'Utrecht haalt bij Ajax vertrokken duo op; Amsterdammers krijgen vergoeding'

'Utrecht haalt bij Ajax vertrokken duo op; Amsterdammers krijgen vergoeding'

Gepubliceerd: donderdag 17 mei 2018 om 08:25do 17-05-2018 om 08:25

FC Utrecht lijkt aan de haal te gaan met Samir Ben Sallam (16) en Ibrahim El Kadiri (16). Het duo vertrok in oktober 2017 uit de jeugdopleiding bij Ajax vanwege een verschil van inzicht met de clubleiding.

Ajax Showtime meldt dat Ben Sallam en El Kadiri op weg zijn naar Utrecht. De twee spelers hebben in totaal een behoorlijk aantal jaren in de jeugdopleiding van Ajax gespeeld, waardoor Utrecht een opleidingsvergoeding over moet maken naar Amsterdam. Beide spelers hebben momenteel geen club, maar staan wel in de belangstelling van clubs uit het binnen- en buitenland.

Ben Sallam heeft in totaal negen jaar rondgelopen bij Ajax. De middenvelder begon in de F1 en was tot oktober actief voor Ajax O17. Aanvaller El Kadiri speelde sinds 2013 in de jeugdopleiding en droeg vijf seizoenen lang het Ajax-shirt.

Recentelijk trok Utrecht ook al Giovanni de la Vega aan, die bij Ajax O19 speelde. De achttienjarige middenvelder doorliep de hele jeugdopleiding van de Amsterdammers.

Plaats een reactie

donderdag 17 mei 2018 om 08:26
Ajax is de nieuwe kweekvijver van Utrecht voor jonge jongens
Vind ik leuk
Always PSV +14323
donderdag 17 mei 2018 om 08:30
16 jaar en een verschil van inzicht, hmm. Worden gek gemaakt door de omgeving. Als ze nu al beginnen te zeuren, dan wegwezen die arrogante gastjes!
Vind ik leuk
2cents +57669
donderdag 17 mei 2018 om 08:56
Ben Sallam werd weggestuurd na een incident tussen z’n vader en de trainer. Vermeend handgemeen.

El Kadiri verliet Ajax ook rond dezelfde tijd. Wat de connectie exact is weet ik niet, maar ze zaten wel al jaren bij elkaar in teams.
Vind ik leuk
Always PSV +14323
donderdag 17 mei 2018 om 09:02
Dat wist ik niet. Vader heeft handgemeen met trainer, het moet niet gekker worden.
Vind ik leuk
2cents +57669
donderdag 17 mei 2018 om 09:16
Ook de trainer (Wooter) kreeg een waarschuwing. Zal niet voor niets geweest zijn. Al was hij volgens Ajax blijkbaar niet de schuldige, had hij zich toch anders moeten gedragen.

