Almere City staat in finale: Ik ben eigenlijk niet met de Eredivisie bezig

Almere City staat in finale: "Ik ben eigenlijk niet met de Eredivisie bezig"

woensdag 16 mei 2018 om 21:59

Almere City verbaast dit seizoen vriend en vijand. De ploeg kwalificeerde zich voor de play-offs en daarin werden MVV en Roda JC Kerkrade al uitgeschakeld. Als in een dubbele confrontatie ook nog wordt afgerekend met De Graafschap, is promotie een feit. Toch lijkt van stress geen enkele sprake te zijn in Flevoland.

"Wij zijn nog een jonge club, wij hoeven niet. Het zou leuk zijn, maar ik denk dat de druk meer bij hen ligt. Het is niet onze planning om er volgend jaar al te zijn, maar als het gebeurt zou het leuk zijn. Wij gaan relaxed die wedstrijden in", legt routinier Sherjill MacDonald uit tegenover FOX Sports. Hij is ontspannen, maar verwacht wel scherpte van zijn team. "We zijn er helemaal klaar voor, we weten alles van de tegenstander."

Ook trainer Jack de Gier voert de druk niet op. Hij is zich ervan bewust dat De Graafschap als favoriet wordt gezien voor de finale. "Ik heb daar geen probleem mee. Zij hunkeren weer naar de Eredivisie, bij ons is dat wat anders. Gek genoeg ben ik niet met de Eredivisie bezig, ik ben alleen maar bezig met die finale winnen. Dat is de groep ook. Als je wint, dan promoveer je. Maar dat zien we maandag wel."

Plaats een reactie

Niels92 +11135
woensdag 16 mei 2018 om 22:03
Logisch, in Almere is ook nooit stress, wij zijn levensgenieters in Almere! :)
Vind ik leuk
Spiegel +7170
woensdag 16 mei 2018 om 22:10
Stukje Brabants Bourgondië in de Flevopolder :p?

Denk dat Almere er goed in staat: gewoon uitgaan van JL en dan alles wat ze zowel sportief als financieel evt meepakken in de Eredivisie als bonus zien.
Vind ik leuk
Niels92 +11135
woensdag 16 mei 2018 om 22:13
Ja hoor, waar ik woon wel :) Lekker aan het water, je ziet buren gezellig 's avonds op de steiger/terras een wijntje drinken en lekker gezellig eten in het mooie weer, gewoon relax genieten :)

Mocht Almere promoveren zou dat een stunt zijn, zouden ze verliezen, ach dan is er niks aan de hand en blijven ze vol goede moed voetballen in de JL :)
Vind ik leuk
Spiegel +7170
woensdag 16 mei 2018 om 22:18
heerlijk.

Woon nu in Breda, vlakbij het stadion. Maar kom uit een dorpje, werk daar ook nog steeds.

Er gaat niks boven een gemoedelijke sfeer en de stad trekt me dus echt niet maarja, woonde nog thuis en de meid al op der eigen haha.

Nu een kleine inmiddels en wachten we gewoon tot we iets moois kunnen kopen in mijn hometown.

Aan het water klinkt wel oke haha.
Vind ik leuk
Niels92 +11135
woensdag 16 mei 2018 om 22:26
Ik kom zelf uit Weesp, altijd op een woonboot gewoond :)

Eenmaal uit huis gaan en een gezinnetje starten moesten we toch kijken waar kan je voor het geld wat je beschikbaar hebt een leuk stekje kopen, eerst had ik niet veel met Almere tot we er gingen kijken en dat beviel toen wel :)

Waar je in Amsterdam 350.000 voor een simpele 4 kamereensgezinswoning koopt en een tuintje krijgt van 15 mtr lang en 7 mtr breed, kochten wij voor ruim 30.000 minder een woning met 5 kamers aan het water, de keuze is dan snel gemaakt en geen dag spijt van gekregen :)

Wij voelen ons helemaal thuis in Almere :)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:52
Ben je dr bij? Als Feyenoorder ga ik ook wel eens naar Excelsior
Vind ik leuk
Niels92 +11135
woensdag 16 mei 2018 om 23:02
Nee, ik had 2 kaartjes gekregen en aangezien ik iemand ken die meestal wel met zijn zoontje gaat heb ik hun die kaartjes gegeven. Ik ben niet echt supporter van ze maar heb wel sympathie gekregen voor de club :)

Ik heb liever dat 2 echte Almere supporters gebruik maken van die kaartjes dan dat ik zelf zou gaan :)
Vind ik leuk
5697956 +2794
woensdag 16 mei 2018 om 22:59
Weesp wordt overspoeld met dealende mokers.
Vind ik leuk
redknap +937
vrijdag 18 mei 2018 om 21:45
Stadionnetje is beschamend voor eredivisie niveau.

Dat kan echt niet. En ..... weer kunstgras.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 00:31
Almere haven ?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:10
In almere is het altijd stress! 80% van de inwoners leeft onder de armoede grens en heeft onze prachtige hoofdstad moeten verlaten omdat ze het hoofd anders niet boven water konden houden.
Vind ik leuk
stollie38 +16564
woensdag 16 mei 2018 om 22:12
Logisch met al die dure huurwoningen in Amsterdam.
Vind ik leuk
Streaker +2631
woensdag 16 mei 2018 om 22:13
Je kan ook niet ontkennen dat huisvesting in jullie drukke dorpje wel redelijk prijzig is;)
Vind ik leuk
Alain2708 +8756
woensdag 16 mei 2018 om 22:23
Wat een onzin praat je nu, en dat weet je zelf ook wel.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:52
Weet jij wel hoeveel armoede er in Amsterdam is? Amsterdam Noord bijvoorbeeld. In Amsterdam wonen er juist genoeg gezinnen die rond moeten komen van een uitkering en een beroep moeten doen op huurtoeslag omdat ze amper geld hebben om rond te komen. Nog niet zo lang geleden op televisie geweest dat juist in grote steden zoals Amsterdam, Rotterdam veel gezinnen amper rond kunnen komen en regelmatig bezoek krijgen van de deurwaarder.
Vind ik leuk
Dorpsgek +1157
woensdag 16 mei 2018 om 23:07
Komt door de buitenlanders.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:20
Komt door al die Amsterdamse-tokkies die daar naartoe zijn verhuisd hoor.
Vind ik leuk
Dorpsgek +1157
woensdag 16 mei 2018 om 23:22
Amsterdam is allemaal buitenlands. Wonen geen Nederlanders.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:31
Allemaal buitenlands? Echt niet.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 07:40
wat een onzin almere is een slaapstad waar niets te beleven valt en waar gezinnen wonen die beide werken.
Vind ik leuk
Streaker +2631
woensdag 16 mei 2018 om 22:10
De relatief lange rij voor het loket waar uitkeringen aangevraagd worden staat er elke dag weer. Dat is naar mijn mening een prima omschrijving van Almeriaanse levensgenieters. Wat een volk en ambiance daar zeg, kippenvel.
Vind ik leuk
stollie38 +16564
woensdag 16 mei 2018 om 22:16
Tja die rijen staan er in heel Nederland.
Vind ik leuk
Streaker +2631
woensdag 16 mei 2018 om 22:20
Ik ken de statistieken niet, maar ik durf te wedden dat gemeente Almere in de top 5 staat.
Vind ik leuk
stollie38 +16564
woensdag 16 mei 2018 om 22:22
Eerder Rotterdam.
Vind ik leuk
Streaker +2631
woensdag 16 mei 2018 om 22:41
Men noemt Almere ook wel klein Afrika hier, verklaart wel het één en ander.
Vind ik leuk
stollie38 +16564
woensdag 16 mei 2018 om 22:42
Tja bij mij is het multiculturele samenleving.
Vind ik leuk
Niels92 +11135
woensdag 16 mei 2018 om 22:17
Er komen steeds meer tweeverdieners wonen in Almere, misschien moet je een keer komen kijken in Almere, mooie wijken met prachtige woningen, geen idee waar jij woont maar ik durf erom te wedden dat bijvoorbeeld Almere Overgooi 10 klasse beter is dan 90% van de wijken in Nederland :)

Overigens woon ik niet in Almere Overgooi, dat is ver boven mijn budget :)
Vind ik leuk
Streaker +2631
woensdag 16 mei 2018 om 22:28
Ik werk er 60 uur per week, bouwkundig ofwel vaak andere adressen. Momenteel in een leuk wijkje (in de buurt van Overgooi) aan het werk, maar dat is een grote uitzondering.

In Almere Hout staan een aantal mooie woningen, maar over het algemeen is het foeilelijk, snelbouw, slechte kwaliteit. De regenboog-buurt is het toppunt, wat een kleuren zeg.

Wij zijn druk doende met nieuwbouw in Oosterwold, daar worden leuke projecten opgezet!
Vind ik leuk
Niels92 +11135
woensdag 16 mei 2018 om 22:36
Wij wonen aan de De Noorderplassen, ken je dat?
Vind ik leuk
Streaker +2631
woensdag 16 mei 2018 om 22:39
Niet lang terug een project op Overstag, dus bekend terrein;)
Vind ik leuk
Niels92 +11135
woensdag 16 mei 2018 om 22:42
Is toch een leuke nette wijk, dat heb je dan wel gezien :)
Vind ik leuk
Gustavo +2693
woensdag 16 mei 2018 om 22:52
Noorderplassen is top. Behalve Grootzeil, dat zijn paupers.
Vind ik leuk
Gustavo +2693
woensdag 16 mei 2018 om 22:51
Oosterwold haha. Fucking hippies. En dan beginnen over uitkeringen en lelijke woningen. Oosterwold is veruit de lelijkste wijk met die stalen container/tuinhuis woningen.
Vind ik leuk
Streaker +2631
donderdag 17 mei 2018 om 05:56
Dan ben jij er met je oogkleppen doorheen gefietst. Er zijn veel veganisten, maar er worden ook honderden 'standaard' woningen gebouwd voor een normaal slag volk. Er zitten plaatjes tussen, al is een groot gedeelte nog niet gerealiseerd.
Vind ik leuk
Rodajc +8070
woensdag 16 mei 2018 om 23:59
Telkens als ik in Almere kom denk ik maar aan 1 omschrijving: Saai.
Ieder zijn eigen ding natuurlijk en er zullen genoeg mensen zijn die Limburg bv verschrikkelijk vinden, maar heel Almere komt op mij over als losstaande woonwijken die samen dan een stad vormen, zonder een eigen identiteit of wat dan ook.
Vind ik leuk
Gustavo +2693
donderdag 17 mei 2018 om 07:46
Het zijn idd losstaande stadsdelen die weer uit wijken bestaan. Bij mijn weten geldt dat voor de meeste steden. Ik kom er geregeld maar saai kan ik het niet noemen. Het is juist volop in ontwikkeling met ontzettend veel creatieve mensen die veel ruimte krijgen om kansen te pakken.

Wist je overigens dat vorig jaar de meeste nieuwe Almeerders afkomstig waren uit Brabant ipv Noord Holland?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:15
Jack de Gier,krijgt het misschien wel eens vóór mekaar met Almere.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:31
Almere Poort hier...
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:27
Stedewijk Noord opgegroeid!! Nu geemigreerd naar Amersfoort.. Ge-wel-dig -.-
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 06:57
Ben ik ook in stedenwijk noord opgegroeid ben blij dat ik daar weg ben we de meest gekke dingen daar mee gemaakt
Vind ik leuk
Utca030 +6206
woensdag 16 mei 2018 om 22:31
Wat een vreselijk dorp is dat zeg.
Vind ik leuk
Dorpsgek +1157
woensdag 16 mei 2018 om 22:05
Verheug me nu al op Feyenoord - Almere.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:05
Gaat Feyenoord dan degraderen komend seizoen?.
Vind ik leuk
Niels92 +11135
woensdag 16 mei 2018 om 22:07
Nee Almere gaat promoveren :)
Vind ik leuk
Dorpsgek +1157
woensdag 16 mei 2018 om 22:08
Nee ze vervangen het bedrijf Ajax wegens de eindelijk bewezen corruptie.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:05
zou mooi zijn als almere wint
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:12
Welkom man! Alweer een nieuwe lid die als favoriete club ADO Den Haag heeft. Er komen steeds meer Den Haag supporters bij op VP.
Vind ik leuk
Het Brein +2965
woensdag 16 mei 2018 om 22:05
Dat Pownews filmpje haha :)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:06
Almere de fietsenstalling van Amsterdam
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:32
Klopt...
Vind ik leuk
Alain2708 +8756
woensdag 16 mei 2018 om 22:10
Wordt een gekkenhuis als Almere City promoveert, feestje bouwen op Grote Markt.. hahaha
Vind ik leuk
Utca030 +6206
woensdag 16 mei 2018 om 22:33
De graafschap moet promoveren. Niet dat klote Almere.
Vind ik leuk
buddha +7385
woensdag 16 mei 2018 om 22:49
sjaak denkt daar nog steeds anders over ;)
Vind ik leuk
Rodapaus +4417
woensdag 16 mei 2018 om 22:35
Hup ik weet niet wie
Vind ik leuk
rinirat +1487
woensdag 16 mei 2018 om 22:36
Beetje lulloek dit.
Iedereen wil promoveren.
Genoeg druk dus.
Vind ik leuk
wil +810
woensdag 16 mei 2018 om 22:42
Succes Jack. Het is je gegund.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:45
Robert Maaskant de kroonprins onder de technisch directeuren
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:47
Fifty Fifty, dat de beste mogen winnen!!!!! Come on Superboeren!!!!!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:47
Het Maaskant effect?
Vind ik leuk
Leozao +78
donderdag 17 mei 2018 om 08:23
Heren, dit gaat over de eventuele promotie van de profclub Almere. Kijk even over welke onderwerpen grotendeels gediscuzeurt wordt... Triest.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Almere City staat in finale: "Ik ben eigenlijk niet met de Eredivisie bezig"