SC Heerenveen heeft opvolger Streppel binnen: voormalig Ajax-man tekent contract

    SC Heerenveen heeft opvolger Streppel binnen: voormalig Ajax-man tekent contract

    donderdag 17 mei 2018 om 15:10

    Jan Olde Riekerink is de komende twee jaar hoofdtrainer van sc Heerenveen. De opvolger van Jurgen Streppel is donderdagmiddag gepresenteerd in het Abe Lenstra Stadion. 

    De 55-jarige oefenmeester is blij met de nieuwe uitdaging. "Het is bijzonder om hier te zijn, ik ben blij en trots om in de Eredivisie aan de slag te gaan", luidt de eerste reactie van Olde Riekerink op een persconferentie. "Ik ben vooral blij dat ik nu trainer van Heerenveen ben, het is een club met veel mooie tradities."

    Olde Riekerink neemt het stokje over van Streppel, wiens contract niet werd verlengd. Eerder was de Tukker onder meer werkzaam voor de Ajax-jeugdopleiding en Galatasaray. In februari 2017 werd Olde Riekerink ontslagen bij de Turkse topclub. 

    "We zijn blij dat we vandaag de nieuwe trainer kunnen presenteren", reageert technisch manager Gerry Hamstra. "Jan is een trainer die past bij de kernpunten van onze profielschets; presteren met zelf opgeleide en gescoute spelers, attractief voetbal en de individuele ontwikkeling van spelers."

    Poll

    Is Olde Riekerink geschikt voor sc Heerenveen?

    (1431 stemmen)

    Plaats een reactie

    Laliga +2032
    donderdag 17 mei 2018 om 15:11
    Weet niet of dit een goede trainer is , we gaan het meemaken! Eerlijk gezegd los van galatasary had ik nog nooit van em gehoord
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 15:12
    Hij heeft in de jeugd van Ajax gezeten als trainer. We zullen zien wat het gaat worden.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91220
    donderdag 17 mei 2018 om 15:16
    En daar werd het een fiasco. Maar hij was er alleen interim hoor. Is met pek en veren Istanboel uitgejaagd.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 15:31
    Elke keer dat ik zijn foto zie denk ik wie is die bal toch. Nu je het zegt, asissent en daarna interim trainer bij Galatasaray.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1288
    donderdag 17 mei 2018 om 16:57
    Als ik naar de foto kijk lijkt het net alsof Manchini binnengehengeld is
    Vind ik leuk
    Vaag +3038
    donderdag 17 mei 2018 om 15:40
    Er is ook weinig positiefs over hem te zeggen, hij heeft namelijk nog niks gepresteerd.)
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2673
    donderdag 17 mei 2018 om 18:16
    Komt ook weer uit de Sparta jeugd waar hij samen met zijn broer ook zijn debuut heeft mogen maken als speler in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 15:11
    Welkom terug in Nederland!! Hoop dat je slaagt bij Heerenveen. Je zal nooit Foppe evenaren
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91220
    donderdag 17 mei 2018 om 15:15
    Middelmaat voor middelmaat.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 15:44
    Pfffff, ze zijn per ongeluk ook een keer een seizoen niet in degradatienood.....ga je nou gelijk naast je schoen lopen??
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1164
    donderdag 17 mei 2018 om 15:45
    Tegen wie heb je het?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91220
    donderdag 17 mei 2018 om 16:08
    Waar de fuck heb jij het in godsnaam over?
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 19:39
    Middelmatige trainer voor een middelmatige club??
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91220
    donderdag 17 mei 2018 om 19:45
    Zit je stringetje knel? Nee man, een middelmatige trainer voor een middelmatige. Ik zei tegen Henkie nog dat jullie een mooie club hebben. Ben nooit negatief geweest over Heerenveen!

    En buiten jouw tirade over hetgeen dat wij een keer niet in nood zijn.....Wij spelen al jaren geen nacompetitie meer. Wij komen steeds dichter bij de middenmoot.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 19:52]
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 20:11
    Rustig pik, zo kun je het inderdaad ook lezen... viel ff verkeerd, kan gebeuren toch? Maar om nou gelijk over tirade en zo te beginnen is ook niet nodig toch? Qua trainers heb je misschien wel gelijk, ff afwachten. Streppel was ook veelbelovend maar viel uiteindelijk ook vies tegen! De afgelopen 2 seizoenen heb je geen nacompetitie gespeeld maar het scheelde nou ook weer niet zoveel dat je gelijk een middenmoter bent hoor!! Plekkie 10-13 of zo, prima toch?? Enne, Laat je niet zo opnaaien door die Snicker figuur en die dorpsgek, slecht voor je hart.....
    Vind ik leuk
    mason +1861
    donderdag 17 mei 2018 om 15:57
    Dat dacht ik dus ook. Een oud helmond sport voetballer ingeruild voor een oud telstar voetballer. Maar goed ik laat me verassen en misschien zet ie wel iets moois neer.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91220
    donderdag 17 mei 2018 om 16:00
    Wie weet.

