Advocaat bevestigt: Sparta en geblesseerde huurling na halfjaar uit elkaar

    Advocaat bevestigt: Sparta en geblesseerde huurling na halfjaar uit elkaar

    woensdag 16 mei 2018 om 16:47

    Sparta heeft met onmiddellijke ingang afscheid genomen van Jannik Huth. De Duitse doelman is geblesseerd en teruggekeerd naar zijn club FSV Mainz.

    Dat bevestigt Sparta woensdag. Huth stond in de tweede seizoenshelft onder de lat bij Sparta en maakte aanvankelijk een goede indruk. De laatste weken blunderde hij een paar keer opzichtig. Daar kwam nog eens een hamstringblessure bij. Omdat hij dit seizoen niet meer wedstrijdfit wordt, is Huth teruggekeerd naar Mainz.

    Sparta-trainer Dick Advocaat kan in het tweeluik tegen FC Emmen ook niet beschikken over doelman Roy Kortsmit. "Kortsmit is er niet bij, hij is nog geblesseerd. Huth is in niet fit en gaat terug naar Duitsland", liet Advocaat woensdag optekenen door RTV Rijnmond. Leonard Nienhuis zal donderdagavond onder de lat staan. Advocaat kan tegen Emmen ook geen beroep doen op de geschorste Bart Vriends.

    Plaats een reactie

    Donnygo +1875
    woensdag 16 mei 2018 om 16:50
    hopelijk gebeurd er dan niks met Nienhuis anders wordt Breuer nog de keeper
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22808
    woensdag 16 mei 2018 om 16:50
    Qua snelheid lijkt dat me wel de beste plek voor hem
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3505
    woensdag 16 mei 2018 om 16:56
    Breuer is nog sneller dan Nijenhuis
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22808
    woensdag 16 mei 2018 om 16:57
    Dat zou wel sneu zijn. Daarvoor moet je bijna achteruitlopen
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3323
    woensdag 16 mei 2018 om 18:28
    Wat heeft Nijenhuis hiermee te maken?
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17234
    woensdag 16 mei 2018 om 16:51
    BREUEEERRRRR
    Vind ik leuk
    Donnygo +1875
    woensdag 16 mei 2018 om 16:52
    sorry ik hoor je niet achterin de bus
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17234
    woensdag 16 mei 2018 om 16:57
    BREEEEEEUUUUUERRRRRRRRRRRRRR
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 17:10
    Breuer in Oranje!!
    Vind ik leuk
    Aal +20520
    woensdag 16 mei 2018 om 16:50
    Goeie keeper...Vitesse....kom dr maar in!
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6576
    woensdag 16 mei 2018 om 17:22
    Aal doe normaal. Van de regen in de drup
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1254
    woensdag 16 mei 2018 om 16:51
    Drama dat Nienhuis moet keepen dat kost je sowieso een doelpunt tegen als het niet meer is. Huth was voor Sparta echt een aanwinst, jammer dat hij nu precies het einde moet missen evenals Kortsmit. Belangrijkste periode en je mist een betrouwbare doelman...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 16:51]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17628
    woensdag 16 mei 2018 om 17:46
    Geeft niet thuis..
    Vind ik leuk
    Spiegel +8223
    woensdag 16 mei 2018 om 19:20
    Huth heeft in die paar wedstrijden 3 flinke ketsers gemaakt anders...
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1254
    woensdag 16 mei 2018 om 20:50
    Maar ook heel veel goals voorkomen, zijn fouten waren ook niet dodelijk want de wedstrijd tegen VVV bijvoorbeeld wonnen we ook ondanks een grote blunder. Voor Sparta begrippen was hij echt heel goed.
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +3457
    woensdag 16 mei 2018 om 16:51
    Dat is mooi ... voor Huth
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:51
    Oeffff Nienhuis is echt een matige keeper. Gaat spannend worden voor Sparta. Emmen heeft niets te verliezen.
    Vind ik leuk
    Sil95 +9399
    woensdag 16 mei 2018 om 16:52
    Dat betekent dus dat Nienhuis weer in de goal staat.. Sparta zal dus extra aan de bak moeten. Met Nienhuis in de goal sta je voor het begin van de wedstrijd al op achterstand.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19866
    woensdag 16 mei 2018 om 16:53
    Nienhuis, een man waar je niet zomaar voorbij komt hoor. En ach, Sparta is al bijna veilig, tegen Emmen moet het een makkie zijn, toch?
    Vind ik leuk
    Sil95 +9399
    woensdag 16 mei 2018 om 16:59
    Ik zou FC Emmen geen makkie noemen. Zijn stukken sterker dan FC Dordrecht waar Sparta al zoveel moeite mee had. En dan ook nog eens met een matige doelman tussen de palen en een heel kwetsbare achterhoede. Dat kan nog eens verdraaid lastig gaan worden voor Advocaat en zijn mannen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4797
    woensdag 16 mei 2018 om 16:56
    Die advocaat is lekker duidelijk daar in Rotterdam. Goes = Goed, Slecht = Slecht. Zo komt Fäser in een gespreidbedje
    Vind ik leuk
    FCG1971 +784
    woensdag 16 mei 2018 om 17:31
    Als ik het me goed herinner is Nienhuis afkomstig uit Emmen.
    Vind ik leuk
    WaLege +7
    woensdag 16 mei 2018 om 17:56
    Nienhuis voetbalde vroeger vaak op hetzelfde veldje als mij (nou ja, vooral iedereen stoer te vertellen dat die in jeugd van FCG zat, vond zichzelf superieur). Was in Assen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 18:04]
    Vind ik leuk
    FCG1971 +784
    woensdag 16 mei 2018 om 19:04
    Hee mooi man. Dank voor de toevoeging. Ik denk dat ik Nienhuis verwar met Ten Rouwelaar. Die komt volgens mij uit Emmen.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1155
    woensdag 16 mei 2018 om 17:49
    HuthHuthHuthHuthHuthHuth
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Advocaat bevestigt: Sparta en geblesseerde huurling na halfjaar uit elkaar