Sporting-spelers besluiten finale toch te spelen, Dost nog vraagteken

    Sporting-spelers besluiten finale toch te spelen, Dost nog vraagteken

    woensdag 16 mei 2018 om 20:13

    De Portugese bekerfinale tussen Sporting Portugal en Aves zal aankomende zondag 'gewoon' doorgaan. Daarover bestond twijfel, omdat de spelers van Sporting eerder deze week werden aangevallen door een groep hooligans en daarbij fysieke en mentale schade opliepen. De aanwezigheid van Bas Dost is nog onzeker.

    De selectie van trainer Jorge Jesus zou gezamenlijk besloten hebben het duel wél te laten plaatsvinden, weet Wietse Dijkstra van het AD. De groep is weliswaar aangeslagen, maar wil het seizoen op een waardige manier afsluiten met de bekerwinst. Daarvoor zal Aves, dat in de competitie op de dertiende plaats eindigde, moeten worden verslagen in het Estadio Nacional do Jamor.

    Of Dost de jacht op de nationale beker binnen de krijtlijnen zal voortzetten, is nog zeer de vraag. De 28-jarige spits werd het zwaarst getroffen door de aanval van de hooligans: hij liep hoofdwonden op, die in het ziekenhuis moesten worden gehecht. Vooral mentaal zou hij een flinke dreun te verwerken hebben gehad. Supporters schaarden zich al achter Dost, die van hen een fraaie steunbetuiging ontving.

    Plaats een reactie

    ruud wubbers +11357
    woensdag 16 mei 2018 om 20:16
    Hebben ze de raddraaiers al opgespoord?
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1569
    woensdag 16 mei 2018 om 22:09
    Politie wist 23 debielen op te pakken. Die zijn vandaag naar de rechtbank vervoerd en worden morgen verhoord.

    http://www.record.pt/multimedia/fotogalerias/detalhe/imagens-dos-suspeitos-das-agressoes-aos-jogadores-do-sporting-a-chegada-ao-tribunal-do-barreiro.html#/0
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8338
    woensdag 16 mei 2018 om 20:16
    Zijn de daders al opgespoort? Straks zitten die gewoon in het stadion tijdens de bekerfinale...
    Vind ik leuk
    Bengelino +10867
    woensdag 16 mei 2018 om 20:19
    Nee dinsdag 20.35 is pas weer opsporing verzocht. Gister was het net te laat gebeurd en konden ze het niet meer meenemen in de uitzending
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 20:17
    En zo hoort dat echten mannelijken kracht :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 20:18
    Weet iemand of dit Sporting "fans" waren of van een andere club.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1637
    woensdag 16 mei 2018 om 20:25
    Sporting hooligans die het niet konden verkroppen dat ze plaatsing CL waren misgelopen.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1569
    woensdag 16 mei 2018 om 22:19
    Dit waren mafkezen van de harde kern.

    Het hele gedoe is ontstaan nadat de voorzitter na de uitschakeling in de Europa League de spelers beschuldigde dat ze niet hun best deden.

    Fast forward naar de wedstrijd van afgelopen zondag. Toen is er, na het mislopen van de CL, op het vliegveld een woordenwisseling geweest tussen idioten van de harde kern en de spelersgroep. Voor hun was dat de reden om te gaan knokken.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 23:08
    Wat een mongolen zijn het dan....
    Vind ik leuk
    Bengelino +10867
    woensdag 16 mei 2018 om 20:19
    Tuurlijk, je laat je toch niet kennen door een kleine groep idioten
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8666
    woensdag 16 mei 2018 om 20:19
    Ongelooflijk wat daar gebeurde!!!
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1637
    woensdag 16 mei 2018 om 20:27
    Ik durf het haast niet te vragen, maar Bas zou toch niet hebben geprobeerd om de riemgesp die hij op zijn hoofd kreeg terug te koppen.
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2698
    woensdag 16 mei 2018 om 20:34
    Lollig
    Vind ik leuk
    HansVites +4617
    woensdag 16 mei 2018 om 20:36
    Als ik Dost was zou ik geen minuut meer spelen voor die club.
    Vind ik leuk
    Maxidi +3704
    woensdag 16 mei 2018 om 21:31
    Ik zeg wegwezen bij die club... Van de spelers moet je afblijven.... #Ziyech
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1182
    woensdag 16 mei 2018 om 22:11
    Precies dat, in Amsterdam kunnen ze ook niet van spelers afblijven. Volgend jaar verrekend RVP nog even een oude rekening in de Arena.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Sporting-spelers besluiten finale toch te spelen, Dost nog vraagteken