    Vind ik leuk
    MojoRisin +12685
    donderdag 17 mei 2018 om 15:21
    Wordt niks denk ik.. Waren er geen andere geschikte kandidaten ?
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:13
    Hij staat er om bekend er goed om te gaan met jeugd en verzorgt voetbal op de mat te leggen.
    Daar hebben in Heerenveen zeker baat bij.

    Een hele grote staat van dienst heeft hij niet maar vooralsnog geef ik hem het voordeel van de twijfel.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 17:12
    Wenger wou niet. Mourinho was net iets te duur, Guardiola wou dolgraag alleen de afkoopsom was een probleem.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9467
    donderdag 17 mei 2018 om 15:29
    Met zijn ervaring van wat hij uit het buitenland geleerd heeft denk ik dat hij het beter zal doen dan streppel.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2396
    donderdag 17 mei 2018 om 15:34
    Quote; "Jan is een trainer die past bij de kernpunten van onze profielschets; presteren met zelf opgeleide en gescoute spelers,

    Mensen, mensen. Wat een teksten. Voetbal is een volkssport. Hou het lekker down to earth.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 15:46
    Ik vind vooral "presteren met zelf opgeleide en gescoute spelers" een sterke.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2396
    donderdag 17 mei 2018 om 15:50
    Die had ik inderdaad ook ontdekt. Die persvoorlichters zijn compleet doorgeslagen. Akelige mensen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 15:53
    Dat is in het voetbal vaak zo hoor. Ook als ze gaan onderbouwen hoe het beter moet gaan. "Met zn allen schouders eronder." "We willen vernieuwen".
    Maar ja als er geen sportjournalist is die een degelijke vraag op papier krijgt heb je redelijk vrij spel.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2396
    donderdag 17 mei 2018 om 16:06
    Om maar niet te spreken over dat projecten gelul. Jantje gaat van club A naar club B omdat hij het project van club B zo interessant vind. Alsjeblieft zeg. En dat komt dan zogenaamd uit de mond van een speler die zijn eigen naam nog niet kan schrijven.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 16:14
    Hahaha. "Zij hebben een plan voor me"
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2396
    donderdag 17 mei 2018 om 16:20
    Binnenkort verwacht ik ook een tv spotje van Horbach waar Ten Hag een bal voor zijn kop krijgt nadat hij het woord PROJECT weer in de mond neemt :-) Dat wordt een Gouden Loekie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 16:57
    Haha :p
    Duurt nog even. Zo'n reclame is een proces.
    Vind ik leuk
    De Hout +1695
    donderdag 17 mei 2018 om 15:39
    Hartstikke goed om het woordje ajax weer even in de kop te gooien. Applaus.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31444
    donderdag 17 mei 2018 om 15:49
    Domme keus zeg ik zo. Maar ja. Succes ermee.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4039
    donderdag 17 mei 2018 om 15:57
    Want?
    Vind ik leuk
    Hoho +32
    donderdag 17 mei 2018 om 15:53
    Van der Gaag wilde niet naar Hveen omdat zijn zoontje bij NAC voetbalt.
    Jammer, want hem schat ik hoger in dan Olde Riekerink
    Vind ik leuk
    Hupfean +4039
    donderdag 17 mei 2018 om 15:58
    We gaan het zien, iig suc6 JOR! Iedereen krijgt het voordeel van de twijfel. Dat kreeg Streppel ook. En v Basten en Jans etc.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5447
    donderdag 17 mei 2018 om 15:59
    Hoe hij tactisch is geen idee, maar dat hij jeugdspelers beter maakt staat buiten kijf.
    Vind ik leuk
    Kramertje +901
    donderdag 17 mei 2018 om 16:05
    Volgens mij was zijn broer een betere voetballer destijds maar dat heeft natuurlijk niks te make met zijn trainerscapaciteiten.

    maar Heerenveen heeft wel een leuke ploeg mischien een paar spelers erbij en wie weet.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:17
    Nou dat wordt weer helemaal niks.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23517
    donderdag 17 mei 2018 om 16:35
    Hij gaat het daar volgens mij beter doen dan Streppel. Hij kan soms wat flegmatiek overkomen maar onderschat Jan Olde Riekerink niet. Een sluwe vos die ook zijn streken heeft.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 17:05
    In plaats van Frank de boer en Peter bosz nu de meest logische keuze. Hoe ze hier bijkomen... succes ermee.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 19:07
    Dit is wel een hele grote verassing, ik heb hem eens opgezocht en de persconferentie gezien. Ik heb er vertrouwen in!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    SC Heerenveen heeft opvolger Streppel binnen: voormalig Ajax-man tekent contract