Rampstage bij Utrecht: Ik wilde een bal naar links tikken en hoorde ineens pats

    Rampstage bij Utrecht: "Ik wilde een bal naar links tikken en hoorde ineens pats"

    woensdag 16 mei 2018 om 12:40

    Roy Castien hoopt dat hij snel een nieuwe kans krijgt om indruk te maken op FC Utrecht. De uitblinker van amateurclub Koninklijke HFC mocht enkele weken geleden stage lopen bij de finalist van de play-offs voor Europees voetbal. Daar werd hij getroffen door het noodlot: Castien scheurde zijn voorste kruisband af. 

    Woensdag werd de middenvelder geopereerd. "Het is moeilijk uit te leggen wat er precies gebeurde. Ik wilde een bal naar links tikken en hoorde ineens pats. Ik ging naar de grond, maar dacht dat het wel zou meevallen. Ik kon weliswaar niet zelfstandig van het veld lopen, maar had alleen een lichte steek in mijn knie. Na twee dagen zakte de pijn en voelde ik eigenlijk al niets meer", vertelt hij in gesprek met ELF Voetbal.

    Na een bezoek aan de dokter werd meer duidelijk. "De dokter vertelde me dat het waarschijnlijk zou meevallen en ik niets had afgescheurd. Dat viel dus tegen. Dat kwam hard aan."

    "Of ik iets kan zeggen over het niveau van FC Utrecht? Voor mijn gevoel was dat niet te hoog voor me. Het was een goede stap geweest. Ik denk dat ik me daar goed had kunnen ontwikkelen. Het is lastig te zeggen of ik de Eredivisie aan kan, maar zelf heb ik er vertrouwen in."

    De eredivisionist liet al een paar keer van zich horen in de tussentijd. "Ze vroegen hoe het met me ging en wanneer ik geopereerd zou worden. Het is erg positief dat ze met me meeleven."

    Plaats een reactie

    Berbr +1078
    woensdag 16 mei 2018 om 12:44
    Mocht t bij Utrecht nietlukken, kan ie altijd nog naar Feijenoord.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6999
    woensdag 16 mei 2018 om 12:45
    Wolla?
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:52
    Voor Feyenoord is iedereen wel een aanwinst. Vincent Bijlo is ook begonnen met trainen en gaat als spelverdeler verder. Hij krijgt nummer 10
    Vind ik leuk
    Deck010 +2943
    woensdag 16 mei 2018 om 13:18
    En weer zo'n briljante opmerking. Je bent lekker op dreef Turkse Nederlander. Wel leuk dat je Vincent kent trouwens.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 15:31
    Het niet eten stijgt nu al naar zijn hoofd
    Vind ik leuk
    Deck010 +2943
    woensdag 16 mei 2018 om 15:33
    Ik hoop dat ie het een half jaar volhoud zonder eten.....
    Vind ik leuk
    PRICE +18234
    woensdag 16 mei 2018 om 12:59
    Hopelijk na zijn herstel een nieuwe kans
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3312
    woensdag 16 mei 2018 om 13:05
    Moet jij niet lekker visjes gaan vangen voor je Arabische meerderen.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:48
    Hij lijkt een beetje op de bolle versie van Eriksen
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:51
    Als die net zo goed kan voetballen :)
    Vind ik leuk
    Stack5 +2092
    woensdag 16 mei 2018 om 12:52
    Zelfs Eriksen met een paar kilo'tjes meer zou een wereldvoetballer zijn voor ons. Dus laten we het hopen.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:59
    aan die foto te zien en de titel dacht ik dat hij een klap op zn kaak kreeg
    Vind ik leuk
    Utca030 +8054
    woensdag 16 mei 2018 om 13:04
    Warme club mijn cluppie, kunnen er velen een puntje aan zuigen.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:12
    Lullig voor hem altijd maar afwachten of je knie weer net zo sterk is als voorheen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 13:15]
    Vind ik leuk
    Cookee +8875
    woensdag 16 mei 2018 om 19:53
    Goh, beterschap jongen, wat een pech.
    Ik herken dat uit mijn eigen rijke historie helaas ook.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Rampstage bij Utrecht: "Ik wilde een bal naar links tikken en hoorde ineens pats"