Beenhakker: Geen makkelijke jongen, maar dat zijn vaak wel de besten

    Beenhakker: "Geen makkelijke jongen, maar dat zijn vaak wel de besten"

    donderdag 17 mei 2018 om 13:32

    Leo Beenhakker maakte in zijn rijke carrière ontelbaar veel topvoetballers mee. Tussen 2001 en 2003 werkte hij als technisch directeur van Ajax met Zlatan Ibrahimovic, met wie hij het nodige te stellen had.

    "Hij had maar één ambitie: slagen als profvoetballer. Zlatan was zelfbewust, al toen hij 19 was", zegt Beenhakker tegen Panorama. "Het was geen makkelijke jongen, maar dat zijn vaak wel de besten. Slagen als voetballer was zijn reddingsboei. Hij slikte niet alles voor zoete koek, maar ik had nooit problemen met hem."

    "Soms gaat hij over de grens, maar dat is ook een beetje zijn karakterstructuur. In zijn hart is het een goed en sociaal mens, althans: zo heb ik hem leren kennen. Hij wilde er alles uithalen en dat heeft hij ook wel gedaan, hè."

    Ibrahimovic staat bekend om zijn grootspraak. 'Los Angeles, welcome to Zlatan', liet hij bij zijn move naar de Verenigde Staten weten in een paginagrote advertentie. Beenhakker weet niet hoe dat valt bij de rest van de selectie. "Er zullen best medespelers zijn die het een eikel vinden, maar ja, als hij er in het weekend weer twee inschiet... Daar gaat het spelers uiteindelijk om."

    "Zolang je maar doet wat je moet doen in het veld. Zlatan slaat weleens door, Cristiano Ronaldo is soms ook vervelend aanwezig, maar die maakt wel het verschil en doet een hoop andere dingen voor het team. Het werkt vaak heel simpel, zodra je samen het veld ingaat, ben je professioneel en laat je je ergernissen achter je en ga je ervoor."

    Plaats een reactie

    Maxidi +3711
    donderdag 17 mei 2018 om 13:33
    Een geniale Eikel !!
    Vind ik leuk
    Aal +21824
    donderdag 17 mei 2018 om 14:36
    Komkommertijd op VP. Zometeen graag een interview over het EK 1988
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7275
    donderdag 17 mei 2018 om 13:44
    Zlatan heeft zeker ook van de sambal van Kenny Tete gesnoept
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 13:46]
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 17 mei 2018 om 13:48
    Groot speler maar zie in hem niet echt een rol in het voetbal weggelegt als ik eerlijk ben.
    Lijkt mij niet het persoon voor bureau werk en denk dat hij ook niet echt als trainer geschikt is. Maar zullen zien mogelijk komt er in Zweden wel een Zlatan FC met hem als Eigenaar, AD,TD en trainer in 1 want de grote Zlatan kan dat wel ;)
    Vind ik leuk
    Kramertje +901
    donderdag 17 mei 2018 om 14:06
    Wie weet wordt ie wel gevraagd voor een film (actie)
    Vind ik leuk
    Leozao +1204
    donderdag 17 mei 2018 om 13:55
    Alles draait om Zlatan.....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 14:00]
    Vind ik leuk
    Leozao +1204
    donderdag 17 mei 2018 om 13:59
    Maar je kunt ook een hele goede voetballer met een goed karakter zijn: Maxwell (Scherer Cabelino Andrade). Minder fysiek, maar technisch een mooiere voetballer.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 14:01]
    Vind ik leuk
    Splintair +1924
    donderdag 17 mei 2018 om 14:14
    En Sjaak Polak!!
    Vind ik leuk
    Schaar +1482
    donderdag 17 mei 2018 om 14:20
    Karakter van een zacht gekookt ei
    Vind ik leuk
    Topdrie +2616
    donderdag 17 mei 2018 om 14:21
    Gaat na z'n voetbalcarrière Vinnie Jones achterna. Hollywood welcome to Zlatan
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12685
    donderdag 17 mei 2018 om 14:29
    Zlatan komt er ook gewoon mee weg, maar dat komt omdat hij ook een grote dosis zelfspot bezit.. Niemand noemt hem ook arrogant, misschien alleen jaloerse mensen..
    Vind ik leuk
    Pec010 +2044
    donderdag 17 mei 2018 om 14:50
    Vind het een prachtig figuur maar arrogant is hij zeker wel.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12685
    donderdag 17 mei 2018 om 14:53
    Nee joh, dat is meer een act, houdt iedereen voor de gek..
    Tenmiste, zo zie ik het.. Anders is hij gewoon totaal gestoord, kan ook.. :)
    Vind ik leuk
    Laliga +2032
    donderdag 17 mei 2018 om 14:33
    Het leuke aan zlatan is dat als die zulke dinge zegt hij er meestal sirieus bij kijkt en vervolgens glimlacht dat maakt het ook sympthiek. Verschil met bijv ronaldo als die het zou zeggen dan gaat iedereen ervanuit dat ie et sirieus meent.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Beenhakker: "Geen makkelijke jongen, maar dat zijn vaak wel de besten"