ADO zegt 'adieu' en laat aanvaller vertrekken: 'Helaas moeten beslissen'

    ADO zegt 'adieu' en laat aanvaller vertrekken: 'Helaas moeten beslissen'

    woensdag 16 mei 2018 om 14:33

    Edouard Duplan vertrekt bij ADO Den Haag. Het aflopende contract van de Franse routinier wordt definitief niet verlengd. Daarmee komt er na drie jaar een einde aan de samenwerking tussen Duplan (35) en de Eredivisie-club.

    "Helaas hebben we als club de beslissing moeten nemen om niet met Édouard verder te gaan. Hoewel de leeftijd steeds meer een rol bij hem gaat spelen, kan hij absoluut nog heel goed voetballen. We zijn er daarom van overtuigd dat hij voor andere clubs nog zeker een meerwaarde kan zijn", zegt manager voetbalzaken Jeffrey van As op de website van ADO.

    "Edu is een sieraad gebleken voor zowel de Nederlandse voetballerij als voor ADO Den Haag. Zeker vorig seizoen, toen hij na de winterstop echt bepalend was in ons aanvalsspel."

    Duplan kwam in totaal tot 84 officiële duels namens ADO. Hij scoorde vijf keer en leverde 22 assists. Eerder speelde de aanvaller in Nederland voor FC Utrecht, Sparta Rotterdam, RBC Roosendaal. 

    Plaats een reactie

    elmagico070 +18130
    woensdag 16 mei 2018 om 14:37
    Bedankt voor de bewezen diensten Duplan. Op en top prof!
    Vind ik leuk
    J de Wit +1070
    woensdag 16 mei 2018 om 16:11
    Inderdaad! Een topper, en begrijp ADO ook volkomen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 16:11]
    Vind ik leuk
    Fooligan +897
    woensdag 16 mei 2018 om 20:25
    Op(a) en top prof!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11341
    woensdag 16 mei 2018 om 14:38
    Dit seizoen nauwelijks meer gespeeld, het is wel klaar met Duplan.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6971
    woensdag 16 mei 2018 om 14:39
    Jupiler League of Franse 2e of 3e divisie moet wel haalbaar zijn voor Duplan lijkt me toch?
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 16 mei 2018 om 15:06
    Onderkant Ereďivisie gewoon.
    Vind ik leuk
    Stig +1737
    woensdag 16 mei 2018 om 14:39
    Ach ik ken het persoonlijk ook,
    Je hoofd wil nog wel maar je lichaam kan het niet meer aan.
    En dan doe ik het nog op amateur niveau.
    Vind ik leuk
    windforce11 +1712
    woensdag 16 mei 2018 om 15:35
    Heb je het over je sexleven? ;-)
    Vind ik leuk
    Donnygo +2545
    woensdag 16 mei 2018 om 14:39
    Is toch een speler waarbij ik het idee hebt bij een ADO toch wel echt nog bruikbaar.
    Vind ik leuk
    ThomDH070 +804
    woensdag 16 mei 2018 om 14:49
    Heeft 4 keer basis gestaan, is het een beetje kwijt vanwege zn leeftijd
    Vind ik leuk
    Donnygo +2545
    woensdag 16 mei 2018 om 14:57
    13 ED 2 Playoffs minder dan ik dacht maar die ervaring is toch handig zeker gezien de positie's waar hij inzetbaar is wel handing imo.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    woensdag 16 mei 2018 om 15:10
    Wij hebben al een ploeg met ervaring. Dacht dat de gemiddelde leeftijd rond de 28 lag. Wij hebben een van de meest ervaren ploegen van de eredivisie.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11341
    woensdag 16 mei 2018 om 15:13
    27,1 de laatste wedstrijd. Toch wel fijn dat je dit tegenwoordig allemaal kunt opzoeken.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    woensdag 16 mei 2018 om 15:17
    Bedankt voor de info, zat dicht in de buurt dus.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2545
    woensdag 16 mei 2018 om 15:16
    okay had nog niet gekeken naar gemiddelde leeftijd maar dacht dat het wel iets lager lag, maakt zijn ervaring wel iets minder van belang idd.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    woensdag 16 mei 2018 om 15:18
    Je kan van alles vinden op het internet. Dan kan je ook iets meer met zekerheid zeggen. Gratis tip van Midden Noord. ;-)
    Vind ik leuk
    Donnygo +2545
    woensdag 16 mei 2018 om 15:20
    Hahaah maar is een beetje moeilijk op complete research te doen op het werk ;) Soms ga je snel door je geheugen heen en komen toch vaak de leeftijden lager uit dan je verwacht ;) maar neem je tip met liefde aan
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    woensdag 16 mei 2018 om 15:21
    Dat is sneller op te zoeken dan een berichtje typen. ;-)

    Kijk maar hierboven van Ruud Wubbers.

    Graag gedaan!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 15:22]
    Vind ik leuk
    NorthSide +739
    woensdag 16 mei 2018 om 15:32
    Maar niet alles is waarheid op internet.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    woensdag 16 mei 2018 om 15:39
    Sowieso, maar de statistieken neem ik wel voor waar aan. Als je naar de leeftijden kijkt in de ploeg dan kom je daar snel uit.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    woensdag 16 mei 2018 om 14:54
    Nee het beste is eraf en dat geeft niet. Wij willen hoger mikken en het salaris wat er vrij komt kunnen we een versterking van halen. Qua salaris dan.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 16 mei 2018 om 15:07
    Kan het niet meer belopen
    Vind ik leuk
    windforce11 +1712
    woensdag 16 mei 2018 om 14:40
    Je zou bij mij de eerste zijn op het wedstrijdformulier, iedere week weer. Ik heb genoten van je Eduard! Jouw tempo ligt een stuk hoger dan dat van El Khayati, alleen werd er van jou meer gevraagd. Als je op zijn plek zou kunnen en mogen spelen weet ik zeker dat je meer rendement zou hebben dan Nasser.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 14:41]
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 16 mei 2018 om 15:09
    Heeft toch vaker op zijn plek gestaan en heeft het niet waar kunnen maken.
    Vind ik leuk
    windforce11 +1712
    woensdag 16 mei 2018 om 15:33
    In een heel andere rol. De vrijheid die Nasser krijgt heeft Duplan nooit gehad. Duplan moest arbeid verrichten terwijl Nasser de hele wedstrijd wandelt. Duplan stond altijd aan de zijlijn geplakt en moest achter de back aan van de tegenstander.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 15:34]
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 16 mei 2018 om 17:59
    Nasser heeft wel rendement en Duplan simpelweg niet op het middenveld.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    woensdag 16 mei 2018 om 19:03
    Zo is het. Was wel een geweldige voetballer maar eens houd het op. Dit is zijn tijd als hij nog ergens wilt spelen. Wij moeten ook vooruit en Duplan als hij wilt spelen niet achteruit. Ben het dus helemaal met jou eens.
    Vind ik leuk
    windforce11 +1712
    woensdag 16 mei 2018 om 19:50
    Lees maar even terug dan begrijp je misschien wat ik bedoel
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 16 mei 2018 om 20:55
    Over de vrijheid die Nasser kreeg en Duplan niet kreeg, toch? Duplan heeft ook vaak genoeg de vrije rol gekregen voorin en het was niet echt best.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2650
    woensdag 16 mei 2018 om 14:40
    Geweldige kerel die Duplan, voor altijd een held in Utrecht!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 14:40
    Duplan die speelt best lang in de eredivisie. Heeft volgens mij ook bij Utrecht gespeeld?
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18138
    woensdag 16 mei 2018 om 14:44
    Jep. Valt me tegen dat VP niet in de titel heeft staan; ‘Ajax-Beul vertrekt bij ADO.’... Was altijd belangrijk voor Utrecht tegen Ajax :)
    Vind ik leuk
    WibedePibe +150
    woensdag 16 mei 2018 om 14:58
    Hadden ze toch Ajax genoemd inderdaad. Blij dat jij het even doet hoor!
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2650
    woensdag 16 mei 2018 om 14:47
    5 jaar bij Utrecht, daarvoor Sparta en RBC Roosendaal.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    woensdag 16 mei 2018 om 14:52
    Ruim drie jaar geleden Jens. Hahaha, waar zat je toen?
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 14:55
    Das redelijk lang geleden haha maar ik wist het nog wel.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    woensdag 16 mei 2018 om 14:57
    Laat maar, een troll. Niet de echte Jens.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 14:58]
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1552
    woensdag 16 mei 2018 om 14:41
    Jammer dat de jaren hun tol gaan eisen. Speler met prachtige techniek, overzicht en een goede traptechniek.
    Vind ik leuk
    Berbr +1211
    woensdag 16 mei 2018 om 14:44
    Het is tijd voor Duplan B
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 14:45
    Voorbeeldprof, bedankt Édouard!!
    Het is wel begrijpelijk.. hij werd ingekocht toen de Chinees binnen kwam en strijkt hierom een vorstelijk salaris op. Dit biedt dus mogelijkheden om nieuwe, jonge talenten binnen te hengelen.
    Al met al begin ik steeds meer vertrouwen te krijgen in het beleid!
    Vind ik leuk
    Schaar +1236
    woensdag 16 mei 2018 om 14:48
    Lijkt me een leuke speler voor Fortuna. Kunnen wel ervaring gebruiken
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 16 mei 2018 om 15:12
    Of Sparta natuurlijk
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24004
    woensdag 16 mei 2018 om 14:50
    Het ga je goed, Edu!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    woensdag 16 mei 2018 om 14:51
    Begrijpelijk, is grootverdiener en het beste is eraf. Succes Edouard!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18130
    woensdag 16 mei 2018 om 16:04
    Te duur en beetje over de top. Wel verstandige keus van Den Haag, we hebben wel veel aan hem gehad. Wens hem dan ook heel veel succes verder.

    Had hem graag de jeugdopleiding zien versterken.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    woensdag 16 mei 2018 om 16:12
    Ja man, dat was ook de bedoeling dacht ik. Maar dus niet, wel jammer ja.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18130
    woensdag 16 mei 2018 om 16:16
    Liep op de Aftrap toch paar keer in de week rond?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    woensdag 16 mei 2018 om 16:21
    Dat dacht ik ook, maar misschien is hij zelf nog niet klaar. Zou hem wel volgend jaar op de Aftrap zien willen lopen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18130
    woensdag 16 mei 2018 om 16:24
    Zou een goede move zijn. Zulke spelers moet altijd voor de club kunnen behouden.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18130
    donderdag 17 mei 2018 om 10:10
    Beugelsdijk tekent een 3 jarig contract. Zie officiële ADO Den Haag site op FB.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    donderdag 17 mei 2018 om 10:21
    Yes, top nieuws maat. Thanks, ga direct kijkuh. :D
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18130
    donderdag 17 mei 2018 om 10:31
    Wou het eerder naar je versturen, maar het kwam vlak erna op vp. Wel mooi dat ie 3 jaar bijgetekend heeft.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18130
    donderdag 17 mei 2018 om 10:32
    Trouwens waarom reageer je niet meer op cadd:D :p
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    donderdag 17 mei 2018 om 10:37
    De sfeer was niet echt meer en kreeg vaak mot met h@genees. Bah, een eng mannetje. Hahaha
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18130
    donderdag 17 mei 2018 om 10:47
    Hahaha die is wel heel irritant, maar dat soort mannetjes blijf je toch houden ook hier op vp en overal heb je ze. Wel jammer dat je weg bent daar. Ik vond je shouts altijd wel netjes en onderbouwd. Mr D...
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    donderdag 17 mei 2018 om 10:55
    Hahaha :D
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18130
    donderdag 17 mei 2018 om 11:05
    Jaja... Ik ben denk ik wel de enige die dit weet? Jij maar denken dat niemand dit wist:D
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26723
    woensdag 16 mei 2018 om 15:03
    Fortuna.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29192
    woensdag 16 mei 2018 om 15:59
    Dusseldorf...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26723
    woensdag 16 mei 2018 om 16:01
    Wormerveer...
    Vind ik leuk
    Het Brein +3485
    woensdag 16 mei 2018 om 20:44
    Köln...
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1313
    woensdag 16 mei 2018 om 15:17
    Bedankt voor je trainingstrui nog Edu! Het ga je goed.
    Vind ik leuk
    NorthSide +739
    woensdag 16 mei 2018 om 15:37
    Je zal altijd in ons groengele harten blijven, Duplan! Het ga je goed vriend.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29192
    woensdag 16 mei 2018 om 15:58
    "Edu is een sieraad gebleken voor zowel de Nederlandse voetballerij"

    Daar sluit ik me graag bij aan. Deze jongen heeft weinig pretenties, heeft altijd keihard gewerkt, is een ouderwetse stylist en heeft ruim 10 jaar meegehobbeld in het Nederlandse betaald voetbal. Soms leek het of er meer in zat, maar kennelijk heeft hij zelf altijd goed in de gaten gehad waar zijn plafond zat.

    Het ga je goed!
    Vind ik leuk
    michelhx +3152
    woensdag 16 mei 2018 om 16:26
    Leuke speler voor NAC.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 16 mei 2018 om 18:01
    Zou een goede zijn voor NAC.
    Vind ik leuk
    Tweey +1922
    woensdag 16 mei 2018 om 16:33
    Topper geweest !!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 17:15
    Heb echt kunnen genieten van deze man
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 17:51
    Jammer, weer een goeie voetballer weg bij mijn cluppie.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 16 mei 2018 om 18:01
    Er is tijd van komen en tijd van gaan.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 16 mei 2018 om 18:02
    Wees welkom ADO supporter!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    woensdag 16 mei 2018 om 19:05
    Welkom mede Hagenees!
    Vind ik leuk
    Jorrr94 +151
    woensdag 16 mei 2018 om 18:05
    Dacht wel dat die meer doelpunten had gemaakt voor ado
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    woensdag 16 mei 2018 om 19:06
    Denken moet je overlaten aan Hagenezen. ;-)
    Vind ik leuk
    Jorrr94 +151
    woensdag 16 mei 2018 om 19:11
    Haha dat zal ik onthouden
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    woensdag 16 mei 2018 om 19:13
    Klasse gozah.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18130
    woensdag 16 mei 2018 om 20:34
    Hehehe
    Vind ik leuk
    Cookee +9641
    woensdag 16 mei 2018 om 19:30
    Fijne speler... beetje een type Schone toen die nog echt mocht voetballen bij NEC.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3485
    woensdag 16 mei 2018 om 20:44
    Begonnen bij RBC Roosendaal ruim 10 jaar terug :O
    Vind ik leuk
    allround +1559
    donderdag 17 mei 2018 om 12:22
    Adieu mon ami. Wat een fantastische persoonlijkheid. Ondanks dat die pipo de clown (petroniets) hem kapot aan het maken was, is hij een op en top prof gebleven.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    ADO zegt 'adieu' en laat aanvaller vertrekken: 'Helaas moeten beslissen'