Heracles heeft opvolger Castro binnen: We zijn overtuigd van zijn kwaliteiten

    Heracles heeft opvolger Castro binnen: "We zijn overtuigd van zijn kwaliteiten"

    Heracles Almelo heeft de eerste versterking voor het komende seizoen binnen. De Duitse doelman Janis Blaswich komt over van Borussia Mönchengladbach, zo meldt de club. 

    De 27-jarige goalie heeft een contract voor drie jaar en een optioneel extra jaar getekend bij de Eredivisie-middenmoter. "Ik ben blij met mijn overgang naar Heracles Almelo", reageert Blaswich. "Mijn doel is altijd geweest om zo hoog mogelijk te spelen. De Eredivisie is een vooraanstaande Europese competitie waarin ik mijzelf kan bewijzen. De goede lijn van het afgelopen seizoen hoop ik bij Heracles Almelo door te trekken. Ik wil me verder ontwikkelen."

    Technisch manager Mark-Jan Fledderus is blij dat de eerste versterking voor het nieuwe seizoen binnen is. "Met Janis halen we een moderne keeper in huis. Naast goede reflexen op de doellijn is hij ook voetballend sterk. Hij bestrijkt een groot gebied buiten het doel en kan in de opbouw als extra man fungeren. Janis kwam op de radar dankzij oud-Heraclied Martin Pieckenhagen. We hebben hem lange tijd gevolgd en zijn overtuigd van zijn kwaliteiten."

    Dit seizoen speelde Blaswich op huurbasis voor Hansa Rostock, een club uit de 3. Bundesliga. In 34 wedstrijden wist hij zestien keer de nul te houden. Heracles was naarstig op zoek naar een nieuwe doelman: Bram Castro vertrekt naar KV Mechelen. 

    Plaats een reactie

    Pec010 +2092
    woensdag 16 mei 2018 om 17:49
    Leuk dat dit soort spelers voor de eredivisie kiezen. Denk toch dat hij in Duitsland waarschijnlijk meer kan verdienen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6673
    woensdag 16 mei 2018 om 17:50
    Voertaal word in de kleedkamer Duits, ED word steeds internationaler
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 17:54
    https://www.gofundme.com/een-klein-beetje-hulp

    Liefs Lis
    Vind ik leuk
    Sil95 +10800
    woensdag 16 mei 2018 om 17:57
    De Eredivisie wordt bijna overspoelt met Duitse doelmannen! Unnerstall.. Wellenreuther.. Huth en nu deze Blaswich. Klaarblijkelijk lopen er in Nederland vrij weinig talentvolle doelmannen rond.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14727
    woensdag 16 mei 2018 om 18:23
    Als je kijkt naar Nederlandse doelmannen in de eredivisie is het ook schrikbarend.
    Zoet en Padt zijn goed. Boer, Groothuizen en Bizot zijn nog aardig maar Drommel, Jurjus, Bertrams en Pasveer zijn dramatisch. Logisch dat er dan over de grens wordt gekeken.
    Vind ik leuk
    johnz27 +71
    woensdag 16 mei 2018 om 18:55
    Bertrams is een goede keeper.
    Vind ik leuk
    Schaar +1532
    woensdag 16 mei 2018 om 19:36
    Alleen te klein
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 18:01
    Duitsland is wel het beloofde land aan het worden geloof ik!
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7476
    woensdag 16 mei 2018 om 18:02
    Ik had hem wel bij West Blaswich Albion willen zien
    Vind ik leuk
    Donnygo +2977
    woensdag 16 mei 2018 om 18:08
    ken hem niet maar de laatste 2 keepers die uit Duitsland kwamen waren verrassend en goed dus ben benieuwd en Pieckenhagen zou er ook wel oog voor hebben denk ik.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 18:20
    Pieckenhage heeft wel "de eer" dat een of andere spits 7x scoorde. Lieve fans Heracles het is omdat hij Duits is
    Vind ik leuk
    Donnygo +2977
    woensdag 16 mei 2018 om 18:38
    Maar die spits keek naar de bal en hij vloog erin, daarna ook geen bal meer geraakt.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 20:43
    Klopt maar dat is een detail, is wel o.a door deze goals de grootste miskoop in Engeland geweest
    Vind ik leuk
    Schaar +1532
    woensdag 16 mei 2018 om 19:49
    Liever in 1 wedstrijd 7 om de oren dan wekelijks vissen
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 20:44
    Helemaal mee eens!!
    Vind ik leuk
    Sota +93
    woensdag 16 mei 2018 om 18:45
    Blij mee!
    Vind ik leuk
    johnz27 +71
    woensdag 16 mei 2018 om 19:04
    Tja, als je in Nederland al een keeper van het derde niveau in Duitsland moet halen dan is het triest gesteld met de keepers in dit land.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +444
    woensdag 16 mei 2018 om 20:11
    Het derde niveau is beter dan de JL hier bij ons. Met andere woorden, hij was, als hij bij een JL club had gespeeld, een van de beste doelmannen geweest.Verder moet je eens op de site van Hansa Rostock gaan lezen, daar zijn de fans lovend over hem. Hij is een 2e Bundesliga waardige doelman zegt men daar. Hij kan wel eens de verrassing van de eredivisie worden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 20:12]
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2733
    woensdag 16 mei 2018 om 20:23
    Dat zou je kunnen zeggen als je het negatief wilt zien. Je kunt ook stellen dat Heracles over het algemeen een prima scouting heeft en steeds weer in staat is leuke spelers te halen voor weinig geld. Heb jij enig idee hoeveel talent er rondloopt op het 3e niveau in Duitsland? Hansa is een grote club en heeft op het 3e niveau ook vaak nog 15000-20000 toeschouwers. Kaiserslautern is nu gedegradeerd naar het 3e niveau.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +444
    woensdag 16 mei 2018 om 20:48
    Nee ik kan je niet vertellen hoeveel talent daar rondloopt. Het is wel zo dat wij met de Duitse trainer Frank Wormuth een man hebben binnen gehaald die jaren bij de DFB heeft gewerkt, trainers heeft opgeleid en trainer was van jong Duitsland. Deze man heeft contacten met de trainers die hij heeft opgeleid en, ik neem aan, dat hij de talenten in kaart heeft. Daar zou Heracles van kunnen profiteren. Want niet elk talent komt in het 1e team van een 1e bundesliga club. Ik verwacht wel dat er een talent(en) uit het netwerk van Wormuth richting Almelo kom(t)en.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 20:49]
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2733
    woensdag 16 mei 2018 om 20:52
    Mijn reactie van gericht aan johnz27. Ik denk dat Heracles weer een hele goede zet heeft gedaan en kan alleen maar met pet afnemen voor het beleid in Almelo. Suc6 komend seizoen.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +444
    woensdag 16 mei 2018 om 21:07
    Oké, ach het is geen geheim meer dat we in Nederland dramatische slechte keepers hebben. Ik neem Pietje Schijvers altijd als voorbeeld, die kwam met zijn knie vooruit de goal uit,Hij was de baas in het 5 meter gebied, je ziet ze niet meer die 'beesten'. Het zijn één voor één angsthazen die in de goal staan.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 21:07]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws