Bosz eerlijk: Het liefste was ik bij Ajax gebleven en helemaal niet weggegaan

    Bosz eerlijk: "Het liefste was ik bij Ajax gebleven en helemaal niet weggegaan"

    donderdag 17 mei 2018 om 13:53

    Peter Bosz was het liefst helemaal niet vertrokken bij Ajax. Dat liet de 54-jarige trainer woensdagavond weten bij FOX Sports. Bosz verliet Ajax kort na de Europa League-finale voor Borussia Dortmund.

    "Het liefste was ik bij Ajax gebleven en helemaal niet weggegaan", aldus Bosz. "Wat de Europa League-finale met mijn status zou doen? Daar was ik helemaal niet mee bezig. Ik geloof dat we 59 officiële wedstrijden hebben gespeeld dat seizoen. Er was bijna geen tijd om je dat überhaupt te realiseren. Je zit echt in een tunnel van twee wedstrijden per week."

    Bij aankomst in Dortmund merkte Bosz wel dat de weg naar de Europa League-finale wat teweeg had gebracht in het buitenland. "Iedereen heeft het gezien en iedereen heeft ook genoten van de manier van voetballen. Dat begreep ik ook wel van de spelers. We hebben het op onze manier gedaan."

    Eén van de hoogtepunten was de zege op Schalke 04 in de kwartfinale. In de kleedkamer ging hij op de foto met de spelers. "Ik probeer na de wedstrijd altijd even een praatje te houden, voordat de jongens naar de pers gaan. Maar dit keer wist ik niet wat ik moest zeggen. Ik stond daar en ik zeg op een gegeven moment: mag ik met jullie op de foto? Nou, dat wilden ze wel."

    Poll

    Stelling: Ajax had Bosz nooit moeten laten gaan

    (10353 stemmen)

    Plaats een reactie

    Berbr +1959
    donderdag 17 mei 2018 om 13:55
    Een prachtjaar met Peter. Kom maar snel weer terug.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1288
    donderdag 17 mei 2018 om 14:58
    Doodzonde dat er geen prijs gepakt werd maar idd een seizoen waar ik nog steeds kippenvel momenten van heb ik eraan terugdenk
    Vind ik leuk
    Pilsje +145
    donderdag 17 mei 2018 om 15:44
    Achjaa snel tevreden zijn is een goede eigenschap
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1288
    donderdag 17 mei 2018 om 16:49
    Dat is de eigenschap die ik mee krijg hier in omgeving Rotterdam
    Vind ik leuk
    Pilsje +145
    donderdag 17 mei 2018 om 18:27
    In rotterdam juichen ze tenminste bij een prijs... ajax juicht bij ..... niets:)
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1288
    donderdag 17 mei 2018 om 18:30
    Er wordt hier ook gejuicht bij een tweede plek. Zegt dus niks
    Vind ik leuk
    Laliga +2032
    donderdag 17 mei 2018 om 13:57
    Denk dat petertje er wel voor open staat en de ajax suppporters ook. Vd sar zal niet heel lang blijven zitten meer en dan ligt de weg toch redelijk open
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12685
    donderdag 17 mei 2018 om 14:36
    Cruijff naar ons toe als directeur en die haalt Bosz dan wel weer op..
    Overmars mag wmb wel blijven, die doet het de laatste jaren niet slecht..
    Vind ik leuk
    Laliga +2032
    donderdag 17 mei 2018 om 14:50
    Snap zwz niet echt de kritiek op overmars want hij mocht lange tijd gew niet zoveel uitgeven. Nu zie je als je hem wat geld geeft dat hij toch een prima selectie samenstelt
    Vind ik leuk
    jepo10 +692
    donderdag 17 mei 2018 om 13:58
    Ik mis Bosz nog iedere dag..
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91220
    donderdag 17 mei 2018 om 13:58
    Zie je wel, Bosz wou helemaal niet weg zoals sommige met droge ogen beweerde. Is gewoon weggepest bij de warmste club van Nederland. ;-)
    Vind ik leuk
    Mallerd +1754
    donderdag 17 mei 2018 om 13:59
    Hij wilde niet weg bij Ajax, totdat Dortmund kwam met 4 miljoen per jaar.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91220
    donderdag 17 mei 2018 om 14:03
    Volgens mij wou hij juist blijven lees ik.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 14:04
    Ja, is natuurlijk makkelijk praten. Als hij nu nog gewoon trainer was geweest van dortmund, had hij waarschijnlijk geroepen dat hij nog lopend van ajax naar dortmund had gewild.

    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91220
    donderdag 17 mei 2018 om 14:06
    Weet ik niet, hij was met iets moois bezig in Amsterdam. Ajax begon ook steeds meer het Ajax te worden wat je gewend was van vroeger. Je zag duidelijk de hand van de trainer, lijkt mij dat je dan na een jaar gewoon af wilt maken waar je aan begonnen was. Is gewoon een goede trainer met een eigen visie.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 14:08
    Oh dat ben ik met je eens. Hij zal genoeg aanknopingspunten gezien hebben om op voort te gaan. Maar een kans bij dortmund voor dat geld laat je niet schieten. Petertje heeft dan een eigen visie, hij heeft ook natuurlijk een eigen ego die graag gestreeld mag worden. En lten we niet vergeten: hij was/is niet financieel onafhankelijk, dan helpt een dergelijke baan ook we mee natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91220
    donderdag 17 mei 2018 om 14:12
    Ik weet het niet, bij Ajax krijg je meer kans om met een visie te spelen dan bij een Dortmund. Daar krijg je de tijd niet, het is direct presteren. Bij Ajax ligt dat toch anders. En dat zeg ik omdat er ook trainers worden aangesteld zonder ervaring. Dan is er dus ruimte om aan een proces te werken. In de top van Duitsland is dat gewoonweg niet. Presteren of anders moven!
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    donderdag 17 mei 2018 om 14:16
    Geloof dat juist dit jaar het tegendeel bewijst van jouw stelling. (Vraag maar aan Keizer hoeveel tijd je krijgt ;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91220
    donderdag 17 mei 2018 om 14:20
    Ik zeg daar ook in dat het fout is om een trainer aan te stellen zonder ervaring. Dat is ook een fout en is er dus ruimte voor een proces. Dat je de beste man dan toch ontslaat is een gebrek aan visie binnen de club. Dit moet gewoon kloppend zijn binnen je organisatie.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    donderdag 17 mei 2018 om 14:25
    Eens, dit was belachelijk. Keizer had minimaal dit seizoen moeten afmaken om beoordeeld te KUNNEN worden, zeker met de voorbereiding die hij voor zijn kiezen kreeg! (Dat 1 van de, zo niet beste speler vertrekt, is iets waar je mee om moet kunnen gaan, eentje die inzakt tijdens een wedstrijd is iets waarmee iedereen moeite zou hebben.)
    Vind ik leuk
    RebelVox +7221
    donderdag 17 mei 2018 om 14:22
    Ten Hag is ook bezig met een proces :-)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91220
    donderdag 17 mei 2018 om 14:30
    Precies, ben benieuwd of hij wel zijn proces mag afmaken. Zo niet dan is er toch echt iets mis binnen de organisatie. Maar waarom niet een ervaren trainer die weet hoe je prijzen pakt?
    Vind ik leuk
    Laliga +2032
    donderdag 17 mei 2018 om 14:52
    Dat is ie nu natuurlijk wel haha , maar denk niet dat ie zich daar zorgen om hoeft te maken.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 15:20
    Nu niet meer nee. Maar het kon destijds een drijfveer zijn natuurlijk. Dit is net zulk gelul als labyad die nu ineens stelt dat ajax altijd zijn club is geweest.
    Vind ik leuk
    JustH +15241
    donderdag 17 mei 2018 om 14:49
    Bosz ging weg voor de centen, niet erg.
    Maar lieg er niet om.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91220
    donderdag 17 mei 2018 om 14:50
    Ik denk vanwege de organisatie. Ik ben het met Jens1999 eens!
    Vind ik leuk
    JustH +15241
    donderdag 17 mei 2018 om 14:56
    Welke trainer weigert 4 miljoen en een topclub? Kom op hoor.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91220
    donderdag 17 mei 2018 om 15:10
    Een trainer die je zijn zin geeft.
    Vind ik leuk
    JustH +15241
    donderdag 17 mei 2018 om 16:31
    Trainers zijn als voetballers, gewoon werknemers die gaan waar het meeste te verdienen is. Net als wij, zeg maar.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91220
    donderdag 17 mei 2018 om 16:38
    Nou ik ben zo niet. Dus ik distantieer mij daarvan graag. Nee ik denk echt dat hij wat wou opbouwen bij ajax en hij niet weg zou willen. Bergkamp zat dwars en hij kreeg niet zijn zin. Wat Jens ook vertelde.

    Maar ja, we kunnen hier uren over filosoferen maar het punt is dat wij beide de reden niet kunnen weten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 16:38]
    Vind ik leuk
    JustH +15241
    donderdag 17 mei 2018 om 16:44
    Ja ik heb mijn ideeën over bosz. Hij legt eisen op tafel die 100% tegen het beleid van Ajax in gaan, En dan gaat hij 4 miljoen verdienen bij Dortmund.
    Nogmaals hij heeft gelijk maar lieg er niet over.
    Vind ik leuk
    Korm +35416
    donderdag 17 mei 2018 om 14:18
    ik weet het niet hoor maar volgens mij lag hij toch niet op 1 lijn met de hogere heren?
    Vind ik leuk
    Laliga +2032
    donderdag 17 mei 2018 om 14:51
    Dortmund kwam pas nadat hij al weg zou gaan bij ajax doordat hij niet zijn eigen staf mocht samenstellen.
    Vind ik leuk
    yuuup +9449
    donderdag 17 mei 2018 om 14:03
    Even duimpjes scoren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 14:06
    Ik denk wel dat het klopt
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91220
    donderdag 17 mei 2018 om 14:07
    Nee hoor. Ik heb al vaker een oproep gedaan aan VP om het systeem met duimpjes te verwijderen. Dit om meer inhoudelijke reacties te lezen en te voeren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 14:06
    Ja, maar hij benoemt niet dat hij vooral onder zijn voorwaarden bij Ajax wilde blijven.
    Dus bijna de hele technische staf eruit en de selectie versterken.
    Nou vond ik dat allebei prima, maar hij doet er nu wel heel makkelijk over.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91220
    donderdag 17 mei 2018 om 14:09
    Maar dat willen ze allemaal toch om hun visie werkelijkheid te laten worden. Ik vind dat niet eens gek, eerder normaal. Je werkt het beste met mensen die achter jouw visie staan. Jij ziet dit anders?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 14:14
    Nee, dat ben ik wel met je eens, maar Groenendijk werkt bij jullie toch ook gewoon met wat er is? Ik denk dat je inderdaad het beste werkt met mensen die je begrijpen.
    Ik zei ook dat ik het allebei prima vond. Ik heb niks met L'Ami of Spijkerman.
    Alleen vind ik dat het nu klinkt alsof Ajax hem zomaar heeft laten gaan. En dat klopt ook niet voor mijn gevoel.
    Helemaal niet als je eigenlijk heel graag wilde blijven en toch vertrok.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 14:14]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91220
    donderdag 17 mei 2018 om 14:17
    Ja dat klopt, maar de mensen die er zitten die zaten er al. Bij ons blijft dat ook zo, een trainer kan zich aanpassen aan ons. WIj zijn niet zo groot zodat we maar van alles en iedereen kunnen vervangen als er een andere trainer komt.

    Ik denk dat Ajax hem te makkelijk heeft laten gaan. Of andere de kans hebben gegeven waardoor Peter sneller is vertrokken dan dat hij wou. Maar dit is mijn mening van buitenaf. Jij staat er dichter op.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 14:29
    Ja, maar die staf bij ons zat er ook al. En ik vind ook dat die vervangen had mogen worden, maar ik vind vooral dat Bosz een iets vollediger verhaal mag schetsen.
    "Als ze aan mijn eisen hadden voldaan was ik graag gebleven." Lijkt me realistischer.

    Ik vind ook dat ze hem veel te makkelijk hebben laten gaan. Eigenlijk stoort alleen zijn uitleg me :p
    Ik mis hem wel :p
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 14:01
    Eindelijk had Ajax de kans om aan stabiliteit te bouwen maar Helaas, teveel.kapiteins op een schip werkt averechts. Ik heb wel een beetje medelijden gehad met Peter, hij moest weg door een conflict maar kreeg wel op zich afgeschoven dat hij de boosdoener was.

    Hopelijk vind hij een mooie club, liefst in Nederland.
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    donderdag 17 mei 2018 om 14:01
    Hij had niet voor de poen moeten kiezen. En met Ajax afgelopen seizoen vol voor de titel moeten gaan.Hij is bij ons Vitesse ook uit het niets naar Israël gegaan wat ook niemand verwachte
    Vind ik leuk
    The Iceman +8984
    donderdag 17 mei 2018 om 14:11
    Ik denk nog altijd dat dat half jaar in Israël puur was om niet rechtstreeks van Vitesse naar Ajax te hoeven gaan. Dat Frank de Boer aan het eind van dat seizoen zou stoppen was wel duidelijk.
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    donderdag 17 mei 2018 om 14:20
    Ja wij zullen er nooit achterkomen. Vond het alleen een vreemde move en dat voor 6 maanden. Heeft daar ook helemaal niks gewonnen dacht 2e en de bekerfinale verloren.
    Vind ik leuk
    The Iceman +8984
    donderdag 17 mei 2018 om 14:23
    Nee zeker zullen we het nooit weten, maar het feit dat Jordi Cruijff Bosz naar Israël haalde maakt het wel extra opvallend.
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    donderdag 17 mei 2018 om 14:26
    Dat is zeker zo. Toch vreemd dat ook zo,n Allach voor Haifa kiest en Fred Rutten Vitesse kliek
    Vind ik leuk
    SimonSays +5926
    donderdag 17 mei 2018 om 14:18
    Hij ging niet alleen voor de poen, het boterde niet tussen hem en enkele leden van het technisch hart. Die leden hadden ook teveel zeggenschap over zijn ploeg, terwijl ze totaal geen verantwoording af hoefden te leggen als het niet loopt. Hij heeft dat aangekaart en wilde niet meer samenwerken met die mensen, maar die lui (o.a. Bergkamp en die keeperstrainer) werd de hand boven het hoofd gehouden. Toen voelde Bosz zich niet gesteund en was de situatie niet langer houdbaar.

    Was allemaal te volgen hier op Ajaxprimeur ;) Bosz had gewoon de vrijheid moeten krijgen die Ten Hag nu dus wel heeft. Dan had bijvoorbeeld Sanchez afgelopen seizoen hoogstwaarschijnlijk nog bij Ajax gespeeld en waren ze nu veel verder in 'het proces'.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 17 mei 2018 om 14:03
    Weer zo lekker makkelijk dit. Er is maar 1 persoon die met eisen kwam die op voorhand al niet geaccepteerd zouden worden en die kwamen nadat de intresse van Dortmund bekend werd. Als je echt had willen blijven had je die eisen ook niet gesteld of was je akkoord gegaan met een midden weg.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 14:10
    Ik vond de eisen allemaal wel terecht. Ajax wil graag groeien, maar ze zaten al jaren met dezelfde staf.
    Verder wilde hij investeringen in de selectie. Nou, volgens mij willen we dat allemaal.
    Overigens is door meerdere mensen bij Ajax bevestigd dat Bosz het daar al een half jaar over had voordat Dortmund kwam.

    Ik vind trouwens ook wel dat hij hier een half verhaal vertelt, want hij heeft het niet over zijn eisen.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 17 mei 2018 om 14:20
    Die staf eisen kan ik inkomen tot op een hoogte want dat was besproken bij zijn aanstelling dus hij wist dat hij het met deze staf moest doen dus waarom dan in 1 keer die eis stellen.
    Investeren kan ik inkomen, maar dat was wel gebeurd denk ik, maar er was niet zoveel aandacht voor spelers als nu is, de enige die toen in de belangstelling stond was Sanchez en klaasen wilde een stap maken(waar voor klaassen v/d beek de opvolger in huis was). Maar die investerings eisen zijn begrijpelijk maar ook daar zouden ze toch wel over gesproken hebben toen hij 1 jaar eerder aangetrokken werd.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 14:31
    Ik heb het gevoel dat hij sneller wilde dan Ajax wilde of kon. De staf moest vervangen worden en hij wilde een betere selectie.
    De staf bleef zitten en we zijn dit seizoen niet sterker dan vorig seizoen.

    Ze zullen er vast over hebben gesproken, maar volgens mij zag Bosz dat hoe het nu ging niet goed genoeg was. Hij wilde doorpakken na het EL succes. En Ajax minder.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 17 mei 2018 om 14:48
    Je zegt het al willen en kunnen.

    Betere spelers wil elke trainer (zijn ze haalbaar Neres was al gehaald in de winter).

    Staf 2 mensen maar ontslaan of verplaatsen omdat een 'passant' dat wil?

    Hoeveel tijd gaf hij om dit te bekijken met betrekking tot speler ( niet zoveel want hij was al weg voor de voorbereiding begonnen was)

    Dat hij gekozen heeft voor de mooie kans bij Dortmund verwijt ik hem niet maar vind het zo makkelijk zoals hij nu zegt ik had graag willen blijven(dan ga je ook akkoord met de midden weg als je echt wilt), of de supporters met hem waren we kampioen geworden.

    Daarbij spelen dan ook andere factoren weer mee, was met Bosz Sanchez gebleven of had hij dan wel de belangrijke CL en EL kwalificatie wedstrijden gespeeld of tegen Heracles (die verloren ging).

    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 15:26
    Ajax had de afgelopen jaren wel betere spelers kunnen halen dan ze haalden. Alleen mocht het geld niet worden uitgegeven.

    Een passant kan best gelijk hebben. Ik schat Spijkerman en L'Ami ook niet heel hoog in.
    Een passant kan daar best gelijk in hebben.

    Ik denk dat ze hem wel duidelijk hebben gemaakt wat qua transfers de bedoeling was in de zomer.

    Het laatste deel ben ik met je eens. Het klinkt nu alsof Ajax hem gewoon heeft laten gaan en dat is geen goede weergave van de situatie.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 17 mei 2018 om 15:54
    Daarin heb jij ook wel gelijk dat hij zeker wel gelijk kan hebben omtrend Spijkerman en L'ami maar toch met keepers gaat het wel goed Cillissen en Onana zie/zag je beter worden.

    Tuurlijk had ik ook graag Richardson en Talliafico in de zomer zien komen en mogelijk Mallagan.

    Verder is het toch wie zijn er haalbaar(betaalbaar) en echte versterkingen.
    Denk dat daar het pijn punt juist ligt ze wilden/mochten toen niet de kluis gebruiken. (Richardson zou Kluivert in de weg zitten Mallagan bv mogelijk de Ligt omdat Sanchez er nog was en Talliafico was niet nodig in de verondestelling je hebt Viergever en Sinkgraven en daarachter komt nog Bakker.)
    Dat was denk ik de gedachten vanuit RVC en Bergkamp

    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 15:59
    Cillessen is beter geworden, maar het duurde lang voor hij goed genoeg was. En hij kreeg pas een kans toen Vermeer echt heel kut ging.
    Vermeer die zich ook niet heel erg heeft ontwikkeld onder L'Ami.
    Onana is een jonge keeper met veel talent die veel speelt. Die had zich onder jou of mij ook ontwikkeld.

    Ik denk wel dat er plekken zijn aan te wijzen waar je versterking zou willen. Beide backs, schöne vervangen, een goede tweede spits. Genoeg te doen.
    Ik vind dat ze meer hadden moeten doen om Bosz te houden. Ook omdat ik denk dat hij genoeg verstand van voetbal heeft om op die manier het beleid positief te beïnvloeden.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 17 mei 2018 om 16:14
    Cillissen inbrengen is toch echt aan de Trainer.

    Vermeer is nooit beter geworden na zijn 2 jaar bij Ajax.

    Ja spelen helpt maar dat deed hij ook al bij jong natuurlijk maar dat L'ami niet onvervangbaar is klopt zeker en er zullen er zeker een paar rond lopen die stukken beter zijn. (onder mij wordt elke keeper ook beter trouwens ;) )

    Links zit wel goed denk ik tijd voor Bakker om een volgende stap te maken en Talliafico.

    Rechts moet die Columbiaan de kans gaan krijgen. en dan zien of het echt nodig is in mijn mening

    Schone denk dat Mazzaouri dat wel zou kunnen invullen al zou ik daar idd ook wel graag een harde ervaren middenvelder zien.

    Denk dat eerder op de rechtsbuiten een nieuwe speler moet komen zeker wanneer Neres vertrekt.

    In de spits heb je al Dolberg,Huntelaar en Cassiera/Sierhuis.

    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 16:50
    Ja, maar als hij beter dan Vermeer was geworden had hij ook zonder Kenneths blunders gespeeld.

    L'Ami zal niemand slechter maken, maar heel veel beter voor mijn gevoel ook niet.

    De transfers bedoelde ik rond het vertrek van Bosz. Toen was er ook wel wat te bedenken wat beter kon.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 17 mei 2018 om 16:58
    Okay ja maar kwamen de Columbianen,Wober en Hunterlaar niet in de zomer of zelfs winter?

    L'ami zijn we het eens.

    Ja Taliafico had toen al prioriteit moeten hebben net als een Mallagan spits en rechts back werd volgens mij dus al gedaan.

    Het enige wat daarin verder te verwijten is dan een vervanger Schone die er nu ook nog niet is.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 17:04
    Dat is zo. Maar Orejuela was een twijfelgeval bij de scouting en voor 3.6 miljoen vrij goedkoop.
    Wöber is een flinke stap terug van Sanchez en Huntelaar vrij oud. Die kan op zich nog wel, maar met een beetje pech was die een paar maanden geblesseerd.

    Wat heerlijk :p

    De spits en rechtsback vind ik dus een risico en een gokje.

    Dat vind ik ook wel storend. Leuke vent, maar traag en geen leider.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 17 mei 2018 om 17:20
    Stap terug op Sanchez zou het eigenlijk altijd worden want zulke spelers heb je echt niet vaak die naar Nederland komen en Wober begon goed na zijn blessure was het minder.

    Huntelaar vind ik niet echt een gok was gewoon 2e spits met Cassiera/Sierhuis daar weer achter en heb je de ervaren man.

    Orejuela ja misschien wel een te grote gok toch vind ik dat hij nooit een echte gehad heeft nog en speelde imo echt niet slecht toen hij wel een kansje kreeg.

    Denk juist dat de blessure van Dolberg het probleem is geweest, was Huntelaar geblesseerd geraakt had je als 2e spits nog juist Cassiera en Sierhuis gehad zoals nu achter Huntelaar ipv Dolberg.

    Schone nog een punt waar we het eens zijn haha ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 17:48
    Dat klopt. Aan de andere kant kregen we 40 voor Sanchez en ging er 7.5 uit voor een opvolger. Iets beter had wel gekund zou ik denken.

    Ik denk dat we geluk hebben gehad dat hij fit is gebleven. Het is nog best een goede spits, maar volgens mij vaak geblesseerd geweest de afgelopen tijd.

    In ieder geval heeft hij twee trainers op rij nog niet kunnen overtuigen.

    Dat klopt, maar daarom ben ik ook tegen een gammele wissel :p
    Als dan je eerste spits uitvalt heb je niks :p. Maar hij was bijna altijd fit, dus misschien heb ik zijn gammelheid overschat :p

    We komen er wel ;)
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 17 mei 2018 om 18:01
    We zuller er wel komen idd ;)

    Ook daar zijn we het wel eens dat er meer uitgegeven mag worden maar, welke verdediger van rond de 15/20 mil wil er nu naar Nederland komen of middenvelder.

    Tuurlijk is dat een risico maar hij was al fit toen hij kwam alleen minder wedstrijden gespeeld in het laatste jaar met wat kleine blessures tussen door die hij nu ook had maar niet te lang eruit geweest. Ja soms zit er wellis naast :P Kan de beste overkomen.

    Dat overtuigen is ook moeilijk wanneer je geen kans krijgt en meteen maar weer een speler uit Denenmarken gehaald wordt die wel meteen kansen krijgt.


    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 18:19
    Sanchez was natuurlijk ook beter dan verwacht. Al heb ik het gevoel dat van Sanchez naar Wöber 2 stappen terug was. Sanchez was vanaf dag 1 de baas achterin en Wöber speelde vanaf dag 1 aardig mee. Er was toen ook wel geld voor een Magellan die al verder is in zijn ontwikkeling. En het afgelopen jaar is onze reputatie niet beter geworden dus daar ligt het niet aan :p

    Dat is zo. Ik denk alleen dat ik het niet gedaan zou hebben. Hij is al wat ouder, vaker geblesseerd dan vroeger. Ik zag het ook wel gebeuren dat hij iets ernstigs zou krijgen. Gelukkig had ik het fout.

    Dat klopt. Alleen zal Kristensen een betere indruk hebben gemaakt. Ten Hag heeft die keuze toch gemaakt. En die zal dat niet hebben gedaan omdat de scouts Kristensen beter vonden.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 17 mei 2018 om 18:26
    Kijk het einde is in zicht haha.

    Sanchez is een verhaal apart en zal zeker niet snel terug komen en verschil met Wober is groot maar denk dat hij er wel komt alleen meer tijd nodig en dat is jammer (geluk moet je ook hebben).

    Dat is mening en verschil van inzicht omtrend Huntelaar denk dat hij wel logisch was om er gewoon een ervaren 2e man te hebben die ook haalbaar was.

    Zal mogelijk beter ogen op de training maar in wedstrijden valt hij wel iets tegen en dan vind ik dat je Orejuela dan die kans ook wel moet geven ipv Mazzouri op die positie te zetten.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 18:34
    Haha ja, jammer, meestal is het even wachten op een goede discussie op VP :p

    Ik denk ook zeker dat Wöber er gaat komen. Alleen kon je denk ik ook weten dat Sanchez verder was. Hij had het in elk geval laten zien in de CL in Zuid Amerika. Wöber in Oostenrijk. Ik had een type Magellan handiger gevonden denk ik.
    Maar niks tegen Wöber, dat zie ik ook wel goed komen.

    Ja, ik kan er ook niks van zeggen. Ik kan moeilijk zeggen dat het risico te groot was, want hij bleef grotendeels fit. En qua ervaring en prijs was het ook een goede deal.
    Voor de fans ook leuk. En door zijn liefde voor Ajax haalbaar en daarmee een betere optie dan andere haalbare spitsen (die minder goed zijn en willen komen ondanks dat ze niks met Ajax hebben)

    Dat vind ik een lastige. Kristensen was inderdaad niet fantastisch, al zie ik dat ook wel goedkomen. Was die bal tegen Heracles in de kruising gegaan ipv op de lat waren mensen al veel positiever geweest.
    Mazraoui (het is een Marokkaan geen Italiaan :p) heeft het daar wel heel goed gedaan. Dus voor mijn gevoel heeft Ten Hag dat wel goed gezien.
    Ik heb Jong niet goed gevolgd, dus hoe hij daar speelt weet ik niet precies. Orejuela dus.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 17 mei 2018 om 18:45
    Dat klopt :D

    Punt 1 niks in te brengen had Magallan ook graag vorig jaar al zien komen of een vergelijkbare aankoop.

    Ja daarom altijd wel een logische en goede keuze gevonden.

    Is ook lastig kan ook niet oordelen over hoe hij op de training is ( wordt moeilijk elke week bezoeken vanuit Engeland hahah). Ja zo gaat het altijd geeft hij 3 assist zijn we ook klaar met de discussie. Mazraoui deed het zeker goed. (heb altijd dubbele z in mijn hoofd waarom weet ik niet haha) Dus dat werkte maar zo ga je wel erg makkelijk voorbij aan een aankoop als je spelers neer gaat zetten die met hem in het team op een andere positie speelt dat vind ik zo raar, is hij echt de betere rechts back dan Orejuela waarom speelt hij daar niet in Jong.
    Die wedstrijdjes pak ik zo nu en dan mee samen met GAE en maakt hij wel een redelijke indruk al is dat natuurlijk JL.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 18:58
    Nog andere punten om toe te voegen? :p

    Hoppa, ook weer klaar.

    Ook al afgerond.

    Ik snap wat je bedoelt. Voor Orejuela zal dat misschien ook niet leuk zijn geweest.
    Misschien door El Azzouzi? El Azouzzi? Ergens zitten 2 zetten geloof ik.
    Bij Mazraoui heb ik het idee dat Ten Hag het heel erg in hem ziet zitten en doordat hij vrij veelzijdig is wordt uitgeprobeerd en getest.
    Ik denk dat hij veel gaat spelen komend seizoen.
    En als het klopt dat het bij Orejuela een probleem is met communicatie en speelwijze (communicatie vind ik altijd vreemd, Tagliafico en Sanchez speelden ook direct) dan is het wel handig om hem bij Jong te laten spelen. Die spelen net zo.

    En ja, ik snap dat je niet voor elke training over komt vliegen. Wordt het niet uitgezonden voor fans op afstand? :p
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 17 mei 2018 om 19:02
    Zal er over nadenken ;)

    Ja dan moet hij zijn minuten daar maken idd. Zou kunnen idd. Zijn spel heeft ook wel iets dus dat snap ik wel.

    Weet ik niet nooit echt naar gezocht als ik eerlijk ben. Maar ben al blij met alle stream voor de wedstrijden dus trainingen wordt een volgende zoektocht.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 19:08
    Ja, het is een handige speler. En goed gezien door Keizer en Ten Hag dus. (Keizer heeft hem vorig seizoen contract bezorgd)

    Ik denk niet dat het er is, maar het zou wel een goed idee zijn. Helemaal omdat Ajax ook inzet op het buitenland qua fans.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    vrijdag 18 mei 2018 om 09:55
    Sorry beetje late reactie ;) ja zou zeker wel een leuk idee zijn 1x in week om te beginnen.

    Ja hij is niet het grootste talent maar zeker bruikbaar in de veelzijdigheid en zijn inzet is mooi om te zien.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    vrijdag 18 mei 2018 om 10:13
    Geeft niks. Het was ook al laat natuurlijk ;)

    Juist omdat hij niet het grootste talent is vind ik het mooi. De grootste talenten opleiden is niet zo knap, maar om de minderen ook goed te laten worden is kwaliteit.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    vrijdag 18 mei 2018 om 10:38
    helemaal eens :D
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    vrijdag 18 mei 2018 om 10:50
    Nou, dat was hem dan.
    Bedankt voor het leuke gesprek :p
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    vrijdag 18 mei 2018 om 11:03
    Graag gedaan en jij ook erg bedankt denk dat we elkaar wel weer tegen zullen komen op de Kluivert topic ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    vrijdag 18 mei 2018 om 11:08
    Kluivert topicS, VP kennende. :p
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31444
    donderdag 17 mei 2018 om 14:04
    En nou zit je lekker thuis dankzij van der sar en bergkampje.
    Vind ik leuk
    The Iceman +8984
    donderdag 17 mei 2018 om 14:08
    Hij heeft ook nog eventjes bij Dortmund gewerkt he. In een paar maanden z'n pensioen verdiend.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 14:08]
    Vind ik leuk
    Snapje? +6645
    donderdag 17 mei 2018 om 14:06
    Met dat elftal had Cocu ook ver gekomen in Europa.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 14:07
    Het liefste was ik bij Ajax gebleven. Maar mijn portemonnee dacht daar anders over.
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7232
    donderdag 17 mei 2018 om 14:08
    "Ajax had Bosz nooit moeten laten gaan"

    Understatement van de dag.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6544
    donderdag 17 mei 2018 om 14:09
    Gooi die Ten Shag op straat! Come back Bosz!
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1164
    donderdag 17 mei 2018 om 14:11
    Ik geef Ten Hag 3 maanden bij Ajax en dan vliegt ie eruit. Daarvoor in de plaats komt Bosz bij Ajax. Aan de hoeveelheid berichten omtrent Bosz en de.meerdere keren dat hij heeft gezegd dat ie een terugkeer bij Ajax ziet zitten begin ik haast te geloven dat het achter de schermen al beklonken is. Ten Hag gaat nooit meer de meerderheid op zijn hand krijgen in Amsterdam, die relatie is al kapot. Als je publiek na 5 maanden al om je vertrek roepen dan weet je dat het niet lang goed gaat.
    Vind ik leuk
    Schaar +1483
    donderdag 17 mei 2018 om 14:18
    Wat hij eigenlijk probeert te zeggen is; Ik Wil Terug
    Vind ik leuk
    El Cazador +6029
    donderdag 17 mei 2018 om 14:19
    Als NEC directie verstandige beslissingen kunnen nemen om die pipo Lijnders eruit te gooien en Mario Been terug te halen, kan de directie van Ajax ook tuinkabouter Erik ten Hag eruit gooien en Peter Bosz terug halen, klinkt simpel is in de praktijk ook simpel, gewoon je knip open trekken!!
    Vind ik leuk
    Bizzy +20697
    donderdag 17 mei 2018 om 14:21
    Ach schei toch uit. Het EL geluk stond aan de zijde bij Bosz en Ajax. Dankzij een gunstige loting en paar keer goed weggekomen bij uitwedstrijden heeft Ajax de finale bereikt. Heel Nederland was in extase.
    Natuurlijk heb ik als PSV-er ook van genoten. Sterker nog ik had Ajax de EL cup gegund.

    Tot aan de winterstop presteerde Bosz matig/redelijk in de competitie. Voor Ajax begrippen niet goed genoeg. Echter de EL successen bleef aan zijn kont aanhangen dus was er geen reden tot klagen. Daarna greep Dortmund zijn kans om deze coach te contracteren. Uit eindelijk werd het 1 grote drama in Duitsland. Peter Stöger heeft de boel weer aan het voetballen gekregen. Het opportunistisch voetbal van Bosz werd in de Bundesliga niet begrepen. Bosz heeft genoeg tijd gehad om er iets van te maken maar de man gelooft in zijn eigen evangelie.

    Bosz teerde op Kenny Tete, Jaïro Riedewald, Sanchez, Anwar El Ghazi, Traore en Riechedly Bazoer. Met de huidige Ajax selectie had Bosz het nauwelijks beter gedaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 14:21
    Als ze er eentje eens terug moesten halen... dan Bosz wel.
    Vind ik leuk
    Leozao +1204
    donderdag 17 mei 2018 om 14:30
    Hij heeft de lef om het "Cruijff-gedachtegoed" daadwerkelijk uit te voeren. Nu heeft men voor een deel het uitgevoerd. En de (financiele) vruchten van geplukt. Hij had ook de pech de verkeerde achtergrond te hebben. Louis van Gaal won ook niet meteen de CL in 95, daar ging ook nog een tijd aan vooraf.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 14:35
    Op VP zijn Ajaxkabouters en Bosz-adepten inmiddels ook op het punt aangeland om het uitblijven van een Abdelhak Nouri-scenario als voorwaarde te stellen om een succesvolle Europese campagne 2018/19 mogelijk te maken.

    Hoe diep kan je vallen als aanhanger van de beursbengels om aan de holle mantra's 'warmste club' en 'wzawzdb' krampachtig enige glans denken te kunnen geven.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 14:53]
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 14:35
    Het verlies van Bosz als coach was niet goed, maar het verschrikkelijke verlies van Appie heeft zo veel meer gedaan en had geen coach kunnen opvangen. misschien een mengelmoes van Cruiff/van gaal/bosz en een snufje de boer erover, maar die bestaat niet
    Vind ik leuk
    zwollie +7448
    donderdag 17 mei 2018 om 14:36
    Maar peter, je koos voor het geld.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 14:39
    Onder Bosz hadden we zeker met twee vingers in de keus kampioen kunnen worden.. misschien wordt het tijd dat Marc netto en Edwin eens bestraft worden voor hun wanbeleid..
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +209
    donderdag 17 mei 2018 om 14:42
    Bij balverlies opnieuw de bal binnen 20 seconde terug veroveren dat is een van de punten die hij invoerde met succes , ja eerlijk laat pannenkoek ten lach maar oprotten!!
    Vind ik leuk
    Bizzy +20697
    donderdag 17 mei 2018 om 14:44
    De Nederlandse trainer is geen gewild exportproduct meer. In plaats van prijzen tellen trainers nu hun resterende dagen. Nederland, het eens zo trotse trainersland, heeft niet één oefenmeester meer in een grote voetbalcompetitie. Als slaafse hondjes rennen we achter de gedachte goed van Cruyff. Want als Cruyff het bedacht heeft is het wel goed. Wordt tijd dat Nederland uit de jukbeenderen van Cruyff komt. In tussen is het spelletje door ontwikkelt zijn we ingehaald door landen als IJsland, Wales en Zwitserland.


    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1164
    donderdag 17 mei 2018 om 15:06
    Dat gezeik over Cruyff moet eens afgelopen zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 14:45
    Haal Peter Bosz terug, nu het nog kan!
    Vind ik leuk
    pos +8759
    donderdag 17 mei 2018 om 14:49
    Met Bosz ben je ook geen kampioen geworden. O nee dat lag aan al die hele zware Europese wedstrijden. Man man Ajacieden zijn in ieder geval kampioenen in het verzinnen van excuses. Toch nog een prijsje.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 14:49
    Bosz zijn speelwijze heeft beperkte houdbaarheidsdatum.
    In de eredivisie weet men al redelijk dat je het met bus parkeren en counteren goed tegen kan gaan. Tegen ploegen die het spel maken werkt het wel, daarom ging het ook goed in Europa, niemand gaat immers zo spelen tegen op papier zwakkere teams.
    5-secondenregel bij balverlies ook al algemeen bekend en goed te pareren.
    Zijn strakke regime icm dominante bijna sjagrijnige persoonlijkheid werkt bij de spelers ook op de zenuwen op termijn. Dat merkte je bij Vitesse ook al vlak voor hij weg ging. Maas probeerde dat regime door te zetten, maar door het ontbreken van dominante Bosz was het toen niet meer hoog te houden.
    Vind ik leuk
    JD85 +582
    donderdag 17 mei 2018 om 14:54
    Wat een ONZIN. Eerst laat je Ajax in de steek door te verkassen naar Dortmund voor een vet salaris.
    Als het dan misloopt bij Dortmund lekker zielig lopen te doen en gaan janken dat je eigenlijk liever was gebleven.

