Bosz gecharmeerd van De Ligt: 'Ik zou hem wel willen kopen'

    Bosz gecharmeerd van De Ligt: 'Ik zou hem wel willen kopen'

    donderdag 17 mei 2018 om 07:24

    Peter Bosz hoopt dat de clubs in Nederland net zo intensief kunnen trainen als in Engeland of Duitsland. De momenteel clubloze trainer ziet dat er in die landen een echte voetbalcultuur heerst. Bosz neemt Ajax als voorbeeld.

    "Als wij in Nederland op woensdag een vrije dag hadden en we begonnen donderdagochtend, dan ergerde ik me in het begin kapot", zegt Bosz bij FOX Sports. "Het was altijd zo slap. Dat had een half uur nodig. Daar heb ik me in Nederland bij neergelegd. Laat gaan, dacht ik."

    "In Duitsland niet (bij Borussia Dortmund, red.), want dan was die intensiteit er meteen. Die was meteen hoog. Dat is de voetbalcultuur die daar heerst. Die moet je er in Nederland ook in zien te krijgen. Uiteindelijk gaat het om die intensiteit en niet om dat je drie uur traint op een lage intensiteit."

    Bosz komt met een voorbeeld. "Dat is ook gemeten. De zogenaamde high intensity-runs liggen in Engeland en Duitsland veel hoger dan in Nederland. Als ik Dolberg als voorbeeld neem, die moest vorig jaar tegen Sanchez. Als hij vanuit stilstand gingen voetballen, kreeg hij schoppen. Hij móest in beweging zijn. Dat moest hij ook nog eens maximaal doen, want hij kwam niet aan de bak als hij het half deed. Dat is intensiteit."

    "Dat heeft deels te maken met wat een trainer van je verlangt maar ook met welke spelers je traint. Als je niet wil verkopen, verkoop je niet. Het hangt er maar net vanaf wat je wil. Of ik De Ligt zou kopen? Als ik naar een club ga zou ik hem wel willen kopen, want ik vind hem wel goed."

    Plaats een reactie

    donderdag 17 mei 2018 om 07:28
    Daar heeft Bosz gelijk in. Als je niet wil verkopen, dan verkoop je niet.
    Vind ik leuk
    Bdog +5001
    donderdag 17 mei 2018 om 07:28
    We hebben allemaal kunnen wat voor een moois die enorme intensiteit bij Dortmund gebracht heeft Petertje.
    Vind ik leuk
    Korm +30996
    donderdag 17 mei 2018 om 07:48
    het is natuurlijk mismanagement om een trainer na een half jaar eruit te trappen! zijn opvolger vond ik nou niet beter
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 10:59
    Eens, ook al die blessures en dat gedoe met Auba hebben niet meegeholpen, had Bosz graag langer de tijd zien krijgen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 00:00
    Tuchel en Bosz zijn over conflicten met de spelersgroep gestruikeld. Dat leek voornamelijk te gaan over Aubameyang en Dembele. De BvB-directie heeft in mijn ogen veel te laat doorzien wat er aan de hand was en bovendien de coaches voor verantwoordelijk gemaakt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 00:11
    Tuchel had juist problemen met de directie, waardoor de selectie aan hem begon te twijfelen. Tuchel was met iets moois bezig en het is gewoon door ego's fout gelopen, heel erg zonde. Soortgelijk verhaal met Bosz. De situatie met Auba gewoon slecht aangepakt door Zorc en mede daardoor is het fout gegaan en kost dat Bosz z'n baan.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 00:13]
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 00:34
    Hmm. Je hebt een punt bij Tuchel. Uiteindelijk is hem de relatie Watzke en Zorc fataal geworden. Die markten wel handig gebruik van het gedoe met een paar spelers. Maar zowel bij Dortmund als bij Mainz had Tuchel problemen met specifieke spelers, de 'sterren' van het elftal, Chupo-Moting en Aubameyang. Tuchel ist niet statusgevoelig, niet bij spelers en niet bij de leiding. En hij heeft moeite om mee te bewegen als hij vindt dat hij gelijk heeft.
    Daarom twijfel ik aan zijn waarschijnlijke keuze voor PSG.
    Vind ik leuk
    Gerro +5794
    donderdag 17 mei 2018 om 15:25
    Nou zijn opvolger maakte er ook niks van dus denk eerder dat het probleem bij de spelersgroep lag.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 07:29
    Minstens 200 miljoen per speler he Bosz.
    Vind ik leuk
    satesaus +502
    donderdag 17 mei 2018 om 07:50
    Godsamme, das ook wa. Toen ie naar mokum kwam was het die Feyenoorder, maar na een beetje succes (??) al direct een ajaxied. Hoezo oppertunisme?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 07:51]
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 08:24
    Gaat bij sommigen inderdaad wel snel. De Feyenoorders boeit het niet veel. Die hebben niet echt van die domme reacties op een persoon van de grote rivaal. Zoals destijds met Vermeer.
    Vind ik leuk
    satesaus +502
    donderdag 17 mei 2018 om 10:17
    Tuurlijk geldt dat ook bij andere clubs.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2027
    donderdag 17 mei 2018 om 10:21
    Nee ? Haha grappig
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:38
    Ajacied. Moeilijk hè.
    Vind ik leuk
    2cents +50905
    donderdag 17 mei 2018 om 07:32
    De intensiteit van Dolberg ging dus niet omhoog door de trainer, maar door de tegenstander op de training. De invloed van de trainer blijkt daarin dus beperkt.

