'Passende beloning' voor AZ-revelatie: contract opengebroken en verlengd

'Passende beloning' voor AZ-revelatie: contract opengebroken en verlengd

woensdag 16 mei 2018 om 11:46

Thomas Ouwejan blijft nog tot medio 2022 aan AZ verbonden. De nummer drie van de Eredivisie heeft het contract van de 21-jarige linksback opengebroken en verlengd, laat het woensdagochtend weten via de officiële kanalen.

De in Amstelveen geboren verdediger beleefde het seizoen van zijn doorbraak: de linksback nam de rol van de vertrokken Ridgeciano Haps over en kwam dit seizoen tot 31 Eredivisie-duels. "Hoewel zijn contract nog twee seizoenen doorliep, vonden wij dat zijn ontwikkeling een passende beloning moest krijgen", stelt technisch directeur Max Huiberts. "Thomas is een jongen uit de regio, heeft een goed loopvermogen en uitstekend linkerbeen. We zijn dan ook blij dat we hem langdurig aan de club hebben kunnen binden."

Ouwejan zelf is ook dik tevreden over de deal. "Ik ben hier erg blij mee. Het is hartstikke mooi om voor zo'n lang tijd te mogen bijtekenen. AZ is een nuchtere club en dat past bij mij." Veel tijd om te genieten heeft Ouwejan echter niet. De linksback meldt zich, met zijn nieuwe verbintenis op zak, bij Jong Oranje, dat in Zuid-Amerika oefeninterlands tegen Bolivia en Paraguay afwerkt.

Poll

Kan Ouwejan ooit uitgroeien tot linksback van Oranje?

(367 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 16 mei 2018 om 11:50
Toekomstige Lb van Oranje
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
woensdag 16 mei 2018 om 11:52
Of Wijndal?
Daar zijn ze in Alkmaar ook wel enthousiast over geloof ik.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:59
Zoiets moet psv ook hebben 2 sterke spelers op elke positie! Maar denk wel dat we in de toekomst daarheen willen/gaan
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
woensdag 16 mei 2018 om 12:07
Ik hoop voor je dat dat lukt.
Voorlopig heeft Brands deno ik al een flinke klus met op elke positie 1 goede speler.
Vind ik leuk
R2 +4821
woensdag 16 mei 2018 om 12:39
Een goed collectief is in de eredivisie ruim voldoende gebleken. Op dit moment lijkt mooi-weer-voetballer Ziyech vervangen te worden door mooi-weer-voetballer Labyad. Beiden zijn geen spelers die je team op sleeptouw nemen. Huntelaar kan het niet opbrengen, Siem speelt niet, dus voorlopig heeft Overmars minstens even veel te doen als Brands.
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
woensdag 16 mei 2018 om 12:50
Goed verhaal.
Ik bedoelde vooral dat bij PSV de halve basis kan vertrekken dus dan zijn basisspelers iets belangrijker dan wissels.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:07
Veel spelers die op linksback kunnen spelen voor het Nederlands elftal.
Veel concurrentie.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:10
Zeker veel concurentie, maar Koeman en de oud coaches zien er geen potentie in zoals Pieters, Willems ect.ect.
Vind ik leuk
goekie4 +1584
woensdag 16 mei 2018 om 12:07
Wijndal doet het zeker leuk, nog wel jong.
Denk dat als hij zich door blijft ontwikkelen Ouwejan uit de basis speelt.
Ouwejan doet het leuk, maar qua scorend vermogen en eindpass valt hij mij tegen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:13
Toch fijn dat zijn contract verlengd is toch?
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
woensdag 16 mei 2018 om 12:13
Ja zal nog wel even duren, maar ik vind het vooral ook knap dat ze drie goede linksbacks op rij opleiden.
Met een groter budget komen wij met Mitchel Dijks en dan jaren niks.
Vind ik leuk
Hattrick +9418
woensdag 16 mei 2018 om 12:09
Wijndal vind ik persoonlijk een groter talent.
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
woensdag 16 mei 2018 om 12:15
Dat idee heb ik ook.
Dat hebben ze daar dan goed voor elkaar.
Haps opleiden, gratis vervangen door Ouwejan en die wordt dan uit het team gespeeld als linksback.
Dat doen ze beter dan wij.
Vind ik leuk
Hattrick +9418
woensdag 16 mei 2018 om 12:18
Die linksback positie is geen probleem in Alkmaar.
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
woensdag 16 mei 2018 om 12:28
Er zijn daar sowieso weinig problemen.
Het zou me niks verbazen als we straks meer last hebben van AZ dan van PSV
Vind ik leuk
Eendracht +12158
woensdag 16 mei 2018 om 12:40
Dat was dit jaar al zo....
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
woensdag 16 mei 2018 om 12:51
Omdat AZ kampioen is geworden?
Vind ik leuk
Eendracht +12158
woensdag 16 mei 2018 om 14:26
Nee dat het geduchte concurrenten zijn voor plek 2.
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
woensdag 16 mei 2018 om 14:38
Oh haha wat een domme opmerking dan
Vind ik leuk
Eendracht +12158
woensdag 16 mei 2018 om 14:45
Is inderdaad vreemd om te denken dat AZ de grootste concurrent voor Ajax zal zijn om de titel en PSV en passant even af te schrijven.

Ik herrinner me de enorme hegemonie van Ajax van de afgelopen jaren en het enorme verval van PSV toch echt niet.. PSV wordt jaarlijks op voorhand afgeschreven en Ajax zal op de sloffen kampioen worden....
Wat het in resulteert kunnen we allemaal inmiddels zien....
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
woensdag 16 mei 2018 om 15:30
Valt wel mee hoor.

En niet door mij, dus daar heb ik vrij weinig mee te maken.
Vind ik leuk
Hattrick +9418
woensdag 16 mei 2018 om 12:59
Dat kan maar zo, ik denk ook dat aankomend seizoen Ajax kampioen wordt, Az 2e en Psv 3e ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
woensdag 16 mei 2018 om 13:38
Het zou me niks verbazen als dat de komende jaren de eindstand wordt
Vind ik leuk
JapAZ +432
woensdag 16 mei 2018 om 13:59
Vind Wijndal in 1 nog enorm tegenvallen hoor. Verliest veel duels, verdedigend diverse keren zoek gespeeld.
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
woensdag 16 mei 2018 om 14:19
Hij is ook nog wat jonger.
Vind ik leuk
JapAZ +432
woensdag 16 mei 2018 om 18:59
Ja, of course. Het zou kunnen dat ik blind ben, maar ik zie nog niet veel wat Wijndal een talentvolle back maakt.
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
woensdag 16 mei 2018 om 22:54
Ik heb hem ook nog niet vaak zien spelen.
Ik hoor alleen al vrij lang van mensen die AZ een beetje volgen dat er na Ouwejan nog een betere back zit.
Of hij die potentie waarmaakt weet ik niet.
In ieder geval hebben jullie met Haps, Ouwejan en dan misschien Wijndal 2 (of 3) goede linksbacks opgeleid.
En zolang Ouwejan blijft kan Wijndal in de Jupiler oefenen.
Vind ik leuk
5697956 +2771
woensdag 16 mei 2018 om 21:31
"In Alkmaar"? Ook buiten Alkmaar waardeert men zijn verrichtingen.
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
woensdag 16 mei 2018 om 22:57
Excuses. Ik wilde niemand buitensluiten. Of minder gewaardeerd laten lijken dan hij is. Voor een niet fan ben ik best wel fan van hoe bij jullie dingen gaan.
Vind ik leuk
Maxidi +3237
woensdag 16 mei 2018 om 12:12
LinksBack or linksBuiten ??
Vind ik leuk
Voebtal +1998
woensdag 16 mei 2018 om 13:08
Misschien het blinden elftal van Oranje. Of ons vrouwenteam. Lekker laten ballen bij az of volendam. Misschien ooit de stap naar feyenoord, hoger eindigt hij niet.
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
woensdag 16 mei 2018 om 11:51
Waar zijn zn wenkbrauwen?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:52
Op zijn hoofd
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
woensdag 16 mei 2018 om 11:57
Heeft ie ze geblondeerd dan? ik zie ze nie...
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:54
Shit geen Ajax nieuws. Ik wil meer Ajax nieuws VP!!!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:57
Een off topic berichtje van mij.
Waarom moeten we zolang wachten op een Ajax topic vp?
Omdat wij 4 jaar niks hebben gewonnen zeker, maar dat gaat niet op. Ajax blijft Ajax en daarom zijn wij de grootste en de beste.
Voortaan iets meer Ajax nieuws graag.
Sarcasme moet ik even niet vergeten te vermelden zodat provincie buurtjes niet boos worden.
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
woensdag 16 mei 2018 om 12:04
Grappig dit zeg......
Vind ik leuk
kaazelien +1694
woensdag 16 mei 2018 om 12:04
Boos? Het is meer een zielige roep om aandacht en een zielige provocatie.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:04
Niet zo vervelend worden Turk, voor je het weet krijg je weer een hele groep boze mannen op klompen achter je aan hier op de site!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:06
Sorry ik ga het niet meer doen
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:07
Goed zo vriend, zo ken ik je weer!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:09
Spanningen voor Ramadan
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:10
Is dat vandaag begonnen dan?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:10
Morgen dacht ik alleen ik doe er nooit aan mee.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 12:12]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:12
Oh oké :D
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 12:13]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:15
Nee ik ben van huis uit geen strenge moslim. Wij zijn ALEVI en doen niet aan 30 dagen ramadan. Voor ons gelden er andere feestdagen. Ik vermaak mij prima verder en ik drink en eet gezellig met je mee.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 12:15]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:16
Slimme jongen!

Lekker varkenshaasje met roomsaus!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:17
Met champignons erbij grrr. Maar ben ook gek op speklapjes en sushi
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:50
jij bent echt een knetterleipe mocro
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:50
Ik ben een Turkse Nederlander
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:51
knetterleip
Vind ik leuk
DuWijk +282
woensdag 16 mei 2018 om 11:59
De club uit mijn stad is goed bezig op het gebied van talenten(ontwikkeling).

Benieuwd naar de ontwikkeling van zijn (directe) concurrent Wijndal ook.
Vind ik leuk
pos +7252
woensdag 16 mei 2018 om 12:06
Mijn club uit mijn stad is zeker goed bezig. Prima normale jongen die dus uitstekend past bij AZ.
Vind ik leuk
De Hout +1153
woensdag 16 mei 2018 om 13:19
Ouwejan ontwikkelt zich sterk. Als AZ-supporter voetballen voor je club. Hoe mooi kan het zijn? Gefeliciteerd, Thomas.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:53
Prima back, fysiek sterk, technisch voldoende onderlegd en een goede voorzet. Is van nature middenvelder, maar is een uitstekende back. Qua karakter past hij ook goed, rustig en op en top prof.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Passende beloning' voor AZ-revelatie: contract opengebroken en verlengd