    Bosz zet zichzelf hier lekker te kijk door een club eerst finaal in de steek te laten om vervolgens eigenlijk te opperen dat hij tegen zijn wil in is gedwongen om te verkassen naar Dortmund. Wat een huichelaar.
    Vind ik leuk
    Patje41 +615
    donderdag 17 mei 2018 om 14:59
    Foutje, ajax (Lees:Bergkamp) wilde Bosz niet meer, pas daarna is Dortmund gekomen
    Vind ik leuk
    Patje41 +615
    donderdag 17 mei 2018 om 14:57
    Kom dan aub terug!!!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 15:29
    Snel terug halen
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 15:31
    Kom maar terug!!!!!!
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6139
    donderdag 17 mei 2018 om 15:34
    achteraf natuurlijk altijid makkelijk te zeggen

    om eerlijk te zijn geloof ik er helemaal niets van.
    Vind ik leuk
    Aspers +488
    donderdag 17 mei 2018 om 15:36
    Het was genieten geblazen de laatste paar maanden van het seizoen. Iets waar je echt met trots op terugkijkt, vooral thuis tegen Lyon. Gekkenhuis.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3925
    donderdag 17 mei 2018 om 15:42
    Ja! Duidelijk....trainerswissel!
    Vind ik leuk
    Pilsje +145
    donderdag 17 mei 2018 om 15:45
    Warme club!
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1882
    donderdag 17 mei 2018 om 15:52
    De beste trainer (althans de meest herkenbare voetbalstijl die wij Nederlanders en Ajacieden het liefste zien) die we na van Gaal gehad hebben... ben ik eerlijk in... maar meneer sprong maar wat graag op de trein van Dortmund die hem een salaris van 4 miljoen per jaar beloofde.. Hij heeft in dat half jaartje dat hij daar zat (en even voor de goede orde, Dortmund is voor Bosz ongeveer dezelfde afstand als Amsterdam gezien vanuit regio Arnhem waar hij eerst woonde). dat half jaartje heeft hem zeker wel 7 tot 10 miljoen opgeleverd... en nu vind hij zgn dat geld niet het issue maar zijn zgn verschil in visie... beetje gemakkelijk hoor... wij weten niet wat precies de reden is, maar de meesten hier zijn wel een beetje gemakkelijk beinvloedbaar door berichten op vage voetbalsites
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 15:57
    Het liefste was ik bij Ajax gebleven, maar....
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:09
    Gewoon terughalen, en meteen Jordy Cruijff als technisch directeur💪💪
    Vind ik leuk
    LIO7 +1054
    donderdag 17 mei 2018 om 16:50
    Doet wel een beetje pijn om dit te lezen. Zonde man
    Vind ik leuk
    Simonsopa +417
    donderdag 17 mei 2018 om 17:50
    wilde niet weg, hoefde niet weg. MAAR GING WEG. Waarom zoyu het dat gedaan hebben??
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8200
    donderdag 17 mei 2018 om 17:56
    Is dit een open sollicitatie ouwe pik! Nou heel graag dan kunnen we weer eens vrolijk naar het stadion
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 18:36
    Bullshit Dortmund was de reden niemand anders!
    Vind ik leuk
    Simonsopa +417
    donderdag 17 mei 2018 om 21:12
    Dus gewoon de zak met geld
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 19:10
    Kom lekker terug !!!! Gewoon een goeie trainer !
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7922
    donderdag 17 mei 2018 om 20:22
    Vroegahh
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 20:47
    Als Bosz was gebleven was het Nouri ongeval niet minder erg geweest,was Sanchez ook verkocht,was Dolberg nog steeds zijn vorm/ vertrouwen kwijt en had Zyech nog steeds het meeste balverlies,het is koffiedik kijken,je weet niet hoe het 2de jaar onder Bosz gegaan zou zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 09:10
    EEN TOP club doet soms rare besluiten uitvoeren,kampioen worden doe je met de coach alle verantwoordelijkheden voor "zijn" spelers zelf met zijn team uit te laten uitvoeren,de directie zorgt voor spelers in-en verkoop en wel die spelers die,op z'n minst, Ere-Divisie waardig blijken te zijn!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2241
    vrijdag 18 mei 2018 om 15:45
    Bosz heeft zelf die beslissing genomen, en dat was jammer voor alle partijen. Simpelweg een geheel verkeerde keuze van Bosz zelf en niemand anders.
    Vind ik leuk
    Guust +5584
    zondag 20 mei 2018 om 17:38
    Overmars en Sar weg kan hij weer terug komen, weer bouwen maar nu voor langere tijd. Zijn visie was echt wel het beste wat bij Ajax past. Ook Ten Hag gaat niets worden, ben benieuwd wat erbij komt, want is niet veel nu.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:00
    Dankzij Dennis Bergkamp is succes bij Ajax niet verzekerd. Ik ben hem eeuwig dankbaar.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Bosz eerlijk: "Het liefste was ik bij Ajax gebleven en helemaal niet weggegaan"