    Het niveau in de breedte moet dus omhoog in de selectie.

    Dit is ook de reden dat toptalenten vaak voortkomen uit goede lichtingen. Ze stuwen elkaar naar een hoger niveau.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 07:34
    Als je er gaat shoppen peterke, beroof Ajax dan van Neres, Kluivert, De Ligt en de andere "top"spelers
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:38
    Nu al angstig?
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 07:37
    Heerlijk wakker worden met ons Ajax nieuws weer zo op de vroege morgen! Wat is ons Ajax toch een mooie warme club
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8620
    donderdag 17 mei 2018 om 07:37
    Slappe hap in NL. Veel willen verdienen, maar zo weinig mogelijk werken.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8827
    donderdag 17 mei 2018 om 07:40
    Over het intensief trainen moet ik zeker hem gelijk geven Nederlands voetbal trainingen kan vast ook beter en op de schop .
    Als je ziet wat voor progressie de andere landen hebben kwa voetbal speelstyle zijn ze stukken verder en ons voorbij gestreeft.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 07:42
    Haha. Hoor ik hier iemand spreken die een jaar geleden goud in handen had met ajax en alles in de vinkeplas heeft geflikkerd na 1 jaartje en nu werkeloos thuis zit.

    Bosz mag blij zijn als hij een middenmoter uit de eredivisie op zijn pad krijgt. De kans dat hij bij een club komt die de ligt kan betalen en waar de ligt ook nog heen wil lijkt mij nihil
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19484
    donderdag 17 mei 2018 om 07:48
    Wat een enorm slecht stuk.......
    Vind ik leuk
    Bizzy +18690
    donderdag 17 mei 2018 om 08:13
    Je kan nog zo hard trainen maar zonder talent kom je er ook niet.
    Vind ik leuk
    Hempie +19
    donderdag 17 mei 2018 om 18:12
    Maar er zijn ook genoeg spelertjes in de eredivisie die meer talent hebben dan veel spelers in de PL, maar die spelers daar trainen/werken zich helemaal de schompes. Die zijn conditioneel en fysiek dan ook goed genoeg om het de "talentvollere" spelers moeilijk te maken.

    Bij het respectievelijke watford of bournemouth kunnen sommigen er nml ook echt geen kut van! Dus maakt naar mijn mening wel degelijk verschil of je een beetje mentaliteit hebt;)
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2554
    donderdag 17 mei 2018 om 20:56
    In Nederland houden de meesten (helaas) niet van ''werkpaarden''. Zo iemand als James Milner zou in Nederland niet geaccepteerd worden. En dat alleen maar omdat zijn techniek niet zo verfijnd is. Maar zulk soort spelers zijn altijd erg belangrijk voor een team. Milner blijft altijd maar lopen, jaagt zijn tegenstander op en maakte veel intercepties. Ik geniet veel meer van dit soort spelers dan Memphis of Kluivet die wel eens een leuke actie maken. Helaas is het voor de meeste in Nederland omgekeerd.
    Vind ik leuk
    Itsese +3953
    donderdag 17 mei 2018 om 08:36
    Dan moet je wel een club hebben Peter...
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 08:43
    Ajaks is kapot die gaan de komende jaren geen enkele prijs pakken slechte trainer en slechte aankopen en dan broekies die wegwillen kansloos is ajaks de komende jaren lekker gevoel!!!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 08:43]
    Vind ik leuk
    JustH +13249
    donderdag 17 mei 2018 om 12:05
    Nou maak je borst dan maar nat, de slechtste komen de kant van Utreg op.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:41
    In tegenstelling tot Ajaks denk ik dat Ajax het wèl goed gaat doen!!
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 08:55
    Ik zou willen dat je ala de minuut terug komt
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8367
    donderdag 17 mei 2018 om 09:01
    Nou wordt ie mooi....!
    Bosz was helemaal gek van het Verheyen systeem dat Ajax meteen aan de kant gooide na zijn vertrek.....spelers gingen elders ( onder Bosz ! ) hun conditie training bijschaven.
    Een ongelofelijke verhaal uit de mond van Bosz.....

    http://www.soccernews.nl/news/396175/de-methodeverheijen-is-verleden-tijd-bij-ajax
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 09:36
    Bozzie kom maar terug! Ten hag eruit rotten, en laat hem gelijk die rat (bontkraag meenemen....)
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 10:03
    Ik kan me herinneren dat Frank de Boer intensiever ging trainen en dat er veel spelers met spierblessures eindigden..
    Vind ik leuk
    Muscles +624
    donderdag 17 mei 2018 om 10:20
    Bosz is top en raakt precies wat er in NL mis gaat. Hoop op terugkeer naar Ajax
    Vind ik leuk
    Gerro +5794
    donderdag 17 mei 2018 om 15:23
    Als ie nou terugkeert bij Ajax dan hoeft hij hem.niet te kopen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1502
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:01
    Juist, je wilt winnen, of je wilt dat niet!

    In de Eredivisie zie je wel eens een speler naar de grond gaan en het kost hem dan 30 seconden om weer op te staan. Dat is gewoon een gebrek aan conditie en mentaliteit. In de top competities gebeurd zoiets niet.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Bosz gecharmeerd van De Ligt: 'Ik zou hem wel willen kopen'