Vind ik leuk
knapzak +1381
donderdag 17 mei 2018 om 09:37
eindelijk een reactie waar mensen wat aan hebben ipv dat dom kinderachtig gelul van die kneusjes hier boven
respect !!!
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1495
donderdag 17 mei 2018 om 22:40
Allemaal lieve broeders onder elkaar!
Vind ik leuk
Baijiu +1419
donderdag 17 mei 2018 om 08:31
En alsnog wordt er geklaagd dat Ajax de andere vaderlandse clubjes niet helpt. We leiden zelfs voor andere clubs op. Dat staat gelijk aan een ouder die de boterham voor dr baby voorkauwt
Vind ik leuk
Lucky Kes +5517
donderdag 17 mei 2018 om 09:19
Ajax had ze de deur uit gegooid.
Wat gelijk staat aan een ouder die zijn baby in het bos achter laat omdat hij/zij huilt.
Vind ik leuk
mcmodd +25172
donderdag 17 mei 2018 om 09:45
Och ja Baijiu, we leiden ze zelf wel verder op, maar toch heel erg bedankt voor al het werk dat je er in stak. Eigenlijk moeten we korting hebben, want sinds ze in 2017 Ajax verlieten hebben jullie ze niet verder opgeleid.
Vind ik leuk
Baijiu +1419
donderdag 17 mei 2018 om 10:25
Als het aan mij lag zou ik zeggen: jongens, laat die vergoeding maar zitten, veel plezier ermee. Dit alles uiteraard wel ten koste van de optie op retourneren ;)
Vind ik leuk
Dedan002 +2748
donderdag 17 mei 2018 om 09:03
Ach ja, Ajax kreeg ooit ene Sneijder uit Ondiep.
Vind ik leuk
Baijiu +1419
donderdag 17 mei 2018 om 10:27
Maargoed dat het niet uit Diep was, die had verzopen
Vind ik leuk
TheMariner +3757
donderdag 17 mei 2018 om 09:17
Dependance Utrecht Noord noemen we het daar.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3328
donderdag 17 mei 2018 om 09:54
Wel ajax haten ,maar ook daar afgekeurde ajacieden ophalen
Vind ik leuk
4everfcu +4254
donderdag 17 mei 2018 om 10:21
en utrecht is de kweekvijver voor het eerste van ajax wat is je punt
Vind ik leuk
Ad Godloos +289
donderdag 17 mei 2018 om 13:28
zo is het! had PSV maar zo een heel kleinen vijver!
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
donderdag 17 mei 2018 om 08:29
Wel raar, als een speler naar Ajax wil staat de club in brand, maar ondertussen vertrekken elk jaar tig spelers van Ajax naar Utrecht.dan is t opeens wel goed!
Vind ik leuk
TheMariner +3757
donderdag 17 mei 2018 om 08:36
Tig??? Nou kom maar op ik zit er klaar voor.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
donderdag 17 mei 2018 om 08:47
Na dit seizoen al 4 jeugdspelers, beetje veel voor een anti Ajax clubje!
Vind ik leuk
TheMariner +3757
donderdag 17 mei 2018 om 08:54
Deze 2 knapen hadden geen club lees ik hierboven. Dus neemt Utrecht ze ook niet over van Ajax.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
donderdag 17 mei 2018 om 08:56
Ze hebben toch in t gehate Ajax shirt gespeeld?
Vind ik leuk
TheMariner +3757
donderdag 17 mei 2018 om 08:59
Tien stokslagen pp en daarna klaar. Hou het er maar op dat hun verstand nog niet volgroeid was destijds.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
donderdag 17 mei 2018 om 09:04
Gelukkig zijn t de afdankers,dan mag t.Ik zou ze nog harder slaan!
Vind ik leuk
mcmodd +25172
donderdag 17 mei 2018 om 09:52
Waarom zou een shirt gehaat moeten worden? Volgens mij spelen shirts niet tegen elkaar en dan nog. Je hebt tegenstanders nodig om een competitie te spelen, dan kun je die tegenstanders beter maar niet haten. Haten heeft ook niets met sportiviteit te maken, dus dat hoort er ook niet bij.
Vind ik leuk
mcmodd +25172
donderdag 17 mei 2018 om 09:49
Jarinr10, je moet dat anders zien: We bestrijden een club graag met zijn eigen wapens.
Vind ik leuk
4everfcu +4254
donderdag 17 mei 2018 om 11:22
volgens mij ben jij meer anti utrecht dan heel utrecht anti ajax maar ik snap het wel als je zo vaak van dat provincie clubje verliest.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
donderdag 17 mei 2018 om 11:52
Hoevaak zijn jullie boven ons geeindigd,hoeveel titels en EC's hebben jullie?
Vind ik leuk
4everfcu +4254
donderdag 17 mei 2018 om 11:05
tig spelers nog wel volgens mij heeft ajax meer uit utrecht weg gehaald dan andersom de laatste jaren vd hoorn labyad ten hag om er maar drie te noemen van de laatste tijd.
en utrecht haalt ze niet bij ajax weg want ze zijn clubloos dus je reactie slaat zo wie zo nergens op maar dat zal wel blinde haat voor utrecht zijn.
sterker nog de beste ajax spelers kwamen uit utrecht ik noem een wouters v basten en een sneijder .maar kan er nog veel meer opnoemen.


en de club in brand ik weet dat je graag gehaat word als ajax zijnde maar dat is pure onzin wat je schrijft ten eerste staat de club dan niet in brand want wij begrijpen het wel hoor als een speler weg wilt en 4x zoveel kan verdienen dan moet hij lekker gaan.
waar we wel moeite mee hebben is de manier waarop ten hag en labyad weggaan heel stiekem al maanden met ajax praten achter de rug vd club die ze beide uit de strond heeft getrokken waar labyad alleen nog maar op de bank zat en niemand het meer zag zitten in hem en dan nog terwijl hij met ajax in gesprek is provoceren met het shirt van zyech op het veld.
ten hag had allerlei eisen
spelers die hij wilde moesten komen en die zitten ook nog allemaal op de bank,het trainingscomplex moest op de schop wat miljoenen koste anders wilde hij niet verlengen bij utrecht omdat het proces verstoord zou worden vseumeren heeft al die eisen ingewilligd terwijl ten hag achter de rug vd club al maanden met ajax aan het praten was gek he dat dan een brandje ontstaat.

.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
donderdag 17 mei 2018 om 12:39
De beste kwam uit Amsterdam hè :). Wat er bij jullie is gebeurt met onderhandelingen weet ik niks van.Als dat zo is, is dat niet netjes van hun.Het is van mij uit geen provocatie naar Utrecht toe,vindt t alleen opvallend dat er veel jeugdspelers van Ajax bij jullie gaan spelen/gespeeld hebben, terwijl jullie die club haatten.
Vind ik leuk
COYG +7620
donderdag 17 mei 2018 om 08:30
Wil iedereen opeens niet meer voor Ajax spelen? Of neemt Utrecht de slechtste talenten over, die ze toch hopelijk zelf niet nodig heeft.
Vind ik leuk
TheMariner +3757
donderdag 17 mei 2018 om 08:57
Utrecht is toch de warmste club van het land. Wie wil daar nou niet spelen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 09:03]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:41
Zijn allebei weggestuurd na een vechtpartij met een trainer. Ben Sallam was ook niet goed genoeg, De Vader van Ben Sallam was ook scout bij Ajax en is al eerder weggestuurd. En heeft zijn zoon en neefje overal aangeboden, en Utrecht is erin getrapt.
Vind ik leuk
TheMariner +3757
donderdag 17 mei 2018 om 09:09
Voor die paar duizend euro opleidingsvergoeding kan Utrecht zelf wel bepalen of ze goed genoeg zijn. Daar kunnen ze zich geen buld aan vallen. Net als bij Labyad, gratis uitproberen en 16 maanden later meld een club zich met 7.000.000. Haller, niet goed riep men, uiteindelijk voor 7.000.000 naar Frankfurt. Laat Utrecht maar schuiven.
Vind ik leuk
FCU10 +671
donderdag 17 mei 2018 om 09:06
Ze hebben in ieder geval een vechtersmentaliteit
Vind ik leuk
TheMariner +3757
donderdag 17 mei 2018 om 09:22
Utrecht aan de Vecht.
Vind ik leuk
4everfcu +4254
donderdag 17 mei 2018 om 10:20
nou kom maar op met de reacties dat ze er niets van kunnen en dat ze weg moesten omdat ze niet goed genoeg waren.
Vind ik leuk
Mari +10828
donderdag 17 mei 2018 om 10:57
Raar.
Utrecht is toch bij uitstek de club die een hekel heeft aan Ajax.
Vind ik leuk
4everfcu +4254
donderdag 17 mei 2018 om 11:26
dat roepen ze in amsterdam graag ja andersom is dat totaal niet zo natuurlijk
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
donderdag 17 mei 2018 om 11:55
Nee, de haat komt maar uit 1 richting.vanuit Utrecht.
Vind ik leuk
mcmodd +25172
donderdag 17 mei 2018 om 12:30
Mari, dat is een heel groot misverstand. Er zijn 50 supporters van ons die een bloedhekel hebben aan Ajaxsupporters. Andersom is dat ook wel het geval, maar dat geldt voor niet meer dan een paar honderd Ajaxsupporters. Verder zijn alle wedstrijden tussen Ajax en FCU altijd spannend en is het een prestigewedstrijd die FC Utrecht de laatste jaren opvallend vaak in haar voordeel beslist. We zijn zelfs blij met Ajax, tenslotte winnen we niet altijd zo gemakkelijk tegen andere clubs ;—/))
Vind ik leuk
Mari +10828
donderdag 17 mei 2018 om 14:02
haha,
Bedankt voor je info. Ik waardeer dit.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:10
Prima toch
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1495
donderdag 17 mei 2018 om 22:38
Samir Ben Sallam (16) en Ibrahim El Kadiri (16). Het duo vertrok in oktober 2017 uit de jeugdopleiding bij Ajax vanwege een verschil van inzicht met de clubleiding.
Vreemd toch dat dit soort namen (bijna) altijd voor problemen zorgen??
Jongens van 16 en een verschil van inzicht met de clubleiding?
Opbokken naar FC Rif.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws