Groot nieuws uit Nijmegen: NEC en Lijnders met onmiddellijke ingang uit elkaar

Groot nieuws uit Nijmegen: NEC en Lijnders met onmiddellijke ingang uit elkaar

Gepubliceerd: donderdag 17 mei 2018 om 09:31do 17-05-2018 om 09:31

NEC en trainer Pepijn Lijnders gaan met onmiddellijke ingang uit elkaar. Dat bevestigt de Nijmeegse club donderdagochtend via de officiële kanalen.

Lijnders kwam begin januari met hoge verwachtingen binnen bij NEC, dat hem losweekte bij Liverpool. Op Anfield was hij jarenlang de zéér gewaardeerde assistent van manager Jürgen Klopp. Lijnders kon NEC echter niet aan promotie naar de Eredivisie helpen. De landstitel werd misgelopen en in de play-offs ging het mis tegen FC Emmen. Zijn verblijf in Nijmegen blijft uiteindelijk beperkt tot 135 dagen.

"Pepijn heeft bij ons gewerkt onder hele lastige omstandigheden, die zijn weerslag hebben gehad op zowel het elftal als op hem persoonlijk", verklaart technisch directeur Remco Oversier op de clubsite. "We zijn in de winter bewust met elkaar het avontuur aangegaan, met hoge verwachtingen van beide kanten. Helaas heeft dit voor ons beiden niet uitgepakt zoals we ons vooraf hadden voorgesteld."

NEC en Lijnders zijn 'gezamenlijk tot de conclusie gekomen' dat er geen basis is voor een langere samenwerking. "Ik had met veel drive door willen bouwen, een nieuw echt NEC-team willen vormen maar ik voel dat beter is om weg te stappen en deur te openen voor een nieuwe trainer/coach die het volledige vertrouwen geniet", reageert de trainer zelf. "Het werd uiteindelijk een gevecht tegen onszelf in plaats van een gezamenlijk gevecht tegen alles en iedereen."

Plaats een reactie

Dezeun +5669
donderdag 17 mei 2018 om 09:35
Onvermijdelijk
Vind ik leuk
Rood&wit +4098
donderdag 17 mei 2018 om 10:01
Zwarte dag voor Nijmegen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:43
Hehe eindelijk nu Mario been halen :-)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:35
Dat was te verwachten, ik verwacht Faber
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 09:41]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:55
Hmm eerlijk gezegd verwacht ik niet dat Faber er zijn vingers aan gaat branden. Doelstelling zal opnieuw zijn promoveren naar de Eredivisie met Twente/Roda wordt dat niet bepaald makkelijker.

Hoe langer in de Jupiler League hoe moeilijker om eruit te komen.
Vind ik leuk
#Keizerout +38117
donderdag 17 mei 2018 om 10:27
Ala dat de doelstelling is hebben ze een probleem. Bijna de hele selectie vertrekt
Vind ik leuk
mcmodd +25183
donderdag 17 mei 2018 om 10:33
Het is Fortuna uiteindelijk wel gelukt.
Vind ik leuk
FSCeara +8759
donderdag 17 mei 2018 om 11:18
Met fatsoenlijk beleid. Daar staat alles mee en dat is in Nijmegen maar ook bij veel andere nog niet aan de orde.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 14:11
Die wordt uitgekotst in Nijmegen.

Alleen Mario Been is welkom.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:35
Hij heeft het ook gewoon voor zichzelf verziekt
Vind ik leuk
Eddy T67 +2023
donderdag 17 mei 2018 om 09:36
Dit was onvermijdelijk. Kom er maar in Mario!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:42
Ik kom er aan ;-)
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19115
donderdag 17 mei 2018 om 09:36
Mario Schaambeent zich al richting Nijmegen.
Vind ik leuk
The Iceman +12959
donderdag 17 mei 2018 om 09:36
Get in Mario!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:38
Denk dat Mario dè perfecte trainer voor nu is voor nec
Vind ik leuk
The Iceman +12959
donderdag 17 mei 2018 om 10:41
Zeker, een club die past bij zijn niveau en hij ligt redelijk goed bij de achterban.
Vind ik leuk
Metal +2733
donderdag 17 mei 2018 om 09:36
Groot nieuws? Dit zag je toch van verre aankomen?
Voor de supporters ws wel een heuglijke dat :)
Vind ik leuk
Bengelino +12606
donderdag 17 mei 2018 om 09:37
Jochie jochie jochie, had toch lekker bij Liverpool gebleven
Vind ik leuk
Butsbal +14876
donderdag 17 mei 2018 om 09:38
Heeft nog lang geduurd
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:41
Bedankt voor het slechte half jaar. Doei, succes verder met je carrière.

En door..
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:41
GROOT nieuws! Niemand zag dit aankomen... Een drama dit...
Vind ik leuk
robertus +2116
donderdag 17 mei 2018 om 09:42
1e stap in de goede richting.
Vind ik leuk
Sil95 +11673
donderdag 17 mei 2018 om 09:42
Nou ja.. Ze zijn daar in Nijmegen achterlijk. Je doet toch niet de toekomstige Pep Guardiola van de hand? Echt volkomen onbegrijpelijk.
Vind ik leuk
tremere +734
donderdag 17 mei 2018 om 09:44
Helpt ook niet dat hij halverwege het seizoen was ingestapt. Wellicht dat hij met voorbereidingstijd wel beter had gepresteerd.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2782
donderdag 17 mei 2018 om 09:44
Mario been is comingg
Vind ik leuk
rpaulp50 +12417
donderdag 17 mei 2018 om 09:44
Dat is een goede start.
Vind ik leuk
zomer +1309
donderdag 17 mei 2018 om 09:44
Ik vond het geen slechte trainer, zijn wedstrijd analyses waren goed. Heeft zich mijns inziens niet extreem gedragen naar de buitenwereld. Heb ook geen rare tactische wissels van hem gezien. Zelf denk ik dat het materiaal waar hij mee werkt gewoon niet goed genoeg is. Zelf verwacht ik niet dat Been het beter gaat doen.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom iedereen het maar een rare trainer vinden, volgens mij praat 80% Derksen na............
Vind ik leuk
Smithsonian +38251
donderdag 17 mei 2018 om 09:49
Naar wie heb jij zitten kijken joh?
Die gozert kwam amper uit zijn woorden.
Vind ik leuk
Sil95 +11673
donderdag 17 mei 2018 om 09:50
Hahaha ik mag hopen dat je een grap maakt.. 'Analyses waren goed' 9 van de 10 keer kon je er niets van maken.
Vind ik leuk
Chauffie +240
donderdag 17 mei 2018 om 12:37
Ik citeer lijnders...3 corners 2 corners 1 corner ehh ehhh..
Vind ik leuk
Smithsonian +38251
donderdag 17 mei 2018 om 09:48
Hadden jullie nooit aan moeten beginnen sukkeltjes....

Stel vreven aan of zo.
Vind ik leuk
The Iceman +12959
donderdag 17 mei 2018 om 11:01
Die zal als oud-Vitessenaar weinig krediet hebben bij de achterban.
Vind ik leuk
Smithsonian +38251
donderdag 17 mei 2018 om 11:20
Dan beentje.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:04
En als de trainer van de ploeg die NEC de juup inschopte ook niet echt denk ik ;-)
Vind ik leuk
Chauffie +240
donderdag 17 mei 2018 om 12:40
Dat nooit... twee weken terug is Gert Jan Verbeek gespot bij de training...en Mario been komt ervoor terug van zn vakantie...lijkt me waarschijnlijker dan Vreven met zijn recente uitspraken die nogal anti NEC waren vorige nacompetitie tegen NAC...
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:49
Wat een verassing
Vind ik leuk
pos +9010
donderdag 17 mei 2018 om 09:49
Wat waren die hele lastige omstandigheden dan ?
Vind ik leuk
T. Henry +217
donderdag 17 mei 2018 om 09:51
Was te verwachten, NEC heeft Lijnders enkel aangesteld door alle positieve berichten rondom Lijnders want anders waren ze nooit op hem gekomen dat is 1 ding wat zeker is.

En een trainer aanstellen op basis van berichten is een slecht beleidt. Je kan beter zoeken naar een trainer die in het profiel van de club past. En daarnaast deed bogers het gewoon uitstekend en waren ze met hem aan het roer misschien wel weer back in the Eredivisie slechte zaak van NEC om te schuiven als het goed gaat.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 09:52]
Vind ik leuk
Kramertje +938
donderdag 17 mei 2018 om 09:54
Dat is goed nieuws "onbegrijpelijk dat ie als trainer daar is neergezet"
Vind ik leuk
Donnygo +3437
donderdag 17 mei 2018 om 09:59
Dit is dan ook weer lekker kortzichtig. Geef hem dan ook het vertrouwen voor het nieuwe seizoen om met de voorbereiding te bouwen aan het team.
Vind ik leuk
NACnz +146
donderdag 17 mei 2018 om 09:59
Tis beter zo
Vind ik leuk
Der Monarch +2089
donderdag 17 mei 2018 om 09:59
Lijnders weg, lijdensweg voorbij.
Vind ik leuk
Roodbergen +9329
donderdag 17 mei 2018 om 10:00
Groot nieuws? Was alleen de vraag wanneer
Vind ik leuk
Schaar +1533
donderdag 17 mei 2018 om 10:01
Zou mooi zijn als de supporters van NEC nu beslissen wie de trainer moet worden anders wordt het weer opwachten, gesprekken aangaan etc. voor de nieuwe man
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:41
Eerst weer een half jaar zoeken
Vind ik leuk
Roodbergen +9329
donderdag 17 mei 2018 om 11:03
Klopp heeft nog een assistent toch? Misschien is dat wat :)
Vind ik leuk
Chauffie +240
donderdag 17 mei 2018 om 12:42
Allemaal? Start ff een polletje zou ik zeggen...maar ik denk dat de keuze al is gemaakt door de geweldige td
Vind ik leuk
KOudman +378
donderdag 17 mei 2018 om 10:03
Wederom een erg matige beslissing van het bestuur. Een onervaren trainer op de helft van het seizoen aanstellen was al erg naïef. En hem nu ontslaan slaat ook nergens op nu je toch niet meer promoveert dit seizoen. Geef hem dan volgend seizoen de kans, als hij wel een fatsoenlijke voorbereiding heeft gehad.
Vind ik leuk
Maan88 +5823
donderdag 17 mei 2018 om 10:15
Was geen redden meer aan. Jammer van die man zijn carrière start. Maar anderzijds is het voor NEC veel erger dat ze nog een jaartje Juup spelen. Zeker met jong ajax en jong PSV die steeds sterker worden, roda JC en Twente die er nog bij zijn gekomen. Wordt wel een mooie competitie op die manier. Ik hoop dat Been daar trainer wordt en dat Pep snel terug naar Klopp gaat en daar zijn ogen ietsjes meer openhoud om de volgende keer wel te kunnen slagen wanneer die op eigen benen wil staan. En dan lekker naar een duitse 2e liga club gaan. Want die nederlandse media is niets voor zon jonge trainer
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:19
Goh wat een nieuws, het is vandaag wel nieuws van de open deuren
Vind ik leuk
COYG +7620
donderdag 17 mei 2018 om 10:20
Nieuwe assistent van Gio?
Vind ik leuk
Och jeh +2205
donderdag 17 mei 2018 om 10:23
kortzichtig paniekvoetbal! Hoezo iemand aanstellen om dingen te veranderen en na een half jaar al afscheid nemen. Lachwekkend. had hem dan niet aangesteld en het gelaten hoe het was.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:25
Ik heb niet zo'n hele goede indruk van Remco oversier moet ik zeggen. Op basis van wat is hij TD?
Vind ik leuk
Monnikehuize +1437
donderdag 17 mei 2018 om 10:27
Och Och wat een zooitje bij Hollywood aan de waal
Vind ik leuk
Rodajc +17419
donderdag 17 mei 2018 om 10:28
Jammer, maakt de concurrentie weer sterker.
Vind ik leuk
Wazzupp +625
donderdag 17 mei 2018 om 10:31
Verassend
Vind ik leuk
Bud Spencer +2630
donderdag 17 mei 2018 om 11:14
Komt nooit goed in Nijmegen. Beleid zuigt al jaren, supporters houden liever een bus op dan dat ze begrijpen wat het woord supporters betekent, en veel te veel bemoeienissen van de sponsoren.
Vind ik leuk
Barbie +1018
donderdag 17 mei 2018 om 11:15
Ze hadden Lijnders gewoon zijn werk moeten laten afmaken. En zeker niet luisteren naar die debiele harde kern NEC (Negatief En Chagrijnig)-supporters die de club steeds weer kapot maken.
Vind ik leuk
Chauffie +240
donderdag 17 mei 2018 om 12:43
En wéér één die alles over één kam scheert....pfff...
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 14:15
Je praat poep Barbie. Haal die dildo uit je kont en haal diep adem.
Vind ik leuk
Barbie +1018
donderdag 17 mei 2018 om 16:53
Jij bent zeker ook zo'n negatieve, strakgesnoven en bezopen zogenaamde NEC-fan die 's nachts bussen op wacht en eigen spelers uit fluit. Snappen die losers niet dat juist zij de club kapot maken? Jammer voor de goedwillende NEC-supporters dat steeds een clubje van zo'n 200 losers de boel voor iedereen verziekt.
Vind ik leuk
Kesse Vodde +7127
donderdag 17 mei 2018 om 11:19
Logisch. Lijnders moet nog een hoop leren. Mario Been heeft al laten weten wel interesse te hebben en die lijkt mij ook de aangewezen persoon om NEC naar de eredivisie te brengen.
Vind ik leuk
FSCeara +8759
donderdag 17 mei 2018 om 11:21
Begint beetje trainerskerkhof aan de waal te worden zo. Er moet daarboven eens geruimd worden wil je als club vooruit.de trainer is het probleem bij NEC niet !
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:56
Een lulverhaal van de Td-er die vervolgens zelf blijft zitten. Had NEC dit seizoen een promotie waardig elftal?
Vind ik leuk
Daaniet123 +376
donderdag 17 mei 2018 om 11:59
Ik denk dat NEK met Pepijn Lijnders een groeibriljant in handen had die hen zeker naar de eredivisie had gebracht. Misschien niet dit jaar, misschien niet volgend jaar, maar wel in één van de jaren daarna. Als ze hem maar de tijd gegeven hadden maar nee hoor.
Vind ik leuk
Chauffie +240
donderdag 17 mei 2018 om 12:44
Wauw jij bent een kenner zie ik....
Vind ik leuk
noblesse +814
donderdag 17 mei 2018 om 12:27
Kan deze remco oversier ook verdwijnen,deze sukkel
had deze onbekende Lijnders nooit moeten aannemen.
Vind ik leuk
HansVites +5701
donderdag 17 mei 2018 om 12:32
Het wordt tijd voor een Russische trainer bij NEC, maar het zal Mario Been wel worden dat liet hij al een beetje doorschemeren laatst.
Vind ik leuk
base +2357
donderdag 17 mei 2018 om 13:44
Wanbeleid, had die kerel na een echte voorbereiding beoordeeld en niet nu al.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 15:49
Zielig nec het is niet de trainer maar je spelersgroep niet echt goede voetballers


Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws