jan Huntelaar. Hij is zó goed. Klaas-Jan kan perfect schieten met links én rechts. Na een training kwam hij een keer naar mij toe. Hij zei: jij hoeft zeker niet veel krachttraining te doen hè? Haha. Over twee jaar, als ik zeventien of achttien ben, hoop ik in het eerste van Ajax te spelen."

Plaats een reactie

Sanders +4223
woensdag 16 mei 2018 om 09:06
“De nieuwe lukaku”

Bedenken jullie die kansloze titels zelf steeds VP??
Vind ik leuk
GROBAR66 +1538
woensdag 16 mei 2018 om 09:07
Beest deze jongen , die gaat het helemaal maken, zoveel sterker en beter dan zijn leeftijdsgenootjes
Vind ik leuk
jamesquinn +3750
woensdag 16 mei 2018 om 09:09
Tja, totdat ie ineens tegen 30jarige macedonische slagers moet spelen. Dan heeft ie dat voordeel ineens veel minder. Hoe goed is hij dan nog?
Vind ik leuk
2cents +57669
woensdag 16 mei 2018 om 09:15
Hoe vaak speelt Ajax eigenlijk tegen die 30 jarige Macedonische slagers? ;)

Uiteraard gaat die fysieke voorsprong wegvallen. Daarom moet hij zo snel mogelijk naar Jong, na eerst een half jaartje vast o19.
Vind ik leuk
jamesquinn +3750
woensdag 16 mei 2018 om 09:20
Nou, elk jaar in ieder geval tegen een georgische slager bij vitesse, wat Deense bomen bij Heerenveen en een stel Hollandse metselaars bij heracles :)

Denk je dat ie goed genoeg is om dan ook het verschil hé maken?
Vind ik leuk
2cents +57669
woensdag 16 mei 2018 om 09:23
Hij is 16, dus dat is nog wat vroeg hè. In de Ajax jeugd was Redan echt stukken verder, zonder dat fysieke voordeel. Doordat Redan vertrok kreeg Brobbey meer kansen.

Hij heeft wel meer bagage dan Sierhuis, wat vooral een echte goaltjesdief is.
Vind ik leuk
Jozef +40968
woensdag 16 mei 2018 om 12:59
Dat laatste is natuurlijk wel een erg gewenste eigenschap voor een spits en een eigenschap waar iemand mee geboren wordt. Dat fysieke voordeel zal Brobbey inderdaad altijd gehad hebben en ik vraag me af wat er overblijft als hij dat voordeel grotendeels in moet leveren...
Vind ik leuk
2cents +57669
woensdag 16 mei 2018 om 13:44
Maar dis eigenschap is niet altijd voldoende om te slagen.

Daar heb je meestal iets meer kwaliteiten voor nodig.
Vind ik leuk
Jozef +40968
woensdag 16 mei 2018 om 12:56
Als het zo'n beer is, dan verwacht ik (zonder hem ooit te hebben gezien, ik kijk namelijk nooit naar de jeugd van Ajax) niet dat hij het gaat redden.

Waarschijnlijk kan hij heel aardig ballen, maar vegeteert hij al zijn leven lang op een fysiek dat hoort bij jongens van enkele jaren ouder. Net dát voordeeltje zal hij waarschijnlijk moeten inleveren de komende jaren en wat dan overblijft is een joch dat heel aardig kan ballen...

Maar goed, ik hoop dat ik ernaast zit natuurlijk.
Vind ik leuk
#TenHagOut +490
woensdag 16 mei 2018 om 09:10
En hij gaat het helemaal maken ook! Wil nog meer Ajax nieuws. Wordt er vrolijk van. Ik hou erg veel van Ajax!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:15
Ach, ik speelde ooit ook is met z'n beest. Was de beste van zijn lichting. Maar toen de rest ook meer op de kast begon te lijken, viel hij zoveel minder op. Dus wacht dat eerst maar af, voordat we weer van de daken lopen te schreeuwen van een "megatalent".
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:17
Daarbij gezegt, als het zo'n groot talent is, en fysiek sterk, gaat hij wel eerder naar een Engelse club.
Vind ik leuk
Korm +38380
woensdag 16 mei 2018 om 09:16
mensen moeten eens stoppen met spelers met elkaar vergelijken. 9 van de 10 keer wordt je als supporter teleurgesteld omdat je er veel van verwacht maar het wordt niet waar gemaakt!
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 09:17]
Vind ik leuk
Muscles +1058
woensdag 16 mei 2018 om 09:17
Magallan, Brobbey etc, mij maakt het extra blij deze dag. Ajax is goed bezig en dat is ook nodig. Mix ervaring en jeugd was zoek en dit wordt nu ingevuld
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:27
Brobbeast !!
Vind ik leuk
soplul +3531
woensdag 16 mei 2018 om 10:00
En daar is de volgende al.
Vind ik leuk
michelhx +4044
woensdag 16 mei 2018 om 10:25
Tja, er kan van alles gebeuren. Wilfred Bouma stak in de jeugd qua fysiek ook boven de rest uit, scoorde als spits aan de lopende band en eindigde uiteindelijk als linksback/centrale verdediger.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:43
Wat komt hij van daan??
Vind ik leuk
derksen +8941
woensdag 16 mei 2018 om 10:53
Hoop ik wel dat je beter wordt als kukeleku!
Die kan er namelijk echt helemaal niks van!
Vind ik leuk
4everfcu +4254
woensdag 16 mei 2018 om 10:59
de nieuwe lukaku de nieuwe sneijder en ga zo maar door iedere nieuwe speler word daar met wereldtop vergeleken maar geen een die ook maar in de buurt komt of het red
Vind ik leuk
FSCeara +8759
woensdag 16 mei 2018 om 11:18
Ik word een beetje moe van de berichten van nieuwe dit en nieuwe dat.uiteindelijk blijken de spelers nog niet de helft van wat er word geschreven.eerst eens zien hoe ze zich ontwikkelen en dan verder kijken.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:24
Blijf liever kijken naar lukaku goos.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:47
Misschien is hij op zijn 17de wel goed genoeg om te debuteren in het 1ste. Mooi een jaartje proberen weer 2de te worden en dan op je 18de voor 170 miljoen naar Barcelona.
Vind ik leuk
jari11 +1550
woensdag 16 mei 2018 om 12:12
Wel mooi dat deze jonge jongens Klaas-Jan als voorbeeld nemen! kunnen ze zeker van leren.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:27
Een nieuwe sterke spits zou niet erg zijn. Als hij dan ook nog goed kan voetballen boeit t niet van welke club hij is. Als Oranje er maar beter van word in toekomst
Vind ik leuk
Sirdaniel +112
woensdag 16 mei 2018 om 12:53
Zeer oud nieuws VP! Dit was vorige maand op Ajaxtv... niks beters te posten? Of lopen de bronnen in het archief te sneupen?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 14:22
Super Klaas Jan Huntelaar in 2020 in de staf nemen voor de aanvallers, Dolberg en Brain Brobbey als aanvalles hebben
Vind ik leuk