PSV waagde ultieme poging voor behoud Brands: Hij zei: ik ga toch de stap maken

    PSV waagde ultieme poging voor behoud Brands: "Hij zei: ik ga toch de stap maken"

    PSV heeft een ultieme poging gewaagd om Marcel Brands binnenboord te houden. Tevergeefs: de technisch manager vertrekt per 1 juni naar Premier League-club Everton. 

    Everton meldde zich al een tijd geleden bij Brands, waardoor PSV de tijd had om de technisch manager een verbeterd contract voor te leggen. Dat deden de Eindhovenaren zo'n vier weken geleden, zegt algemeen directeur Toon Gerbrands.

    "We wilden zijn contract met twee of drie jaar verlengen. Hij heeft de contacten met Everton toen nog opgeschort en meer bedenktijd gevraagd. Maar afgelopen maandag heeft hij tegen me gezegd: ik ga toch de stap maken", vertelt Gerbrands, geciteerd door het Algemeen Dagblad.

    Brands noemt het aanbod van PSV 'genereus', maar het weerhield hem er niet van om een nieuwe stap in zijn carrière te maken. De nieuwe 'director of football' van Everton heeft een contract voor drie jaar getekend in Engeland.

    De Eindhovenaren gaan op korte termijn geen externe opvolger aanstellen. Commissaris Frank Arnesen, hoofd scouting John de Jong en trainer Phillip Cocu nemen voorlopig de honneurs waar. Over drie maanden, wanneer de transferperiode tegen z'n einde loopt, wordt er geëvalueerd.

    Poll

    Logisch dat PSV niet meteen een vervanger haalt?

    (1361 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 16 mei 2018 om 18:41
    PSV moet direct een vervanger zoeken, zeker met het oog op het WK & de spelers die gaan vertrekken
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 18:44
    PSV gaat 3 maanden met die 3 verder en dan gaan ze evalueren, denk dat John de Jong ingeleerd wordt door Arnesen
    Vind ik leuk
    Castromann +6924
    woensdag 16 mei 2018 om 18:51
    Het vertrek van Brands komt op n goed moment ......Brands en psv hebben samen nagenoeg alles bereikt. In principe kan het alleen minder gaan. Nu ga je goed uit elkaar en blijft er altijd ruimte voor hereniging in de toekomst.
    Plus door deze verandering in de organisatie komt er n andere/verfrissende wind.
    Tevens is Gerbrands nog aanwezig voor de continuiteit.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 18:51
    Ben het helemaal met je eens gozer!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    woensdag 16 mei 2018 om 18:58
    Is ook slim. Iemand die je nu haalt kent de selectie minder goed en dan is spelers kopen lastig
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 18:50
    Sander Bakker heb je wel eens gehoord van op hangende pootjes ???
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2758
    woensdag 16 mei 2018 om 18:42
    Logische jeuze. Heeft het hier uitstekend gedaan met financieel redelijke middelen tov Ajax.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 18:43
    Proberen kan je altijd maar alles is te vervangen! Bedankt Marcel
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    woensdag 16 mei 2018 om 18:45
    Hoop toch wel dat er duidelijke afspraken zijn en niet alles en elke keer overlegt moet gaan worden.

    Ook zal er toch wel wat lijntjes uit gegooid zijn en dat Brands het toch wel meer tijd gegund heeft om een oplossing te vinden ipv 2 dagen
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18247
    woensdag 16 mei 2018 om 18:47
    Dus Cocu blijft. Kan me voorstellen dat hij ook aanbiedingen gaat krijgen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91564
    woensdag 16 mei 2018 om 19:11
    Heeft na het kampioenschap verteld dat hij zou blijven voor nog een jaar.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18247
    woensdag 16 mei 2018 om 19:14
    Dat heb ik gemist. Maar slimme zet.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91564
    woensdag 16 mei 2018 om 19:15
    Maar ik niet, ik mis niks. ;-)

    Alhoewel missen doe je altijd wel wat.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 19:17]
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18247
    woensdag 16 mei 2018 om 19:17
    Ik wel. :)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91564
    woensdag 16 mei 2018 om 19:18
    Missen we toch beide wat. ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 18:53
    Psv gaat flink veranderen dan had je beter een td kunnen hebben.
    Hier had al op ingespeeld moeten worden.
    Want straks lukt het niet heeft john de jong het gedaan.
    Dag goede naam,dom dat hij zich voor het karretje laat spannen.
    Maar mischien speeld er wat achter de schermen.
    Vind ik leuk
    Rene Tak +147
    woensdag 16 mei 2018 om 18:59
    Gelijk samenwerking opzetten. En laat psv maar 3 4 spelers huren. Waarom niet. Maar kom aub niet met jeugdspelers aan... daar heeft psv al talent genoeg i n
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    woensdag 16 mei 2018 om 19:00
    Hebben ze alvast excuses als ze de CL mislopen. Er was niemand..
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 19:00
    Doorgaans heeft PSV haar huiswerk wel goed gemaakt en blijft de organisatie gewoon goed doordraaien ondanks een vertrek van M. Brands. Dit zat er al wekenlang aan te komen en wellicht is PSV al veel langer op de hoogte van het vertrek van M. Brands. Hopelijk komt M. Brands in zijn nieuwe rol van TD ook even voor Sinterklaas spelen bij PSV.
    Vind ik leuk
    Enden +4051
    woensdag 16 mei 2018 om 19:00
    Af en toe een frisse wind kan goed doen. Hij heeft wel erg goed werk geleverd.
    Hopelijk gaat hij het goed doen. Is goed voor de Nederlandse reputatie
    Vind ik leuk
    BrandjeXL +458
    woensdag 16 mei 2018 om 19:16
    Zolang Gerbrands daar zit zou ik mij als Psv-er geen zorgen maken
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9477
    woensdag 16 mei 2018 om 19:16
    Onzin bericht volgens RE
    Vind ik leuk
    Altijd wat +113
    woensdag 16 mei 2018 om 19:19
    Dan verwacht ik wel dat ie Lozano en ziyech mee neemt
    Vind ik leuk
    NederBelg +1531
    woensdag 16 mei 2018 om 19:33
    Dat is het enige dat Brands niet zal doen in zijn nieuwe functie. Ajax nog meer geld sponsoren dan ze al hebben ;-) haha
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 20:12
    Haha en dan ontslagen worden omdat hij geen goede spelers aan trekt vanwege belangenverstrengeling. Droom fijn verder.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 20:12]
    Vind ik leuk
    NederBelg +1531
    donderdag 17 mei 2018 om 15:18
    Aan de knipoog en het haha erachter was duidelijk te zien dat ik niet aan het dromen was! :-)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 15:19]
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 20:11
    Mooi nu krijg je Philips Cocu en als hij net zoveel verstand van zaken heeft als zijn grote vriend Frank de Boer van transferzaken moet dat dik in orde komen hahaha
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 06:26
    Dankzij Docu kwam een aantal jaar geleden een ene Guardado aanwaaien.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 06:26]
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:55
    Nou en dat is een wereldspeler gebleken hoor. Leuk hoor maar dat is maar 1 spelen en bovendien geloof ik niet dat Cocu hem persoonlijk heeft gescout.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:20
    Toentertijd liet Cocu blijken dat Guardado voor hem naar PSV is gekomen. Hoe de scouting verder werkt weet ik niet.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws