'Passende beloning' voor AZ-revelatie: contract opengebroken en verlengd

    'Passende beloning' voor AZ-revelatie: contract opengebroken en verlengd

    woensdag 16 mei 2018 om 11:46

    Thomas Ouwejan blijft nog tot medio 2022 aan AZ verbonden. De nummer drie van de Eredivisie heeft het contract van de 21-jarige linksback opengebroken en verlengd, laat het woensdagochtend weten via de officiële kanalen.

    De in Amstelveen geboren verdediger beleefde het seizoen van zijn doorbraak: de linksback nam de rol van de vertrokken Ridgeciano Haps over en kwam dit seizoen tot 31 Eredivisie-duels. "Hoewel zijn contract nog twee seizoenen doorliep, vonden wij dat zijn ontwikkeling een passende beloning moest krijgen", stelt technisch directeur Max Huiberts. "Thomas is een jongen uit de regio, heeft een goed loopvermogen en uitstekend linkerbeen. We zijn dan ook blij dat we hem langdurig aan de club hebben kunnen binden."

    Ouwejan zelf is ook dik tevreden over de deal. "Ik ben hier erg blij mee. Het is hartstikke mooi om voor zo'n lang tijd te mogen bijtekenen. AZ is een nuchtere club en dat past bij mij." Veel tijd om te genieten heeft Ouwejan echter niet. De linksback meldt zich, met zijn nieuwe verbintenis op zak, bij Jong Oranje, dat in Zuid-Amerika oefeninterlands tegen Bolivia en Paraguay afwerkt.

    Poll

    Kan Ouwejan ooit uitgroeien tot linksback van Oranje?

    (370 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 16 mei 2018 om 11:50
    Toekomstige Lb van Oranje
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27843
    woensdag 16 mei 2018 om 11:52
    Of Wijndal?
    Daar zijn ze in Alkmaar ook wel enthousiast over geloof ik.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:59
    Zoiets moet psv ook hebben 2 sterke spelers op elke positie! Maar denk wel dat we in de toekomst daarheen willen/gaan
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27843
    woensdag 16 mei 2018 om 12:07
    Ik hoop voor je dat dat lukt.
    Voorlopig heeft Brands deno ik al een flinke klus met op elke positie 1 goede speler.
    Vind ik leuk
    R2 +5051
    woensdag 16 mei 2018 om 12:39
    Een goed collectief is in de eredivisie ruim voldoende gebleken. Op dit moment lijkt mooi-weer-voetballer Ziyech vervangen te worden door mooi-weer-voetballer Labyad. Beiden zijn geen spelers die je team op sleeptouw nemen. Huntelaar kan het niet opbrengen, Siem speelt niet, dus voorlopig heeft Overmars minstens even veel te doen als Brands.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27843
    woensdag 16 mei 2018 om 12:50
    Goed verhaal.
    Ik bedoelde vooral dat bij PSV de halve basis kan vertrekken dus dan zijn basisspelers iets belangrijker dan wissels.
    Vind ik leuk
    goekie4 +1663
    woensdag 16 mei 2018 om 12:07
    Wijndal doet het zeker leuk, nog wel jong.
    Denk dat als hij zich door blijft ontwikkelen Ouwejan uit de basis speelt.
    Ouwejan doet het leuk, maar qua scorend vermogen en eindpass valt hij mij tegen.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:13
    Toch fijn dat zijn contract verlengd is toch?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27843
    woensdag 16 mei 2018 om 12:13
    Ja zal nog wel even duren, maar ik vind het vooral ook knap dat ze drie goede linksbacks op rij opleiden.
    Met een groter budget komen wij met Mitchel Dijks en dan jaren niks.
    Vind ik leuk
    JapAZ +525
    woensdag 16 mei 2018 om 13:59
    Vind Wijndal in 1 nog enorm tegenvallen hoor. Verliest veel duels, verdedigend diverse keren zoek gespeeld.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27843
    woensdag 16 mei 2018 om 14:19
    Hij is ook nog wat jonger.
    Vind ik leuk
    JapAZ +525
    woensdag 16 mei 2018 om 18:59
    Ja, of course. Het zou kunnen dat ik blind ben, maar ik zie nog niet veel wat Wijndal een talentvolle back maakt.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27843
    woensdag 16 mei 2018 om 22:54
    Ik heb hem ook nog niet vaak zien spelen.
    Ik hoor alleen al vrij lang van mensen die AZ een beetje volgen dat er na Ouwejan nog een betere back zit.
    Of hij die potentie waarmaakt weet ik niet.
    In ieder geval hebben jullie met Haps, Ouwejan en dan misschien Wijndal 2 (of 3) goede linksbacks opgeleid.
    En zolang Ouwejan blijft kan Wijndal in de Jupiler oefenen.
    Vind ik leuk
    5697956 +3782
    woensdag 16 mei 2018 om 21:31
    "In Alkmaar"? Ook buiten Alkmaar waardeert men zijn verrichtingen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27843
    woensdag 16 mei 2018 om 22:57
    Excuses. Ik wilde niemand buitensluiten. Of minder gewaardeerd laten lijken dan hij is. Voor een niet fan ben ik best wel fan van hoe bij jullie dingen gaan.
    Vind ik leuk
    Maxidi +3711
    woensdag 16 mei 2018 om 12:12
    LinksBack or linksBuiten ??
    Vind ik leuk
    Voebtal +6450
    woensdag 16 mei 2018 om 13:08
    Misschien het blinden elftal van Oranje. Of ons vrouwenteam. Lekker laten ballen bij az of volendam. Misschien ooit de stap naar feyenoord, hoger eindigt hij niet.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7265
    woensdag 16 mei 2018 om 11:51
    Waar zijn zn wenkbrauwen?
    Vind ik leuk
    Clown123 +318
    woensdag 16 mei 2018 om 11:54
    Shit geen Ajax nieuws. Ik wil meer Ajax nieuws VP!!!
    Vind ik leuk
    DuWijk +313
    woensdag 16 mei 2018 om 11:59
    De club uit mijn stad is goed bezig op het gebied van talenten(ontwikkeling).

    Benieuwd naar de ontwikkeling van zijn (directe) concurrent Wijndal ook.
    Vind ik leuk
    pos +8747
    woensdag 16 mei 2018 om 12:06
    Mijn club uit mijn stad is zeker goed bezig. Prima normale jongen die dus uitstekend past bij AZ.
    Vind ik leuk
    De Hout +1689
    woensdag 16 mei 2018 om 13:19
    Ouwejan ontwikkelt zich sterk. Als AZ-supporter voetballen voor je club. Hoe mooi kan het zijn? Gefeliciteerd, Thomas.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4389
    woensdag 16 mei 2018 om 13:53
    Prima back, fysiek sterk, technisch voldoende onderlegd en een goede voorzet. Is van nature middenvelder, maar is een uitstekende back. Qua karakter past hij ook goed, rustig en op en top prof.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Passende beloning' voor AZ-revelatie: contract opengebroken en verlengd